Päävalikko

:::: Team V-Dezign Carpet Ripper 1/12 mattoautot - Tech talk & news ::::

Aloittaja Vesa, 16.09.07 - klo: 22.12

Tuukka T

Kuinka paljon vitonen tulee maksamaan ja onko lokakuussa valmistuva erä jo kokonaaan myyty?
Löysin rantein...

Vesa

299,90e on hinta autolle. Muutamia autoja on vielä varaamatta ja marraskuussa tulee lisää jos loppuvat.
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa



Boksit odottaa vielä loppuja kamoja sekä pakkausta. Mitäs dikkaatte?
Kiitokset Janne Aspiselle grafiikoista tarrojen kanssa!
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 30.09.11 - klo: 20.04
Boksit odottaa vielä loppuja kamoja sekä pakkausta. Mitäs dikkaatte?
´

Vesi kielellä odotetaan postiluukun kolahdusta. :tongue:
Flying Calacucco

Vesa

http://www.aijaa.com/v.php?i=001828827982.jpg

Eka satsi hiilikuituosia on saapunut hetki sitten. Väittäisin, että markkinoiden paraslaatuisimmat hiilikuituosat (työstö + materiaali). Kivana lisäfeaturena kaikki osat on esihiottu ja "radiolevyn" twiikkiruuvin reiät on esikierteitetty. Toinen erä osia tulee toivonmukaan marraskuun aikana kunhan materiaalia saadaan lisää.
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 30.09.11 - klo: 20.04
Boksit odottaa vielä loppuja kamoja sekä pakkausta. Mitäs dikkaatte?

Ihan kivan hillitty kun ei ole koko laatikko täynnä neonvärejä yms.
Ainut mitä itse laatikossa kaipaisin, on kuva siitä mikä laatikossa on.
Ellen nyt puhtaasti tietäis mistä on kyse, vaan näkisin laatikon kaupan hyllyllä niin laatikkoa vilkaisemalla ei heti kävisi ilmi mitä siellä on... (joku maton repimis väline)

Vesa

  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

Viimein!




Ekan erän shippaus ensi viikolla, lisää tulee tän kuun aikana, hiilikuitu loppui kesken mutta V-Factory tehtaalla rapakon takana on jo uutta matskua joka tulee tän kuun aikana.
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

Haluan nyt muistuttaa etta henkan auto on 'pre-production' auto (pakattu 15minuutissa ruokatunnilla) joten muutama osa puuttui kyydista ja osaluettelo on toki taydennetty, ihan vain etta naki etta kaikki tarpeellinen olisi mukana, pari pussia jai kyydista. Aika vain on rajallista.
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Janne A



Auto on kasassa ja ensitestit ajettu.

Kasaaminen meni kohtuu simppelisti. Manuaalissa on hyviä tipsejä, jotka ovat välttämättömiä tälleen ekaa autoa kasatessa. Muoviosat on CRC:n ja niitä joutuu vähän siistimään, että saa autosta herkän. Hiilari- ja alumiiniosat on laadukkaan oloisia.

Rakensin auton pakettisetuppiin ja sorvasin Mobgumssit takaa 43,5mm ja edestä 41,5mm kokoon. Seoksina oli eteen: 2xpink ja magenta, taakse: pink ja magenta. Iskarissa 40W UR:n öljy. Maavara edessä 3.8mm, takana 4mm. Sähköinä Spec-luokan sääntöihin menevät laitteet, eli moottorina 10.5t CS:n kone.

Ensitestit ajettiin Korialla, jossa on ymmärtääkseni Suomen asteikolla ihan hyvä pito. Ensijärkytys oli melko suuri, kun auto kääntyy aivan julmetusti. Krossissa tottunut, että auto kallistuu ennen, kuin se lähtee kääntyyn, mutta CR kääntyi välittömästi, kun antoi ratista käskyä. No kun siihen tottui ja uskalsi antaa vähän kaasua, niin ajo rauhottui. Pakettisetuppi toimi hyvin ja ajoin molemmilla yhdistelmillä (magenta-magenta & 2xpink-pink) samaa luokkaa olevia kierrosaikoja. Nopeimmaksi läpiksi eilen jäi 11,29s ja muut spec-kuskit ajoivat tuohon kahden kympän sisään best läpit myös. Tulosta ei tullut vielä ajettua.

Ensimmäiset kokemukset mattiksesta vaikutti kyllä tosi kivalta. Autot kulkee aika kovaa, mutta kontrolli on hyvällä tasolla näissä autoissa. Pikkusen kun saa treeniä, niin eiköhän se mollien kolistelu vähene. Treenit jatkuu tulevina viikonloppuina ja alkavaa mattiskautta odotellaan innolla. Ei muutaku kaikki mukaan ajamaan Spec-luokkaa!

Vesalle aplodit onnistuneesta suunnittelutyöstä.  :cool:

Vesa

RCTechissä keskustelua aiheesta:

http://www.rctech.net/forum/electric-road/542326-v-dezign-carpet-ripper-v-3.html

Ryan on jenkkilän VDZN tiimikuski, ensi kaudeksi. Kaveri vakuuttui autosta heti ensimetreillä ja on lupa odottaa hyviä tuloksia tulevissa kapinoissa. Ryan sijoittui viime vuonna podiumille IIC-kisoissa 1/12 stokkiluokassa (en muista oliko 13.5 vai 17.5) ja tänäkin vuonna oli parissa luokassa A-finaalissa.
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

Ensi viikolla taas autoja varastossa joulupukin konttiin uusi erä! Myös reilusti varaosia ja muita tarvikkeita back in stock!
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

Mainostetaanpas täällä, kun mainostilaa ei näytä saavan edes rahalla.

Eli autoja ensi viikolla taas varastossa, laakereita (1/12, touring ja krossikoot) metrisillä mitoilla, diffi- ja painelaakerirasvoja, tuubirasvoja mattoautoihin jne tarvikkeita löytyy heti toimitukseen, sähköpostia vaan

info@v-dezign.net
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Soo

#47


Talvihuolto suoritettu ja auto valmiina taas reeneihin! Kova polte ois päästä taas ajeleen =).

Vesa

Viime viikonloppuna Carpet Ripper V autoilla ajettiin paalulle ja voittoon kauden ensimmaisessa SM-sarjan kilpailussa Seinajoella seka vakio- etta viritetyssa luokassa!
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

Parin viikon kisareissutouri takana, tuli piipahdettua jenkkien Snowbirds Nationaaleissa Floridassa.
Ripperin vauhti tuli todistettua nyt myös rapakon takana, jossa mukana oli suurin osa MM kärjestä kuten hallitseva tuplamestari Naoto ja kaikki jenkkien parhaat, japseista pari kovaa ja euroopasta Fischer ja Möbers sekä mä.

Virin alkuerissä irtosi 7. ruutu. Hiitissä oli 2 kolaria (joku oli parkissa keskellä mutkaa ja nostaja peitti näkyvyyden) joihin meni muutama sekunti, jolla olisi irronnut 3-4 ruutu ilman ylimääräistä ohjelmaa.

Finaalissa sain hyvän startin ja nousin pari sijaa ja ajoin sijalla 4-5 junassa ja odottelin milloin alkaa tapahtua, vauhti olisi riittänyt podiumille. Sittenpä alkoikin tapahtua, suoran päässä oli parin auton kolari ja koska siitä ei mitenkään varoitettu, ajoin siihen täyttä vauhtia ja kori vääntyi hieman, joten auto oli loppuerästä vaikeampi ajaa ja keuli suoralla. Maalisssa kuitenkin sijalla 6. ja vauhti oli kilpailukykyistä kärjenkin kanssa, kunhan ei tarvinut toimia aura-autona.  Virissä oman haasteensa tuotti myös treenihiittien sekavuuus, kun ei voinut ajaa yhtään kierrosta täysillä, etupitojen sopiva määrä oli aina vaikea saada optimaaliseksi, kotimantereella euroopassa kun se on vähän tutumpaa. Finaalissa etupitoa oli karvan liian vähän mutta se näytti kuitenkin riittävän Paulin ja Kevenin vauhtiin kunnes oli tuo kolari.

Tulokset:

1. Paul Lemieux
2. Keven Hebert
3. Mike Blackstock
4. Paul Ciccarello
5. Andrew Knapp
6. Vesa Yli  - V-Dezign Carpet Ripper V
7. Markus Mobers
8. Naoto Matsukura
9. Alexander Hagberg
10. Marc Fischer

13.5t luokassa missasin A-finaalin about sekunnilla, ja sijaan 7-8 ois ollut n 2sekuntia. Vauhti ois varmaankin helpostikkin riittäny finaalissa korkeelle, jos sinne ois päässy, mutta jenkkien treeniformaatti ei oikeen tukenut perinteiseen treeniformaattiin tottunutta, kun erän pituus oli 2min ja radalla oli vintage touringit, stokkituristit ja virimattoautot jne eli kaikki luokat yhtä aikaa. Stokeissa kun ekan 5-6min jälkeen vasta tietää, kulkee laitteet vaiko ei, lopussa kaikilla puutuu aina, 2s ero puutumisessa 8min ajossa on hyvin pieni ero, 2 piikkiä välityksessä ois voinu tehdä 5s eron, mutta sitä oli mahdotonta tuossa viidakossa testata. B-finaalissa 4. paikalta nousin 3. ja ajeltiin kärkikolmikon kanssa jonossa maaliin, finaalin puolivälissä olin jo ihan tuntumassa, mutta vauhtia ei ollut riittävästi että ois päässy rinnalle ja ohi, B-finaalin voittajathan nousee finaaliin noissa kisoissa.
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

Uusia vaimentajatuubeja nyt varastossa reilusti - tuubiosa on mustaksi eloksoitua alumiinia, mäntäosa liukasta muovia. Email for more information!
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

JyrkiL

Näin kauden päätteksihän on hyvä ostaa uutta kalustoa...

Viikolla isäukko kävi Sabella aivan muilla asioilla. Oma "vanha" Asson R5.1 ovikiila oli löytänyt uuden kodin ja Saben hyllyssä oli yksi Carpet RIpper V, siitä se ajatus sitten lähti.

Eilisillan aikana saatiin pirssi kasaan. Asson keuloja pari kappaletta rakentaneena V-Dezignin/CRC:n keula oli hieman erikoisempi tuttavuus, asioita mietitty hiukan eri vinkkelistä. Pieniä, kirkkaita teflonshimmejä oli päässyt osiin tutustuessa hukuksiin, joten aktiivicasterpalan molemmin puolin valikoitui Asson peruja olevat shimmit. Saattavat olla ihan inahduksen verran paksummat yhteensä, kuin 2 ja 3kpl noita teflonishimmejä, mutta ei ainakaan paljoa.

Osat sopi kyllä toisiinsa hyvin, mutta herkäksi autoa ei "out of the box" voinut sanoa. Takalinkit olivat suorastaan kankeat. Rasvaa ja fiilaa niin kyllä se siitä...
Samoin ylätukivarret eivät itsestään putoilleet yläasennosta alas. Teflonrasvapurkki oli hyvä kaveri tässäkin.

Huomenna pääsee "mutteriajolle", uskon tämän olevan vähintäänkin kilpailukykyinen alusta siinä missä Asso tai CRC. Manuaalissa oli kyllä painotettu hienosti, että auton on oltava herkkä nivelistään, mutta jos ihan ensikertalainen tätä rakentaisi, voi olla että jäisi vähän liian tahmaiseksi. Tai sitten mulla oli vaan kehnompi säkä kitin suhteen ;)

Job well done, Vesa!

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

Vesa

#53
Ripperin keulassa on CRC:n osia, esim. alatukivarsien pallot on korvattu messinkipalloilla ja ylätukivarret ovat pitkät. Eli autossa on kaikki ne samat osat joilla tiimi ajaa, ilman että joutuu käyttämään 80euroa viriosiin, jotta saa autosta samallaisen kuin joilla kisat voitetaan. Etupäässä herkistelyä vaativat ylätukivarsien tappireiät (2mm poranterällä hoonausta) ja vanhoilla ohjauspaloilla toimitettujen autojen ohjauspalojen yläpivottien kanssa on toisinaan hieman jumia, laatuvaihtelut ovat noissa vanhoissa CRC ohjauspaloissa aika suuret. Uudemmissa kiteissä oli uuden geometrian ohjauspalat ja akselit 1/8" kokoa. Julkaisuhetkellä uudet ohjauspalat eivät olleet vielä saatavilla.

CRC "vakiotukivarsilla" ja delriinipivottipalloilla (osa palloista tiukkoja sekä tukivarteen että kunkkupulttiin, tai vastaavasti tosi klappinen tukivarteen nähden) keulan herkäksi tekeminen ois osoittautunut tekemättömäksi 19 kaverille 20:sta.

Takapäässä sivulinkkien kanssa kannataa olla tarkkana että ne ovat erittäin herkät. Jos ne kanittavat vähänkin, auto on twiikissä. Linkithän ovat asson osia koska valuosiin ei ole järkeä haalia omia osia näillä tuotantomäärillä. Jos linkit kanittaa, pieni o-rengas linkin päässä klipsun välissä tekee linkkeihin klapin (aukaisee lenkkiä) jolloin ongelmaa ei ole. Pelkillä ruuveilla saa myös linkkeilhin klappia (jota tarvii olla) kun pitää esim ruuvaria välissä kun kiristää ruuvin eikä vedä sitä liian tiukalle, vaan antaa ruuvin määrittää sen lenkin "koko".

Mattoautoissa tosiaan nuo toleranssit on n0.1mm tarkkuudella oltava että homma toimii.

Ainoat raportoidut ongelmat auton kanssa kasatessa ovat liittyneet linkkien jäykkyyteen ja etupään pivottien jäykkyyteen vanhan mallisilla ohjauspaloilla. Muutamiin kitteihin oli myös mennyt liian pienet ruuvit etupään ylätukivarren kiinnitystä varten.

Laita viestiä jos on kysyttävää!
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

JyrkiL

Noniin, nyt kun on ollut poranterä lähempänä ja vähän Vampire Racingin Joint Greasea...

Se niistä ahtausongelmista, nivelet saa kyllä liikkuviksi juurikin noilla Vesan (ja manuaalin) mainitsemilla keinoilla, 2mm poranterällä hoonaa etuylätukivarret "suoriksi" ja linkkejä kiristää varovaisemmin. Lisäksi laitoin sivulinkkeihin tuota Vampiren nivelrasvaa, se kun paksumpana tököttinä myös pysyy paikassaan jonkin aikaa. Samaa rasvaa laitoin servosaverin palloihin, sai ohjauslinkistöäkin vapaammaksi.

Kiitos hyvistä tech tipseistä ja oikeasti opastavasta manuaalista, TLR:n ja Asson manuaalit menivät nurkkaan häpeämään... ;)

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

Vesa

Kausi 2012 on saatu päätökseen. Tämän parempaan tulokseen ei valitettavasti päästy, muutama Ripperi enemmän ois vielä mahtunut kympin sakkiin, kun vain puolet ajoivat Ripperillä. :kiss:

Kiitos kuljettajille ja tukijoille!

C-12 SM-sarjan lopputulokset:

1. #2 Vesa Yli - Team V-Dezign
2. #1 Simo Ahoniemi
3. #3 Teemu Saarinen
4. #4 Panu Vehniäinen - Team V-Dezign
5. #7 Miko Teponoja - Team V-Dezign

6. #34 Pekka Koivula
7. #5 Tony Raikas
8. #33 Lari Jäppinen
9. #13 Sami Munck
10. #12 Henri Fredriksson - Team V-Dezign

CS-12 sarjatulokset:

1. #1 Janne Valtanen - Team V-Dezign
2. #18 Pasi Lento
3. #4 Antti Luoto - Team V-Dezign
4. #24 Marko Vähäkuopus
5. #5 Janne Liinkangas - Team V-Dezign
6. #26 Miika Laurila
7. #3 Sami Haapsaari
8. #23 Miikka Rahikainen - Team V-Dezign
9. #21 Janne Aspinen - Team V-Dezign
10. #19 Jari Virtanen - Team V-Dezign
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

Kiinnostuneille löytyy pari kappaletta vähän ajettuja (1 kisa) "viitos" Rippereitä, myös uusia päivityskittejä saatavilla (CRC), kuten myös muita osia ja tarvikkeita.
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

Kiitän vielä omasta puolestani SM- ja CS-12 mattosarjaan osallistuneita Ripperikuskeja!


C-12 SM-sarjan lopputulokset


1.   #2    Vesa Yli  Team V-Dezign Carpet Ripper
2.   #1    Simo Ahoniemi    CRC
3.   #3    Teemu Saarinen  CRC
4.   #4    Panu Vehniäinen  Team V-Dezign Carpet Ripper
5.   #7    Miko Teponoja    Team V-Dezign Carpet Ripper
6.   #34   Pekka Koivula    "Larpent"
7.   #5    Tony Raikas    CRC
8.   #33   Lari Jäppinen "Larpent"
9.   #13   Sami Munck  CRC
10.  #12   Henri Fredriksson  Team V-Dezign Carpet Ripper
11.  #9    Jarno Siltanen   CRC
12.  #6    Antero Kivijärvi  Team V-Dezign Carpet Ripper
13.  #14   Miika Rinne  Team V-Dezign Carpet Ripper   
14.  #11   Ari-Pekka  Kyykkä  XRAY
15.  #10   Pauli Helin   Team V-Dezign Carpet Ripper   
16.  #32   Juha Menna     CRC
17.  #28   Taneli Erkkilä   Team V-Dezign Carpet Ripper
18.  #31   Risto Koskinen   Serpent
19.  #17   Antti Ollinmäki  CRC
20.  #15   Tommi Torikka    AE
21.  #36   Teppo Savolainen
22.  #35   Jani Hovi   Team V-Dezign Carpet Ripper
23.  #22   Niko Putkonen    Serpent
24.  #23   Harri Peltomaa   CRC


CS-12  Sarjan Lopputulokset

1.   #1    Janne Valtanen Team V-Dezign Carpet Ripper
2.   #18   Pasi Lento        CRC
3.   #4    Antti Luoto     Team V-Dezign Carpet Ripper
4.   #24   Marko Vähäkuopus     CRC
5.   #5    Janne Liinkangas   Team V-Dezign Carpet Ripper
6.   #26   Miika Laurila      XRAY
7.   #3    Sami Haapsaari   CRC
8.   #23   Miikka Rahikainen  Team V-Dezign Carpet Ripper
9.   #21   Janne Aspinen    Team V-Dezign Carpet Ripper   
10.  #19   Jari Virtanen     Team V-Dezign Carpet Ripper 
11.  #20   Markku Rinne       XRAY
12.  #16   Jaakko Mursula
13.  #25   Aake Kutvonen    Yokomo
14.  #11   Ari Lappi       CRC
15.  #27   Marko Eklund     Team V-Dezign Carpet Ripper 
16.  #28   Aarre Sillanpää    CRC
17.  #22   Jussi Rinne          Team V-Dezign Carpet Ripper
18.  #15   Ilpo Koivisto        CRC
  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

  V-Dezign | Reedy| Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC