Kai se nyt uutena käyttäjän on pakko pistää omista autoista tiedot:
Ensimmäinen autoni oli sähkis Kyoshon 2WD Stadium Baja Beetle,joka on nyttemmin periytynyt pikkuveljelleni.
Auto hommattiin muistaakseni vuonna 2000.
Autossa on viriosina kuulalaakerit ja itsetehdyt tukivarsien kannattajat,ei sen enempää.
Moottorina sen koko surkean uran aikana toimi aito ja oikea Mabuchi RS-540 :mrgreen: .
Siitä ei sen enempää,hyllyllä se nyt viettää eläkepäiviään.
Viime elokuussa RC-autoilijan urani koki käännekohdan,kun hommasin Sanderssonnalta HoBao Hyper 7:an.
Moottorina siinä on Hyper.21 8-port vetostartilla,jonka vaihdan starttiboxiin tänä vuonna.
Radiolaite on Hitec Aggressor FM,ohjausservona Hitec HS-625 ja kaasuservona toimii GWS/Supertec S19HPX.
Vastariakku on 4.8v,joka on tarkoitus korvata 6v:llä tämän vuoden puolella.
Polttoaine on Morgan Cool Power 15%.
Auto on kestänyt erittäin hyvin,vaikka se on kokenut hiukan epäinhimillistä menoa,HoBao nimittäin karkasi vastarinakun liittimien vian takia ja päätyi 3-metrin pudotuksen kautta jokeen!
Sitä hakiessa tuli tehtyä jokisprintin Suomen-ennätys :mrgreen:
Itse autosta ei hajonnut mitään,lopullisesti hajosi vain vastari.
Seuraavana päivänä servot hieman sätkivät,mutta toipuivat lopulta.
Sitten kun sain uuden vastarin,ei auto ole karkaillut enää mihinkään eikä muitakaan ongelmia ole tullut.
Jotain vaurioita havaitsin,ne ovat kieroutunut vetoakseli etuoikealla ja oikean ohjauksen "säätöruuvin" hienoinen taittuminen.
Joululahjaksi sain jotain viriosaa,jotka nyt odottavat asennustaan.
Autoa on tarkoitus virittää samaa matkaa kun opetellaan ajamaan.
Autoa ja moottoria olisi tarkoitus opetella säätämään,ne taidot ovat nimittäin vasta alutekijöissään.
Säätämisen perusteet ovat suunnilleen hallussa,käytännössä en ole vielä edes kokeillut :oops:
.
No,onneksi on isä joka muutaman vuosikymmenen lennokkikokemuksellaan osaa ainakin moottoria säätää
.