Kirjoittaja Aihe: Remmiahdin nitroon...  (Luettu 8422 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Remmiahdin nitroon...
« Vastaus #30 : 13.09.06 - klo: 20.58 »
Lainaus käyttäjältä: "jaan"
Vuodet ovat vierineet ja ajattelin repiä arvet auki.
Riitaa on näköjään tullut ahtimen vaikutuksesta nitrokoneeseen.
Kaikesta huolimatta ajattelin tehdä kyseisen operaation samalla  toimintaperiaatteella olevan
ahtimen ja kokeilla sen vaikutusta suoritus kykyyn.
Eli kiihtyvyyttä ja vääntöä haetaan eikä sitten nopeutta kun kuitenkin joku siitä alkaa kyselemään. Voi olla että kokeilu mielessä haettua hyötyä ei tipu.
Sen näkee ja uskoo kun kokeilee, toimiiko vai ei.


Onko sinulla hommaan sopivat välineet ja taito? Itselläni on tuollainen ahdin hyllyssä ja sen ahtimen siipipyörän valmistus ei ole ihan yksinkertainen juttu. Samantapainen kuin turbo-ahtimen ahtopuolen pyörä, mutta vain erittäin pieni...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Remmiahdin nitroon...
« Vastaus #31 : 13.09.06 - klo: 23.36 »
Lainaus käyttäjältä: "joorz"
totta.
mutta kyllä se sen lisärikastuksen tarvii tai tulee koneremppa, tiedän kokemuksesta.



juu tarvii ahtojen noustessa lisää kakkua. ei kukaan ole muuta väittänytkään.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Vikketsi

  • Vieras
Remmiahdin nitroon...
« Vastaus #32 : 13.09.06 - klo: 23.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Nasty"
Lainaus käyttäjältä: "joorz"
totta.
mutta kyllä se sen lisärikastuksen tarvii tai tulee koneremppa, tiedän kokemuksesta.



juu tarvii ahtojen noustessa lisää kakkua. ei kukaan ole muuta väittänytkään.


No mikäs tämä väitös on? :D

Lainaus käyttäjältä: "Nasty"
juu ja uskoisin että tuon superchargerin elikkä remmiturbon saa toimimaan metsku moottorissa. sehän ei tarvitse rikastusta kuten turbo joka enemmän ahtaessa tarvitsee enempi polttoainetta , koska tuo supercharger pyörii samassa suhteessa kampuran kanssa aina.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Remmiahdin nitroon...
« Vastaus #33 : 14.09.06 - klo: 00.34 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Lainaus käyttäjältä: "jaan"
Vuodet ovat vierineet ja ajattelin repiä arvet auki.


Onko sinulla hommaan sopivat välineet ja taito? Itselläni on tuollainen ahdin hyllyssä ja sen ahtimen siipipyörän valmistus ei ole ihan yksinkertainen juttu. Samantapainen kuin turbo-ahtimen ahtopuolen pyörä, mutta vain erittäin pieni...


Taitoo olisi mutta ei vehkeitä, kaverin töissä sitä ollaan suunniteltu ja naureskeltu et ei ole ollenkaan mahdoton tehtävä. Viikonloppuna voi olla jotain kasassa jos kaikki hyvin menee. Monta murhetta uskon tulevan eteen.
Mieli tekisi tehdä se pikaisesti sähköisesti samaan lopputulokseen silläkin konstilla voisi päästä. ja siksi että ei tulis turhia työ tunteja. Jos homma onkin aivan susi. Sekin kun ei siitä tule mikään pysyvä ratkaisu.

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Remmiahdin nitroon...
« Vastaus #34 : 14.09.06 - klo: 03.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Vikketsi"
Lainaus käyttäjältä: "Nasty"
Lainaus käyttäjältä: "joorz"
totta.
mutta kyllä se sen lisärikastuksen tarvii tai tulee koneremppa, tiedän kokemuksesta.



juu tarvii ahtojen noustessa lisää kakkua. ei kukaan ole muuta väittänytkään.


No mikäs tämä väitös on? :D

Lainaus käyttäjältä: "Nasty"
juu ja uskoisin että tuon superchargerin elikkä remmiturbon saa toimimaan metsku moottorissa. sehän ei tarvitse rikastusta kuten turbo joka enemmän ahtaessa tarvitsee enempi polttoainetta , koska tuo supercharger pyörii samassa suhteessa kampuran kanssa aina.



ah kauhee quete hirviä totta himputissa turbo tarttee lisäbensaa kun ahdot nousee mutta edelleenkään kulutus ei automaattisesti nouse vaikka turbo jälkiasennetaan. tämä siis 1/1 vehkeessä

ja noissa piskusissa metsku moottoreiissa superchargeria eli ns remmiturboa käytettäessä tuskin tarvii lisä rikastus piiriä kun tuo työntää koneeseen lisä ilmaa samassa suhteessa mitä kone pyörii joten toimii varmaan jotenkin kun vaan ottaa reilusti seosta paksummalle ainut mikä voi tulla vastaan on sitten tuo pääsuuttimen koko jos sieltä ei saa tarpeeksi soppaa läpi , mutta luulis riittävän kun nua saa todelle rikkaalle tuolla pääsuutin säädöllä.
ps tuolla missä puhun turbossa tarkoitan 1/1 auton pakokaasu ahdinta joka siis ei pyöri samassa suhteessa kampuran kanssa
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Remmiahdin nitroon...
« Vastaus #35 : 14.09.06 - klo: 03.30 »
jaan tee siihen sitten kans ahtoilman jäähdytin niin saat puristettuu viimesetkin pollet koneesta pihalle.

ja jos ei taho käydä kunnolla tiputa puristuksia pikkusen ylim.prikalla kannen väliin.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Remmiahdin nitroon...
« Vastaus #36 : 14.09.06 - klo: 21.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Nasty"
jaan tee siihen sitten kans ahtoilman jäähdytin niin saat puristettuu viimesetkin pollet koneesta pihalle.

ja jos ei taho käydä kunnolla tiputa puristuksia pikkusen ylim.prikalla kannen väliin.


Saan varmaan muutenkin koneesta kamat pihalle ja puristus asia on tullut tässä vuosien mittaan tutuksi 1/1 autoista/rc:stä.

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Remmiahdin nitroon...
« Vastaus #37 : 14.09.06 - klo: 22.00 »
koska saat testailtuu vehjestä?

het kokemuksia tänne sitten.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Remmiahdin nitroon...
« Vastaus #38 : 15.09.06 - klo: 08.42 »
Omasta kokemuksestani: Hommaa pitävimmät kytkinosat, mitä löydät. Ei kannata kokeilla millää kallilla erikoiskytkimillä, harmarmittaa vain kun ne sulaa hetkessä. Parhaaseen tulokseen pääset, kun käytät mahdollisimman painavia alu-paloja väärinpäin. Polttoaineensyöttö tulee ongelmaksi. Erittäin vaikea säätää sopivaksi ala- ja yläkierroksille. Itse ratkaisin ongelmaa käyttämällä painekompensoitua polttoainepumppua.

Nyt ahdin seisoo käyttämättömänä hyllyllä, kiertokanget ei kestänyt sitä. Eivät hajonneet niinkuin normaalisti alasilmukasta, vaan kanki katkesi keskeltä poikki... Talven aikana olisi tarkoitus istuttaa ahdin tuohon nelitahtimoottoriin ja kone Losiin. Jos vaikka jollekin messuille raahaisi sen mukaan. Olisi silloin melko harvinainen paketti, LST + 4T + ahdin...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg