Kirjoittaja Aihe: Jet-Truck  (Luettu 58923 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #120 : 25.08.07 - klo: 19.49 »
Noniin tässä hieman pikaisesti muutama päivtys:


Nyt rupeaa olemaan jo pikku hiljaa ohjaus pyöräkin lavetissa, työkaverini sorvasi tarvittavan laakeri pesän sekä vahvan akselin. Tällä hetkellä tuosta puuttu oikeastaan enään jonkun näköinen sokka akselin ylä päästä joka pitää koko akseliston kiinni.









Myös veto aisakin odottelee oikeastaan kasausta tällä hetkellä.



Veto autokin sai uuden robben rookie25 nopeuden säätimen, se edellinen mtroniks säädin ei oikein ollut mielestäni tähän projektiin sopiva.

Kuvassa tuo alempi elektroniikka "kikkare" on nyt toivottavasti oikean mallinen suunnan vaihtaja hydrauli pumpulle.





Kaikkea muutakin pikku detaljia on tehty, tuon ledi "boxin" lisäksi pitäisi kiinnittää vielä kaksi akku koteloa sekä hydrauli pumppu yms: ohjain kortit pumpulle.





Tämmöistä pientä tällä kertaa, varmaan tuossa kouvolan kilpailujen jälkeen pääsen taas oikeen kunnolla lyömään osia kiinni jotka tuossa ovat jo jonkun aikaa odottaneet kiinnitystä.

Poissa Mibo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #121 : 25.08.07 - klo: 21.36 »
Pirhana, ku on hiano! Saat luvan tuua ton sitten "tattiksen" radalle, tuo pitää nimittäin nähä. :shocked:
Cen MG10 ST. ei ole liikkunut omin voimin vielä senttiäkään.

Poissa Jerry.T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #122 : 26.08.07 - klo: 11.12 »
Jep.. Toi ois kyl siisti nähä toiminnassa. On kyllä varmasti mukavat suhinat ku tolla rupee rataa kuivaan. :mrgreen:
FG baja, Protech yada st

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #123 : 27.08.07 - klo: 11.49 »
Helvetin tyylikäs rekka tulossa :shocked: Ei tartte enää huolehti tattiksen radan kuivaamisesta :grin:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #124 : 27.08.07 - klo: 16.42 »
Hieno! Teet vielä useemmankin niin saat tuotantokauden käyntiin  :grin:
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #125 : 27.08.07 - klo: 16.44 »
Nätti on juu :)
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #126 : 27.08.07 - klo: 18.41 »
Kiitoksia paljon kannustavista viesteistä!!!.


Ps: nyt on hydrauli pumpun käyttö ongelmat ratkaistu, alunperin luulin että tarvitsen tuon pumpun oman releen lisäksi vielä yhden releen ohjaamiseen mutta päätin kokeilla että mitä pumppu tykkää jos kytken sen suoraan tuohon duoswitchiin. Tuohon duoswitchiin löytyy ohje lappunen missä on erinlaisia kytkentojä esim: valoille ynnä muulle sähkö kojeille. Ohjeessa oli myös kytkentä "kaavio" sähkömoottoreille jota sitten kokeilin pumppuun, ja sehän toimi niinkuin pitikin eli kun vedin/työnsin ohjain tikusta niin pumppu pyöri haluamaani suuntaan ja lopetti pyörimisen kun tikku oli neutraali asennossa.

Tarkoitus on toteuttaa tuon pumpun käyttö ohjaimesta kolmiasentoisen kytkimen taakse, vielä on hieman epäselvää että minkälaisen ohjaimen hankin kumminkin että on mahdollisimman paljon kanavia käytössä. :wink:


Mutta vielä on paljon tekemistä ja senkin jälkeen vielä viimeistelyä, se täytyy kyllä sanoa että olen nauttinut tämän projektin kohdalla melkein jokaisesta vaiheesta mitä tähän mennessä olen tehnyt. Välillä kyllä on pitänyt hieman ottaa etäisyyttä kun joku ei ole mennyt haluamallani tavalla, silloin on yleensä paree pitää huili tauko. :mrgreen:

Pps: eilen otin hieman "karkeaa" mittaa minkä pituinen koko yhdistelmä on, tämän hetken mukaan pituuttaa kertyy rekan nupista lavetin perä lautaan noin 1,7-1,8 metriä, tämä meni noin 30cm yli mitä alunperin oli tarkoitus.


Ensi kertaan.

Poissa kamikaze93

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #127 : 29.08.07 - klo: 22.31 »
olen vähän kade :D myy mulle toi nuppi ja tehe itelle uus .21 :D
FG Mosnter Truck Futaba 3pm-fm

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #128 : 31.08.07 - klo: 16.53 »
Kai teet jonkinlaiset lokarit kärryn etummaisii renkaisii? Näyttää liian orvolta ilman.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #129 : 11.09.07 - klo: 16.42 »
Yleisö haluaa päivityksiä!

Poissa markus11

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #130 : 11.09.07 - klo: 21.05 »
Yleisö haluaa päivityksiä!


Niinpä, minäkin olen innoissani odotellut miten rojekti edistyy :wink:.
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

Poissa T-MAXX äijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #131 : 12.09.07 - klo: 17.24 »
j siitä on niin kauan aikaa ku viimeks tuli tänne jottai ni oon ehtiny unohtaa koko asian
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #132 : 12.09.07 - klo: 20.34 »
Heh, pakko kai se täytyy muutama päivitys pistää kun noin kuumana jo käydään. :lol:

Väilillä vaan täytyy tehdä hieman töitäkin että pystyy jatkamaan rakentamista :wink:.

Sinervo: kyllä on tulossa jonkun näköiset lokarit ohjaus akseliin, jos jostain löytäisi semmoista "todella" pieni kuvioista turkki peltiä niin tulisi ainakin vähän "scalet"


Mutta mutta, tässä kuluneen viikon aikana olen työstänyt hydrauli pumpun ohjain kortille paikkaa sekä kotelointia. Alunperin oli tarkoitus saada samaan rasiaan noiden ledien akkukin mutta kotelo olisi sen verta isompi ettei kiinnitykselle olisi löytynyt "hyvää" paikkaa lavetissa, joten päätin laittaa ohjain kortin pykälää pienempään koteloon.

Harmi kun sieltä saksan puolelta ei ole kuulunut mitään sylinteristä, etten ole sitäkään pahemmin päässyt suunnittelemaan. :undecided:








Tässä kuvassa näkyy myös itse pumppukin, tuon enempää se ei mahtunut lavan "alle" mutta ihan siedettävän näköinen tuli lopulta. Tarkoitus olisi porata lavaan läpivienti mistä vedän sylinterin öljy putket.




Tämmöistä pientä tällä kertaa, vielä on melkoisesti pieniä/isoja työvaiheita ennenkuin pääsee sitten sitä turbiinia yms: suuttimia rakentamaan. Mutta noin suurinpiirtein rupeaa jo hahmottumaan tuo "perus" constructio.

Ensi kertaan taas. :afro:
 

Poissa HPI-man

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #133 : 12.09.07 - klo: 21.01 »
Heh, et ole joka kerta laittanut loppuun hymiötä :police:.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #134 : 18.09.07 - klo: 21.07 »
Heh, vihdoin tuli vastaus saksasta koskien hydrauli sylinteriä. On kuulemma valmis lähetettäväksi, toivottavasti olisi ensi viikolla jo minulla.

Muuten olen tässä parina päivänä tehnyt uuden kotelon I/O boardille sekä lataus/virta kytkimelle telineen.

Kuvia taas tuttuun tapaan kunnes kerkeän.

 :cool:

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #135 : 30.09.07 - klo: 14.17 »
Pitkästä aikaa hieman päivitystä tännekin.

Kuten edellisessä viestissä kirjoittelin sylinteristä että pitäisi tulla, rupesin viime viikolla sähköpostilla kysymään saksasta että missä viipyy kun ei ole mitään kuulunut?. Oli vasta viime viikon torstaina lähettänyt sylinterin joten pitäisi olla toivon mukaan minulla lähipäivinä. :wink:

Tuo sylinteri on kumminkin yksi keskeinen osa lavetissa niin en ole viitsinyt tehdä suurempia suunnitelmia ennenkuin näen kuinka kiinnitän sylinterin lavalle, yms: kuivaus suuttimen työntötangot. Myös turbiini pukit pitäisi miettiä minkälaiset tekee, tai siis teetättää töissä.

EDIT: Perhana unohtui mainita kokonaan että tilasin myös saksasta 3mm super kirkkaat ledit rekan nuppiin valoiksi, ihme juttu oli kun etsiskelin noita ledejä suomesta niin ei oikein missään ollut saatavilla 3mm:siä tai jos oli niin liian tehottomia tai väärän värisiä. Löysin googlen avulla sitten lopulta liikkeen josta ei ainakaan valikoima loppunut. :wink:

http://www.dotlight.de/shop/




Mutta mutta, laittelen taas hieman infoa lisää kun on jotain uutta!!!.
« Viimeksi muokattu: 30.09.07 - klo: 14.23 kirjoittanut .21 »

Poissa Joniväinö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #136 : 03.10.07 - klo: 00.05 »
Ei toi mikään hieno oo mutta aika tosi hyvin kiinnostava rojekti :wink:

Sitten ku on valmis niin ota videoo ajelustas ja laita tänne, kaikki odottaa innolla :grin:
Yokomo SD CGM touring ja Kyosho inferno 7,5 sports.
 "ISÄNTÄ"  Kyllä se kulkee kun antaa kaasua

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #137 : 20.10.07 - klo: 11.39 »
Kansa tahtoo päivityksiä!
Taas on mennyt yli kaksiviikkoa ilman minkäänlaisia kertomuksia :D

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #138 : 21.10.07 - klo: 17.26 »
No hieman päivitystä missä mennään.

Viimeksi kun kirjoittelin niin odottelin saksasta sitä hydrauli sylinteriä, no kyllähän se sieltä lopulta sitten tulikin mutta pienen testailun jälkeen tuli taas pientä takapakkia kun tajusin että tuossa scale artin valmistamassa pumpussa ei ole kahta "lähtöä" öljylle. Eli pumppu kyllä työntää ja imee mutta tuossa tilaamassani sylinterissä pitäisi saada mäntä painettua öljyn voimalla sisään, tuohon scale artin pumppuun on kyllä saatavissa sen "oma" sylinteri joka on mallintaan teleskooppinen ja sillä saisi toteutettua mitä sillä suunnittelin mutta sylinteri on hinnaltaan hieman liian korkea. On myös käynyt mielessä että saisinko tuon ongelman ratkaistua venttiileillä joita on saatavilla vaikka minkälaisia ja joita sitten ohjattaisiin servoilla. :huh:

Eli niinhän siinä aina käy kun homma on menemässä liian hyvin niin sitten tulee tämmöisiä ongelmia vastaan ja yleensä tässä vaiheessa kannattaa pitää taukoa ja miettiä ratkaisua ongelmaan. :wink:

Kunhan tässä taas tulee se samanlainen tekemisen ilo joku päivä niin johan rupeaa taas kuvaa pukkaamaan foorumille.

Ps: yritän tätä iloa etsiä uudesta rc lajista. :cool:

Poissa Janne T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #139 : 21.10.07 - klo: 19.20 »
Skudaa,

Mikäli tuo sinun hydraulipumppusi toimii kuten 1:1 esikuvansa, niin vaatii 3-asemaisen venttiilin väliin. Oletuksena siis että pumpussa ei ole muuta kuin liitäntä tankki- ja painelinjalle.
Venttiili voisi olla mallia: Vasenasento, Paine linjaan a eli sylinterin männän puolelle, Tankki linjaan b, eli varren puolelle eli molemmat linjat suoraan venan lohkosta läpi. Keskiasento,  Paine suoraan tankkiin (vapaakierto), linjat a ja b suljettuna. Jolleivat nuo linjat ole ummessa niin turbiinin paine varmasti liikuttaa sylinteriä ellei itse sylinterissä sitten ole paineohjattuja lukkoventtiileitä. Ja oikea-asento olisi Paine linjaa b ja Tankki linjaan a. Ja jos oikein aletaan hifistelemään niin +liikkeessä pitäisi öljyt ohjata varren puolelta männän puolelle niin saataisiin samat liikenopeudet sekä + että - liikkeille, riippuen tietysti pinta-alojen suhteesta.

-t-janne-t-


MP777, RC18T, XUT, DURGA

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #140 : 21.10.07 - klo: 21.11 »
Ei toi mikään hieno oo mutta aika tosi hyvin kiinnostava rojekti :wink:

Sitten ku on valmis niin ota videoo ajelustas ja laita tänne, kaikki odottaa innolla :grin:

miksi pitää arvostella keskeneräistä laitetta???
eiköhän siitä vielä hieno tule!!!
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #141 : 22.10.07 - klo: 14.39 »
Itse en ainakaan voisi haukkua rumaks jos en itse pystyisi tekemään parempaa.
Tämä projekti on kyllä erittäin mielenkiintoinen ja ennen kaikkea työstö jälki kuvissa on siistiä. Pääsispä näkee tän joskus livenä..  Onnea projektille. :afro:
Traxxas Revo 2.5

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #142 : 22.10.07 - klo: 18.03 »
Skudaa,

Mikäli tuo sinun hydraulipumppusi toimii kuten 1:1 esikuvansa, niin vaatii 3-asemaisen venttiilin väliin. Oletuksena siis että pumpussa ei ole muuta kuin liitäntä tankki- ja painelinjalle.
Venttiili voisi olla mallia: Vasenasento, Paine linjaan a eli sylinterin männän puolelle, Tankki linjaan b, eli varren puolelle eli molemmat linjat suoraan venan lohkosta läpi. Keskiasento,  Paine suoraan tankkiin (vapaakierto), linjat a ja b suljettuna. Jolleivat nuo linjat ole ummessa niin turbiinin paine varmasti liikuttaa sylinteriä ellei itse sylinterissä sitten ole paineohjattuja lukkoventtiileitä. Ja oikea-asento olisi Paine linjaa b ja Tankki linjaan a. Ja jos oikein aletaan hifistelemään niin +liikkeessä pitäisi öljyt ohjata varren puolelta männän puolelle niin saataisiin samat liikenopeudet sekä + että - liikkeille, riippuen tietysti pinta-alojen suhteesta.

-t-janne-t-





Janne t: sinulla taitaa olla ilmeisesti hieman tietoa hydrauli järjestelmistä?, me palaamme kyllä asiaan kun sen aika taas koittaa.



Ps: arvostelu on sallittua ja oikeastaan suotavaakin, se kenen silmään ei miellytä ei kuulu minulle.

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #143 : 22.10.07 - klo: 19.12 »
Minkäs kokoista sylinteriä tarvit? Mulla on pieniä sylkkyjä, ne on tosin paineilmalle tehtyjä, mutta ne kyllä pystyy helposti modaamaan hydrauliikkakäyttöön, kunhan ei ole liikaa painetta... Taitaa olla jotain 11bar max paineet noilla! 
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #144 : 22.10.07 - klo: 20.40 »
Minkäs kokoista sylinteriä tarvit? Mulla on pieniä sylkkyjä, ne on tosin paineilmalle tehtyjä, mutta ne kyllä pystyy helposti modaamaan hydrauliikkakäyttöön, kunhan ei ole liikaa painetta... Taitaa olla jotain 11bar max paineet noilla! 

Sylinterihän minulta jo löytyy mutta ongelmana on tällä hetkellä se että kuinka saan ohjattua sitä kaksi suuntaisesti kun pumpussä on vain yksi lähtö :huh:.


Janne T: unohtui mainita edellisessä viestissä että turbiinissä on melkoinen paine, eli jotenkin se sylinteri pitäisi saada lukittuakin ettei neste virtaa takaisin tankkiin.

Yksin kertainenhan tuo neste järjestelmä on jollekin joka noiden kanssa pelaa, mutta minulla meni kyllä sormi suuhun tässä kohtaa. :tongue:

Poissa Henkkazki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #145 : 22.10.07 - klo: 20.56 »
Auttaiskos jos laittais jonkinlaisen takaisku venttiilin putken ja sylinterin väliin ??
HoBao Hyper ST

Poissa Janne T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #146 : 22.10.07 - klo: 22.26 »
Skudaa,

Näin arvelinkin, että turbiini tuottaa aika pirunmoisen paineen/voiman sylinterille. Takaiskuventtiili ei tuossa oikein toimi, koska se estää nesteen virtauksen toiseen suuntaa, vaan tarvitaan suuntaventtiili (tällä siis ohjataan sylinterin liikesuunnat, voisi verrata vaikkapa RC-vastaanottimeen, joka käskee servoa liikkumaan myötä- tai vastapäivään, tai pysymään paikoillaan)ja EHKÄ paineohjattu lukkoventtiili tai kuormanlaskuventtiili. Noilla pysyy pytty varmasti halutussa asennossa, mutta itse kyllä koittaisin ensimmäisenä sellaista suuntaventtiiliä, jossa on keskiasennossa suljettuna sylinterin a ja b linja. Tuollainen venttiili vuotaa yleensä aina hiukan karasta, mutta en usko tuon olevan ongelma jolleivat voimat/paine kasva niin suureksi, että se siirtää venttiilin karaa. Mie skissaan sulle tällä viikolla jonninmoisen kuvatuksen selityksineen ja laitan sulle spostilla, jos haluat. Kertonee enemmän kuin miljoona sanaa. Helpoin ratkaisuhan olisi käyttää voimakasta RC-servoa vaan ei tuossa projektissa taideta helpointa ratkaisua hakea ;-)

Voitkos .21 vielä vinkata, millä nettisivuilla noita pienoishydraulikomponentteja pääsisi ihmettelemään tai mistä olet noita tilannut? Minkälaisen paineen se sinun pummpu tuottaa ja mikähän on noiden sylinterien männän ja männän varren halkaisia? Painehan on voima/pinta-ala (P=F/A = N/m^2), yksikkönä Pascal ja 1 bar on puolestaan 10^5 Pa. Noilla pääsee laskemaan, kuinka paljon voimaa sinun sylitereistä lähtee pihalle.

-t-janne-t-

...joo ja onhan noita tullut muutama vuosi TTY:ssä lueskeltua. Käytännön tekeminen onkin sitten jäänyt vähemmälle...
MP777, RC18T, XUT, DURGA

Poissa Joniväinö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #147 : 23.10.07 - klo: 01.54 »
Eihän ollu happoo sormes ku suuhus tungit :grin:  Saisko kuvia sitten kun edistyy?
Yokomo SD CGM touring ja Kyosho inferno 7,5 sports.
 "ISÄNTÄ"  Kyllä se kulkee kun antaa kaasua

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #148 : 23.10.07 - klo: 10.27 »
Skudaa,

Näin arvelinkin, että turbiini tuottaa aika pirunmoisen paineen/voiman sylinterille. Takaiskuventtiili ei tuossa oikein toimi, koska se estää nesteen virtauksen toiseen suuntaa, vaan tarvitaan suuntaventtiili (tällä siis ohjataan sylinterin liikesuunnat, voisi verrata vaikkapa RC-vastaanottimeen, joka käskee servoa liikkumaan myötä- tai vastapäivään, tai pysymään paikoillaan)ja EHKÄ paineohjattu lukkoventtiili tai kuormanlaskuventtiili. Noilla pysyy pytty varmasti halutussa asennossa, mutta itse kyllä koittaisin ensimmäisenä sellaista suuntaventtiiliä, jossa on keskiasennossa suljettuna sylinterin a ja b linja. Tuollainen venttiili vuotaa yleensä aina hiukan karasta, mutta en usko tuon olevan ongelma jolleivat voimat/paine kasva niin suureksi, että se siirtää venttiilin karaa. Mie skissaan sulle tällä viikolla jonninmoisen kuvatuksen selityksineen ja laitan sulle spostilla, jos haluat. Kertonee enemmän kuin miljoona sanaa. Helpoin ratkaisuhan olisi käyttää voimakasta RC-servoa vaan ei tuossa projektissa taideta helpointa ratkaisua hakea ;-)

Voitkos .21 vielä vinkata, millä nettisivuilla noita pienoishydraulikomponentteja pääsisi ihmettelemään tai mistä olet noita tilannut? Minkälaisen paineen se sinun pummpu tuottaa ja mikähän on noiden sylinterien männän ja männän varren halkaisia? Painehan on voima/pinta-ala (P=F/A = N/m^2), yksikkönä Pascal ja 1 bar on puolestaan 10^5 Pa. Noilla pääsee laskemaan, kuinka paljon voimaa sinun sylitereistä lähtee pihalle.

-t-janne-t-

...joo ja onhan noita tullut muutama vuosi TTY:ssä lueskeltua. Käytännön tekeminen onkin sitten jäänyt vähemmälle...

Suuret kiitokset janne T:lle jo tässä vaiheessa, tuolta leimbachin sivuilta näkee nyt hieman osviittaa minkälaisia venttiileitä on saatavissa. http://www.leimbach-modellbau.de/ (sivun vasemmassa alhaalla löytyy hydrauli tarvikkeet)

Laitan illalla hieman tarkempia mittoja nykyisestä sylinteristä.
Niin ja servolla ohjaus ei tule kuuloonkaan enään tässä vaiheessa. :lol:

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #149 : 25.10.07 - klo: 09.37 »
Terppa

Tarvitset tuollaisen nippelin hydrauliikan ohjaukseen.
Steuerventile http://www.leimbach-modellbau.de/Images/img82.gif

Jos käyttöön tulee vain 1 sylinteri riittää yksilohkoinen venttiili, 2 sylinteriä=2lohkoa jne., tämä siis silloin jos sylinterit toimii eri aikaan. Mikäli samaan toimintoon on liitetty 2 tai useampi sylinteri ei ohjaus venttiilejä tarvita kuin yksi kutakin toimintoa varten.

Itse teen töissä päivittäin ko. alan hommia.
Tuo kuva alla on kakskerros perävaunun voimapaketista. Takana itse koneikko eli pumppu, keskellä painesuodin, joka törröttää kolmilohkoisesta venttiilisarjasta. Nuo kolme venttiiliä ohjaa yhteensä kahdeksaa sylinteriä.

Yksi kuva lisää, vähän valmiimmasta vaunusta (uuden mallin proto).
« Viimeksi muokattu: 30.10.07 - klo: 00.06 kirjoittanut Jasse »
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi