Kirjoittaja Aihe: Kisamoottorin huolto?  (Luettu 7145 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Kisamoottorin huolto?
« Vastaus #30 : 10.04.03 - klo: 21.07 »
Siinä on pitkä huoltoväli sillon kun ajetaan syndicate välityksellä ja huono puoli on se että sitä ei voi itse huoltaa jos ei halua sitä sinettiä rikkoa... Eli aina täytyy viedä se Aakelle ja maksaa huollosta... Mulla on semmonen kone, sillä on ajettu yks syndicate kisa viime kesänä... Se vois kyllä joutaa myytäväksi jos kiinnostaa...

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kisamoottorin huolto?
« Vastaus #31 : 11.04.03 - klo: 23.15 »
miten noi syndicate koneet on valmistettu kun ne kestää ihan mielettömän pitkiä aikoja?

Aake voisi varmaan valaista asiaa, hä kun näitä koneita kauppaa niin varmaan tietää miksi ne kestävät!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Kisamoottorin huolto?
« Vastaus #32 : 11.04.03 - klo: 23.20 »
Niimpä paha sanoa. Tänään kun katoin tommin konetta (syndicate) niin ei hiilet ollu kulunu juur ollenkaan vaikka se on jo ajanu aika paljon. Mietin just et tulee halvemmaks ostaa syndicate, kun sorvailla tota standartia aina.
täysii

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kisamoottorin huolto?
« Vastaus #33 : 11.04.03 - klo: 23.20 »
Hiilet voi "ajaa sisään" laittamalla hiilet koneeseen ja pyörittää konetta vaikka dremelillä niin hiilet muotoutuvat kollektorin mukaisiksi. :mrgreen:
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Kisamoottorin huolto?
« Vastaus #34 : 11.04.03 - klo: 23.23 »
Mä sain kyllä tommilta neljäkennosen akun lainakksi että sillä ajan sen "sisään".

Offia:Muuten matias voitko lainaa kisoissa sitten akun purkuria kun ei siin kauaan aiikaa mee jos mä ajan akun loppuun :D Ei nyt aina tartteee purkaa mutta jo joka kolmas kiitos. :)
täysii

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kisamoottorin huolto?
« Vastaus #35 : 11.04.03 - klo: 23.29 »
voin lainaa!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Kisamoottorin huolto?
« Vastaus #36 : 11.04.03 - klo: 23.30 »
hyvä,kiitos!
täysii

Poissa tuukka.m

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kisamoottorin huolto?
« Vastaus #37 : 12.04.03 - klo: 18.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"
miten noi syndicate koneet on valmistettu kun ne kestää ihan mielettömän pitkiä aikoja?

Aake voisi varmaan valaista asiaa, hä kun näitä koneita kauppaa niin varmaan tietää miksi ne kestävät!



Koneen käyttöaikaa pidentää mm. se että käyttää löysiä hiilen jousia ja pitkäikäisiä hiiliä.
...

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Kisamoottorin huolto?
« Vastaus #38 : 28.04.03 - klo: 19.07 »
jeh, avasin tuossa juuri Reedyn rage koneeni, viime kerralla ajamassa se haisi. Sisällä oli kamalat kasat semmosta epämäärästä mönjää, saakohan nuo sillä Xtra cleanerilla pois? sama vika taita olla reedyn MVP:ssäni!

Otsomaani

  • Vieras
Kisamoottorin huolto?
« Vastaus #39 : 29.04.03 - klo: 09.55 »
Lainaus käyttäjältä: "TeMe The RC man"
. Sisällä oli kamalat kasat semmosta epämäärästä mönjää, saakohan nuo sillä Xtra cleanerilla pois? sama vika taita olla reedyn MVP:ssäni!


Hiilipölyä. Lähtee cliinerillä js rätillä alta aikayksikön! 8)

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Kisamoottorin huolto?
« Vastaus #40 : 29.04.03 - klo: 11.21 »
Lainaus käyttäjältä: "tuukka.m"
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"
miten noi syndicate koneet on valmistettu kun ne kestää ihan mielettömän pitkiä aikoja?

Aake voisi varmaan valaista asiaa, hä kun näitä koneita kauppaa niin varmaan tietää miksi ne kestävät!


Koneen käyttöaikaa pidentää mm. se että käyttää löysiä hiilen jousia ja pitkäikäisiä hiiliä.

Jos kyse on moottorin pitkästä huoltovälistä, niin siihen vaikuttaa kaksi asiaa, moottorin ennakko ja auton välityssuhde.
Syndicate-moottorissa ennakko on muistaakseni jossakin 14-17° hujakoilla, joka on vielä lievähkö. (Vertailuksi: mahdollisessa uudessa TJ-moottorissa ennakko on vain 5°, joka lupaa erittäin vähäistä sorvaustarvetta per kilpailu)

Syndicate-luokan välityssääntö on 8,10. Tämä aikaansaa sen, että auto kiihtyy nopeasti ja kevyesti (huippunopeuden kustannuksella), mikä säästää huomattavasti moottoria. Pidentämällä välitystä myös Syndicate-moottori saadaan nopeasti sorvattavaan kuntoon.

Ylläoleva pätee tietenkin mihin tahansa moottoriin. TS-moottorinkin saa kestämään pitkään, kun käyttää pientä ennakkoa ja hitaampaa välitystä.
Nykyinen TJ-moottori sen sijaan on tuomittu melko lyhytikäiseksi suuren kiinteän ennakkonsa (muistaakseni 24-27° vaiheilla) ja liukulaakereidensa vuoksi.

Poissa Aake

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kisamoottorin huolto?
« Vastaus #41 : 01.05.03 - klo: 11.32 »
Syndicate moottorissa on ennakko 0 tuntumassa, kuulalaakeroitu ja sitten vielä käyttämällä L-merkittyä hiiltä se kestää kilpailukauden hyvänä. Se kannattaa silti sorvauttaa n 2 kertaa vuodessa (5 e/sorvaus). Tietenkin jos treenaa paljon samalla koneella, niin sorvaus pitää tehdä useammin. Testattavana oleva uusi TJ-kone on huomattavasti tehokkaamman oloinen kuin Syndicate -kone, vapaat hiilet, vapaa välitys, ennakkoa enemmän, ja näin kisatouhuissa huollettava useammin.