Kirjoittaja Aihe: Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta  (Luettu 16143 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #60 : 28.04.03 - klo: 13.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Orion rengas täyttää ainakin nuo vaatimukset.
Toimii ulkona, sisällä ja on kestävä.
Renkaiden saatavuus ja laatu on taattu.
Maahantuojalta, voi jokainen kauppias ottaa myyntiin renkaat.


Eikös Teppo ole kohtalaisen jäävi    :wink:


Se vaikeuttaa osallistumista keskusteluun, että olen toiminut Suomen virallisen Orionin maahantuojan hommissa. Olen koittanut lähinnä kertoa kisakuskina mielipiteet ja muistathan sinäkin että päätöksen viimekädessä tekevät lajiryhmän kaverit. Taitaa sielläkin olla tuo jääviys ongelma joillakin? Yllä olevasta kommentista voin todeta että nämä vaateet renkaalle/toimittajalle mainittiin ja hölmöltä olisi tuntunut olla sanomatta että renkaita saadaan maahan tarvittaessa.
Näin pienissä piireissä lähes jokainen on jotenkin tekemisissä tiettyjen merkkien kanssa.

Poissa -Tony-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #61 : 28.04.03 - klo: 14.02 »
Teppo: Onko sulla kokemuksia pitkältä ajalta Orionin renkaista? Lähinnä tarkoitan sitä että onko renkaiden laatu / ajettavuus muuttuneet 1,5 vuoden sisällä?

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #62 : 28.04.03 - klo: 14.27 »
Lainaus käyttäjältä: "-Tony-"
Teppo: Onko sulla kokemuksia pitkältä ajalta Orionin renkaista? Lähinnä tarkoitan sitä että onko renkaiden laatu / ajettavuus muuttuneet 1,5 vuoden sisällä?

En ole Teppo, mutta olen kuullut että rengasta on parannettu pariin - kolmeen otteeseen niinkuin pitääkin. CS- tosin on pysynyt yhtä huonona  :lol:
Maahantuojat kuitenkin ostavat pieniä eriä joten tuotekehitys ei haittaa kisaajia.

Tuotekehitys on tässäkin lajissa ehdottoman tärkeää !
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa -Tony-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #63 : 28.04.03 - klo: 14.44 »
CAi: Tarkoitatko että kun alkukaudesta ostaa esim 5 kier renkaita ja sitten kuukauden päästä tulee uusi erä kauppoihin joka todetaan 0,5s/kier paremmaksi niin harrastaja on kovinkin tyytyväinen kun pakista löytyy vielä pari ajamatonta kierrosta vanhasta erästä (joilla ei "tarvi ajaa")? Onko tämä sitä tarkoittamaasi hyvää tuotekehitystä?

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #64 : 28.04.03 - klo: 14.52 »
CAi on oikeassa. Tuotetta on oltava mahdollisuus parantaa jatkuvasti. Esim. Orion vaikuttaa jo nykyisellään niin hyvältä, että sen ominaisuudet eivät voi suuresti muuttua.

Paljon parjattu CS-22 on todellakin esimerkki siitä, miten käy, kun kehitystä ei tapahdu. Jos sen ongelmat olisivat poistuneet kauden kuluessa, olisi kritiikkikin paljon vähäisempää, ja CS-sarjakin olisi yksi vaihtoehdoista.

Joka ostaa useamman rengassarjan kerralla, kuluttaa ne myös nopeasti pois. Jos kulutus ei ole suurta, ostetaan vain yksi, max 2 sarjaa kerrallaan.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #65 : 28.04.03 - klo: 14.59 »
Se mitä itse olen kuullut Orionin renkaista, on juuri tuo laadun vaihtelevuus. Sitä ilmiötä en ainakaan itse ole huomannut 22 renkailla. Renkaita tulisi testata muutakin kuin kahta settiä, ennen kuin valitaan renkaaksi väärä merkki. Onhan Orionin kumit varmaankin parantuneet laadun suhteen...?
Paha tarkemmin kommentoida kun ei kyseisiä renkaita ole ollut mahdollista kokeilla.  :?

Jokatapauksessa saatavuus ja laadun pieni toleranssi ovat tärkeitä asioita jos kisoihin halutaan lisää porukkaa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #66 : 28.04.03 - klo: 15.12 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
CAi on oikeassa. Tuotetta on oltava mahdollisuus parantaa jatkuvasti. Esim. Orion vaikuttaa jo nykyisellään niin hyvältä, että sen ominaisuudet eivät voi suuresti muuttua.
No tuo kuullosti lähinnä typerältä. Katotaan vaikka 5 vuoden päästä onko Orionin tämän hetkinen rengas kilpailukykyinen.

Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Joka ostaa useamman rengassarjan kerralla, kuluttaa ne myös nopeasti pois. Jos kulutus ei ole suurta, ostetaan vain yksi, max 2 sarjaa kerrallaan.
Jos saman renkaan ominaisuuksia muutetaan koko ajan kesken kauden voi siitä  seurata ainakin seuraavia ongelmia:
- Kauppiaiden ei kannata ostaa suurta erää renkaita kerralla, koska uusi ja nopeampi versio voi tulla koska vaan, eikä kukaan halua ostaa sen jälkeen enää vanhaa rengasta. Tästä seurauksena hinnat ovat korkeammat ja kaiken lisäksi voi renkaat loppua kaupasta kesken.
- Maahantuojille ja tiimikuskeille tieto uudesta renkaasta (ja usein myös uusi rengas) tulee kuitenkin ennen rivikisaajaa, ja näin kisoissa osalla porukkaa on käytössään paremmat renkaat kuin muilla. Ja sellaiset, mitä kaikilla ei vielä siinä vaiheessa ollut edes mahdollisuutta ostaa.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #67 : 28.04.03 - klo: 15.14 »
Lainaus käyttäjältä: "-Tony-"
CAi: Tarkoitatko että kun alkukaudesta ostaa esim 5 kier renkaita ja sitten kuukauden päästä tulee uusi erä kauppoihin joka todetaan 0,5s/kier paremmaksi niin harrastaja on kovinkin tyytyväinen kun pakista löytyy vielä pari ajamatonta kierrosta vanhasta erästä (joilla ei "tarvi ajaa")? Onko tämä sitä tarkoittamaasi hyvää tuotekehitystä?


Otetaanpa Tony rauhassa 8)
Ensinnäkin todella, todella harva ostaa pakkiin 5 settiä uusia renkaita (tietenkin vanteineen)

Olen todellakin sitä mieltä, että tuotekehitys on vain hyväksi !

Jos renkaat,moottorit, auto, uusi kori tms paranee TOTTAKAI kaikki siihen vaihtaa. Jos joku on ostanut 5 settiä hidasta koria tms. voi katsoa vain peiliin ja todeta, että liidokin lennättäminen on halvempaa, kuin kilpa-autoilu, jossa tuotekehitys todellakin on kaiken A ja O. :lol:

CS-22 on pysynyt surkeana renkaana alusta saakka, CS 27 taas ei pidä, minkäs teet. :?

Miten sitten LRP tai SOREX ?
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #68 : 28.04.03 - klo: 15.21 »
Voin kertoa teille etelän ihmiset.... :wink: , että meillä täällä pohjoisemmassa ei osteta joka settiä erikseen, koska esim tilaaminen maksaa, vaan meilläpäin hommataan usein "kasa" noita mustia "snagoiksikin" mainittuja renkuloita. :wink:  

Ensinnäkin: postikuluja tulee jos joka setin tilaa erikseen
Toiseksi: kun treenaa, ei viiti aina olla kaverin pakilla kumeja lainaamassa.

Joten tuo esim kyseinen 5 setin määrä on ainakin CS-22 mittapuulla allekirjoittaneella viime kesään viitaten kahden päivän treenirenkaat. Eikä ihan viittis varmaan kukaan joka kolmas päivä arpoa, toimiikohan tilatut renkaat entisiä paremmin. Mr Calen esimerkki oli hyvä, ei kukaan myyjä uskalla ostaa varastoa täyteen sekundaa. Ja homma menisi renkaiden suhteen "rahalla saa" peliksi.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #69 : 28.04.03 - klo: 15.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
CAi on oikeassa. Tuotetta on oltava mahdollisuus parantaa jatkuvasti. Esim. Orion vaikuttaa jo nykyisellään niin hyvältä, että sen ominaisuudet eivät voi suuresti muuttua.
No tuo kuullosti lähinnä typerältä. Katotaan vaikka 5 vuoden päästä onko Orionin tämän hetkinen rengas kilpailukykyinen.

Typeryyksiä kirjoittaessani ajattelin sitä ajanjaksoa, jonka rengassääntö meillä vähintään on voimassa, eli yhtä kisakautta, joka on käytännössä noin 4 kuukautta. Oletan, että sinä aikana ei tällä hetkellä huipulla oleva rengas muutu vallan mahdotttomasti. Saatan toki olla väärässäkin.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #70 : 28.04.03 - klo: 15.36 »
Käsittääkseni Orionin "sama" rengas on muuttunut ominaisuuksiltaan viimeisen 1,5 vuoden aikana useita kertoja. Tämän hetkinen versio renkaasta on kuitenkin kaiken kuulemani mukaan erittäin toimiva.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #71 : 28.04.03 - klo: 15.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Joten tuo esim kyseinen 5 setin määrä on ainakin CS-22 mittapuulla allekirjoittaneella viime kesään viitaten kahden päivän treenirenkaat. Eikä ihan viittis varmaan kukaan joka kolmas päivä arpoa, toimiikohan tilatut renkaat entisiä paremmin. Mr Calen esimerkki oli hyvä, ei kukaan myyjä uskalla ostaa varastoa täyteen sekundaa. Ja homma menisi renkaiden suhteen "rahalla saa" peliksi.

Jossakin tuolla ylempänä kerroin Teemu Leinon kokemuksista Orionista vs. CS-22:sta: Siinä missä 22 kestää hänellä noin 6 akullista (Rajatorpassa), Orion kestää 20-30 akullista.
Voit siis kaimapoikani siirtyä ostamaan yhden setin kerrallaan, koska se saattaa kestää saman ajan kuin aiemmat 5 settiäsi  :wink:

Mitä tulee "rahalla saa" -peliin, niin eikö tämä keskustelu ole juuri tähtäämässä parempaan kilvanajoon, ja .... oleellisesti pienempiin kustannuksiin!

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #72 : 28.04.03 - klo: 15.43 »
Kesällä CS-22 meni Oulun baanalla puhki 4-5 akullisella AINA vähintään yks rengas.
Ei siis ainakaan niitä kesän kisoihin :)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #73 : 28.04.03 - klo: 15.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Kesällä CS-22 meni Oulun baanalla puhki 4-5 akullisella AINA vähintään yks rengas.
Ei siis ainakaan niitä kesän kisoihin :)


Tästähän lienee jo olemassa jonkinasteinen konsensus tai ainakin AKK:n säännöissä lukee niin ;)
-Pekka

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #74 : 28.04.03 - klo: 15.56 »
Kyllä, tiedossa on, mutta kunhan vain vertasin. :)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #75 : 28.04.03 - klo: 18.54 »
Erehtyy tekemään töitä niin täällähän tapahtuu :)
Joo siis mä en oo kuullut kuin yhdestä erosta Orion renkaan kanssa.
Eli tuonne Afrikan MM-kilpailuihin tehtiin suuri erä "worlds" renkaita jotka eivät olleet laadultaan tasaisia. Tämä tietääkseni johtui samasta syystä kuin mm. Corallyn renkaitten ongelmat hollannin EM kisoissa. Eli renkaita prässättiin kasaan suuri määrä pienessä ajassa ja näin esim. beltit olivat miten sattuivat. Afrikassa muistelen että allekirjoittaneella oli suuriva vaikeuksia liimata neliön muotoiset renkaat pyöreällä vanteelle.  :shock:

Aivan erilaisia renkaita oli sitten tarjolla "Efra" renkaina joissa ainakaan minulla ei ole ollut ongelmia laadun kanssa. Suurin osa tämän talven renkaista kun on nimen omaan noita ennen EM kisoja hommattuja Orion renkaita ja hyvin niillä olen kerennyt huippujen vauhtiin harjoituksissa.

Virallisilta myyjiltä ostaessa tuskin renkaitten laatu/nopeus muuttuu kisakauden aikana. "Harmaat" ja muut mahdollisesti kaapinpohjalla lojuneet renkaat tosin voivat olla eri vuosikertaa.

Kysyin tuossa ihan muodon vuoksia pystyykö Orion toimittamaan esim. 1000 autollisen = 4000 renkaan lähetystä ja lupasit sen mahdolliseksi joskin toimitus aikaa toivoivat hieman pidempää kuin pariviikkoa.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #76 : 02.07.03 - klo: 12.51 »
CS-27:n kulumisvauhtia katsellessa voitaneen todeta, että CS-22:n pudottaminen pois oli oikea toimenpide. Sisäratakausi on tietenkin asia erikseen...

Mutta onkos rengasasian työstäminen loppunut, lajiryhmän suunnalla siis? Muistaakseni sain kuulla, että toukokuun kokouksessaan lajiryhmä ei olisi asiaa käsitellyt tai vienyt sitä eteenpäin?

Alkukesän rengasraatoja katsellessa on ainakin itselleni kirkastunut se mielipide, että meillä pitää olla rengas, jolla on mahdollisimman hyvä kulutuskestävyys. Sanomattakin selvää, että myös pito-ominaisuudet ovat tärkeitä.

Jotta juupas-eipäs-tasolta päästäisiin pois, olisi mielestäni lajiryhmän asiana tehdä/teettää luotettava selvitys vaihtoehdoista, ja tehdä sitten vikkelästi päätöksiä.
Kenties näin on tapahtumassakin - toivottavasti on. Mutta siitäkin olisi rauhoittavaa saada tietoa.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #77 : 02.07.03 - klo: 13.08 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Mutta onkos rengasasian työstäminen loppunut, lajiryhmän suunnalla siis? Muistaakseni sain kuulla, että toukokuun kokouksessaan lajiryhmä ei olisi asiaa käsitellyt tai vienyt sitä eteenpäin?


Asia oli meillä toukokuun kokouksessa käsittelyssä ja pitkän pohdinnan jälkeen totesimme, että vaihtoehtoja on monia, toinen toistaan parempia ja huonompia, edullisia ja kalliita.. asia todettiin kokonaisuudessaan vaikeaksi. Ja toistaiseksi todettiin, että pysytään tehdyssä päätöksessä. Ja mietitään koko ajan uusia parempia vaihtoehtoja, joskos semmoinen vielä löytyisi, emme tässä vaiheessa halunneet lähteä, juupas eipä leikkiin, monet ovat tyytyväisiä tehtyyn päätökseen ja monet ovat sen tuominneet... parempaa vaihtoehtoa odotellessa emme tee siis muutoksia tässä vaiheessa jo tehtyyn päätökseen !


Rengaskysymyksiä yleensäkin, kannattaa katsella minkälaisia vaihtoehtoja on tehty esim. Legens, karting ja eri formulaluokissa... vaikea asia se on ollut myös ns. isoissakin autoissa ja jonnekin ne linja vedot on niissäkin tehty...

Huvittavaa on lukea esim. .. legends autojen juttua renkaista

http://www.legendscars.fi/

Autossa on Yamaha FJ 1200 moottoripyörän moottori, joka tuottaa noin 125 Hv:n tehot. Hevosvoimat eivät ole suurin tekijä Legends-luokassa, koska säännöt sallivat ainoastaan 13"/60 BF Goodrich renkaiden ja 7" leveiden vanteiden käytön autossa. Renkaat ovat verrattain kovaseoksiset ja muutokset renkaisiin ovat kiellettyjä.

Ajettaessa ¼-mailin sora- ja asfalttiovaalilla, kuljettajat huomasivat, että on lähes mahdotonta käyttää yli 80% tehoista renkaiden rajallisen pidon takia. Tämä rajoittaa loppujen 20% tehojen käyttöä ja estää kuljettajaa ajamasta mutkissa "nasta laudassa" ja antaa lisävaikeutta sekä hauskuutta ajoon. Tämä on hyvä keino halventaa moottorikustannuksia ja moottorin vaihtaminen tehokkaampaan ei paljon etua toisi, koska renkaat eivät tehoa tiehen saisi siirrettyä. Kovan kumiseoksen ansiosta renkaat myös kestävät monta kilpailua (25-30) ja auttaa täten kustannuksien alhaalla pitämistä.

RENKAAT: BFGoodrich T/A Comp HR4 .Legends Edition. 205/60R13. Renkaita ei saa kemiallisella tai muulla tavalla pehmentää, urittaa, raspata tai pinnoittaa. Renkaan höylääminen on sallittu. Renkaanlämmittimien käyttö on kielletty. Teksti ja logo on aina oltava ulospäin käännettynä.


ps. ko. auton testiajoa itse tässä odottelen kuumeisesti, semmoinen on edessä...

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #78 : 02.07.03 - klo: 13.40 »
Kiitos tiedosta Tumppi! Kuten sanottu, jo tieto siitä, missä mennään, rauhoittaa.

Esimerkkejäsi lukiessa tuli jälleen mieleen, ihan vain ajatusleikkinä, että mitäs jos meilläkin olisi käytettävissä tietty tyyppi kahdelta eri rengasmerkiltä?
Kaupalliset ongelmat pienenisivät (siirtyisivät myyjäpuolelle taisteluksi laadun ja hinnan paremmuudesta), olisimme riippumattomampia mahdollisista toimitusvaikeuksista ja laadunvaihteluista. Se olisi kilpailua kilpailijoiden hyväksi.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
re
« Vastaus #79 : 02.07.03 - klo: 14.34 »
ajatusleikkinä toimii, mutta realiteetti on, että vain toinen renkaista on nopeampi... eli kilpaileva (hitaampi) rengasmerkki olisi se, joka jäisi kauppiaille hyllyihin pyörimään. ja myyjäpuolella varmastikaan renkaan laatua ei juuri pystytä parantamaan, tehtaan sedät sen tekevät. =) eli periaatteena yksityyppi on paras -> ei arpomista kenellekään, ei kauppiaille eikä kuskeille.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Re: re
« Vastaus #80 : 02.07.03 - klo: 15.04 »
Lainaus käyttäjältä: "m.e."
ajatusleikkinä toimii, mutta realiteetti on, että vain toinen renkaista on nopeampi... eli kilpaileva (hitaampi) rengasmerkki olisi se, joka jäisi kauppiaille hyllyihin pyörimään. ja myyjäpuolella varmastikaan renkaan laatua ei juuri pystytä parantamaan, tehtaan sedät sen tekevät. =) eli periaatteena yksityyppi on paras -> ei arpomista kenellekään, ei kauppiaille eikä kuskeille.

Mutta eikös tässä ole juuri kysymys markkinatalouden perusmekanismista: kilpailusta.

Kävisi varsin todennäköisesti niin, että toinen kahdesta tyypistä jäisi hyllylle. Mutta so what? Kun hyllyrenkaan omat tiimikuskitkin kaikessa hiljaisuudessa käyttäisivät "väärää" rengasmerkkiä, olisi viesti hyllyrenkaan valmistajalle selvä. Vaikkakaan ei kovin kuuluva, näin meikäläisistä ympyröistä.
Ja seuraavalle kaudelle valittaisiin menestyneen tyypin rinnalle uusi haastaja-rengas vaihtoehdoksi.

Eipä siinä, kyllä yksityyppirengas on toimiva ratkaisu. Mutta se edellyttää, että valittu rengas on määriteltyjen ominaisuuksiensa suhteen yksi parhaista tai paras.

Juniori on muuten joskus esittänyt ajatuksen yhdestä sallitusta rengaskerrasta per kilpailu. Mitäs mieltä siitä? Rahastonhoitajan ominaisuudessa kannatan ajatusta lämpimästi.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
re
« Vastaus #81 : 02.07.03 - klo: 15.56 »
mutta taas mennään sinne suuntaan, että kauppiaat eivät uskalla ottaa paljoa renkaita hyllyyn, ennen kuin on huolella testattu, kumpi tyypeistä on parempi. ja sitten kun on se testattu, niin ei tarvitse enää käyttää/myydä hitaampaa (ehkä kestävämpää) rengasta.

suomen pienistä ympyröistä lähtee ainoastaan pienten ihmisten hiljainen protesti, joka vaimenee jossain siperian nurkilla... tehtaille ei siitä ole mitään vaikutusta. suuret rengaspäätökset (isot kisat) tehtänee aina rahalla, ei suinkaan renkaan laadulla/kestävyydellä.

itse olisin ehdottomasti yhden rengassetin kannalla/kisa. mutta se on totta, että jos säädöt ovat hiemankin kriittiset (ts-luokka), niin liukastelua siitä saattaa syntyä. ja siihen eivät ole kuskit tyytyväisiä. stanuluokassa voisi hyvin säännöissäkin määrätä 1 setti/kisa, jotta kuluja saataisi kuriin. suuri osa kuskeista varmastikin ajaa jo 1 setti/kesä tms. periaatteella, mutta eipä tulisi kiusausta hankkia toista settiä (vain, koska isot pojatkin käyttävät). =)

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« Vastaus #82 : 02.07.03 - klo: 21.57 »
Jep, voisimme palata noihin paremmin toimiviin CS22 renkaisiin :wink:  tai sallia jopa molemmat... ja vain yksi kierros renkaita per kisa... Itse olen ajanut CS27 setillä nyt yli 25 akullista kilpavauhtia ja vieläkään renkaat eivät ole puhki... tulee mieleen että jos myös kova 27 rengas menee puhki 2-5 akussa niin mahdollisesti kannattaa jo etsiä vikaa vaikka peilistä tai autosta...  :shock:
25:des akullinen ei varmaan ole lähellekään yhtä nopea kuin ensimmäinen mutta jos kaikilla olisi yhtä monta erää alla.. eli maksimissaan yhdessä kisassa, erätreeni, 3 alkuerää ja 3 finaalia.. eli 7 erää.. kyllä kaikilla renkailla tuon selviää...
Mitä renkaan merkin valintaan tulee niin siihen valintaan vaikuttaa se erittäin pieni piiri.. "joka tekee riippumattomia päätöksiä harrastajan etujen nimissä" ...joopa joo  :mrgreen: