Kirjoittaja Aihe: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta  (Luettu 135352 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jampsodi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #420 : 18.08.13 - klo: 14.15 »
Osaisko joku sanoa mikä autossani on vikana? sama vika vaivannu jo 3 vuotta.

elikkäs kun lähtee ajeleen niin auto kerkeää 10 metriä edetä ja yhtäkkiä kesken vauhdin lyö vaihteen vapaalle ja jää huuattamaan moottoria eikä liiku mihinkään. Kun löysään kaasun ja moottori pysähtyy niin ottaa taas vaihteen päälle, mutta taas 10 metrin jälkeen sama homma. löysin näiltä palstoilta aiemmin jollain käyttäjällä olevan saman vian ja tämä oli saanut auton kuntoon vaihtamalla/putsaamalla kakkosvaihteen yksisuuntalaakerin. tilasin jostain maailmalta tämän kyseisen osan 45 dollarilla ja vaihdoin uuden paikalleen mutta ei mitään auttanut.
Ja olen myös vaihdelaatikon säädöt kattonu kertaalleen läpi mutta mitään vaikutusta ei ollut

Eli jos jollaki ois tietoa miten tämän vian sais korjattua niin viestiä vain tulemaan!!!

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #421 : 03.09.13 - klo: 12.53 »
Kellään ylimääräisenä alumiinista alatukivartta?  Sain telottua yhden niin väkevästi kieroksi, että sama vaihtaa.. 
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #422 : 14.09.13 - klo: 03.52 »
Osaisko joku sanoa mikä autossani on vikana? sama vika vaivannu jo 3 vuotta.

elikkäs kun lähtee ajeleen niin auto kerkeää 10 metriä edetä ja yhtäkkiä kesken vauhdin lyö vaihteen vapaalle ja jää huuattamaan moottoria eikä liiku mihinkään. Kun löysään kaasun ja moottori pysähtyy niin ottaa taas vaihteen päälle, mutta taas 10 metrin jälkeen sama homma. löysin näiltä palstoilta aiemmin jollain käyttäjällä olevan saman vian ja tämä oli saanut auton kuntoon vaihtamalla/putsaamalla kakkosvaihteen yksisuuntalaakerin. tilasin jostain maailmalta tämän kyseisen osan 45 dollarilla ja vaihdoin uuden paikalleen mutta ei mitään auttanut.
Ja olen myös vaihdelaatikon säädöt kattonu kertaalleen läpi mutta mitään vaikutusta ei ollut

Eli jos jollaki ois tietoa miten tämän vian sais korjattua niin viestiä vain tulemaan!!!

Ei ole tarkempaa tietoa, mutta servo, onko kunnossa? Linkin stopparit? Mulla oli stoppari huonosti kiinni ja se oli siirtynyt sen verran ettei se tarpeeksi painanut suunnanvaihtajaa ja vaihe pääsi hieman "hyppäämään" pois päältä aina välillä.

Varovaisuutta säätämiseen, mulla katkes suunnanvaihtajan vipu kun olin turhan hätäsesti ja kasannut putsauksen jäljiltä auton ja löin virrat päälle, niin servo runno sen vivun poikki (stoppari väärässä kohtaan)
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #423 : 16.09.13 - klo: 18.01 »
Onko genesikseen olemassa valmiita vanne hexejä hpi bajan pyörille?  Eli millin isompi (24mm) ja hiukan pidempi kiinnityksen kierreosa.  Alumiinisena olisivat varmaan keveämmätkin, kuin nämä "lyijystä" valetut alkuperäiset  :afro:
« Viimeksi muokattu: 16.09.13 - klo: 20.42 kirjoittanut cba »
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa cenracing

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #424 : 21.09.13 - klo: 20.00 »
Onko genesikseen olemassa valmiita vanne hexejä hpi bajan pyörille?  Eli millin isompi (24mm) ja hiukan pidempi kiinnityksen kierreosa.  Alumiinisena olisivat varmaan keveämmätkin, kuin nämä "lyijystä" valetut alkuperäiset  :afro:

Eiköhän noita vois töissä vaikka pulailla ;)

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #425 : 26.09.13 - klo: 21.04 »
http://www.ebay.com/itm/FACTORY-SEALED-GST-E-BRUSHLESS-CONVERSION-KIT-GS336-Genesis-GST-7-7-Nemesis-CEN-/370830613259?ssPageName=ADME:L:OC:US:3160


Siitäpä oikein tehtaan sähköistyssettiä :cool:

Hitto, ei ole löytynyt tohon hintaan moista sarjaa nyt kun olis ostoaikeissa  :undecided: cen racingillä toi maksaa jotain 120$ ja ei viitti moista hintaa maksaa ko halvemmallakin on näköjään myyty  :angry: siis orotellahan notta osuis kohorallensa  :cool:
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #426 : 29.09.13 - klo: 17.10 »
Mulla on pelannu kyllä tuo setti makeesti  :cool: Yksi pyörännapa, muovinen tukivarrenpää,alumiininen alatukivarsi, ja nopari on särkynyt, mutta ne täysin kuskin vikaa. Mitään voimansiirron osaa en ole saanut ajamalla rikki. Autossa on alumiinikuoriset nemesiksen perät(oikeat öljyt sisällä + kasatessa tiivistetty ettei öljy pääse ulos) ja takana heavy duty -vetarit.  Tosin veikkaan että sillä on merkitystä, että olen laskenut auton matalimpaan mahdolliseen korkeuteen = vetarien nivelkulmat ovat maltillisia. 

Käytän 10t pinionia moottorilla + cenin oma spurri.  Ja tässä kohtaa sitten se varoituksen sana. Eli jos settiin laittaa tuon 10t pinionin, niin kannattaa varmistua että se pääsee pyörimään koko kierroksen ilman että kiinnitysruuvi ottaa kiinni moottoripukkiin... nimim. nopari ei tykkää jos moottori jää jumiin  :lipsrsealed:  Onneksi noparin piirilevy ei palanut pahasti, ja saan sen korjattua vaihtamalla vioittuneet fetit.

Tässä yksi hyvä ebay-vinkki:  http://www.ebay.com/itm/261183442434?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649  Tulee nasakat valot pimeille, kun noihin asentaa esim 3w cree-ledit  :afro:


Ja tässä vähän kuvatusta omasta pirssistä, alla nyt siis bajaan tarkoitetut pyörät: 
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/15088_10151919819432328_2058954760_n.jpg

Noi eivät sovi heittämällä, koska cenin oman hexin kierreosa loppuu kesken, ja muutenkin pyörä on tehty millin isommalle hexille.   Sorvasin vanteista hivenen tavaraa pois kiinnityskohdasta, niin sain ne nyt testiksi kiinni. Mutta lopulliseen sovelmaan täytyy tehdä uudet hexit kokonaan, tästä mitoitusmyssy jo päässä :)
« Viimeksi muokattu: 01.10.13 - klo: 13.30 kirjoittanut cba »
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #427 : 29.09.13 - klo: 23.07 »
Asialliset renkaat  :laugh: Mä olen itekki miettiny noita bajan vanteita, niihin kun olis hyvä valikoima erilaisia kumeja ja taatusti kestää gst:n alla kovaakin käsittelyä.

Katotaan nyt josko toi cenracing sais niitä vannehexejä töissänsä pulailtua  :wink:
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #428 : 01.10.13 - klo: 13.33 »
Jep, noi on muuten sitten bajan takarenkaita molemmissa päissä.   Ja ovat kooltaan hivenen pienempiä, mutta painavat selvästi enemmän.  Itse vanne ei paina, mutta nuo nappulakumit senkin edestä.  Yksi tuollainen nappula on noin 1cm x 1cm raakaa kumia, tuleehan siitä väkisinkin painoa lisää.

Oisko kellään myydä gs001 diffin sisäkuoria? Voisin pari ostaa.
« Viimeksi muokattu: 18.10.13 - klo: 23.39 kirjoittanut cba »
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #429 : 18.10.13 - klo: 23.44 »


Jos Jarza viritellä haluat, niin mää voin luopua noista omavalmiste palikoista + keskidiffistä. :) 
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #430 : 19.10.13 - klo: 02.39 »


Jos Jarza viritellä haluat, niin mää voin luopua noista omavalmiste palikoista + keskidiffistä. :)

Noo mä kattelen vielä sitä cenin mallia. Nyt ois ollu uusi moottoripukki ja spurri diffin kanssa yht. n. $99 posteineen ja hyvällä tuurilla vielä alvit päälle ebayssä(myyjä joku dollarhobbies). Kyllä niitä pikkuhilja valuu markkinoille. Oishan se ns. "orkkis" hyvä ko spurri ja diffi on koteloituna.
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #431 : 20.10.13 - klo: 00.15 »
Hitto  kun päivän pähkäilly osien ostamista ja tuli ajatus, että "ääh, perskules, tilaus vetämään vain..." niin oli jo myyty se spurri ja diffi yhdistelmä. Nyt on vain se moottoripukki vapaana... No ostin kuiten jäähdyttimen (siili + puhallin) moottoriin... ja sen moottoripukin  :roll:

Elikkäs enään puuttu se spurri ja laakerit, muut osat taitaa mulla ollakkin. Tosin se keskidiffi on muovikuorilla, metallinen ois parempi  :huh:

Kohtahan tässä pääsee jo akkuja latailemaan  :grin:
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa asillanp

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #432 : 21.10.13 - klo: 17.23 »
Tulipa hankittua CEN 7.7 pikkuvikaisena. Pyörien tuennasta muoviosaa rikki ja uusia odotellessani huomasin et koneen kiertokangen alapäässä selvästi välystä. Juuri kun olin tilaamassa uusia palikoita, huomasin että koneen lohko on halki heti kiinnityskorvan yläpuolelta. Melko varmiasti tuo halkeama on syntynyt moottoria asennettaessa moottoripukkiin. Moottoripukissa ei syvyys ole riittänyt, vaan kone on jäänyt kantamaan ja kiristettäessä konetta kiinni pukkiin, on lohko korvan juuresta murtunut.. En tiedä miten tuo halkeama on ajoa haitannut ja miksi auto käyttämättä jäänyt..  Muuten auto olisi kunnossa, mutta konetta huutaa. Olisiko ehdotuksia / tarjouksia jne...

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #433 : 06.11.13 - klo: 14.02 »
Kävipäs hyvä tuuri :)  Bongasin pertsaaja- nimimerkiltä myynnissä 5kpl vahvistettuja gss10-vetareita ja tarttupa pari sähköversion 66t spurriakin samaan tilaukseen.  :cool: 
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #434 : 15.11.13 - klo: 02.49 »
Mä tilasin kans heti kun tuli myyntiin 66t spurri diffin kans. Nyt vai odottellaan postia, niin saan laitettua auton ajokuntoon  :wink:
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #435 : 02.12.13 - klo: 14.53 »
Ei muutakuin sitten infoa miten pelaa :)  Mulla on suunnitelmissa teetättää runkoon modattuja sivulevyjä. Jos runkoa saisi takapäästä vähän pidennettyä ja nostettua aavistuksen korkeammalle.  Voisi keuliminen vähän rauhoittua.
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #437 : 08.12.13 - klo: 05.40 »
No voihan hemmetti, siinä kyllä hinta kohillansa. Hokasin tossa juuri asentaessa palikoita yhteen, että pitää mun sitten vielä ostaa ne rungon sivulevyt jotta saapi diffipaketin oikialle kohdalle...
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #438 : 28.12.13 - klo: 13.28 »
No voihan hemmetti, siinä kyllä hinta kohillansa. Hokasin tossa juuri asentaessa palikoita yhteen, että pitää mun sitten vielä ostaa ne rungon sivulevyt jotta saapi diffipaketin oikialle kohdalle...


Niihin vakioihin on vain porattu muutama reikä lisää.... Mulla ois yhdet sellaiset uudet irrallaan. Voisin lainata niitä, niin saat tehtyä reiät oikeisiin kohtiin  :cool:
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #439 : 30.12.13 - klo: 19.56 »
No voihan hemmetti, siinä kyllä hinta kohillansa. Hokasin tossa juuri asentaessa palikoita yhteen, että pitää mun sitten vielä ostaa ne rungon sivulevyt jotta saapi diffipaketin oikialle kohdalle...


Niihin vakioihin on vain porattu muutama reikä lisää.... Mulla ois yhdet sellaiset uudet irrallaan. Voisin lainata niitä, niin saat tehtyä reiät oikeisiin kohtiin  :cool:

Kiitti, mutta tilasin jo uudet levyt... joulun kunniaksi  :azn: Pitänee varmaan jatkossa kysyä suoraan sulta, ennenkuin menee tekemään jotain ihme hankintoja   :tongue:
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #440 : 02.01.14 - klo: 15.24 »
Tein tuossa alustavaa inventaariota, jos kuitenkin luopuisin noista genesiksen nitro-osista.  Löytyy pahvilootallinen osaa, osa avaamattomissa pusseissa.  Yksi todella vähän käytetty nitrorunko koneineen ja vaihdelaatikoineen päivineen. Tasauspyörästöt löytyy, mutta akselistojen muut osat jätän varaosiksi. Näillä ei ole paria tankillista enempää ajettu ja olen itse ostanut auton uutena. Laitan myyntipuolelle ilmoituksen, privallakin voi kysellä :)



« Viimeksi muokattu: 02.01.14 - klo: 18.10 kirjoittanut cba »
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #441 : 15.01.14 - klo: 18.04 »
Mistä saa varaosia tähän autoon? :huh:
Traxxas e-revo

Poissa jp-74

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #443 : 15.01.14 - klo: 18.20 »
En ihan nuin paljoa pysty kerraallaan ostamaan;)
Mutta saako uutena mistään? :smiley:
Traxxas e-revo

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #444 : 16.01.14 - klo: 22.05 »
Ebay, siellä ainakin JRC ja Dorrahobbyz on hyviä myyjiä...
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #445 : 17.01.14 - klo: 06.56 »
Ok! Kiitos!:)/
Traxxas e-revo

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #446 : 19.01.14 - klo: 13.39 »
mitkö osat on sellasia joita kannattaa olla pakissa? :tongue:

Passaako minkään muun auton diffin osat tähän autoon? Kun itellä rikki nuo gs004 ja gs005:( eikä tunnu muualta saavan kun ulkomailta ja sieltä En kehtais tilata:( mutta jos ei passaa niin pakko tilata  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 19.01.14 - klo: 22.34 kirjoittanut villetauriainen »
Traxxas e-revo

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #447 : 11.02.14 - klo: 19.34 »
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #448 : 11.02.14 - klo: 20.35 »
Miten sulla cba on toiminu toi xerun 150A nopari?

Mulla ei toiminu ko about 5min ja sit sippas, ei kuulu äänimerkkiä ja vilkuttaa vain punaista valoa ko liipasimesta painaa... akuissa on virtaa...

Ei kyl heti viittis uutta noparia ostaa, jos sen vois korjata.
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #449 : 11.02.14 - klo: 21.13 »
Yhden olen saanut räjäytettyä ja sekin omaa syytä, mutta muuten ei mitään valittamista. Mun ajotyyli on tosin sellainen pulssimainen ettei tule monen sekunnin kestoisia täyskaasuvetoja. 

Tilasin omaan särkyneeseen uudet fet-transistorit, voin raportoida onnistuiko vaihto.   Missä tilanteessa omasi teki tenät?
« Viimeksi muokattu: 11.02.14 - klo: 21.35 kirjoittanut cba »
Cen GST @ Xerun 150A