Kirjoittaja Aihe: Foorumin taso läpi linjan.  (Luettu 30768 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #180 : 21.09.04 - klo: 15.27 »
Hyvää työta! Mutta toimiiko ne saman tien? p*ska... Toimii, hyvä!

EDIT: Poistettu hymiövyörytys..

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #181 : 21.09.04 - klo: 21.53 »
Kirosanojen tähdentämisestä ei ole kellekkään iloa. Sama sana siinä piilee edelleen.
Olen huolestunut mikäli pitää täälläkin alkaa egoa pönkittämään kirosanoilla.
Poistakaa ne kirosanat kokonaan!
Kyllä tiedän, niitä kuulee muutenki "et mitä välii?"
Kyllä sillä vaan on väliä. Eivät ne minua mitenkään kohahduta, mutta ne ovat TÄYSIN TARPEETTOMIA! Jokaiselle selviää unohdettu pimp my ride -ohjelma ilman kirosanojakin ja hymiö spammeja.
(PS. Ne laittaa vaan peltilevyn ruosteen päälle ja maalaa. Ei nuo autot ole mitenkään hyvässä kunnossa vuodenkaan päästä. Kattokaa mielummi jotai tuning lehtiä tai nettiä. Siellä on kunnon autoja.)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #182 : 21.09.04 - klo: 22.10 »
Minusta suurin ongelma on yhä se, että täysin turhanpäiväisiä viestejä kirjoitetaan loputon määrä. Uskallan väittää että muilla kuin kilpailijoiden osioilla olevista viesteistä vain n. 20 prosenttia sisältää jonkinlaista informaatiota. Loput on "joo-mäkin-ehkä-tilaan-tommosen-tosi-makee-keuliiko"-viestejä.

Kirosanat ja hymiöt on täysin toissijainen ongelma, mutta tosiseikka on myös sekin että nämä täysin yhdentekevät viestit yleensä pitävät sisällään pääosan niistäkin. Aika harvoin muistan nähneeni sellaista viestiä jonka sisältö olisi täysin rautaa, ja sen lisäksi olisi kuitenkin täynnä kirosanoja ja pallonaamoja?
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #183 : 21.09.04 - klo: 22.23 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Minusta suurin ongelma on yhä se, että täysin turhanpäiväisiä viestejä kirjoitetaan loputon määrä. Uskallan väittää että muilla kuin kilpailijoiden osioilla olevista viesteistä vain n. 20 prosenttia sisältää jonkinlaista informaatiota. Loput on "joo-mäkin-ehkä-tilaan-tommosen-tosi-makee-keuliiko"-viestejä.

Kirosanat ja hymiöt on täysin toissijainen ongelma, mutta tosiseikka on myös sekin että nämä täysin yhdentekevät viestit yleensä pitävät sisällään pääosan niistäkin. Aika harvoin muistan nähneeni sellaista viestiä jonka sisältö olisi täysin rautaa, ja sen lisäksi olisi kuitenkin täynnä kirosanoja ja pallonaamoja?
Olen samaa mieltä.

Ainakin itse kun tulin tänne foorumille niin en heti lukennut sääntöjä ja muita juttuja. Noi vaan on välillä niin innoissaan että ne laittaa monta hymiötä, mutta rajansa kaikella. En itsekkään käytä kauhean montaa hymiötä yhdessä viestissä ja harvemmin ne on ihan peräkkäin. Itsekkin kommentoin välillä vähän tuohon tapaan.

Uudet tulokkaat ja te jotka ette ole lukenneet sääntöjä niin lukeneet sääntöjä niin nyt heti lukemaan ja jos ne säännöt tuntuu turhan tiukoilta vaikka ei ne ole, mutta on tämä sentään paras foorumi mitä tiedän!!

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #184 : 22.09.04 - klo: 09.40 »
Minä olen kyllä vähän yli-innokas tämän foorumin lukia, melkein 200 viestiä kuukaudessa. Tietenkin yli 25% turhia viestejä kuten joo, empä tiedä jne... Johtunee siitä että olin lähettänt jo noin 150 viestiä ennen kuin tajusin lukea ohjeita ja kielioppia... Täytyisi varmaan vähentää vähän viestien kirjoittamista ja sitten kun vastaa niin vastaa lyhyesti ja ytimekkäästi. Eli vastaat harvemmin, mutta kun vastaat niin vastaat kunnolla. Tuossa ohjeessa on se ongelma ettei kaikkiin kysymyksiin voi laittaa pitkää vastausta. Mitenköhän saataisiin uudet tulokkaat lukemaan ohjeet saman tien?
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Minusta suurin ongelma on yhä se, että täysin turhanpäiväisiä viestejä kirjoitetaan loputon määrä. Uskallan väittää että muilla kuin kilpailijoiden osioilla olevista viesteistä vain n. 20 prosenttia sisältää jonkinlaista informaatiota. Loput on "joo-mäkin-ehkä-tilaan-tommosen-tosi-makee-keuliiko"-viestejä.
Tuo tuossa on täyttä totta!!! Luulisin. Nuo "joo-mäkin-ehkä-tilaan-tommosen-tosi-makee-keuliiko" viestit ovat rasittavaa katseltavaa, vaikkaikin on itsekkin niitä tullut kirjoiteltua. Eikös tämän foorumin tarkoitus ole, että kysyt jotain ja toiset vastaavat? Niin ainakin minä sen olen ymmärtänyt. Eli kysyn jotain ja järkevämmät vastaavat, eikös se niin mene?

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #185 : 24.11.04 - klo: 18.38 »
Ajattelin että tämän topicinkin voisi taas nostaa koska tämä vaapaa keskustelukin laitettiin lukkoon...

Minusta ainakin vapaan keskustelun taso on laskenut, eräät vastaavat vain vapaaseen keskusteluun, pitäisikö silloin antaa kahden viikon luksusloma banjosaarelle :roll:

Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Mielestäni jotkut topicit ovat ihan hyödyllisiä tuolla "Vapaassa keskustelussa"!
Joillekkin voisi antaa banjoa jos vaikka viikon sisällä ei ole vastannut muualle kuin Vapaaseen keskusteluun johonkin huuhaajuttuun kymmenen kertaa päivässä.
Mielestäni Vapaata keskustelua kuitenkaan EI pitäisi sulkea!

Mitä mieltä olette topiceista joissa kysytään esim. että minkä laitteen ostaisin tai muita neuvoja?
Mielestäni tuo "Pienet kysymykset ja neuvot" on todella hyvä topic joka vähentää varmasti turhia topiceja!

Mitäs sanotte?

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #186 : 24.11.04 - klo: 18.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"

Minusta ainakin vapaan keskustelun taso on laskenut, eräät vastaavat vain vapaaseen keskusteluun, pitäisikö silloin antaa kahden viikon luksusloma banjosaarelle :roll:


Toi on kuin minulle  :roll: Tällä hetkellä kun ei ole mitään vempainta, niin pidän tota 1:1 autotopiccii pinnalla  :wink:
Taas kehissä.. ;)

Poissa mece

  • Jäsen
    • Profiili
foorumin hyvät ja huonot puolet sekä ehdotuksia
« Vastaus #187 : 05.12.04 - klo: 01.17 »
Hei

Olen aika uusi käyttäjä mutta minulla olisi kuitenkin pari asiaa mikä haluaisin sanoa tästä foorumista.

Hyvät puolet:
- Tietoa löytyy. Ilmeisesti tämä on se paikka missä kaikki vastaukset löytyvät. Aika harvinaista että saa oikein ammattiihmiseltä apua.
- Tiukat säännöt ja hyvät moderaattorit

Huonot puolet:
- Arvausvastaukset. Tämä ongelma on aika tyypillinen foorumiongelma. Mielestäni voisi jopa lisätä sääntöihin että "jos et tiedä vastauksen niin älä vastaa".

- Isot topicit. Tämä on mielestäni foorumin isoin vika, ja ilmeisesti tarkoituksella tehty. Tuntuu vähän siltä että foorumin ulkonäkö on tärkeämpää kuin tiedon löytäminen. Käyttäjiä kehotetaan käyttämään haku toimintoja ennen kun kyselee itse. Tässä on hypoteettinen tilanne:
mini-z autoni kuuladiffi ei toimi kunnolla, joten kirjoitan haku ruutuun "mini-z kuuladiffi".
ratkaisu kuuladiffi ongelmaan löytyy _ehkä_ noiden 57 sivujen keskeltä.

Mielestäni aiheet pitäisi olla vähän tiukempia kun esim "Asso Talk".
Jos sattuisi löytymään topicci "Mitkä osat pitäisi ensimmäiseksi vaihtaa jos päivittää Asso TC3 team FT:ksi?"
Niin sieltä voisin löytää vastauksen heti enkä tarvitsis lukea Asso Talk topiccia 14 sivua (vastaus löytyy sivulta 14).


Ratkaisu näihin ongelmiin olisi esimerkiksi enemmän hakemistoja. Mielestäni ei haittaa yhtään jos on paljon vaihtoehtoja ensimmäisellä sivulla sillä silloin tietää heti että onko minua kiinnostaviin juttuihin tullut uusia viestejä, ja jos näitä viestejä jaksa edes lukea.

tässä on yksi mielestäni toimiva systeemi:
http://rsb.se/forum

Kun sinne tulee niin voi heti vain tarkistaa jos kiinnostavista aiheista on tullut uusia viestejä. Tosiannkin tässä ei tarvittaisi niin monta hakemistoja kun sieltä löytyy mutta mielestäni erilaisilla autoilla (polttis monsterit, 1:10 touring, 1:8 nitro buggy yms yms) voisi olla eri hakemistot.

//Marcus

PS. Sana "Banjo" ärsyttää enemmän kun miljoonat hymiöt.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #188 : 16.02.05 - klo: 18.20 »
Miksi ihmeessä käyttäjät eivät voi poistaa omia viestejään???

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #189 : 16.02.05 - klo: 18.30 »
---------------------------
« Viimeksi muokattu: 03.12.15 - klo: 15.09 kirjoittanut hellgren »
Lahti Rock City

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #190 : 17.02.05 - klo: 08.32 »
Ja jos vaikka kirjoitat pitkää novellia vastaukseksi, niin joku toinen ehtii vähemmällä jaarittelulla vastaamaan ja sinä näytät höhlältä jankuttajalta koska vastaat jo vastattuun kysymykseen.

Olen kyllä samaa mieltä kuin MarkusH siitä, että omat viestit pitäisi pystyä poistamaan. Varsinkin kun jotkut forumin käyttäjät eivät tunnu aina miettivän mitä kirjoittavat kun kirjoittavat. Entäs kun joskus tulee tupla postauksia? Olen mielestäni nähnyt täälläkin niitä.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #191 : 17.02.05 - klo: 08.39 »
Jos käyttäjät pääsisivät poistamaan omia viestejään ja tekisivät sitä yhtä ajatuksella kuin viestien kirjoitustakin, niin melkein jokainen aihe puuroutuisi täysin. Esim. viestit viittaisivat jo poistettuihin viesteihin.

Moderaattoreilla on oikeus poistaa viestejä, jolloin tuplaviestitkin saadaan korjattua pois.

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #192 : 03.03.05 - klo: 08.15 »
Eilen foorumi tuntui kaatuneen kello kymmenen aikoihin illalla.
Mikä oli syynä?
Savolaeset jyrree!

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #193 : 03.03.05 - klo: 08.51 »
Voi hemmetti sentään. Anteeks nyt vaan.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #194 : 03.03.05 - klo: 09.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Pahalainen"
Eilen foorumi tuntui kaatuneen kello kymmenen aikoihin illalla.
Mikä oli syynä?

Välillä joudutaan esimerkiksi boottaamaan serveri. Katkos korkeintaan 5 min. Ei tänne tarvii kuitenkaan ihan jokaisesta kaatumisesta sanoa.
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)