Kirjoittaja Aihe: pureten GP :ssä ongelma  (Luettu 3409 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa cr

  • Tulokas
    • Profiili
pureten GP :ssä ongelma
« : 09.07.07 - klo: 21.20 »
Eli kyseisessä autossa ongelma,auton omistaja ei osannut itse kasata ja antoi minulle auton kasattavaksi.itselläni on tamiyan auto mutta se on ihan erinlainen kuin tuo kyosho,eli ongelma on kaasuttimen/jarrun vivuissa,ne toimii jotenkin väärin päin tai servo ei toimi oikein,kun lähettimen kaasu vedetään taakse niin kaasuttimen kurkku menee kiinni ja vetää samalla jarrun päälle,eli servo toimii väärin tai niin luulisin.ohjeita ei ole eikä toista mallia mistä voisi katsoa tuon vipujen ja servon toiminnan,eli olisiko jollain laittaa kuvaa tuosta kaasu/jarruvipujen oikeasta asennosta,epäilen itse että on kasattu väärin.vähän sekava juttu mutta toivottavasti joku ymmärtäisi mistä on kyse ja ne kuvat kertoisi nyt paljon....

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #1 : 09.07.07 - klo: 21.42 »
Autossa ei vikaa, vaan ainoa ongelma on on radiossa, jossa on käännetty kanavan suunnat väärin. Jos ohjain on Kyoshon Perfex, siellä on namiska joka työnnetään toiseen reunaan ja homma pelittää.

Poissa cr

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #2 : 10.07.07 - klo: 21.37 »
noniin sieltä se vika löytyi!!!!!!!! nyt pitäis saada auto käyntiin ja säätöihin niin päästäis tosi toimiin....

Poissa cr

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #3 : 13.07.07 - klo: 16.34 »
yksi ongelma häviää tulee toinen tilalle.eli auto oli seissyt talven ja kaveri purki osiin ja putsas, kasuksen jälkeen ei lähde käyntiin,pari iltaa vedetty narua eikä lupaakkaan,on kokeiltu neulan säätöö tulpan vaihtoo vaan ei lähde.antakaa hyviä neuvoja että päästäis ottaa kisaa....

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #4 : 13.07.07 - klo: 17.08 »
ruuvatkaa suuttimet tehdasasetuksiin ja yrittäkää sit , saako kone polttoainetta ? ja sit kannattaa tarkistaa kaasarin ja lohkon tiiviste et vuotaako se
« Viimeksi muokattu: 13.07.07 - klo: 17.15 kirjoittanut pylvis »

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #5 : 13.07.07 - klo: 17.25 »
nii ja kun se on kauan seissyt niin luultavasti kaasari tukossa vanhoista bensoista...
kokeile et meneekö siitä kaasarista ees ilma läpi...
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa cr

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #6 : 13.07.07 - klo: 20.12 »
bensaa saa koska tulppa kastuu ja männänpäällä on bensaa,pää neulaa on aukaistu 1-2,5 kierrosta mutta ei vaikutusta... :huh:

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #7 : 13.07.07 - klo: 20.23 »
bensaa saa koska tulppa kastuu ja männänpäällä on bensaa,pää neulaa on aukaistu 1-2,5 kierrosta mutta ei vaikutusta... :huh:

onko tulppa ehjä? , kannattaa nytkiä muutaman kerran ilman tulppaa et kone tyhjenee ylimääräsestä löpöstä

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #8 : 13.07.07 - klo: 20.26 »
Hehkussa virtaa?

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #9 : 13.07.07 - klo: 20.31 »
koneessa puristuksia???
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa cr

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #10 : 13.07.07 - klo: 23.33 »
hehkussa virtaa,kokeiltu X CHR Cold2 / CHR3 tulppaa ja ei muutosta. Tamiya lähti molemmilla tulpilla käyntiin joten tulpat on kunnossa... :huh: voiko kone olla "väljä"ja ei sen takia syty tulille...???

Poissa Miikka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #11 : 14.07.07 - klo: 11.15 »
Noi on kyllä silti turhan kylmiä tulppia tuohon autoon (ei välttämättä
 kuitenkaan suurin ongelma)
l / \/ [ ] (` l_l [ ]
l \  l  [ ] _) l l [ ]

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #12 : 14.07.07 - klo: 11.23 »
no tuntuuko sinä koneessa mitään puristuksia???pitäs löytyy.jos se on melkein yhtä löysä tulpan kanssa ja ilman niin suosittelen ostaa uuden koneen.
esim jp-nitro racingista infinity 18.
tosi hyvä kone siihen peliin ja todella halpa 69€ jos oikein muistan.
moottoripukit pitää myös ostaa..
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Tonto

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #13 : 30.09.07 - klo: 11.27 »
Ostin hetken mielijohteesta käytettynä Alpha 3:n, kun luulin saavani halvalla. Aluksi oli kokemattomuuttani käynnistelyvaikeuksia, mutta vähemmällä ryypyttelyllä ja kuumemmalla tulpalla olen saanut moottorin käymään. Selväsikin jotain vikaa kaasuttimessa, tai moottorissa on, sillä moottori käy parhaiten, kun seossäätöruuvi on kokonaan kiinni. Olen purkanut koneen ja kaasuttimen ja tiivistänyt kaikki liitokset, eli ilmaa ei pitäisi vuotaa mistään, ellei vetostartin päästä. Toisaalta eikös ilmavuotojen pitäisi aiheuttaa ennemminkin, että kone saattaisi käydä liian laihalla. Nyt ruuvi täysin suljettuna auton huippunopeus lienee noin 20 km/h. (tarttee tänään varmistaa gps:n avulla) Tyhjäkäyntiä kone ei oikein suostu käymään, eli sekin viitannee liian rikkaseen seokseen ja pakopukestakin tulee täydellä kaasulla vielä selvästi havaittavaa savua. Onko vinkkejä ongelmaan?
Kuuluuko seosneulan olla tylppä päästään? Se ei kuitenkaan näytä siltä, että olisi mennyt poikki.

Hieman epäilen, että koneella on saatettu ajaa ilman ilmansuodatinöljyjä. Puristuksien yli voi pyörittää vauhtipyörästä yhden sormen voimalla. Kytkinkellon kiinnityskin on hieman väljä, eli halvemmalla olisin päässyt ostamalla uuden auton, mutta mukavaa puuhaa ainakin toistaiseksi on ollut tuo tekniikkaan tutustuminen ja vanhan korjaaminenkin.

Ajatuksena on ollut hankkia autoon uusi moottori. Varmaankaan ei kuitenkaan Kyoshon omaa, vaan jokin muu. Onko ehdotuksia, jos jättäisin nykyisen pakoputken?  Toisaalta tarkoitukseni olisi rakentaa talven aikana radio-ohjattava vene, joka tarvitsisi myös moottorin, eikä haittaisi, jos sama moottori kävisi veneeseenkin jäähdytyskantta vaihtamalla. Löytyykö markkinoilta moista moottoria?

PS. mainittakoon, että aikaisemmat kokemukset polttomoottoreista ovat 80- luvun alusta siimalennokin ajoilta.

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #14 : 30.09.07 - klo: 11.46 »
Osta siihen kyöstiin joku team infinityn kone. Halpoja ja toimii ku junan vessa.

Ostin hetken mielijohteesta käytettynä Alpha 3:n, kun luulin saavani halvalla. Aluksi oli kokemattomuuttani käynnistelyvaikeuksia, mutta vähemmällä ryypyttelyllä ja kuumemmalla tulpalla olen saanut moottorin käymään. Selväsikin jotain vikaa kaasuttimessa, tai moottorissa on, sillä moottori käy parhaiten, kun seossäätöruuvi on kokonaan kiinni. Olen purkanut koneen ja kaasuttimen ja tiivistänyt kaikki liitokset, eli ilmaa ei pitäisi vuotaa mistään, ellei vetostartin päästä. Toisaalta eikös ilmavuotojen pitäisi aiheuttaa ennemminkin, että kone saattaisi käydä liian laihalla. Nyt ruuvi täysin suljettuna auton huippunopeus lienee noin 20 km/h. (tarttee tänään varmistaa gps:n avulla) Tyhjäkäyntiä kone ei oikein suostu käymään, eli sekin viitannee liian rikkaseen seokseen ja pakopukestakin tulee täydellä kaasulla vielä selvästi havaittavaa savua. Onko vinkkejä ongelmaan?
Kuuluuko seosneulan olla tylppä päästään? Se ei kuitenkaan näytä siltä, että olisi mennyt poikki.

Hieman epäilen, että koneella on saatettu ajaa ilman ilmansuodatinöljyjä. Puristuksien yli voi pyörittää vauhtipyörästä yhden sormen voimalla. Kytkinkellon kiinnityskin on hieman väljä, eli halvemmalla olisin päässyt ostamalla uuden auton, mutta mukavaa puuhaa ainakin toistaiseksi on ollut tuo tekniikkaan tutustuminen ja vanhan korjaaminenkin.

Ajatuksena on ollut hankkia autoon uusi moottori. Varmaankaan ei kuitenkaan Kyoshon omaa, vaan jokin muu. Onko ehdotuksia, jos jättäisin nykyisen pakoputken?  Toisaalta tarkoitukseni olisi rakentaa talven aikana radio-ohjattava vene, joka tarvitsisi myös moottorin, eikä haittaisi, jos sama moottori kävisi veneeseenkin jäähdytyskantta vaihtamalla. Löytyykö markkinoilta moista moottoria?

PS. mainittakoon, että aikaisemmat kokemukset polttomoottoreista ovat 80- luvun alusta siimalennokin ajoilta.
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #15 : 30.09.07 - klo: 15.12 »
Ton nyt kyllä ties Erkkikin.
Hobao Hyper 8,5

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #16 : 30.09.07 - klo: 18.21 »
aivan... osta jp_nitro racingistä team infinity 18 kone.
se on siihen autoon ihan tarpeex hyvä.
maxaa muistaakseni 69€.....
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #17 : 30.09.07 - klo: 18.52 »
Sinulla on todella asiallisia kommentteja.
Elikkä tilaa miksalo:n ehdottama moottori niin kyl kyösti ampuu.
Ton nyt kyllä ties Erkkikin.

Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: pureten GP :ssä ongelma
« Vastaus #18 : 22.10.07 - klo: 19.46 »
sori... toi kyllä piti kuulua tohon servo hommeliin. :grin:

Hobao Hyper 8,5