Kirjoittaja Aihe: RTR-pakettien laatu (Servot, Radiot, Kestävyys)?  (Luettu 8184 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RTR-pakettien laatu (Servot, Radiot, Kestävyys)?
« Vastaus #30 : 19.04.07 - klo: 17.38 »
Hihi mulla toimii edelleen hyvin noi Kyosho perfexit:kin mun minissä. Messuilla ajettiin niillä rataa ympäri ongelmitta. Varmaan mussa on jotain vikaa  :laugh:

Sama vika löytyy sitten mustakin kun perfexeissä ole huomannut mitään vikaa. :huh: Päinvastoin servotkin selvisi hengissä vaikka yritin hukuttaa pariin kertaan..
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RTR-pakettien laatu (Servot, Radiot, Kestävyys)?
« Vastaus #31 : 19.04.07 - klo: 17.57 »
Säästäjä;
Traxxasin radiot ovat kyllä hyvät, siis Radio ja vastari.
Kantomatkaa on ja häiriöitäkään ei ole esiintynyt.
Servot vain hajoavat yksitellen, joko rattaat menee tai tulee häikkää ( esim. kun käännät renkaita toiseen suuntaan, renkaat kääntyvät ensin vähän enemmän kuin käänsit ja sitten horjuvat paikoilleen, saatta olla ettei kuulosta pahalta mutta on ).
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: RTR-pakettien laatu (Servot, Radiot, Kestävyys)?
« Vastaus #32 : 19.04.07 - klo: 21.36 »
Hihi mulla toimii edelleen hyvin noi Kyosho perfexit:kin mun minissä. Messuilla ajettiin niillä rataa ympäri ongelmitta. Varmaan mussa on jotain vikaa  :laugh:

Sama vika löytyy sitten mustakin kun perfexeissä ole huomannut mitään vikaa. :huh: Päinvastoin servotkin selvisi hengissä vaikka yritin hukuttaa pariin kertaan..

Toimi ne mullakin kun Perfexi oli. Eihän se mitään, että servossa on klappia 10 astetta ja ohjaimessa liipasin ja ratti heilui miten sattui. Kyllä ne silti toimi, vaikkakin huonoimmat mitä ikinä käyttänyt. Täyttä Nikko laatua.

Tietysti jos ei viaksi laske hirveää surkeutta vaan pelkästään toimimattomuuden  :lol:
Axial SCX 10 TR

Mika R

  • Vieras
Vs: RTR-pakettien laatu (Servot, Radiot, Kestävyys)?
« Vastaus #33 : 20.04.07 - klo: 10.09 »
Ihme kitinää. Menisitte ajaa ja olisitte tyytyväisiä.
30 vuotta sitten RC auton kauko-ohjaimessa oli yksi nappi josta auto kääntyi yhteen suuntaan ja toisella eteenpäin. Jos auto ei ollut metrin narun päässä vaan oli radio-ohjattava. Ainaista valitusta

Poissa Tappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/hobbyman
Vs: RTR-pakettien laatu (Servot, Radiot, Kestävyys)?
« Vastaus #34 : 20.04.07 - klo: 12.34 »
Pieni täsmennys historiaan:
30v sitten radiot toimivat aivan samoin kuin nykyään. Kuvaamasi ohjaustapa siirtyi historiaan 60-70 luvun vaihteessa, ja jo -60 luvun lopulla oli saatavana myös nykysysteemin mukaisia radioita. Alkuun niiden yleistymistä varmaan rajoitti hinta: yksinkertainen 2-kanavainen radiolaite maksoi n. 1200 markkaa eli rahan arvon muutos huomioiden lienee nykyrahassa 1200 EUROa!

Mika R

  • Vieras
Vs: RTR-pakettien laatu (Servot, Radiot, Kestävyys)?
« Vastaus #35 : 20.04.07 - klo: 12.54 »
Näin se on. Puhutaan nyt kuitenkin kuluttaja vehkeistä tyyliin RTR. Mulla oli -74 (okei 33 vuotta sitten) tollanen yllä kuvaamani vehje. 10 vuotta sen jälkeen oli jo Tamiya Hornet kädessä. Ja ennen sitä paljon kehittyneempiä vehkeitä. Mutta silti: Kauheeta kitinää..

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RTR-pakettien laatu (Servot, Radiot, Kestävyys)?
« Vastaus #36 : 20.04.07 - klo: 13.49 »
Miksi valittaa köyhyydestä, kun on joku vielä köyhempi, miksi nälästä kun on vielä nälkäisempi, miksi siis ylipäätään mistään, kun jollain on asiat vielä huonommin.

Se että 70-luvulla oli radiot kehnoja, ei tarkoita etteikö nykypäivän radioiden puutteista voisi puhua. Ehkä on parempi verrata nykypäivän vehkeitä muihin saman ajan tuotoksiin, vai? Sokea, kuuro ja vielä hajuaistinsakkin menettänyt tuntee käteen eron ns. muovi rtr-kapulalla (puretenperfexit ja Asson Jaguar mikälie ja mitä näitä nyt onkaan) ja vaikkapa 3PM:llä. (Ja eikös tuota Perfex-leimaa löydy useammasta kuin yhdestä Kyoshon ratista, mutta tämä 'puretenperfex' kuulunee sarjaan ungodly abominations.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

  • Vieras
Vs: RTR-pakettien laatu (Servot, Radiot, Kestävyys)?
« Vastaus #37 : 20.04.07 - klo: 14.28 »
Voi toki keskustella! Perspektiivi vaan vaihtelee (edellä oma näkökulmani asiaan). Mun fiilis on että noi RTR laitteet ovat ihan ok tai ainakin toimivat mun käsissä ihan hyvin - ja mulla on tossa minissä varmaan kaikkein halvin perfex mitä voi kuvitella.
En odota että RTR laitteessa olis satasen servot jotka mun pitää hankkia itse kisavehkeeseen. Toisilla ei näköjään kestä.
RTR vehkeiden päätarkoitus on päästä nopeasti alkuun ja sitten päivittäää itse. Tässä mielessä palvelevat hyvin. Toisille riittää pidemmällekin kuin alkuun jos vaan pihalla sudittelee (tarviiko ajaa 20m kauemmas?) Tietty ei kiva jos heti paukkuu mut sitä varten lienee takuu. Eli kandee ostaa suomesta tässä mielessä vaikka lupaahan se EU takuita pidemmällekin.

Selailin nuo aiemmat postaukset läpi ja ei se pelkkää negaa näytäkään olevan. Osa ollut ihan tyytyväisiä, osan mielestä ylihinnoiteltua jaskaa. Itse kallistun vähän siihen että mielummin halvempi RTR ja sähköjen suhteen vähemmän laadukas kuin kokonaisuutena kallis setti. Silloinhan voisi sitten hankkia yhtä hyvin sen kit mallin. Ne halpiskamatkin kun tuntuvat olevan käytännössä ihan hyviä vaikka eivät näytäkään samalta kuin pro mallin ohjaimet esimerkiksi.
« Viimeksi muokattu: 20.04.07 - klo: 14.56 kirjoittanut Mika R »

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: RTR-pakettien laatu (Servot, Radiot, Kestävyys)?
« Vastaus #38 : 20.04.07 - klo: 16.17 »
El eikö täällä nyt sit taas saa sanoa, jos joku tuote on huono vaan pitäis kehua huonoja. Alkuperäinen kysymyshän on onko Rtr radiolaitteet laadukkaita.

Mun mielestä vastaus on, että 50% huonoja ja toiset 50% ihan Ok.

Vai pitäiskö tässä ruveta kehumaan, kun itselläkin viime kesänä 2 tankillisen jälkeen toinen ohjaus-servo hajosi. 1 gallonan sisään meni 3 Traxxas "voima"servoa välillä toisesta rattaita toiseen missä oli sähköt vielä ehjät.

Onko tää nyt kitinää, kun nykyään olis odotettavaa, että laitteet ovat paremmat kuin 70-luvulla. Maailma kehittyy. Miksi ei nämä saisi?

Ja jos hinta pitää asiaan sotkea niin onko 20€ hikiservo parempi sijoitus kuin 50€ laatuservo mikä yleisesti tiedetään hyväksi.

Itse en aio kehua huonoja tuotteita ja pidetään sitä sitten kitinänä, jos en tyydy huonoihin ja jopa surkeisiin tuotteisiin.

Traxxas radio on ihan Ok, vaikkakin tärkein säätö puuttuu. Saman firman servot huonoja.
Kyoshon halpis "Perfex" radio + servo = tosi pitkä miinus. Servossa ei riitä puhti ees kevyeen Pta autoon ja epätarkin mitä koskaan kokeillut.
Team Losilla kokonaisuutena parhaat rtr radiot. Eri toten Lst.n mukana tulevat on hyvät.

Kyllä ne kaikki radiot on paremmat kuin ei mitään, mutta joistain tuotteista ei kannata juuri mitään odottaa eikä yllättyä jos ajot jää kesken. Yleensähän servot hajoaa, jos jotain menee.
Axial SCX 10 TR

Poissa imot

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RTR-pakettien laatu (Servot, Radiot, Kestävyys)?
« Vastaus #39 : 20.04.07 - klo: 16.23 »
"Tietty ei kiva jos heti paukkuu mut sitä varten lienee takuu. Eli kandee ostaa suomesta tässä mielessä vaikka lupaahan se EU takuita pidemmällekin."
cenillä ei oo takuuta suomestakaan ostettuna  nim:kokemusta on kyseisestä liikkeestä. servojen ei voi olettaakkaan olevan kummosia mutta gst:n ohjain oli ala arvonen. toimi huonommin ku protekin lelu radio...
« Viimeksi muokattu: 20.04.07 - klo: 16.31 kirjoittanut imot »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: RTR-pakettien laatu (Servot, Radiot, Kestävyys)?
« Vastaus #40 : 20.04.07 - klo: 19.18 »
Taas menee jankkaamiseksi, näyttää olevan trendi nykyään....


Eli: Jos/kun ostat sitä ensimmäistä autoasi ÄLÄ missään nimessä kuvittele että mukana tulevat ohjaimet/vastaanottimet/servot riittäisivät esim. M8-luokan suomenmestaruuden voittamiseen. Puhumattakaan täällä foorumilla pätemiseen, siihen eivät edes nykyisten M8-maailmanmestareiden vehkeet riitä....

MUTTA: kun pitäydyt tietyissä "laatumerkeissä" voit aina olla varma että pääset harrastuksessasi edes alkuun, ennen kuin "on pakko" päivittää ohjausservo... Kyllä se T-Maxx (nimi keksitty) liikkuu (ja kääntyy) vakioservoinkin, vaikkei sitä aina näiden sivustojen pohjalta uskoisi.....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu