Kirjoittaja Aihe: Novak HV4.5 High-Voltage Brushless Motor System?!  (Luettu 3288 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Elikkäs onkos kellään kokemuksia otsikon mukaisesta (HV4.5 High-Voltage Brushless Motor) systeemistä?

Novak sivuilla kerrotaan että pitäis liikutella ilosesti (no toi 750W puhuu puolesta kyl) tollasta 1/8 monsua kuten esim. E-Maxx...

Tota olis mahdollisesti tarkotus liikutella 2x 7.2V lipoilla eli 14.4V ku tolle tarjoais...

Mietteitä, kokemuksia?
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Novak HV4.5 High-Voltage Brushless Motor System?!
« Vastaus #1 : 18.08.07 - klo: 13.37 »
No, nämä on vain ajatuksia, ei kokemuksia. Mutta, koska kukaan muukaan ei vastaa niin minä sitten. Ensinnäkin, tuo 750W ei tietty ole vähän, mutta ei kovin paljoakaan. Itse laittaisin noinkin suureen autoon (vaikkakin ei ole kokoa 1/8 vaan 1/10) moottorin, jonka teholuokka on 1000 - 1300W, ei kovin kuumalankaista, vaan sellaisen jolla saa sopivat välitykset aikaiseksi.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Novak HV4.5 High-Voltage Brushless Motor System?!
« Vastaus #2 : 21.08.08 - klo: 11.30 »
Ei minullakaan kokemuksia, mutta kiinnostusta olisi.
Tähän ei oikein tunnu kaikkitietävä googlekaan antavan kunnollisia käyttäjäkokemuksia. Ajattelin tuota 6.5 tunkeä XT8:saan vaihtoehtona MMM:lle, kun näitä nyt ainakin näyttäisi saavan ja halpakin on...

Itseä ihmetyttää vähän nuo kV lukemat, jotka on aika isoja verrattuna esim Feigaon XL-koneisiin? Vai voiko noita edes verrata suoraan valmistajien välillä. Täytyykö ryhtyä itse koekaniiniksi vai onko kokemuksia tai mielipiteitä?

Tuossahan on defaulttina ajateltu kahden 2s lipon käyttöä, mutta mahtaako akut olla noparissa tällöin kytkettynä sisäisesti sarjaan (14.8V) vai rinnan (7.4V). Novakin ohjeiden mukaisten kytkentä muutosten yhtä 4s akkua varten voisi veikata että sarjassa, mutta tämä olisi kiva tietää. Tuo pienempi jännitehän selittäisi ihmettelemäni kV lukemat, no katsotaan vastaako Novak kohtuullisen ajan kuluessa.

Jep, vastaus tuli Novakilta eli sarjassa ovat. Vieläkin kiinnosttaa, mutta hiukan ihmetyttään nuo kV lukemat 3000 tuntuu vähän rajulta 14,8V:llä
« Viimeksi muokattu: 21.08.08 - klo: 18.43 kirjoittanut unkka »

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Novak HV4.5 High-Voltage Brushless Motor System?!
« Vastaus #3 : 21.08.08 - klo: 20.44 »
Mulla oli e-maxxissa tuommonen 4,5 novakin setti. Ilosesti liikku 4s lipoilla, kone ei lämmennyt paljoa. Hyttiä nosti joka käänteessä kun rynttäs kaasun pohjaan. Ihan tyytyväinen olin tuohon settiin, kunnes nopari rupes takkuilemaan. Piti tönästä auto liikkeelle ja antaa reilusti kaasua että liikku. Sitten yritin ohjelmoida ja jäi siihen jumiin.
Traxxas Revo 2.5

Poissa Jyrki-Boy

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Novak HV4.5 High-Voltage Brushless Motor System?!
« Vastaus #4 : 22.12.09 - klo: 10.18 »
Vanha topicci, mutta on ainakin kysymys oikeassa paikassa.
Elikkä, näitä settejä näyttäisi saavan nykyään lähes naurettavan edullisesti ja koska m8e:tä taidetaan sääntöjen mukaan ajaa 4s:llä, niin tuosta korkeasta kv-arvosta ei varmaan olisi haittaa, paremminkin hyötyä välitysten kannalta. (patterikasin hankinta tosiaan kiinnostaisi ja hintavertailuja on tehty)
Kysymys kuuluu, että omistaako näitä vielä joku ja onko setissä sitten jotain "vikaa", kun on maailmalla muihin 1/8 kokoluokan komboihin verrattuna niin edullinen?

Arttu
Nelkkukrossia

Poissa ma-de

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Novak HV4.5 High-Voltage Brushless Motor System?!
« Vastaus #5 : 22.12.09 - klo: 10.29 »
Itsellä on Novakin hv 6.5 moottori ja novakin hv nopari E-mädissä. Nopari ja moottori ovat omasta mielestä hyvä valinta patterikasiin, koska kaasutuntuma on erittäin tarkka ja nopari täysin säädettävä. 6.5 hv kone on sopiva patterikasilla rata-ajoon 4s lipolla.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Novak HV4.5 High-Voltage Brushless Motor System?!
« Vastaus #6 : 22.12.09 - klo: 14.56 »
Kysymys kuuluu, että omistaako näitä vielä joku ja onko setissä sitten jotain "vikaa", kun on maailmalla muihin 1/8 kokoluokan komboihin verrattuna niin edullinen?
Olisiko ikä tullut..? Reilu vuosi sitten kombosta sai jättää sata taalaa enemmän kuin tällä haavaa.

5.5t kombo oli E-Revossa ensin 2x8.4v nihmeillä ja sittemmin 2x2S lipoilla. E-Revoon hivenen kaipailin lisää voemaa ja setti siirtyi sittemmin Hyper Mini STe:n voimanlähteeksi. Voimaa kombossa on kyllä ihan kohtalaisesti ja tuntuma on hyvä, jenkkifoorumeilla moni ajaa mieluummin tällaisella kuin yltiötehokkaalla, mutta huonotuntumaisella kombolla (esim. mainittu MMM). Pitäisin hintansa väärtinä nykyhinnalla, jos hakusessa on 4S kestävä kombo sensorilla.

BEC on kytketty tuossa siten, että vain toinen akku ruokkii sitä. Minihyperillä tuli ajettua paljon myös yhdellä 3S:llä. Jos aikoo ajaa vain yhdellä akulla, pitää olla erillinen BEC.

Minihyperistä kärähti konkka + noppa (kosteusvikaavikaa?) ja kun hinta alkaa olemaan tuossa kohdillaan, kovasti oli harkinnassa hommata siihen suoraan uusi samanlainen HV Pro 5.5t kombo, mutta päädyin pienempikokoiseen. IMO Kko. kombo on 1:12 trukkiin ylimitoitettu ja E-Revoon tai 1:8 trukkiin ehkä hieman köykäinen.

Koneen sisukalut on himppaste pienemmät kuin ulkomitat antaa ymmärtää. Toisaalta, sen vuoksi kone kiertää (ja sitä voi kierrättää) enemmän. Välityksistä on suositustaulukko manuaalissa, joka löytyy Novakin webbisivuilta. Pidempiä kuin siinä mainittu ei varmaan kannata suunnitella...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Novak HV4.5 High-Voltage Brushless Motor System?!
« Vastaus #7 : 22.12.09 - klo: 16.59 »
Tuo 4.5T tai 5.5T tarttui silmään kun etsiskelin moottoria nelkku ShortCourse autoon kesäksi. Noparina tulee olemaan MMP ja 4S 5000mAh 40C akut on jo tilattu kaukoidästä. Novakin moottori on sen 30-40€ halvempi kuin vaikka Tekin tai LRP Vector8. Onhan tässä vielä aikaa miettiä kun sisälle en tuota moottoria laittaisi vaan vasta kun ulos pääsee.

Säästääkö muutaman kympin vai hankkisiko kalleimman, siinäpä kysymys.

Poissa tactical

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Novak HV4.5 High-Voltage Brushless Motor System?!
« Vastaus #8 : 01.01.12 - klo: 19.45 »
Tervehdys,

Käytetyn auton mukana tuli otsikon mukainen moottori & velineon-nopari. Ongelmana on että jos moottori jää tiettyyn  asentoon niin se ei lähde pyörimään. Hiukan kun akselia kääntää niin käynnistyy, pienillä kierroksilla käy tahmeasti. Puolella kaasulla ja yli vinkuu hienosti.

Sen verran olen analyysiä tehnyt että Castlen mosa samalla noparilla pelaa ok. Em. ongelma esiintyy myös Castle nopari & Novak joten päätteelisin ongelman olevan moottorissa. Mosan olen purkanut ja putsannut, laakerit pyörivät herkästi, silmin nähden mikään ei ota kiinni. Vastus virtapiuhojen välistä mitattuna on sama joka välissä.

Onko hyviä ideoita miksi motti ei pelitä?
Losi Twenty Two, Hitec 2.4. Hong Nor SCRT10 - Hitaasti ja epävarmasti liikkuva shikaani.