Ajoin viikonloppuna ratakasilla 350 kiekkaa uudella AIPWORKS CIRCUITILLA.
Rata on ihan törkeen makee. Profiili ei ole maailman vaikein mutta flow on tässä radassa ihan älyttömän siisti. Nyt heti viikonlopun jälkeen tuntuu että tämä on nautinnollisin profiili mitä olen koskaan ajanut.
Lauantaina rata oli aika likainen ja siksi liukas. Autoja oli paljon. 1/5 skaalan autoja oli ainakin 5 kpl. Ratakaseja oli 4 kpl ja sähköautoja 3 kpl. Hihnapyörät meni tukkoon kumipurusta ja kaksi hihnaa meni sileäksi. Mutta oli silti ihan sikasiistiä ajaa ja onneksi varaosat löytyi pakista.
Sunnuntaina työnnettiin Karrin kanssa rata harjakoneella puhtaaksi ennen kuin alettiin ajamaan. Pito oli heti aivan mieletön. Tällä profiililla todellakin saa kalustosta kaiken irti. Sellaisina päivinä kun radalla on paljon autoja, rata kannattaa putsata harjakoneella perusteellisesti jossain kohtaa ajojen välissäkin.
Punavalkoisten kanttarimaalauksien röpelömaali ei hajota foam-renkaita. Mutta rengas kuluu täällä enemmän kuin Hyvinkään uudella radalla tai Tukholmassa joilla on samanlainen sileä asfaltti. Erikoista Aippiksen rengaskulumassa on että sisärengas kuluu lähes yhtä paljon kuin ulkorengas. Tämä johtuu varmaankin siitä että röpelömaali kuluttaa sisärengasta normaalia enemmän.
Foam-renkaita hajoaa kyllä ulosajoissa kun auto iskeytyy asfaltin röpelöiseen reunaan. Parempi pysyä radalla niin kaikki on loistavasti.
Turffikokeilu on pysynyt hyvin paikoillaan ja on erittäin siisti. Pehmentää myös ulosajoja (vaikka usein auto lopulta paiskautuu johonkin asfalttipenkkaa vasten). Turffi kannattaa kokeilualueen perusteella laittaa koko radalle. Mutta ennen sitä meidän täytyy varmaankin pitää vielä yhdet betonitalkoot joissa laitetaan kaikki kaadot kuntoon. On tärkeätä että turffi kuivuu mahdollisimman nopeasti sateen jälkeen.
Pääsuoran lopussa täysiä ajettava vasen on vaarallinen paikka. Kerran leikkasin liikaa ja auto pamahti täydessä vauhdissa päin asfalttipenkkaa. Betonikanttari pitää mielestäni jatkaa yhtä pitkälle kuin jatkuu punavalkoinen maalaus.
Muissa kohdin kanttarit toimii mielestäni hyvin. Kun rengas putoaa betonille, pohja osuu asfalttiin. Tämä hidastaa sopivasti vauhtia mutta ei lennätä autoa hallitsemattomasti.
Asfaltti on niin sileä, että renkaat pystyy ajamaan yli 2 mm pienemmiksi kuin normaaleilla radoilla. Pinnassa ei ole missään kohtaa mitään virhettä joka vaikuttaisi menemiseen.
Täytyy sanoa että hyvällä talkooporukalla sekä Matiaksen, Antin ja muiden sponsoreiden ansiosta ollaan saatu ihmeitä aikaiseksi.
Tuosta linkistä löytyy vikalla kiekalla tämänhetkinen rataennätys 14.4s.
https://youtu.be/IQGe1lRc-Uo