Kirjoittaja Aihe: JariV:n projekteja  (Luettu 346446 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
SC 120 fs

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
http://www.youtube.com/watch?v=Q47f5S1dOEQ

...jos en oo tätä tänne siis koskaan laittanu.

(tän videon linkki on ensimmäisen kerran mainittu vastauksessa #639 tässä topiikissa)
« Viimeksi muokattu: 29.04.10 - klo: 15.13 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Modet, voisko nää 2 eri aihetta erottaa omiksi poluikseen otsikon mukaisesti? Jossain välissä alotan kolmannen projektin ja oikeestaan neljäskin saattaa tulla työn alle. Niille aloitan sit uudet polut.
Just joo.

Poissa SamiHi

  • Veteraani
    • Profiili
http://www.youtube.com/watch?v=Q47f5S1dOEQ

...jos en oo tätä tänne siis koskaan laittanu.

(tän videon linkki on ensimmäisen kerran mainittu vastauksessa #639 tässä topiikissa)

Onko se tän ostanu kaveri tehny videoo??
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eikös tuolla ollut niin "onneton" kohtalo että joutui lasivitriiniin..?

Olisi ollut kyllä mahtavaa nähdä video jossa tuo saa kengää oikein urakalla joissain dyyneillä tms.
Voisi kuvitella että ostajallakin olisi fyrkkaa ehostaa peli kiiltäväksi jos se kärsii...ajettaviksihan nämä pitäisi olla, mutta enivei mahtava auto joka tapauksessa.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
No tota... tää juttu sai pari kuukautta sitten lisää käännettä. Sulttaani oli kutsunut Saudien tulevan kuninkaan eli nykyisen kruununprinssin käymään luokeen joka ihastui tohon vempeleeseen ja sikäläisen tavan mukaan alamaisen oli annettava se lahjaksi. Sulttaani otti muhun yhteyttä asiasta. Joten se vehje on nyt Saudien kuninkaallisessa palatsissa.

Jepjeppp...
Just joo.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
 :afro:

Way to go...
/ Jere Siirilä

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ookoo...
Sinun tekele pääsi vielä astetta parempiin piireihin.  :grin:
Sun pitää yllyttää ajamaan ankarasti niin pääset "hoviruuvaajaksi".  :lol:

Tulikohan auto ajoon?  ..vai koristeeksi toiseen paikkaan?
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
En oo kuullu siitä mitään. Sulttaani pyysi multa lupaa vaan siihen että kuninkaallisen perheen sihteeri (yksi niistä) saa luvan ottaa muhun tarvittaessa yhteyttä. Lupasin auttaa tarvittaessa.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
100cc 2-sylinterinen ja -tahtinen 4WD 3:lla diffillä ja 600mm akselivälillä.

Tuo proggis alkoi siis tänään 5mm pohjalevyn teolla.


« Viimeksi muokattu: 19.12.13 - klo: 18.56 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
100cc 2-sylinterinen ja -tahtinen 4WD 3:lla diffillä ja 600mm akselivälillä.

Tuo proggis alkoi siis tänään 5mm pohjalevyn teolla.

Oujee! onkin saanut odottaa pitkään kunnollista RC-rakennusprojektia seurattavaksi.

 - Hount

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
JariV is back!

Mitäs koria olet tuohon ajatellut? Ilmeisesti 1/5 - 1/6 bensa-auton kokoa?

Entä mikä toi moottori on? Näyttää 2-sylinterisenä päällisin puolin lentokoneissa nähtyjä..

Kiinnostava projekti kyllä ehdottomasti!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
No se on lentskarin 100cc 2-t bokseri joo. 10,5 heppaa lentskaripöntöillä, eli ei kunnollisilla pöntöillä ollenkaan. Tuohon kun lisää kunnon pakoputket niin pitäs alkaa parkasemaan ihan uudella tavalla  :grin:

Koriksi tulee tämä samainen Escort Mk1 mikä mulla on myös Bajassa kiinni. Bajan akseliväli on jo venytetty 600 milliin ja mulla on noita koppia 2 ylimääräistä uutta hyllyssä. Hienompaa koria en keksi eikä kiinnostakaan. Jos sopivan kokoinen MG Metro V6 -koppa löytyisi tai Skodan nykyinen nelivetoralliohjus niin voisin vielä harkita. Mutta Ekkerin akselivälin mukaan tein pohjalevyn ja alan sommittelemaan osia tähän.

Tän päivän saldona oli diffihuollot, välityksen valinta spurrille ja pinjonille ja alumiinibillet-diffikuorien asennus.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Tää on edennyt jo aika hyvin tää uus 4WD härveli. Nyt tarttis 295mm pitkän etukardaanin jostain. Eli ristitapin keskeltä keskelle 295mm ja paksulla varrella.

Osaaks kukaan jeesata?
Just joo.

Poissa skippy

  • Jäsen
    • Profiili
nyt on meininkii todellakin :evil: 41 v äijä,jos sulla on ohjelmat cnc ssä niin mitäs maksais jos teet kykän ja kello sydeemit,pitst vastaus yv nä
terv 450 hp ss v8 äijä :wink:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Sori Skippy,
mä en oikeen kerkee tällä hetkellä tekemään muille kun ei meinaa aika riittää omiinkaan. Nyt on tässä tosin ollu aikaa kun yks sormista on ollu poikki monesta ylimääräsestä kohdasta ja mut leikattiin jouluaattona ja nyt tässä oltu toipumassa. Tosin toipuminen on sitä että oon puuhastellu autotallissa yhdellä kädellä ja viimesen viikon noin puolellatoista räpylällä.

No kun aikaa on riittäny niin tää Carson-pohjainen 100cc twin 4WD on edennyt melkoisesti. Akselit tuli laitettuu tohon pitempään itetehtyyn pohjalevyyn jo aiemmin ja siitä lähin sit jatkamaan. Nyt on sit motilla kytkin tehtynä ja kaikki siihen liittyvä, kygä on BZM:n 3-käpäläinen ja kello on myös samaa alkuperää mutta kaikkia osia on muuteltu jotenkin. Starttikin on tehty ja kiinni. Säädettävä moottoripukki on valmis. Koko voimansiirto on tehty, kuten myös jarrut, servot, vastari/akkukotelo ja bensatankki. Motti on niin alhaalla kun saa, etukardaanista lohkoon on matkaa 2mm pystysuunnassa ja mm. koko moottori poislukien casereed ja kaasari on etuiskarilevyn yläosan alapuolella. Puntariin en oo vielä laittanu mut varmaan 20 kilon nurkissa mennään. Kuvista näkee enemmän.

Ei tässä paljoo enää olis jäljellä, oikeestaan vaan kaasutanko, sytkäboxin ja motin monitorointiyksikön telineet ja pakoputkisto. Sit renkaita vanteille ja tollasta perusjumppaa sekä korikiinnikkeet Savapude-Escorttia varten. Eiköhän tästä täks talveks ihan sudittelupelin saa. Sulttaanin lahjaksi antama Futaba 4PK pääsee vihdoin käyttöön, se kun on seisonut hyllyssä täysin käyttämättömänä nyt 2,5 vuotta.





« Viimeksi muokattu: 19.12.13 - klo: 18.57 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Siisti homma Jari!

Tsekatkaas myös tämä projekti..
http://www.made-by-me.comuf.com/1_4_Voiture-RC.html

Lasikuitu kori aika jännä!  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
No nyt on kaasutanko ja patskaritkin tehty. Sahkot tuli myos vedettya ja ohjain toimimaan. Korikiinnikkeet on ainoot jutut enaa jotka on jaljella. Sit tarttis maalata koria ja miettii nimea talle viela...

Vois yrittaa tuoda tan uuden tekeleen vaikka Model Expoon naytille.
PKSRC Ry:n heebot, paaseekos teidan osastolle taas?
« Viimeksi muokattu: 16.01.12 - klo: 09.35 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
PKSRC Ry:n heebot, paaseekos teidan osastolle taas?

Tottakai! Tervetuloa!!
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Voisitkos laittoo tuosta video kuvaa kun on valmistunut. Näyttää aikas kiinnostavalta tuommoinen projekti. :azn:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Joo, kylla siita videota tulee (ellei joku sit osta myos tata autoa pois heti valmistumisen jalkeen)

No tanaan tuli sit tehtya kaikki rakentamiset loppuun korikiinnikkeita myoten ja ainoo asia mita tarttee enaa tehda on korin maalaus ja varien ja teeman suunnittelu. kerpeles, viimekskin tarttin siihen apua ja taas voimakkaasti nayttaa silta etta funtsin taas samaa rataa eika koko maalaus oo viela ees alkanu. Mitahan talle vehkeelle antas nimeks...

Sori, vaimon tietokone, ääkkoset puuttuu.

Kiitos Remppa etta paasee osastolle. Mahtuisko sinne myos lentokone? Tai jopa 2 kpl lentskareita (karkivalit 1500mm ja 1200mm)?
Ja jos vaan Sunkworksin heppu saa mun Bajan vaihdelaatikon valmiiks ajoissa ni ma voisin senkin tuoda, oon sovittanu siihen BZM 50cc ratamini-RR pyoran moottorin ja oon viritelly sitakin kanssa. Ei oo siis mikaan Bajaan suoraan tehty vaikka sellasia saa myos.
« Viimeksi muokattu: 17.01.12 - klo: 20.43 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Nimeksi päätin:

Baja SRT4

Baja krossiluonteensa vuoksi.
SRT4 on mukaelma Carsonin mallista CRT4X4 jollainen oli tän auton lähtökohta.

Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
BAJA SRT4 100cc gasoline twin cylinder 2-stroke 1/4 scale

Basics:
- Wheelbase currently 600mm (23.62 inches)
- Overall length with Ford Escort body 960mm (37.8 inches)
- Track width (adjustable between 480 - 550mm (18.9 - 21.65 inches)
- Weight 19,9kg in full driving condition with body on and full tank of gasoline
- Four wheel drive
- 3 silicon filled differentials, rear, center, front, aluminum diff housings (Limited slip diffs available)
- front and rear sway bars with metal Uniball link ends
- front and rear disc brakes with longitudinal adjustable brake arm
- independent suspension on all corners
- layout with much resemblence to 1/8 offroad cars
- 5mm thick aluminum chassis plate
- Weight balance 49% on front axle, 51% on rear axle

- Engine 100cc aviation twin cylinder flat two stroke engine modified for car use, selfmade twin exhaust, 22mm Walbro carburator, adjustable CDI ignition, stock power 10,2hp
- engine is now ported and piped, new power target is estimated to be around 15-20hp
- Arkansas 3-shoe clutch made for BZM 50cc engine, adjustable
- Self-made starter "system" (same style as old English outboard marine motors)
- Carburator and air cleaner are the only parts above the top level of the tires, very low center of gravity
- Targeted max speed 100 km/h @ 10.000 rpms

- Modified primary gears to have direct drive from clutch gear to center differential (90 degree center diff gears eliminated = less power loss)
- Fully adjustable silicon shocks with ajustable shock mounts, vertical wheel travel 100mm with current track width, 140mm with widest adjustable track width
- 750ml fuel tank, 4% premium gasoline with Elf Competition 2-stroke oil
- Jumbo (Hitec, Rhino) servos on both steering and throttle/brake
- 4600 Mah battery
- Extra large 4-stage airfilter
- Aluminum wheels, Baja 5T
- Hostile MXTs, ice spikes (64 pcs / one tire)
- Futaba 4PK transmitter

En jaksanut kirjottaa tota englanninkielistä tekstiäni suomeks...

Pictures:






































« Viimeksi muokattu: 19.12.13 - klo: 18.58 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sick!!  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mahtuisko sinne myos lentokone? Tai jopa 2 kpl lentskareita (karkivalit 1500mm ja 1200mm)?

Eiköhän sinne pari lenskariakin mahdu, vaikka automiehiä ollaankin.

Ootsa perkule aika epeli rakentamaan noita pirssejä!! :shocked:
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Kyllä nyt kelpaa kruisailla magealla autolla  :wink:
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
On kyllä aika himmee kiesi, hienoa nähdä että ideoita ja intoa riittää autojen rakentamiseen :shocked:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
No onhan peli. Komia kattella noin hienoa käden jälkeä.

Tuota kuinkas tuo moottori oikein jiähtyy?? Ajoviima varmaankin noissa nopeuksissa, mutta kärsiikö käyttää tyhjäkäyntiä kauan?

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Nyt et sitten myy sheikkaajille tuota ennen kuin on edes yksi vaijeri tiukalla video purkissa ja tuubissa!
Kansalla on oikeus vaatia kun kansalle tällaisia projekteja esitellään.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Joo, tää on ajoviimajäähdytteinen kuten vanhat prätkät. Täytyy vielä tehdä siistit maskireiät ja avata noi keulan 2 alkuperästä ilmanottoa. Tyhjäkäyntiä se tulee kärsimään samanverran kuin noi vanhat motot, eli yli minuutin käyttö paikallaan kuumana alkaa nostaa henkisen hien pintaan  :grin:

Eipähän mulla ollut ton edellisen rakennelman suhteen mitään avistusta senaikaisesta tulevasta. Kyllä se oli aika haikee fiilis luovuttaa se helkutin iso puulaatikko silloin Finnair Cargoon. Tämänkin hintaa on jo kyselty kahden tyypin toimesta tuolla kansainvälisillä foorumeilla. Toinen tarjosikin jo hyvin mutta päätin olla hyväksymättä vaikka ei ollut huono tarjous ollenkaan.

Ei pysty ottaan "vaijeri tiukalla" -videota ku ei oo yhtäkään vaijerii ko vehkeessä  :grin:
Jos "tanko tiukalla" kelpaa ni sellanen voidaan järjestää  :cool:
« Viimeksi muokattu: 19.01.12 - klo: 02.07 kirjoittanut JariV »
Just joo.