Kirjoittaja Aihe: Foorumin taso läpi linjan.  (Luettu 30749 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #60 : 22.03.03 - klo: 23.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Jaani"
Foorumin ikäjakauma on mikä on, ja suomalaisten taito ilmaista itseään kirjallisesti heikkenee jatkuvasti. Tämä pitänee vaan hyväksyä.  Helppouden kirous.

Toivottavasti keskustelu kuitenkin jatkuu vilkkaana.

Juuri tuota olen pähkäillyt monet kerrat ja monessa muussakin yhteydessä. Suomalaisten taitoa ilmaista itseään kirjallisesti siis.

Seniorikuskin elämänviisaudella, ja maailmaa vähän rc-ratojen ulkopuoleltakin nähneenä, pieni vihje kaikille junnuille: työelämässä lähes laidasta laitaan tarvitaan ainakin jonkin tasoista kirjallista esitystaitoa. Mitä parempi se on, sitä paremmat mahdollisuudet työelämä tarjoaa.

Hyvän harrastuksen ohessa, kuten tässä rc-foorumissa, kirjoittamista kannattaa harrastaa mahdollisimman paljon. Kirjoittajana kehittyminen tapahtuu nopeasti ja ihan itsestään. Kunhan tarkoitukselliset teinislangit tehostuskeinoina jätetään pois. Kirjoitusten sisällön pitää tehdä se vaikutus, mitä haetaan. Jos sisältöä ei ole, silloin ei ole syytä kirjoittaakaan.

Poissa Kuupo

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.helsinkiminiracing.cjb.net
its like that...
« Vastaus #61 : 23.03.03 - klo: 14.31 »
Asiahan on sillä tavalla että rc-autoilu ei ole pelkkää kilpailemista.
Lajia voi harrastaa myös ilma että osallistuu jokaiseen Fintrackiin.
Auto voi olla mikä tahansa ja harrastaja kuka tahansa. En usko että joltakin 6-12 vuotiaalta harrastajalta voi edellyttää täydellistä suomenkielen osaamista ja kirjoitustaitoa. On totta että juttujen laatu vaihtelee, mutta näissä puitteissa se on ymmärrettävää. Kyse on kuitenkin loppupelissä harrastamisesta: Pääasiallisesti tällä foorumilla ei ole esiintynyt häiriköintiä joka on useiden muiden foorumien jatkuva päänvaiva.

Ps. En puhuisi foorumin tasosta, koska se ei tarkoita mitään. On vaikea hahmottaa millä "tasolla" foorumi mahdollisesti on.
Kyse on laadusta, foorumin laadusta ja sen sisällöstä.

Poissa Toke

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
... and that`s the way it is
« Vastaus #62 : 23.03.03 - klo: 17.50 »
Jos puhuttaisiinkin tasoin sijasta sisällöstä? Eli mitä me käyttäjät haluamme foorumin pitävän sisällään. Kilpailijoiden kanava, vaikka syrjiikin pihasudittelijoita, on tuonut foorumiin takaisin keskustelut sääntöuudistuksista, kilpailemisesta yleensä ja koko rc-autoilun tilasta. Keskustelut on pysynyt aiheessa eikä viiden ensimmäisen viestin jälkeen olla vaihdettu puheenaihetta. Hymiöhyökkäyksetkin on pysynyt poissa.

Muitakaan osioita en väheksy vaan seuraan niitä edelleen ja mielelläni otan osaa keskusteluihin jos keksin sanottavaa, mutta olen kaivannut kilpailijoiden kanavan tyyppistä osiota foorumiin.

Poissa Turhala

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/~turhala
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #63 : 23.03.03 - klo: 21.20 »
Lainaus
A. "Pihasudittelijat", joille rc-auto on leikkikalu, ei lajiurheiluväline. Tyypillisesti junnuja, iältään max. 12-13v.

B. "Harrastajakilpailijat + nuoret kisaajat + aikuisemmat harrastajat", jotka esim. ovat päässeet tai pääsemässä kilpailutoiminnan makuun, ja jotka ovat siitä ja rc-auton kilpailukykyyn liittyvästä tekniikasta kiinnostuneita. Tyypillisesti kouluikäisiä tai opiskelijoita + muutama nestori

C. "Huippukuskit", joille kysymys on ennen kaikkea ja ainoastaan kilpailulajista. He ovat tyypillisesti opiskelijoita...työelämässä, iältään alle kaksikymppisestä päälle kolmikymppiseen.


Olen eri mieltä, kisaaminen ja muu suhailu on kaukana toisistaan. Jos ei kisaile niin urheiluväline on pelkkä lelu. Maastofillariinkin voi upottaa vaikka 5000 euroa, vaikka varmasti halvemmallakin saa kelpoisen kisamankelin. Voiko tuhlatun rahan määrällä nostaa itsensä kisailijoiden joukkoon?

Mulle on p*skan hailee mitä 4000 € polttiskyoshoon tuhlannut (tai pappa betalar) tulee kyselemään, pihasudittelijoita Suomessakin on vaikka kuinka. Mutta jos sama nappula tulee kyselemään neuvoa alottaakseen kisailun, takuuvarmasti autan minkä pystyn.
Oli tän foorumin "tarkoitus" mikä tahansa, kisailijana olen kiinnostunut vain kisailijoita kiinnostavista aiheista. Pystyykö kukaan sanomaan yhtään hyvää syytä miksi olisinkaan kiinnostunut pihasudittelijoiden ongelmista?

Niin joo, se että viestistä näkyy lukemalla että sitä on hetken mietittykin mitä kirjoitetaan on eka edellytys sille että siihen viitsii vastata. Vaikka oliskin yläasteikäinen (tai jopa ala-aste-) niin pitäisi sen verran sivistystä/älliä löytyä että ymmärtää kirjottaa (melkein) kirjakielellä ja puhua (melkein) puhekielellä.
Ja jos niistä karanteeneista sanoisin mielipiteeni; ei toimi. Sen sijaan jos hymiöt olis kuukauden poissa käytöstä, ehkä jopa yläasteikäisetkin tajuaisivat että ymmärrettävää tekstiä voi kirjottaa ilman niitä?

P.S.
Lainaus
...ovat tyypillisesti opiskelijoita...työelämässä...

Opettajia?

Poissa keksi

  • Jäsen
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #64 : 24.03.03 - klo: 17.46 »
Jos tämän Turhalan asenne on yleinen kisaajien keskuudessa niin taidanpa pysyä edelleen poissa kisaympyröistä.Tuolla "turha tulla kyselemään jos et aio kilpailla" -asenteella kuilu kisaajien ja muiden harrastajien välillä on ja tulee olemaan syvä ja leveä. Noin ylimielisellä asenteella ei mielestäni tehdä lajille muuta kuin vahinkoa.
MORE SPEED,LESS BULLSHIT

Poissa Mre

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.remonen.net
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #65 : 24.03.03 - klo: 20.23 »
Joo, mäkään en auta kyllä ketään tietokoneasioissa, jos ei ole osoittaa loppututkintoa alalta & vähintään Windows 2000 MCSE:tä. 2003 MCSE olisi kyllä parempi... Suoritettu CLP, CNE, CISSP tai ITIL voi vähän pehmentää mun kantaa.

Noi PC-harrastajat pilaa koko alan "pappa betalar" PC:densä kanssa...

Ai niin, mulla on kyllä kahdessa maastofillarissa yhteensä n. 5000€ kiinni, uskaltaakohan niillä nyt enää ajella ihmisten ilmoilla valoisaan aikaan?

Meinasin kesällä yrittää mennä radalle E-Maxxilla kokeilemaan, mutta antaa olla, ei siellä minua tarvita. Niinkuin se forumin kokoontuminenkin toukokuussa: taitaa olla suunnattu vain paremmalle väelle. No, mitäpä tässä rupusakki vinkumaan, eihän tänne ole pakko kirjoitella.
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #66 : 24.03.03 - klo: 20.37 »
No joo.. Tosta rcnetin miitistä sen verran, että se on tarkoitettu tasapuolisesti kaikille, jotka ilmoitukseen jossain törmäävät tai kaverit kutsuvat. Sinne saapi tulla vaikka simmareissa ajamaan nikkoautoilla rataa ympäri. Tapahtuman ovat järjestäneet #rcnetti kanavan keskustelijat irkissä ja ainakaan henk. koht. en osaa itseäni lukea siihen parempaan väkeen. Tuskin järjestäjistä kukaan muukaan. Mitä ihmettä tuo parempi väki sitten sisältääkään.. Suurin osa porukasta kuitenkin on tavallisia harrastajia ja sunnuntaiajelijoita. Kaikkien ihan omassa päätösvallassahan se on tuleeko tuonne vai ei. Pääasia, että tulee pitämään hauskaa eikä ruikuttamaan.

-Niko-
EuroRC / TEK

Poissa Turhala

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/~turhala
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #67 : 24.03.03 - klo: 22.31 »
Koko tuo viestini oli provo... ja näytti vielä olevan hyvä sellainen. Selitänpä lisää.

Lainaus
Jos tämän Turhalan asenne on yleinen kisaajien keskuudessa


Ei ole, eikä ole oikeastaan munkaan mielipiteeni noin rankka. Kärjistin viestin tahallani - saadakseni viestin sisällön selväksi.

Henkilökohtainen kärjistetty mielipiteeni on, että näen selvän rajan huonoimmankin kisailijan ja experteimmänkin sankaripihasudittelijan välillä. Ajatellaanpa vaikka Road Race-touhuja vs. katuprätkän ajo.

Pertti ostaa 20 000 euroa maksavan Suzuki GSX1000R:n. Katulaillisista prätkistä urheilullisin mitä löytyy ja kulkee niin maan p********ti. Uusmotoristina hän ei kuitenkaan ole mitenkään aikomassa Road Racea ajaa, tuskin käykään radalla.
Sen sijaan pyörä toimii hänelle ns. jatkeena. Upea menopeli, varmasti aiheuttaa kateutta naapureissa & muissa tutuissa. Ajotaidottomuutensa vuoksi Pertti ei missään nimessä ole kykeneväinen käyttämään pyörän potentiaalista kuin murto-osan ajatellen nopeaa ajoa, mihin pyörä on tehty, kunhan nauttii pyörän mahtavasta tehopotentiaalista ja ajo-ominaisuuksista omien hyvin rajallisten taitojensa varassa kuvitellen saavuttaneensa kadonneen nuoruutensa takaisin vaikka vain hyvin pieniksi hetkiksi.
Janne ostaa Honda RS 125-kisapyörän 7000 eurolla. Laite on suunniteltu jokaista prikkaa myöten olemaan radan ympäri kiertämisessä nopea sääntöjen puitteissa, ajoasennon ja haastavien ajo-ominaisuuksien vuoksi pyörän ajaminen jokapäiväisesti liikenteessä olisi lähinnä tuskaa, laittomuudesta puhumattakaan. Hän kuluttaa vapaa-aikansa paljolti nauttien rata-ajon haasteista, harjoitellen ja silloin tällöin kisaten, jopa kohtuullisella menestyksellä.
Sitten on Mika Kallion tapaisia, pyörä jalkojen välissä syntyneitä taitureita. Tuskin tarvii enempää selittää. Jos et tiedä kuka Mika Kallio on, häpeä.

Jannea ja Mikaa yhdistää se, että molemmat haluavat ajaa kovaa, käydä muiden kanssa tiukkaa kisaa ja menestyä. Heitä molempia kiinnostaa se, millä kierrosajasta saisi vielä sadasosan pois.
Pertin tapaisia, enempi-vähempi motoristeja on Suomessakin todella paljon, Jannen ja Mikan kaltaisia kourallinen.
Mutta mikä yhdistää Perttiä ja Jannea, muu kuin että menopelissä ei ole ylimääräisiä renkaita?

Jos Janne on harjoittelemassa radalla ja Pertti tulee sinne ajelemaan huvikseen hyvissä olosuhteissa, ei Pertistä ole Jannelle oikeastaan muuta kuin harmia, kun Janne muutaman kierroksen välein joutuu hakemaan huonoja ajolinjoja päästäkseen Pertistä ohi.
Tietysti Janne on virallisesti sitä mieltä että on hyvä, että tavallisetkin motoristit tulevat radalla kokeilemaan taitojaan ja laitteitaan. Heillä on siihen täysi oikeus ja se on hyödyllistäkin, kun hallitsee prätkänsä ja on paremmat mahdollisuudet selvitä hengissä, kun joku autoilija taas tulee kolmion takaa suoraan eteen risteyksessä. Saattaapi joku heistä jopa innostua kisailemaan.
Julkisesti hän ei sitä sano eikä näytäkään kenellekään millään tavalla, mutta Jannen rehellinen mielipide on että hänelle henkilökohtaisesti on pelkkää haittaa rataa kansoittavista liikkuvista shikaaneista. Menee vain harjoittelu pilalle kun pitää joka toisessa mutkassa harjoitella squidien ohittelua, vaikka ajolinjojen opettelu olisi varmasti tuhat kertaa hyödyllisempää.

Kaikki henkilöt olivat fiktionaalisia, tai ehkä ei ihan kaikki. End of story.

Lainaus
Meinasin kesällä yrittää mennä radalle E-Maxxilla kokeilemaan, mutta antaa olla, ei siellä minua tarvita.


Ei minulla ole yhtään mikään sitä vastaan että tulee radalle ajamaan, kunhan noudattaa rataetikettiä. Voit uskoa että ei ole kivaa treenata kun joka toinen kierros ajaa täysillä päin jotakuta ajolinjalle parkkeerannutta. Jos väistää ajoissa eikä haittaa muiden harjoittelua, niin silloin ei aiheuta kellekään pahaa mieltä.

Lainaus
Ai niin, mulla on kyllä kahdessa maastofillarissa yhteensä n. 5000€ kiinni, uskaltaakohan niillä nyt enää ajella ihmisten ilmoilla valoisaan aikaan?


Miksei uskaltaisi? Yleensä Ferrareilla ja Porscheilla kylällä ajelevat vaikuttavat olevan lähinnä ylpeitä - eivätkä ihmiset paljoa osoittele että "kato tolla on kallis auto, onkohan se vähän tyhmä". Jos jollakulla on kallis auto, prätkä, fillari, rollaattori tai vaikka helikopteri, yleensä he ovat lähinnä esittelemässä menopeliään. Monet köyhät ovat kateellisia, kun heillä/heidän vanhemmillaan ei ole varaa kustantaa heille yhtä hienoja laitteita.

Lainaus
taitaa olla suunnattu vain paremmalle väelle. No, mitäpä tässä rupusakki vinkumaan


Kuka on sanonut että kisaajat olisivat jollakin tavalla parempia kuin pihasudittelijat?
Ja vielä Mre vertauksestasi; millä tavalla tietokoneiden näplääminen tai leikkiautoilla kisaaminen ovat verrannollisia asioita? Käsittääkseni tietokoneilla ei kilpailla kovinkaan monessa asiassa, joten kisailijoita ja harrastajia erottavaa rotkoa ei voi olla.

P.S. Ei kannata ottaa hernettä nenään, verenpaine vaan kasvaa. Jos joku minun kaltaiseni ylimielinen kusipää kirjoittaa epämukavia viestejä, ei hänestä pidä välittää vaan antaa hänen olla omassa rauhassaan hostiili luonne. Vai pitääkö?
Eikä missään nimessä pidä yleistää, vaikka mä kirjoitinkin tuollaisen viestin niin miksi olettaa että muillakin on samanlainen asenne. Niin ja vielä, en mä oikeesti yläasteikäisiä tuolla tavalla halveksu. Yläasteilla vaan tuppaa yleensä olemaan useitakin kusipäitä, pilaten näin kaikkien yläasteikäisten "maineen". Nuoriso on itsetuhoista ja kaikki ne viikonloppuisin hengailee jossakin juomassa ja tuhoamassa paikkoja, eikös? Eihän kukaan esim. käy hampurilaisella ja tee läksyjä viikonloppusin?

Otsomaani

  • Vieras
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #68 : 24.03.03 - klo: 22.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Turhala"
Yläasteilla vaan tuppaa yleensä olemaan useitakin kusipäitä, pilaten näin kaikkien yläasteikäisten "maineen". Nuoriso on itsetuhoista ja kaikki ne viikonloppuisin hengailee jossakin juomassa ja tuhoamassa paikkoja, eikös? Eihän kukaan esim. käy hampurilaisella ja tee läksyjä viikonloppusin?


Itse olen ylä-asteella ja tuo on 100% totta. Tosin voin ylpeänä sanoa :wink: , että en kuulu edellä mainittuun "dokataan ja pistetään paikat pa***ks" kastiin.

Poissa *toba*

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #69 : 25.03.03 - klo: 07.51 »
Joo kyllä asia on näin että meidänkin luokalla melkein puolet ovat noita ns
"nuorisokriminaaleja" eli pistävät paikkoja p*skaks minkä kerkeävät.
Prrr

Poissa Mre

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.remonen.net
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #70 : 25.03.03 - klo: 12.06 »
Lainaus
Jos Janne on harjoittelemassa radalla ja Pertti tulee sinne ajelemaan huvikseen hyvissä olosuhteissa, ei Pertistä ole Jannelle oikeastaan muuta kuin harmia, kun Janne muutaman kierroksen välein joutuu hakemaan huonoja ajolinjoja päästäkseen Pertistä ohi.

Jos Mika tulee radalle ajamaan, kun Janne on siellä, ei Jannesta ole Mikalle kuin harmia.

Mikalla ja Jannella on yhtä paljon yhteistä kuin Mikalla ja Pertillä. Janne ja Pertti sitten taas ovatkin samalla viivalla. Mika on (lienee) ammattilainen, nuo kaksi ovat harrastajia - piste. Jos ei tätä eroa ymmärrä, niin ei sitten.

Miksi ihmeessä sinne radalle pitää ängetä silloin kun siellä on "pappa betalar" -miehet ajamassa? Toisaalta jos radan omistaja on päättänyt, että ajamaan pääsevät kaikki jotka maksavat ratamaksun, niin ei voi mitään. Pitää varata koko rata itselle tai rakentaa oma. Tai ruveta tallikuskiksi.

Turha siitä on katkeroitua, jos jollain on rahaa ostaa kallis prätkä tai mikä muu laite hyvänsä ja itsellä ei ole. Eihän se voi sen toisen henkilön vika olla? Kuitenkin molemmat harrastavat vain omaksi ilokseen. Toinen kisaamalla ja toinen rantabulevardilla.

Lainaus
Käsittääkseni tietokoneilla ei kilpailla kovinkaan monessa asiassa, joten kisailijoita ja harrastajia erottavaa rotkoa ei voi olla.

Ei ehkä kisaajia ja harrastajia, mutta ammattilaisia ja harrastajia erottava *voisi* olla, mutta kun ei ole. Eli tietotekniikka on minulle ammatti, ei harrastus ja siltikään en aliarvosta harrastajia. Vaikka sitten olisi millainen PC ja käyttäisi sitä sitten vaikka vain pelaamiseen. Silti jos tullaan kysymään apua, autan jos osaan.

Lainaus
...yleensä he ovat lähinnä esittelemässä menopeliään.

Väärin. Yleensä he ovat ylpeitä menopelistään ja viis veisaavat mitä muut siitä ajattelevat. Mulla on nyt vain käynyt niin hyvä tuuri, että on ollut varaa hankkia asioita / laitteita, jotka tuovat minulle hyvän mielen. Se etten kisaa tai edes ajattele kisata niillä, ei varmaan kuulu kenellekään. Olen tavannut fillariretkilläni useita SM-tason pyöräilijöitä ja poikkeuksetta kaikki ovat olleet erittäin ystävällisiä ja avuliaita.

P.S. Kuka sitten on tämä Mika Kallio? Google palauttaa hakusanalla "mika kallio" 3110 linkkiä, josta vasta viides on italialainen artikkeli jostain Hondakuskista. Ensimmäinen Mika Kallio on kuuluisa Fiasko-recordislle levyttävä, useassakin kokoonpanossa soittava rumpali. Toinen on Oulun yliopistossa vaikuttava Parkinsonin taudin tutkija...

*Huoh* Mä olen liian vanha tähän p****kaan... Eilen tuli 42 täyteen, taidan siirtyä G/S -foorumille (Geriatrikot ja Seniilit).
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #71 : 25.03.03 - klo: 13.32 »
Vieläkö joku ihmettelee, miksi kisaajien kanava on hyvä juttu ?
-Pekka

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #72 : 25.03.03 - klo: 16.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Lainaus käyttäjältä: "Turhala"
Yläasteilla vaan tuppaa yleensä olemaan useitakin kusipäitä, pilaten näin kaikkien yläasteikäisten "maineen". Nuoriso on itsetuhoista ja kaikki ne viikonloppuisin hengailee jossakin juomassa ja tuhoamassa paikkoja, eikös? Eihän kukaan esim. käy hampurilaisella ja tee läksyjä viikonloppusin?


Itse olen ylä-asteella ja tuo on 100% totta. Tosin voin ylpeänä sanoa :wink: , että en kuulu edellä mainittuun "dokataan ja pistetään paikat pa***ks" kastiin.



Aivan tuo on totta!

Vaikka olenkin Helsinkiläisessä koulussa kahdeksannella luokalla ja keskiarvoni on 8,85 niin en minä kuulu "tuhooja" porukkaan!

Sitä paitsi minun iskä lupasi minulle kun menin yläasteelle, (jolloin keskiarvoni oli 7,1) että, jos saan keskiarvoni nousemaan/pysymään YLI 8.5 niin saan ajaa minun assolla! (iskän sponssaamana! :D )
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa jarva

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #73 : 25.03.03 - klo: 21.07 »
Lainaus
P.S. Kuka sitten on tämä Mika Kallio?


No Mikahan on täältä Valkeakoskelta kotoisin oleva (tunnettu) Road racing kuski. Ellen nyt ihan väärin muista niin hän ajaa kisaa ihan vallan MM tasolla. Mika muuten on kaverini serkku  :wink:

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #74 : 25.03.03 - klo: 21.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Mre"
Joo, mäkään en auta kyllä ketään tietokoneasioissa, jos ei ole osoittaa loppututkintoa alalta & vähintään Windows 2000 MCSE:tä. 2003 MCSE olisi kyllä parempi


101% offtopic, mutta MCSE ei kovin kummoista osaamista tarvi ;-)

- Jokke
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #75 : 25.03.03 - klo: 21.40 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"
Lainaus käyttäjältä: "Mre"
Joo, mäkään en auta kyllä ketään tietokoneasioissa, jos ei ole osoittaa loppututkintoa alalta & vähintään Windows 2000 MCSE:tä. 2003 MCSE olisi kyllä parempi


101% offtopic, mutta MCSE ei kovin kummoista osaamista tarvi ;-)

- Jokke


Onko noin ? Mitä siihen sitten tarvitaan ?
-Pekka

Poissa keksi

  • Jäsen
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #76 : 25.03.03 - klo: 22.10 »
Jos Turhala minua tarkoitit sillä että ei tarvitse hernettä nenään vetää niin ei pelkoa siitä.Halusin vain kommentoida tekstiäsi ja tällä iällä hernekynnys on jo onneksi korkeammalla kuin joskus ennen. Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä että ikävä asenne.Ei se huonoimmankin kisakuskin ja "sankarisudittelijan" ero ole välttämättä muuta kuin että toinen käy kisoissa,toinen syystä tai toisesta ei.Koska itse valaisit näkökantaasi esimerkillä niin tässä toinen:
 Ennen kuin aloitin rc-harrastuksen harrastin kartingia.Mielestäsi olisin ollut kai kartingissa pihasudittelija koska en ollut aktiivikisaaja vaan osallistuin ainoastaan kahteen Seniori-luokan kisaan.Suhtauduin kuitenkin harrastukseeni vakavasti ja saatoin ajaa jollekin radalle 200-300km:n päähän ajaakseni siellä aamusta iltaan yksin kelloa vastaan ja kun nälkää jäi liikaa niin motelliin yöksi ja seuraavana päivänä koettamaan josko vielä kuitenkin sais kymmenyksen ajasta nipistettyä.Vaikka olinkin vain "sudittelija" niin samaa vauhtia mentiin kisakuskien kanssa ja paljon treenattiin yhdessä.Kalustossa oli aika paljon rahaa kiinni mutta aktiivikilpailemisen katsoin liian kalliiksi ja nautin harrastuksestani tässäkin muodossa.Olen aivan varma että rc-harrastajissa on paljon kuskeja jotka syystä tai toisesta eivät osallistu kisoihin mutta ovat panostaneet aikaa ja vaivaa harrastukseensa.Heillä voi olla paljon annettavaa esim. aloitteleville kisakuskeille kokemuksensa vuoksi mutta myös kysyttävää.
MORE SPEED,LESS BULLSHIT

Otsomaani

  • Vieras
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #77 : 25.03.03 - klo: 22.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Mre"
Joo, mäkään en auta kyllä ketään tietokoneasioissa, jos ei ole osoittaa loppututkintoa alalta .


No ei varmaan tossa vaiheessa sitä apua varmaan enää niin paljoa tarvitse.

Poissa Mre

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.remonen.net
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #78 : 26.03.03 - klo: 08.35 »
102% OT:
Lainaus
Onko noin ? Mitä siihen sitten tarvitaan ?

Lukemista, muutama MS:n testi ja läjä rahaa. Jos sulla oli koulussa lukuaineiden ka. 9 niin pääset läpi varmasti. Tämä piti paikkansa siis NT4 SE:n osalta, kollegat ja alaiset väittävät että Win2000 ja 2003 testit vaativat jo käytännön perehtymistä.

Testit on n. 200€ kipale ja niitä tarvitaan seitsemän, ellei ole aiempaa MCSE:tä.

Mun pointti ei ollut tuo SE, niinkuin se nyt on ehkä haluttu(?) ymmärtää. Vaan se, etten edes ammattilaisena ylenkatso henkilöitä, jotka ottavat asian "vain" harrasteena.

Lainaus
No ei varmaan tossa vaiheessa sitä apua varmaan enää niin paljoa tarvitse.

 :wink:

Eiköhän tämä riitä tästä SE:stä...
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Poissa Kuupo

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.helsinkiminiracing.cjb.net
hoho
« Vastaus #79 : 26.03.03 - klo: 16.25 »
jos noi win2000 mikälie jutut viittaa microsoftin p****an niin suosittelen unixia.

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #80 : 26.03.03 - klo: 16.55 »
Minä taas suosittelisin Käytös- ja tapatiedon perusoppimäärää. En tiedä mahtaako sitä saada kuin ihan perinteisenä kirjana?
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Turhala

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/~turhala
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #81 : 26.03.03 - klo: 22.03 »
Lainaus
Mikalla ja Jannella on yhtä paljon yhteistä kuin Mikalla ja Pertillä. Janne ja Pertti sitten taas ovatkin samalla viivalla. Mika on (lienee) ammattilainen, nuo kaksi ovat harrastajia - piste. Jos ei tätä eroa ymmärrä, niin ei sitten.


Näen asian toisin. Mika ja Janne pitävät kovaa ajamisesta ja rajojensa hakemisesta, toisin kuin Pertti. Kumpikaan Mikasta ja Jannesta ei ole koskaan ollutkaan Pertin tapainen, mutta Mika on aikoinaan ollut Jannen tapainen tulevaisuuden lupaus. Molemmat ovat ajaneet kovaa jo silloin kun mopon saivat, Pertti taas ei.
Ja tässähän tämä mielipide-ero syntyy. Näen yhdistävänä tekijänä Mikan ja Jannen välillä asenteen, en niinkään tasoeroa. Sinä Mre taas näet erona tason, jolla Mika ja Janne kisaavat.

Lainaus
Miksi ihmeessä sinne radalle pitää ängetä silloin kun siellä on "pappa betalar" -miehet ajamassa? Toisaalta jos radan omistaja on päättänyt, että ajamaan pääsevät kaikki jotka maksavat ratamaksun, niin ei voi mitään. Pitää varata koko rata itselle tai rakentaa oma. Tai ruveta tallikuskiksi.

Turha siitä on katkeroitua, jos jollain on rahaa ostaa kallis prätkä tai mikä muu laite hyvänsä ja itsellä ei ole. Eihän se voi sen toisen henkilön vika olla? Kuitenkin molemmat harrastavat vain omaksi ilokseen. Toinen kisaamalla ja toinen rantabulevardilla.


Enpä sinne radalle haluaisikaan ängetä muulloin kun silloin, kun siellä on vain samantasoisia kuskeja kuin minä. Valinnanvaraa vain ei ole, joten pakko sinne on yrittää jotenkin sopeutua.

Niin, miksi katkeroitua vaikka jollakulla olisikin asiat paremmin kuin itsellä? Kateus on tuskaa itselle ja suomalainen kansantauti. Enkä näe että lajivalinta olisi loppujenlopuksi rahasta kiinni, harrastevälineen laatu sen sijaan on. Voi sillä 20 000 eurolla ostaa ihan yhtä hyvin katupyörän kuin kisapyörän, kuinka hyvän saa on eri asia.

Lainaus
Lainaus:
...yleensä he ovat lähinnä esittelemässä menopeliään.

Väärin. Yleensä he ovat ylpeitä menopelistään ja viis veisaavat mitä muut siitä ajattelevat. Mulla on nyt vain käynyt niin hyvä tuuri, että on ollut varaa hankkia asioita / laitteita, jotka tuovat minulle hyvän mielen. Se etten kisaa tai edes ajattele kisata niillä, ei varmaan kuulu kenellekään. Olen tavannut fillariretkilläni useita SM-tason pyöräilijöitä ja poikkeuksetta kaikki ovat olleet erittäin ystävällisiä ja avuliaita.


Tietysti sitä urheiluautoaan saa käyttää miten lystää ja niinhän ihmiset tekevätkin. Kun eräs nimeltä mainitsematon tamperelainen ajelee kesäpäivät Hämeenkatua Ferrarilla edes-takas hän tehnee sen eri syistä kuin se, joka ajaa Porschellaan motarilla kaks markkaa ja risat lasissa.
Jostain syystä en erityisemmin kunnioita kyseistä Ferrari-kuskia, tuskin hänellä kovin hyvin menee jos saa nautintoa muiden kateudesta. Mutta omapa on asiansa, ei kuulu mulle.
Ja tottakai mäkin ajaisin ennemmin upouudella kuus tonnia maksavalla kevarilla, vaan ei ole varaa. Mitä sitten? Se vanha louskukin joka mulla on toimii aivan yhtä hyvin ja olen siihen tyytyväinen. Ehkä mä joudun useammin korjaamaan sitä - olen silti onnellinen että mulla edes sellainen on.

Ja mitä Mika Kallioon tulee, niin Nelonen rupee ens kuun lopusta esittämään Road Racingia, johtuen pitkälti juuri Kallion menestyksestä. Saa nähdä millainen kilpailija RR:tä tulee maikkarin F-1:le, oma valintani kumpaa aion katsoa on täysin selvä. RR:sä sentään tapahtuukin jotain, mikä katsojaakin kiinnostaa.

--------------------------------------

Lainaus
Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä että ikävä asenne.


Niin on, mutta toisaalta sentään rehellinen - ja liioiteltu. Ja toisaalta, onko maailma yleensäkään ei-ikävä paikka?

Lainaus
Olen aivan varma että rc-harrastajissa on paljon kuskeja jotka syystä tai toisesta eivät osallistu kisoihin mutta ovat panostaneet aikaa ja vaivaa harrastukseensa.Heillä voi olla paljon annettavaa esim. aloitteleville kisakuskeille kokemuksensa vuoksi mutta myös kysyttävää.


Oikeassa olet, tai ainakin olen samaa mieltä. Vielä kun nämä jaksaisivat olla vastailemassa aloittelijoiden kysymyksiin.

Rc-maailman perustivat kisakuskit. Rc-maailmassa keskusteltiin lähinnä kisakuskeja kiinnostavista asioista, ja asiantuntevia käyttäjiä oli paljon. Mutta sitten alkoi kehitys huonompaan päin, foorumi täyttyi p*skasta ja nämä asiansa osaavat häipyivät, suurin osa ainakin. Nyt on sentään alkanut jonkinlainen kehitys parempaan. Kisailijoiden kanavan avaaminen oli konkreettinen askel kisakuskien kiinnostuksen foorumia kohtaan palauttamiseksi.

Niin ja lisään vielä selvyyden vuoksi: jos joku tulee kysymään multa neuvoa jossakin, liittyi se sitten autourheiluun, rc-touhuihin yleensä tai ei kumpaankaan edellisistä, totta kai mä neuvon minkä osaan. Kyllähän kaikkia kanssaihmisiä - sekä tuntematonta että omaa äitiä - kohtaan pitää olla kohtelias. Yleensä vain tavataan olla vielä kohteliaampia niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat itselle läheisempiä/tärkeämpiä.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #82 : 26.03.03 - klo: 23.47 »
hitto että tää kaikki liittyykin taas ihan hirveesti tohon topicciin.. Niin siis topiccihan oli -Foorumin taso läpi linjan- Hyvin tämä tosin tasoa kuvastaa, ei siinä mitään.
EuroRC / TEK

Poissa Mre

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.remonen.net
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #83 : 27.03.03 - klo: 08.59 »
Mulle jäi nyt vähän epäselväksi se, että onko Mika Jannen vai Pertin serkku? Vai oliko se niin, että Janne seurusteli Pertin siskon (vai oliko se ex-tyttöystävän) kanssa ja Mika salaa ihaili kuitenkin Jannea vaikkei sitä ollut koskaan uskaltanut tunnustaa. Perttihän oli kuitenkin juuri saanut uuden prätkän isältään (siltä joka ajaa sillä Ferrarilla). Jannen isä on taas linnassa, kun ajoi Porchella kaks-markkaa (euroa?) ja risat lasissa motarilla, eikä huomannut poliisien siviili-passatia.

Jatkuuks tää vielä? En kestä tätä jännitystä.
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Poissa d3o

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://d3o.tripod.com
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #84 : 02.04.03 - klo: 21.43 »
Hyvät valtaa pitävät henkilöt,

Minut ilmeisesti 'laitettiin jäähylle' aiempien viestieni sisällön takia, sillä muistan hämärästi kuukausi sitten kirjoittaneeni jokusen kommentin aiemminkin näille kyseisille sivuille. Tai koska en omistanut autoa tai kisannut / kuulunut minkään kerhon maksavaan jäsenistöön.

Tunnustani ei nimittäin enää löydy. Toiveeni kuitenkin on, että ette poistaisi minua uudestaan.

Vastapainoksi lupaan yrittää korjata tänään, tällä uudella tunnuksella aiemmin kirjoittamani viestinikin varmuuden vuoksi. Niissä lienee sekä vakavia huumori-, että välimerkkivirheitä.

Mutta nuhtelisin mielelläni Teitä kanavan omistajiakin rivien läpi tihkuvasta asenteestanne meitä alemman luokan kansalaisia kohtaan.

Lähinnä perusteenani voisi olla esimerkiksi se tosiseikka, että yksikään meistä täällä kirjoittaneista ei näytä selviytyvän suomenkielen perusteista, tahi kirjoittamansa viestin asiasisällön korrektiudessa kyseisen ketjun aiemmissa kommenteissanne kuvailemanne laadun mukaisiksi.

Tästä voinkin eräänlaisena 'aasinsiltana' todeta: kaikki viestit, jotka tästä nimen omaisesta aiheesta tämän viestini jälkeen kirjoitetaan, kertonevat kirjoittajastaan vain sen pelkän tosiasian, että hänen on vain yksinkertaisesti _pakko_ kommentoida asiaa (myönnän, sitä pikkusieluisuuttahan tämäkin viestini omalta osaltansa valitettavasti on)viemättä keskustelun todellista ja kaivattua sisältöä eteenpäin.

Näin ollen odotan tämän jäävän viimeiseksi viestiksi koko aiheesta. Aiheesta, jonka voinee kokonaisuudessaan jatkossa sensuroida.

Ehdotankin seuraavaksi: vallanpitäjät päättäköön sekä hymiöiden, keskustelun tason, että minun kohtalostani suljetussa neuvonpidossansa tämän keskustelukanavan ulkopuolella.

Käyttäjän osa olkoon tyytyminen heidän ratkaisuunsa.  Tai tyytymättömyyttään luoda vastakeinona ylläpitäjiä kohtaan oma, vapaamuotoisempi sivusto.

Uskaltaudun esittämään vielä toisenkin toivomuksen: toivottavasti sääntökirjan vastainen rakentelu ja muu ei-kilpailuhenkinen toiminta ei kuitenkaan karsiudu kokonaan pois, esimerkiksi hykerryttävät modifikaatiot ja vallankin hurjat ideat (esimerkiksi sukellusvene-ideoista tai kuinka joku saattaisi kyetä asentamaan hyvinkin vaatimattomaan autoon järisyttävän suorituskykyisen moottorin tehtävään sopivaksi havaitulla keinolla) lukisin suurella mielenkiinnolla jatkossakin.

Jottei viestini kuitenkaan lietsoisi _pelkkää_ eripuraa, lievennettäköön viestiä myös positiivisella näkökulmalla: hyvinhän täältä asiaakin löytää!

Kiitänkin siitä kaikesta Teitä kaikkia asiallisesti, kielioppivirheineen kirjoittaneita - mutta mikä tärkeintä - kirjoittamaan vaivautuneita!

(Enkä muuten ole tarkastanut tästä omasta viestistänikään kielioppivirheitä, joita on varmasti runsaasti! Enkä edes osaisikaan, sillä minähän kirjoitan pelkällä maalaisjärjellä.)

Terveisin,


Tero Rajaniemi, 19.11.1977->
-kuitenkin rakentavassa hengessä, ja jopa pilke silmäkulmassa-

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #85 : 05.04.03 - klo: 19.08 »
Tämä kuva sopii erinomaisesti tähän topikkiin... otetaan kuvan tyypistä oppia.
 

Poissa claustro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://claustro.bbs.fi
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #86 : 05.04.03 - klo: 19.26 »
Lainaus käyttäjältä: "d3o"
Hyvät valtaa pitävät henkilöt


Poistamisesi saattoi johtua ihan teknisestä virheestä jolloin poistelin tietokannasta ns. passiivikäyttäjiä. Pahoittelen.
Toni Walther, retired operator

Poissa kuvittelija

  • Jäsen
    • Profiili
Hyvästit
« Vastaus #87 : 13.05.03 - klo: 03.32 »
Tervehdys kaikki kivat Suomalaiset!

On ollut mukavaa käyttää tätä vasta äskettäin löytämääni keskustelupalstaa. Olen ehtinyt lyhyessä ajassa saada asiallisia ja hyviä vinkkejä ja neuvoja useilta mukavilta ihmisiltä. Kiitos niistä!

Kuitenkin nyt, tämän keskustelusarjan löydettyäni joudun toteamaan etteivät useimmat Suomalaiset hallitse lähimmäisten kanssa kanssakäymistä kuten luulin. Suvaitsevaisuus puuttuu lähes tyystin, vaikka tässä kuitenkin ollaan yhteistä harrastuspohjaa rakentamassa. Mielestäni toisten auttamisen tulisi tapahtua pyyteettömästi, ymmärtävässä hengessä, toista arvostaen.

Suomalaisen käytöskulttuurin vähäisyys heijastuukin ikävällä tavalla näiden sivujen kirjoituksissa. Ilmapiiristä tulee erittäin helposti ahdistava, jopa luotaan pois työntävä. Sekö onkin tarkoitus? Lapsellista haukkumista, ilkeilyä, toisia alentavaa käytöstä; masentavaa kaiken kaikkiaan.

Uskoisin että koko lajin kasvun ja kehittymisen kannalta olisi elintärkeää suhtautua harrastuksen eri suuntauksista kiinnostuneisiin ihmisiin yhtä avuliaasti ja tukien kuin omiin "lajitovereihinsa"(täsmälleen samoista asioista kiinnostunesiin).
Onko RC-autoilu huono nimi tälle harrastukselle? Pitäisikö kenties nimetä jokainen RC-haara erilaisilla nimillä ettei vaan luokat sekoaisi ja kokeneet joutuisi huomaamaan, että maailmassa ei kaikki olekaan yhtä taitavia kuin he uskottelevat itselleen olevansa. Jos luokkaeroja koetaan ja ylläpidetään nykyisellä tavalla(enkä nyt tarkoita kilpailuluokkia) niin mihin suuntaan laji ja yleinen ilmapiiri silloin kehittyy?

Näitä viestejä lukiessani on tullut kuva että moni teistä varmasti toivoo, että laji ei saisi enää yhtään uutta harrastajaa. Totta; useissa lajeissa kokemattomat harrastajat ovat asiat jo hyvin hallitseville vain oman harrastuksen esteenä, tai ainakin näin helposti koetaan.

Moniko harrastaja sitten Suomessa voi sanoa osaavansa oman RC-päälajinsa hyvin? Luku taitaa olla yhdellä kädellä laskettavissa. No, silloinhan asiat ovat hyvin, kyllä pienestäkin maasta voi tulla erinomaisia taitureita!

Onneksi on vaihtoehtoja, maailma on avoin.

Suosittelen lämpimästi myös ulkomaisiin keskustelupalstoihin tutustumista, saatatte yllättyä, huonolla tai ehkä hyvällä tavalla.

Kiitos ajastanne, minun vierailuni näillä palstoilla päättyy.

Oikein mukavaa ajokesää ihan kaikille!

kuvittelija
HPI SAVAGE 24.3.2003 lähtien... :)
JQracing THEeCar 2016---->

Otsomaani

  • Vieras
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #88 : 13.05.03 - klo: 15.25 »
Tämä topikki on oikeastaan toiminut hyvällä tavalla. Monet ovat ruvenneet miettimään mitä kirjoittavat, eikä turhia viestejä enää ole niin paljon. Siis tätä foorumia ei edes voi verrata Orionin Top Talkiin, sillä se on huomattavasti huono tasoisempi kuin tämä foorumi.

Joillain, joskus saattaa olla tämä suomalainen asenne että "ei oo mun ongelma", esim. Englannissa on semmoinen tapa, että vaikka ei jostain henkilöstä hirveästi pitäisikään niin häntä silti autetaan. Toivoisin että täällä foorumissa kaikki yrittäisivät, ymmärtää toistensa ongelmia, vaikka jotkut kysynykset tuntuisivatkin aivan perus asioilta.

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Foorumin taso läpi linjan.
« Vastaus #89 : 07.10.03 - klo: 22.11 »
No nyt on kyllä hurjasti laskussa foorumin taso, varsinkin toi polttispuoli.
Pelkästään kun katsoo noita lukittujen topikkien määrää, niin nousee aivan hiukset pystyyn. Modet on kyllä ollu kovilla.

Kokeilkaapa uudet foorumin käyttäjät klikata sitä 'haku' nappia ja miettiikää vielä 2 kertaa, jos aiotte tehdä uutta topikkia. Tarkistakaa myös mahd. kielioppi virheet. tälästätektiäeijakskukaalukee.

En rupea ketään sormella osoittelemaan, enkä väitä etten itse olisi syyllistynyt turhiin topikkeihin. Aktiivisena foorumin käyttäjänä (lukijana, en niinkään kirjoittelijana) toivoisin pientä parannusta.

Antakaapas muutkin kommentteja ja mielipiteitä.

Sori, jos olin liian hyökkäävä, mutta muistakaa myös, että tää on vain mun mielipide.

-Lauri-
LRP - Ei tulta ilman savua