Kirjoittaja Aihe: Sähköissä ongelmaa.  (Luettu 2715 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mibo

  • Jäsen
    • Profiili
Sähköissä ongelmaa.
« : 25.08.07 - klo: 00.25 »
Ostin tuollasen CEN Racing MG10 ST RTR:n. Nyt kun sain sen vihdoinkin kotiin, auto ei tee mitään. Löin patterit kiinni ohjaimeen ja autoon, mutta mikään ei liiku, ei ohjaus- eikä kaasuservo. Sitten jostain nousi pieni savunkiehkura, ja pistin virrat poikki. otin ohjaus-servon ja vastarin esille, ja pisitn virrat takaisin päälle, savu ei tullut kummastakaan niistä. Nyt otin kaasuservon irti, ja pistin taas virrat päälle, nyt ei näkynyt savua, mutta auto ei siltikäään mitään tehnyt. Mietin tässä että onko vastari rikki, ja jotenkin syytää virtaa takaisinpäin, polttaen *jotakin*. Oliko tämä oma vika laittaa virrat päälle, vai voiko virtojen päälle laittaminen ja ratin vääntämisen ehkä aiheuttama vika olla minun, vai onko autossa vikaa, jolloin yhteyttä jr-hobbyyn ja takuuseen auton korjaus?  :undecided:
Cen MG10 ST. ei ole liikkunut omin voimin vielä senttiäkään.

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #1 : 25.08.07 - klo: 00.30 »
Suosittelen ottamaan yhteyttä jr-hobbyyn niin, eiköhän asia selviä.

Poissa Mibo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #2 : 25.08.07 - klo: 00.43 »
Ensimmäinen asia, huomen aamulla. Hittoku tekis mieli päästä päristeleen. No ei se mitn, eihän mulla polttoainettakaan vielä ole...
Cen MG10 ST. ei ole liikkunut omin voimin vielä senttiäkään.

Poissa Mibo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #3 : 10.09.07 - klo: 16.12 »
ei toimi vieläkään. Vaihdoin tuohon jo patterikotelon jr-hobbyn ehdotuksesta, nyt kokeilin toisia kiteitä samaisen kaupan ehdotuksesta, auto yritti hetkellisesti heikosti kääntää renkaita VAIN toiseen suuntaan rattia kääntäessa, mutta ei enää tee sitäkään. jos jollakulla on MITÄÄN ideaa missä ongelma voisi olla, kaikkia ehdotuksia arovstetaan.

Onko mahdollista että vastaanotin ei toimisi? Kunnolla ainakaan, sillä välillä renkaat nykivät kun ohjain on pois päältä ja äsken kun vaihdoin kiteet niin jopa ohjain päällä hetken. Mutta ei tee enään kumpaakaan.

Rupee pikkughiljaa ketuttaa kun tuntuu että 300euroa menny kerpele viemäristä alas.
Cen MG10 ST. ei ole liikkunut omin voimin vielä senttiäkään.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #4 : 10.09.07 - klo: 18.20 »
Mulla oli hieman saman tyylinen ongelma, joka tosin juonsi juurensa mittavasta kolaroinnista. Alkuun epäilin kiteiden menneen sököksi, sitten kokeilin toista radiota, sen jälkeen hommasin vastariin uuden akun. Loppujen lopuksi vika oli itse vastaanottimessa. Kun em. on tsekattu ei autossa taida paljon muita sähköllä toimivia osia olla kuin servot, eli jostain tuolta se vika löytyy. Antamatta yksiselitteistä vastausta, kannattaa poisulkea asioita yksi kerrallaan kunnes vika löytyy. Eli myös vastari voi olla rikki :huh:.
Flying Calacucco

Poissa Mibo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #5 : 10.09.07 - klo: 19.04 »
Juuh, kun vain tuo asia että itse liike on oulussa, ja minulla on pienoinen rahapula, hidastuttaa prosessia. Harmittaa jos ei pääse ajeleen enne lumia.
Cen MG10 ST. ei ole liikkunut omin voimin vielä senttiäkään.

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #6 : 10.09.07 - klo: 19.06 »
Missä päin Oulua asustelet? Onkos sulla kaveria jonka radioilla voisitte tarkistaa servojen/vastarin toiminnan?

Poissa Mibo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #7 : 11.09.07 - klo: 14.03 »
Mie asun hesassa, tuo liike jonka kanssa asioin on oulussa, sitä tarkoitin.

Ja en kyllä tunne ketään joka harrastaisi radio ohjattavia... Kaverin piti aloitata samalal kun minäkin, mutta päätti että xbox360/ps3 on parempi sijoitus...
Cen MG10 ST. ei ole liikkunut omin voimin vielä senttiäkään.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #8 : 11.09.07 - klo: 21.03 »
No sitten eikun härpätin kainaloon ja askeleet kohti asiantuntevaa RC-kauppaa, kyllä sieltä apua saa vaikka auto olisikin alunperin kotoisin jostain muualta. Sähköt on sikäli universaalia tavaraa, että varmaan tarvittavat osat löytyvät Oulua lähempääkin.
Flying Calacucco

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #9 : 11.09.07 - klo: 21.44 »
Tai sitten laita vaikka Jr-Hobbyyn mailia, josko he vaihtaisivat vastarin ja pääsisit kokeilemaan...

Poissa TOMMI

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #10 : 11.09.07 - klo: 22.35 »
Käy Lavangossa tai Tattarisuon radalla auton kanssa,niin eiköhän joku auta sinua.

Poissa Mibo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #11 : 12.09.07 - klo: 18.51 »
Tuo ongelma uuden osan kanssa on se että ei ole rahaa. en varautunut ostamaan uutta 20-30euron osaa että saan RTRauton toimimaan. Ja mailia olen tuon jr-hobbyn kanssa vaihtanut koko ajan.

Ja kyllä mie jos rahaa löytyisi tuon vastarin tai mikä osa onkaan vaihtaa itte, en ole iha tumpelo kummiskaan vaikka uusi tähän harrastukseen (polttisten osalta ainakin) olen.  :wink:
Cen MG10 ST. ei ole liikkunut omin voimin vielä senttiäkään.

Poissa jesse-m-90

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #12 : 15.09.07 - klo: 02.58 »
.siellä saattaa olla oikosulku kannattaa kattoa sillä silmällä tuo sähkö osio.

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #13 : 15.09.07 - klo: 21.27 »
noista "patterikoteloista" sen verran että ne pitäis lailla kieltää :evil:
en ole tavannu yhtään patterikoteloa jossa ei oo ollu kostetushäiriöitä.
paras konsti on kun juottaa akkukennot suoraan toisiinsa,ni ei löydy auto näreen kyljestä kaasu täpöllä.
hobao hyper 8

Poissa jesse-m-90

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #14 : 16.09.07 - klo: 00.06 »
taisin olla vähä oikeessa tämän oiko sulun kanssa eli tee/kokeile kuten edelline kirjottaja sanoi tai tarkastele löytyykö kosketus häiriö tai oikosulku.. Toivottavasti auto tulee kuntoon nopeasti.. Olisi omalle kohalle paha jos infernossa, jota olen ens viikolla hankkimassa nii joku sähkövika,  jos on, pitänee tulla tänne kysyy apua, jos ei mun käymästä elektroniikka kurssista ole apua..

Poissa Mibo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sähköissä ongelmaa.
« Vastaus #15 : 17.09.07 - klo: 21.05 »
No en mie pysty niitä juottaan kiinni mitenkään, silloin tarvitsisin erillisen laturin, liittimet, ja ne ihme juotinjutut noihin akkujen päihin. s*****a ku ei koskaan onnistu tää rc autoilun aloittamine.
Cen MG10 ST. ei ole liikkunut omin voimin vielä senttiäkään.