Vähän siellä ja täällä on ollut paljon kyselyä Firen ja Blitzin osien yhteensopivuudesta. Keksinpä sitten läpällä päissäni vaihtaa alastomalle Firen pohjalevylle Blitzin keulan ja perän, nimesin projektin FireBlitziksi...
Homma oli pitkälti bolt on, ainoastaan keulaan servon tienoille piti lisätä pari holkkia korokkeeksi, jotta osat sopi. Koko takapää meni suoraan paikalleen, T-palan kiinnikkeet sekä iskaritornit ovat ihan samat. Puskurit ja niiden kiinnikkeet dremelöin pois. Korvasin Blitzin koritolpat Firen pienillä tolpilla.
Servosaverhan on noissa malleissa aivan erilainen, mutta käyttämällä Blitzin muitakin keulan osia homma toimii. Ohjaus ja keula tukivarsineen on muuten hyvin paljon samanlainen. Perän T-kappale on erilainen, mutta kiinnittyy pohjalevyys samalla tavalla. Takapäässä moottorin suojauksesta tulee parempi Blitzin osilla, kuva selventänee paljon. Koko alusta/runko myös jäykkenee huomattavasti tuolla paketilla. Iskarit ovat täysin vaihtokelpoiset, setupit muuttuvat jonkin verran akselivälin muuttuessa. Vaihteistot, vetarit ym on täysin vaihtokelpoisia takapäässä.
Osallistuin tuolla paketilla eilen Nokia SC-kisojen täyteluokkaan, Truggy Openiin. Mukaan sopi siis 2wd ja 4wd 1/10 ja 1/12 Truggyt melko vapailla säännöillä. Siispä ruuvasin alle 4wd Buggyn fillarit ja tiputin auton melko tonttiin. Tekniikkana oli Nosram 8,5T Pure-kone sekä Nosram Spec säädin minimi asetuksilla. Akkuina GM 5000mAh 35c akut. Alustassa oli noin 100g lisäpainoa, kokonaisåpaino 1983g ajokunnossa. Alustan osalta mentiin kuta kuinkin Blitzin setupeilla, takajousitusta löysäsin rajusti, keula oli melko jäykkä. Tuossa kuva alustasta ja kisailmeestä...