Kirjoittaja Aihe: tee-se-itse 4wd maasturi  (Luettu 2976 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JPA

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tee-se-itse 4wd maasturi
« : 24.04.07 - klo: 22.40 »
Toiveena olisi tehdä auton pienoismallista täysin toimiva 4-veto maasturi (1:18 lantikka) - olen yrittänyt etsiä sopivaa aihiota tuossa kokoluokassa, josta saisin ainakin voimansiirron, eli tuleeko kenellekään mieleen mitään alle 1:18 kokoluokassa 4wd autoa, joka voisi toimia aihiona? Tarkoitus on säilyttää originaali pienoismalli suurimmaksi osaksi ennallaan, rakentamalla runkoon voimansiirto ja ohjaus + elektroniikat mahdollisimman hyvin piiloon.

Vs: tee-se-itse 4wd maasturi
« Vastaus #1 : 06.05.07 - klo: 08.45 »
Ainakin Thunder Tigerilta löytyy ZK2-niminen 1:18-mittakaavainen monsteritrukki. Lisäksi löytyy vielä ZT2-niminen kisatrukki sekä Kyosholta 1:16-kokoiset Mini Inferno http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=01.30121t1 ja Mini StadiumForce. Lisäksi bongasin vielä tällaisen 1:18-kokoisen Leopard-maasturin http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=LEO/2

Näistä autoista ovat varsinaisia monstereita ainoastaan ZK2 ja Leopard, mutta tulipahan esiteltyä muitakin vaihtoehtoja.
Mennään hiekka pöllyten, mutta hallitusti.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Vs: tee-se-itse 4wd maasturi
« Vastaus #2 : 06.05.07 - klo: 09.33 »
Asso rc18mt, Xray m18mt
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: tee-se-itse 4wd maasturi
« Vastaus #3 : 06.05.07 - klo: 17.55 »
Taitaa nuo 1/18 monsterit olla aihioksi aivan liian isoja.
Mikäli ymmärsin oikein niin tässä on nyt suunnitteilla
tehdä jostain "liimattavasta" pienoismalli lantikasta
radio-ohjattava säilyttäen ulkonäkö alta ja päältä täysin?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa JPA

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tee-se-itse 4wd maasturi
« Vastaus #4 : 06.05.07 - klo: 20.02 »
Taitaa nuo 1/18 monsterit olla aihioksi aivan liian isoja.
Mikäli ymmärsin oikein niin tässä on nyt suunnitteilla
tehdä jostain "liimattavasta" pienoismalli lantikasta
radio-ohjattava säilyttäen ulkonäkö alta ja päältä täysin?

Juurikin näin, eli tämäntyyppinen aihio olisi kyseessä (1/18 skaalan diecast malli):

http://cgi.ebay.com/LAND-ROVER-DEFENDER-90-1-18-DIECAST-MODEL_W0QQitemZ150117758209QQihZ005QQcategoryZ223QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Monsterit ja buggyt samassa skaalassa on tosiaan isoja - tuossa yllä mainittiinkin pari mallia joita jo katsoin, mutta epäilen että niistä ei välttämättä apua ole. Tilaukseen meni tuossa sivussa yksi 1/18 skaalan buggy (mini inferno kopio) josta näen sitten onko mahdollisuuksia (vaik tod näk en tuota ala paloittelemaan). Jos jossain olisi lelumainenkin neliveto alle 1/18 skaalassa ja mallia "maasturi" niin sillä pääsisi jo pitkälle, radiot ja muut voisi viritellä erikseen, suurin haaste on nimenomaan tuo 4wd voimansiirto, jota ei oikein itse pysty/viitsi rakentaa alusta saakka.

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: tee-se-itse 4wd maasturi
« Vastaus #5 : 06.05.07 - klo: 22.47 »
Mites, eikös Kyoshon Mini-Z-sarjasta löydy myös nelivetoja? Semmosesta vois saada hyvän aihion, vaikka paljon pienempi onkin.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: tee-se-itse 4wd maasturi
« Vastaus #6 : 08.05.07 - klo: 17.37 »
Tilaukseen meni tuossa sivussa yksi 1/18 skaalan buggy (mini inferno kopio)

Ettei vaan olis Mini Rodeo?
Se on itseasiassa Asson rc18t kopio jossa on Mini Infernosta
kopioitu kori, siipi ja jäähdytysripa (asson varaosat käy)! :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa JPA

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: tee-se-itse 4wd maasturi
« Vastaus #7 : 09.05.07 - klo: 12.19 »
Ettei vaan olis Mini Rodeo?
Se on itseasiassa Asson rc18t kopio jossa on Mini Infernosta
kopioitu kori, siipi ja jäähdytysripa (asson varaosat käy)! :wink:

Ei ollut Rodeo (tuohon en ollutkaan aiemmin törmännyt, vaan Firelap Nanodragon 2 (periaatteessa 1:1 Mini Inferno kopio)

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: tee-se-itse 4wd maasturi
« Vastaus #8 : 14.05.07 - klo: 00.42 »
Jaa se on niitä, näin kerran Mad force 1/1 kopion ja postailin tännekin siitä
kuvia, taitaa olla jotain alihankkijoiden lisenssijuttuja tms??? :huh:

ps. mulla on Mini rodeo.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars