Kirjoittaja Aihe: Kyosho Zaboon nopari + moottorivinkkejä  (Luettu 2549 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Zaboon nopari + moottorivinkkejä
« : 05.07.07 - klo: 11.35 »
Noparista tuli savut pihalle, paikallinen Kyosho kauppias haluaisi 58 e halvimmasta varaosasta, itsestä tuntuu aika kalliilta. Tosin kokemusta ei oikeastaan ole, Hobbylinnasta löytyisi vastaava halvimmillaan 39 eurolla, onko varaosissa todellakin noin isot hintaerot?

Samlla tuli mieleen josko olisi päivittänyt moottorin (21 lankainen) kireämpään, myydäänkö jossain pakettina vai onko ostettava erikseen? Onko jotain erityisesti huomioitavaa?

Kiitos

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Kyosho Zaboon nopari + moottorivinkkejä
« Vastaus #1 : 05.07.07 - klo: 13.27 »
Ei ehkä alkuperäistä toinna hankkia tilalle. Itsellä oli Robitronic RS142 ja ihan hyvin pelitti Zaboonissa. Ei lyö suoraan pakille vauhdissa, joten säästää rattaitakin.
Näkyy kustantavan esim. Medasec:illä 32.80€

edit: se olikin RS132 mikä minulla oli, mutta periaatteessa sama laite.
« Viimeksi muokattu: 05.07.07 - klo: 15.37 kirjoittanut Janezki »

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Zaboon nopari + moottorivinkkejä
« Vastaus #2 : 05.07.07 - klo: 14.38 »
Jep, josko tuollaisen sitten laittaisi tilaukseen. Parikymppiä säästää paikalliseen kauppaan verrattuna, rahaa sekin.

Itselläski ollut kans Zaboon? Osaatko sanoa kestääkö voimansiirto viritystä vai olisiko parempi ajella vakiokoneella?

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Kyosho Zaboon nopari + moottorivinkkejä
« Vastaus #3 : 05.07.07 - klo: 15.30 »
Juu, itseasiassa on vieläkin - tosin kauppoja tuosta olen hieronut pikkuhiljaa.
Voimansiirto tuntui kestävän jopa 5700 Mamba Max:in, tosin nopeudensäätimessä oli lähtötehot säädetty erittäin lieviksi. Ajettavuudesta ei sitten hirveästi ollut enää tietoa, eikä nuo ripustukset tuntuneet kovia hyppyjäkaan kestävän.:tongue:
Teräsrattaat diffeihin kustantaa ~75€ per perä, mutta vakiotkin kestää hyvin normi virimotit.

Poissa Rczab

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Zaboon nopari + moottorivinkkejä
« Vastaus #4 : 14.07.07 - klo: 12.26 »
Tietääkö kukaan hyviiä jäähdytysvinkkeja. itellä on zaboon ja orionin moottori, mut se kuumenee tosi nopeesti ja alkaa savuttaa. siis onko vain omia virityksiä vai löytyykö ihan liikkeistä tarvittavat jutut? :huh:

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Zaboon nopari + moottorivinkkejä
« Vastaus #5 : 14.07.07 - klo: 15.35 »
Ethän ole laittanut pinjonia ja diffiä liian tiukasti kiinni toisiinsa? Silloin kuumenee konekin huomattavasti normaalia enemmän. Rullaako auto esim alamäessä kevyesti vai pysähtyykö? Jos pysähtyy niin siirrä konetta vähän etäämmälle.

Itse kanssa miettinyt tuota jähädytyspuolta, kuumaksi vetää 12 lankaisella koneella mutta savuamaan ei sentään.

Ja sitten perustyhmä kysymys.. Vaihdoi nuuden noparin ja koneen, nyt kaasu ja pakki on väärinpäin, asia tietty helpottuu kun vaihtaa moottoriin menevät johdot keskenään mutta mutta, noparissa on jonkinlainen asetus ettei mene heti täysille pakittaessa, eli katkoo välillä.. Vinkkejä?

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Zaboon nopari + moottorivinkkejä
« Vastaus #6 : 14.07.07 - klo: 15.49 »
Pakki viivettä ei varmaan kannata laittaa pois ,niin rattaisto säilyy :smiley:( jos sitä voi noparista säätää)
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa Rczab

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Zaboon nopari + moottorivinkkejä
« Vastaus #7 : 14.07.07 - klo: 18.49 »
Vahingoittuuko moottori jos se alkaa savuttaa? (on nimittäin muutaman kerran vähän tupruttanu savuu)

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Kyosho Zaboon nopari + moottorivinkkejä
« Vastaus #8 : 14.07.07 - klo: 19.56 »
Vaihdoi nuuden noparin ja koneen, nyt kaasu ja pakki on väärinpäin, asia tietty helpottuu kun vaihtaa moottoriin menevät johdot keskenään mutta mutta, noparissa on jonkinlainen asetus ettei mene heti täysille pakittaessa, eli katkoo välillä.. Vinkkejä?
Siitä radion päältä naksauta se (muistaakseni) etummainen pieni kytkin toiseen asentoon. Kaasun ja jarrun toiminta pitäisi muuttua. Jos ohjaus toimii nyt väärinpäin, niin käännä se kytkin takaisin ja kokeile toista.

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Zaboon nopari + moottorivinkkejä
« Vastaus #9 : 15.07.07 - klo: 10.14 »

Siitä radion päältä naksauta se (muistaakseni) etummainen pieni kytkin toiseen asentoon. Kaasun ja jarrun toiminta pitäisi muuttua. Jos ohjaus toimii nyt väärinpäin, niin käännä se kytkin takaisin ja kokeile toista.

Kiitosta paljon.. tiesin kyllä kytkimen olemassaolosta mutta eipä sitä siihen hätään löytynyt. Nyt toimii kuten pitää :)