Kirjoittaja Aihe: Ongelmia käymisen kanssa  (Luettu 5146 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Ongelmia käymisen kanssa
« : 01.04.03 - klo: 08.08 »
Olen tähän asti luullut, että ymmärrän edes jotain polttomoottoreista, koska olen jo useamman koneen saanut säätöihin ja pitämään ne säädöissä tulppien tai polttoaineiden vaihdon jälkeenkin.

Nyt on tullut vastaan varsinainen kiusankappale Kyoshon GT-12. Kone on hyvässä kunnossa, eli puristuksia löytyy. Saan moottorin käyntiin suurinpiirtein asiallisesti ja tyhjäkäynnit ja täydet kaasut toimii hyvin kunhan pidän hehkun kiinni. Melkein välittömästi, kun hehkun ottaa pois kone sammuu kuin seinään, vaikka säätöruuvit olisi miten tahansa. Kierroksilla ei ole väliä, eli sammuu suurilla ja pienillä kierroksilla. Sammuminen ei kuulosta siltä, että olisi liian rikkaalla tai laihalla. Tulppa on tällä hetkellä F6, mutta koitettu on myös kylmemmillä.

Pystyisikö joku auttamaan.

Poissa matti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
...
« Vastaus #1 : 01.04.03 - klo: 08.12 »
Pistä kuumempaa tulppaa. Se sammuu nyt kylmyyttään, luultavasti.
Letkutukset taitavat olla kunnossa, koska hehkun kans toimii ok.

t.Matti
Masami is back

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #2 : 01.04.03 - klo: 08.43 »
Olen epäillyt itsekin samaa, joten olen mennyt tulpissa kuumempaan suuntaan, eli olen kokeillut kuumimmallakin tulpalla, eli F7. Tämä meni mielestäni jo huonompaan suuntaan. Sopivimmat tulpat tuntuvat olevan F6 ja F5.

Menikö se nyt sitten varmasti seuraavasti? Jotta saadaan konetta käymään kuumempana, laihennetaan seosta.

Poissa rc-boy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #3 : 01.04.03 - klo: 09.08 »
Mitä laihempi seos, sitä kuumempana moottori käy ja kulkee myöskin kovempaa.Älä kuitenkaan laita liian laihalle koska muuten moottori ylikuumenee ja saattaa leikata kiinni (ainakin Kyoshon oppaassa sanottiin). Koita kuitenkin vielä vähän rikkaampaa seosta, koska moottori ei saa välttämättä tarpeeksi polttoainetta(Avaa 1/4 kierrosta).Itselläni ainakin toimi.

Mika R

  • Vieras
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #4 : 01.04.03 - klo: 10.57 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Menikö se nyt sitten varmasti seuraavasti? Jotta saadaan konetta käymään kuumempana, laihennetaan seosta.


Näin juuri. Ohenna vaan lisää, ehkä auttaa. Tossa vissiin vaan yksi säätöruuvi? Se on liian rikkaalla jos sammuu 2-3 s päästä kun olet pitänyt tyhjäkäynnillä. Jos se taas ottaa kierroksia ennen kuin sammuu se on liian laihalla, eiks niin.

Paljonko sulla on nitroa ? Senkin lisääminen voisi auttaa. Paraneeko tilanne jos annat käydä jonkun aikaa että lämpenee kunnolla? Nythän on vielä suht kylmät ilmat ..

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #5 : 04.04.03 - klo: 15.54 »
Vika löytyi sitten vihdoin. Kokeilin vielä F4 tulpalla. Kun olin vähän aikaa säätänyt seosta kokoajan laihemmalle moottori yllättäen rupesi käymään kunnolla. Vika oli siis liian kuumassa tulpassa.

Aikaisemmin kun kokeilin tuota F4 tulppaa, en koskaan laittanut seosta riittävän laihalle tämän tulpan kohdalla. En kertakaikkiaan uskonut, että ruuvissa olisi kierroksia siinä yhden tuntumassa, joten en saanut seosta koskaan riittävän laihalle. :cry:

Mika R

  • Vieras
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #6 : 04.04.03 - klo: 15.58 »
Nonnii, hienoa!

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #7 : 16.04.03 - klo: 09.56 »
Tuli taas leikittyä kyseisen moottorin kanssa, ja pakoputkea katsellessa tuli mieleen, että kuuluuko tuolla pakoputken sisällä olla sellainen pyöreä välilevy, jossa on pieni reikä? Jotenkin vain muistan sellaisen punaisen levyn nähneeni kyseisessä paikassa. Eli kyseinen pakoputkihan aukeaa kahteen osaan, joiden väliin voisi tuo välilevy tullakin.

Pakoputken kuvan löytää esim. seuraavasta osoitteesta. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXU708&P=0

Mika R

  • Vieras
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #8 : 16.04.03 - klo: 10.51 »
Voihan siellä hyvinkin olla tasaaman painetta ja ääntä jne

Poissa Eightball

  • Jäsen
    • Profiili
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #9 : 16.04.03 - klo: 12.28 »
Hyvä että saitte vian selville. Omia kokemuksia voin sanoa että jos on toimintahäriöitä tai muuten vaan kone keljuilee niin monessa paikassa on auttanut: tulpan vaihto / neulojen putsaus / polttoaineen vaihto. Loput ongelmista onkin säätöhommia.
ottia tuota

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #10 : 16.04.03 - klo: 17.49 »
Kyllä siellä on sellainen levy on. Siis tuon mistä pakokaasut ulos tulevat ja rungon välissä. Tarkkaanottaen se ei ole omassani levy vaan sisäkehä on korkeampi kuin muut, jos nyt ymmärsit. Reikä siinä on muistaakseni 1-2 cm luokkaa. Itse olen pitänyt sitä niin päin, että korkea reuna on pakoputki osaa päin (ei runkoa), mutta ei kai sillä väliä ole.

Saatat tulla huomaamaan, että pakoputken tiivistäminen ei onnistu millään o-renkailla johtuen korkeista lämpötiloista. Kun kävin ostamassa näitä o-renkaita 1:1 auto liikkeestä niin siellä neuvottiin käyttämään pakoputken korjaus tahnaa ja hyvin on toiminut. Itsellä tuo pitkä ruuvi jolla pakoputken osat kiinnitetään toisiinsa on hyvin kulunut, vaikka olen sen jo kerran vaihtanut, kannattaakin ostaa niitä pitkiä ruuveja aina kun löytää sillä edes Kyosho myymälöistä niitä en ole saanut muutakuin ostamalla kokosetin.

Poissa teacdance

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #11 : 16.04.03 - klo: 20.39 »
Itse olen käyttänyt OS8 Tulppaa ja coolpower 10% polttoainetta ja ikään ei ole ollut ongelmaa... Hei jos tahdotte virittää koneitanne niin hyvä tyyli on laitta SC15 kaasutin tuohon GX12 koneeseen lisää huomattavasti tehoa ja jos vielä laittaa SC15 kiertokangenkin niin mäntä menee pikkusen ylemmäs joten puristuksia kyllä tulee lisää GX12 koneeseen passaa muuten SC15 etu ja takalaakerikin ja on huomattava ero jos laittaa SC15 pakoputkenkin niin saa tehoja 50% enemmän mutta kaasuttimen vaihto auttaa eniten kaasarissa on tämän jälkee aika suuri säätäminen mutta on se sen arvosta alakierroksille saadaan enemmän vääntöä kun tulee peliin tuo vastaneulakin joka juuri vaikuttaa kyseiseen vääntöalueeseen..... Ja suosittelen kaikille cool power 10%ssasta 25€ 1Gallona  :mrgreen:

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #12 : 17.04.03 - klo: 08.42 »
Mites sit, jos käy tyhjäkäyntiä hyvin, mut sammuu ku painaa kaasua ? tukehtuu..
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #13 : 17.04.03 - klo: 09.38 »
liian rikkaalla. jos kuitenkin ottaa ekaks kierroksia, niin liian laihalla

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #14 : 17.04.03 - klo: 14.48 »
mites ku se alux toimi, mut sit ei.... voiko se silti olla liian rikkaalla ?
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #15 : 17.04.03 - klo: 21.47 »
okei. mä ajattelin että sammuu tyhjäkäynniltä kun otat hehkun irti. eli se käy hyvin tyhjäkäynnillä ilman tulppaa ja sit kun kaasutat se sammuu? no eiks kuulostais siltä että seos menee liian laihalle kun saa enemmän ilmaa. siinä tapauksessa rikasta pääruuvista. toihan on helppo kokeilla säätämällä. myös ilmaruuvin säätö voi auttaa; vähän vaikee neuvoa näkemättä. mut periaate on että ekaks maksiminopeus kohdalleen pääruuvista ja sitten ilmaruuvista alemmat kierrokset kuntoon. toisaalta mikään 2-tahti moottori ei pysy käynnissä hyvin tyhjäkäynnillä pitkään, ne ei oo siihen tarkoitettu.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #16 : 19.04.03 - klo: 17.21 »
Siinäpä on sähköstartti. Ai että käy ilman tulppaa ?  :P mut joo, nyt se on säädetty, ja hyvin vinkuu  :mrgreen: oli vähän liian rikkaalla, ja tulppa oli päässy niin nokiseksi, ettei enää hehkunut omalla hehkulla. kuumensin toisella hehkupötikällä sen punaiseksi, nii se lanka siel sisällä tuli taas kirkkaaksi  :shock:
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #17 : 20.04.03 - klo: 19.34 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Siinäpä on sähköstartti. Ai että käy ilman tulppaa ?  :P mut joo, nyt se on säädetty, ja hyvin vinkuu  :mrgreen: oli vähän liian rikkaalla, ja tulppa oli päässy niin nokiseksi, ettei enää hehkunut omalla hehkulla. kuumensin toisella hehkupötikällä sen punaiseksi, nii se lanka siel sisällä tuli taas kirkkaaksi  :shock:


heh, tarkoitin tietty ilman hehkua  :lol: hyvä homma!

Poissa Maajussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #18 : 22.04.03 - klo: 08.00 »
Kuinka pienelle sitä seos ruuvia uskaltaa kääntää, kun moottori ei  meinaa ottaa kierroksia? Jos laittaa ruuvin auki 2 kierrosta niin  kierroksia ei ole paljon mitään ja käyminen on vähän mitä sattuu. Sitten kun sitä lähtee ruuvaamaan alaspäin niin se alkaa ottaa kierroksia, mutta minun mielestä yhtä paljon kuin vähän aika sitten. Tuli sellainenkin mieleen, että jos se on liian laihalla niin se ei ota sen takia kierroksia.
Miksiköhän se ei ota kierroksia? Onko se liian laihalla tai liian rikkaalla? :|

Ehdotuksia?
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #19 : 22.04.03 - klo: 08.37 »
oo, mul on yx lennokkimoottori, ni siinä jos on laihalla, ni käynti heittelee laidasta laitaan täydel kaasul, eikä kierrä kunnolla. Sit jos liian rikkaalla, ei ota nopeasti kierroksia, ja eihän se kovin ota silloinkaan kierroksii.. ruuvaa vaa kiinnipäin, mun tarkkaile moottoria miten kuumana käy..  :roll: Tällä helteellä kun ajelee  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #20 : 21.03.04 - klo: 08.44 »
Fiesta6 mistä saat kaiken rahan vaihdat autoa koko ajan ja vielä lennokki moottori. Ei millään pahalla :| mutta jos ostat savagen niin minä ostan sen sitte kun sinä vaihdat taas kaluston.

Sorry vähä huono viesti :oops:  mutta kun Fiesta :x  :x  :x

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #21 : 21.03.04 - klo: 11.43 »
Eihän mulla nyt oo rahaa  :lol: Tosta lennokkimoottorista, se oli hydrossa ja makso uutena vain 43€, kone oli ASP .12. Ei nyt kovin rikas tarvii olla  :mrgreen: En mä nyt savegee möis !!
Taas kehissä.. ;)

Aleksi

  • Vieras
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #22 : 22.03.04 - klo: 16.22 »
Joo on hyvä että tarkistaa että tankissa on bensaa.  :)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #23 : 22.03.04 - klo: 16.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Aleksi"
Joo on hyvä että tarkistaa että tankissa on bensaa.  :)


Sulla näitä kivoja kommentteja  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #24 : 22.03.04 - klo: 16.54 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Lainaus käyttäjältä: "Aleksi"
Joo on hyvä että tarkistaa että tankissa on bensaa.  :)


Sulla näitä kivoja kommentteja  :mrgreen:

sori OT :oops: , mutta aleksilta ei ole tullut järkeviä kommentteja varmaan ollenkaan, ehkä pari. :evil:

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Ongelmia käymisen kanssa
« Vastaus #25 : 22.03.04 - klo: 17.17 »
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Lainaus käyttäjältä: "Aleksi"
Joo on hyvä että tarkistaa että tankissa on bensaa.  :)


Sulla näitä kivoja kommentteja  :mrgreen:

sori OT :oops: , mutta aleksilta ei ole tullut järkeviä kommentteja varmaan ollenkaan, ehkä pari. :evil:

OT: Jos Aleksi on jonkun kaksoispersoona!?  :?  Epäillyttää...
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.