Kirjoittaja Aihe: miten säädetään inferno7.5 sammuu kun hehku iroitetaan tulppa on vaidettu paljok  (Luettu 8947 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Mä oon ymmärtänyt että alaneulalla säädetään tyhjäkäyntiä ja tyhjäkäynti ruuvista kierrokset, miten se voi vaikuttaa lämpöihin :huh:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Alaneula eli seosruuvi vaikuttaa kuinka rikkaalla sinun tyhjäkäynti on, eli sitä rikkaamalla se on sitä enemmän ilmaa ja löpöä se syöttää koneelle ja sitä vähemmän kieroksia kone saa ja sama päin vastoin kuin laitetaan piikimmälle, mutta jos laittaa seosta todella piikille joutuu myös hieman tyhjäkäyntiä laskemaan(yleensä).
Toivottavasti menio jotenki läpi tämä selostus.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Oletan että tämä:
"eli sitä rikkaamalla se on sitä enemmän ilmaa ja löpöä se syöttää koneelle"

oli tarkoitus kirjoittaa:
"eli sitä rikkaamalla se on sitä enemmän löpöä (ja vähemmän ilmaa) se syöttää koneelle"

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Mutta siellä on kaksi alaneulaa, toinen on seosruuvi ja toinen alaneula. Elikkä sillä on sitte iha sama kummasta sitä tyhjäkäyntiä säätää vai?

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Oletan että tämä:
"eli sitä rikkaamalla se on sitä enemmän ilmaa ja löpöä se syöttää koneelle"

oli tarkoitus kirjoittaa:
"eli sitä rikkaamalla se on sitä enemmän löpöä (ja vähemmän ilmaa) se syöttää koneelle"

Tottakai saa vähemmän ilmaa, hyvä että huomasit Kaius...........
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Mutta siellä on kaksi alaneulaa, toinen on seosruuvi ja toinen alaneula. Elikkä sillä on sitte iha sama kummasta sitä tyhjäkäyntiä säätää vai?

Ei ole kahta alaneulaa.
Luistin päässä oleva on alaneula (seos) ja luistin vastapuolella alaviistossa on tyhjäkäyntiruuvi, josta vain säädetään tyhjäkäynti, mutta mitä laihemmalle alaneulaa säätää niin tyhjäkäynti kierrokset nousevat.
Eli käytännössä jos säädät alaneulaa voit joutua säätämään tyhjäkäyntiä sen jälkeen kun alaneula on kohillaan, mutta ettei tämä olisi niin helppoa niin kaikista ekana pitää olla yläneula kohillaan, koska se vaikuttaa myös alaneulan säätöihin.

Tässä järjestys:
1. Yläneula
2. Alaneula
3. Tyhjäkäynti

Ps: Siinä yläneulan alla kaasarin rungon päässä voi myös olla säätöruuvi (keskialue), mutta tähän ei pidä koskaan koskea (pois lukien ammattilaiset  :wink: )
Axial SCX 10 TR

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mutta mistä ruuvista lämmöt säädetään.Yläneulaa jos laittaa rikkaammalle auto sammuu,kun laittaa kaasun pohjaan jos laittaa laihemmalle niin tämä loppuu mutta lämmöt nousevat.Eli onko alaneulan säädöillä vaikutusta moottorin lämpöihin?
[Hong Nor x1crt]

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Huehue

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Dodii nyt tää homma skulaa  :afro:

Mika R

  • Vieras
No - paljon sä ruuvasit sitä pääneulaa kiinni?

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mulla 7.5 aluksi toimii tosi hyvin ja lämmöt on "sopivalla", mutta about 5 min ajettua alkaa sammuileen.
Hetken antaa levätä ja laittaa uuelleen käyntiin nii toimii taas sen muutaman minuutin?? Missä vois olla vika? :huh:

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
No - paljon sä ruuvasit sitä pääneulaa kiinni?
1/8
[Hong Nor x1crt]

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Mulla 7.5 aluksi toimii tosi hyvin ja lämmöt on "sopivalla", mutta about 5 min ajettua alkaa sammuileen.
Hetken antaa levätä ja laittaa uuelleen käyntiin nii toimii taas sen muutaman minuutin?? Missä vois olla vika? :huh:

Jospa kummiskin kone kuumuis liikaa. Mikä on "sopiva" lämpö? Mittaa lämmöt heti kun sammuu.
Axial SCX 10 TR

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mulla 7.5 aluksi toimii tosi hyvin ja lämmöt on "sopivalla", mutta about 5 min ajettua alkaa sammuileen.
Hetken antaa levätä ja laittaa uuelleen käyntiin nii toimii taas sen muutaman minuutin?? Missä vois olla vika? :huh:

Kuulostaa väljältä koneelta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Niin.

Itsellä Revon kone ehtoopuolella teki aivan samalla tavalla ja lopulta ei lähtenyt enää käyntiin.
Onko sillä koneella paljon ajettu, vaikka voihan väärällä käytöllä saada uudenkin koneen heti väljäksi?

Axial SCX 10 TR

Poissa Sumu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mulla 7.5 aluksi toimii tosi hyvin ja lämmöt on "sopivalla", mutta about 5 min ajettua alkaa sammuileen.
Hetken antaa levätä ja laittaa uuelleen käyntiin nii toimii taas sen muutaman minuutin?? Missä vois olla vika? :huh:

Kuulostaa väljältä koneelta.
Jerzi

Mulla Rb:n kanssa vähän samoja ongelmia. Säädöt tällä hetkellä ainakin päin honkia. Vauhtipyörää pyörittäessä yläkuolokohta kyllä tuntuu, mutta täysin vaivattomasti saa sormin pyöritettyä ympäri. Väljäkö?
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Ainahan siellä vähän tuntuu puristuksia vaikka "kuollut" kone oliskin, kun eihän ne niin väljäksi nyt voi mennä.
Se TRX 2.5r konekin oli kyllä helppo sormin pyörittää.

Eipä siinä voi muuta olla kuin väljä kone jos helposti pyörähtää. Olettaen tietysti, että tulppa ja kansi on tiiviisti kiinni.
Axial SCX 10 TR

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Onko sillä koneella paljon ajettu, vaikka voihan väärällä käytöllä saada uudenkin koneen heti väljäksi?

Niin noh eihän siihen tarvi kuin mäntä jättää yläkuoloon koneen jäähtymisen ajaksi. Sylinteriputken lämpölaajenema on kuumalla konella suurempi kuin männällä ja putkihan lisäksi on hieman kartiomainen, yläpään ollessa kapeampi. Noh nyt kun sitten sylinterputki jäähtyy ja supistuu, niin kun mäntä on yläasennossan, niin luonnollisesti putki puristuu männän ympärille, eikä pääsekkään supistuu tarpeeksi. Ja kun männänrengasta (tai -renkaita) ei ole tiivistämässä sylinterin ja männän välistä rakoa, niin väljä on....
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Melko paljon ajettu on ja melko "löysältä" tuntuu vetokäynnistimestä vedettäessa, että varmaan aika väljä.  :cool:

Poissa Jaate

  • Tulokas
    • Profiili
Jokohan minun kone on sitten väljä...Sisäänajon jälkeen meni alkuperäinen tulppa. Sen jälkeen laitoin os. A5 tulpan. No sitten ongelmat alko. Nyt tilanne se että paikollaan McCoy 9 tulppa ja polttoaineena 10% coolpower.  Alaneulan säädöistä en enää tiiä mitkä lie ku tullu pyöritettyä ruuvia ees sun taas. JOLLAIN TIIOSSA KIERROSMÄÄRIÄ POHJASTA NIIN PÄÄSIS EES LÄHELLE NORMAALISÄÄTÖJÄ?? Ja sitte tuosta tulpasta. Uskaltaisin veikata että alkuperäisellä tulpalla saisin toimimaan normaalisti. Mikä on alkuperäisstä vastaava tulppa. Kuullu huhuja että ois os. 8 tai os. A3. KELLÄÄN FAKTAA VÄITTEELLE? Eli tilanne on nyt sit se että os. A5 ja McCoy 9 tulpalla pystyy ajamaan sellasen 5-10 min. Sitten auto sammuu. Ja vielä sillai että ei sammu kierroksilla vaan kun päästää tyhjäkäynnille niin sitten sammuu.. eli tukehtuuko polttoaineeseen vai ei saa sitä ollenkaan vai mitä? Kone aika kuuma, mutta voiko sammuminen johtua koneen kuumuudesta vai siitä että edelleen säädöt pielessä?

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Se kone käy kyllä 10% aineella aika nihkeesti, eli ei oikee jaksa pysyä käynnissä. Ongelmat helpottuis jos ostat 16% ainetta.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Ja nimenomaan 16% Sidewinderiä(sinistä). Ei Coolpoweria (vihreätä), se on lennokkipolttoainetta ja niin rasvaista, että automoottori ei sillä toimi kunnolla. Puhumattataakn Coolpowerin öljyseoksen sopimattomuudesta automoottoreille, muttei siitä sen enempää.
Joku sadas kerta kun tähän täällä törmätään. Osaamattomia kauppiaita, vai missä tökkii?
« Viimeksi muokattu: 13.05.07 - klo: 13.50 kirjoittanut Tomsson »
allekiroitus

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Niin juuri muuten, eikä kannata sekoittaa 16% rasvapitoisuutta(coolpower) ja 16% nitropitoisuutta keskenään. Elikkä autoiluun 10% rasvapitoisuus ja 16% nitroa. :lol:


Epäilen että kauppiaat tosiaan sekoilevat noitten prosenttien kanssa ja myy väärää tai haluaa vaan rahat pois  :p
« Viimeksi muokattu: 13.05.07 - klo: 13.57 kirjoittanut Elvisrc »

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Coolpowereissa (5%, 10% ja 15% nitroa) on 17% synteettistä öljyä. Helimalleissa ennemmän. Sidewinderissä (16% ja 25% nitroa) on öljyä 12%, josta osa risiiniöljyä
allekiroitus

Poissa Jaate

  • Tulokas
    • Profiili
Täytyypä sit hankkia sidewinderiä polttoaineeksi... 16% vai 25% nitrolla. Kumpi ois parempaa...ajattelen heti koneen lämpöjä yms. kestävyyttä. Niin ja mitä tulppia käytättee kyseisellä polttoaineella?

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
No vaikka sitä 16% prossaa ja kyllä se os A5 siinä toimii. 25% löpölle ostaisin sirionin 7 tulpan ;)