"Auton kriteerinä nopeus, ajo-ominaisuudet, helppo säädettävyys, ja luotettavuus."
Sanoisin näin että kaikki kisabuggyt (ja moottorit) ovat riittävän nopeita, ainostaan kuskin taidot ratkaisee. Tietysti autoon pitää laittaa ensin kisaservot ja kisamooottori, tai ainakin jotain lähelle tätä. Sitten ei enää autolla ole suurta merkitystä koska kaikki ovat vasta-alkajalle (ja kokeneemmallekin) riittävän hyviä. Mutta kisa-auto huonoilla servoilla ja moottorilla on yhtä huono kuin halvin RTR, joten noissa ei kannata lähteä sitten kauheasti tinkimäänkään. Koko paketti siis ratkaisee, sen pitää olla tasapainossa joka osa-alueella - kaiken ei tarvitse olla parasta mutta vähintääkin hyvää keskitasoa. Myös RTR autoista löytyy tällaisia joten niitä ei kannata automaattisesti ohittaa...
Listataanpa autoja: Kyosho, Hobao, Losi, Mugen, Xray, HongNor, CEN, TM, TT... Minkä tahansa noista valitsetkin niin ainoastaan sinun taitosi kuljettana alkuvaiheessa ratkaisevat. Pidemmälle auton säädöt jne. ja niihin varmasti löytyy apua niin radalta kuin täältä forumista automerkkiin katsomatta. Siten säädettävyyden merkityksellä ei kauhean suurta merkitystä..sitä paitsi ne ovat joka tapauksessa suht lähellä toisiaan ainakin perusperiaatteiltaan .. Samaan kategoriaan putoaa ajo-ominaisuudet.
Myös luotettavuudeltaan alkaa tavara olla sen verran hyvää johtuen kovasta kilpailusta että silläkään osastolla on vaikea tehdä eroa.. Joten mikä ratkaisee enite on se mistä tykkäät itse eniten ja millä mahdollisesti kaverisi ajavat (se auttaa säätämisessä, varaosien hankinnassa ja jakamisessa radalla jne).
Polttiskrossi on vaativa laji, autot nopeita ja myös kuskin on oltava nopea jos ei halua taistella jumbosijoista. Sitä ei mitenkään voi luokitella seniiliksi.