Kirjoittaja Aihe: Polttis vs Sähkö  (Luettu 42478 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #60 : 06.11.07 - klo: 10.19 »
Lipoilla voisikin olla hauskaa, koska olisi pidemmät erät. Mutta kestääkö ne vielä kisakäyttöä on toinen juttu. En haluasi nähdä räjähteleviä autoja.

Ei suoranaisesti lipoihin mutta sähköihin kyllä.
http://rc10.fi/index.php?topic=24432.0
Ehkä Norskit tekee jotain väärin...

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #61 : 06.11.07 - klo: 12.10 »
Lipoilla voisikin olla hauskaa, koska olisi pidemmät erät. Mutta kestääkö ne vielä kisakäyttöä on toinen juttu. En haluasi nähdä räjähteleviä autoja.

Ei suoranaisesti lipoihin mutta sähköihin kyllä.
http://rc10.fi/index.php?topic=24432.0
Ehkä Norskit tekee jotain väärin...

Jos et nyt yrittäisi hämmentää tätä soppaa?
---

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #62 : 06.11.07 - klo: 13.04 »
Itse tykkään kummastakin, mutta tässä vaiheessa ei kesäsin aika riitä polttiksille silla lailla, et oppis rutiinilla hoitamaan kaikki hommat mitä pitää osata. Teoria tietoa löytyy, ehkä tarpeeksi, mut käytäntö on sitte se mitä pitäs joutaa kehittämään.
Eli jatkossa mennään sähköillä ja seuraava ei sähkö taitaa olla bensiini käyttönen, ja tietysti auto.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #63 : 06.11.07 - klo: 13.25 »
Lipoilla voisikin olla hauskaa, koska olisi pidemmät erät. Mutta kestääkö ne vielä kisakäyttöä on toinen juttu. En haluasi nähdä räjähteleviä autoja.

Ei suoranaisesti lipoihin mutta sähköihin kyllä.
http://rc10.fi/index.php?topic=24432.0
Ehkä Norskit tekee jotain väärin...

Jos et nyt yrittäisi hämmentää tätä soppaa?


en. se oli vain havainto. jätetään asia. joku aiemmin kovin kriittisesti suhtautuneista kommenttiini voi nyt ottaa samalla opikseen.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #64 : 06.11.07 - klo: 14.48 »
Lipoilla voisikin olla hauskaa, koska olisi pidemmät erät. Mutta kestääkö ne vielä kisakäyttöä on toinen juttu. En haluasi nähdä räjähteleviä autoja.

Ei suoranaisesti lipoihin mutta sähköihin kyllä.
http://rc10.fi/index.php?topic=24432.0
Ehkä Norskit tekee jotain väärin...

Jos et nyt yrittäisi hämmentää tätä soppaa?


en. se oli vain havainto. jätetään asia. joku aiemmin kovin kriittisesti suhtautuneista kommenttiini voi nyt ottaa samalla opikseen.

Ehkä näissä norjan tapauksissa räjähtely on kumminkin käyttäjälähtöstä. Kun yritetään repiä akun suoritus kyvystä viimeiset ja ylikin niin tällästä tapahtuu. Livenä en o nähny mutta kuullu tarinoita miten on akut pitän laittaa autoon hanskat kädessä. Kuinka suuri hyöty tästä sitten saavutettaan ? Akut kestää timmissä 5 latauskertaa ?
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #65 : 06.11.07 - klo: 16.09 »
Lipoilla voisikin olla hauskaa, koska olisi pidemmät erät. Mutta kestääkö ne vielä kisakäyttöä on toinen juttu. En haluasi nähdä räjähteleviä autoja.

Ei suoranaisesti lipoihin mutta sähköihin kyllä.
http://rc10.fi/index.php?topic=24432.0
Ehkä Norskit tekee jotain väärin...

Jos et nyt yrittäisi hämmentää tätä soppaa?


en. se oli vain havainto. jätetään asia. joku aiemmin kovin kriittisesti suhtautuneista kommenttiini voi nyt ottaa samalla opikseen.

Ehkä näissä norjan tapauksissa räjähtely on kumminkin käyttäjälähtöstä. Kun yritetään repiä akun suoritus kyvystä viimeiset ja ylikin niin tällästä tapahtuu. Livenä en o nähny mutta kuullu tarinoita miten on akut pitän laittaa autoon hanskat kädessä. Kuinka suuri hyöty tästä sitten saavutettaan ? Akut kestää timmissä 5 latauskertaa ?
Eikös tuolla toisessa topicissa ollut maininta, että pari suomalaistakin akkujaan paukutteli.
Vai oliko kyseessä vaan norjalainen tapa käyttää akkuja... tiedä sitten.
Tyhjä

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #66 : 06.11.07 - klo: 16.47 »
Pieni ilmoitusluontoinen asia. Tästä lähtien sitten jätetään moninkertaiset lainaamiset sikseen. Ja tästä ei aloiteta keskustelua tässä ketjussa vaan väännetään ikuisuuskysymyksestä äidin ja tyttären välillä.. eiku siis sähkön ja polttiksen.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #67 : 07.11.07 - klo: 15.07 »
Semmonen tuli mieleen kun verrataan polttista ja sähköä , useimmiten sitä miten sähkövehje lähtee paikaltaan. Uskoisin tähän olevan syynä polttiksen keskipakoiskytkin , jos sähköauto varustettaisiin tälläsellä olisi meno varmaan suht tasasta. Tietenkin jos koneet olis ainankin lähelle saman tehoiset.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #68 : 07.11.07 - klo: 23.26 »
Juu kyllähän tuo kytkimen puuttuminen vaikuttaa näissä polttismodeissa, mutta onhan järestään kaikissa off-road/monsu sähköautoissa slippery  :wink:

Se mun entinen "Race" E-maxx lähti ja kulki samaan tapaan kuin Losin Lst Sh .28 koneella, joten eipä tolla kytkimen puuttumisella asiaa voi "korjata".
Axial SCX 10 TR

Poissa Täikampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #69 : 08.11.07 - klo: 08.25 »
Minusta polttisautot on siinä mielessä parempia, ettei tarvitse alkaa latailla akkuja, vaan suoraan nitrolöpöä joukkoon. Mutta taitaahan siinä joitain etuja olla(sähköautossa). Itse valitsin polttiksen, koska olen aina rakastanut oikeita autoja ja täähän melkein tai vastaakin sitä. Eihän sitä ajokorttia vielä ole :wink:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #70 : 08.11.07 - klo: 09.25 »
Mulla kyllä polttiksissa on vastari ja servot toiminut akulla ja kyllähän tuota on pitänyt tunnin välein ladata. Tietysti onhan se eri asia kuin ajoakun tunnin lataaminen.
Axial SCX 10 TR

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #71 : 08.11.07 - klo: 16.36 »
Mulla kyllä polttiksissa on vastari ja servot toiminut akulla ja kyllähän tuota on pitänyt tunnin välein ladata. Tietysti onhan se eri asia kuin ajoakun tunnin lataaminen.

Sit sulla on dusteri ollu huonot akut. ite aineki olen ajanu melkeen 4h yhtä soittoa eikä akun puutumista ollut vielä havaittavissa.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa hörre

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #72 : 08.11.07 - klo: 21.00 »
sen ajan kun olen harrasanut rc autoja olen ajellut polttiksella mut nyt päätin muuttaa hyper seiskan sähköiseksi... ehkä tein sen siksi et on vähemmän huoltoa ja parempi suorituskyky. jää nähtätväksi jos se pitää paikkansa... jos joku haluaa käydä katsomassa nii löytyy sellainen saitti kun: rctech.net ja sen keskustelu palstalta löytyy semmonen alasivu kuin electic offroad/ 1/8 scale electric conversions. seiltä löytyy paljon tietoa just näistä .http://www.rctech.net/forum/showthread.php?t=158327
E-tmkua|hobao hyper 7 pro|neu brushless|mamba max|hitec|maxamps|www.rcproductdesigns.com

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #73 : 08.11.07 - klo: 23.36 »
Mulla kyllä polttiksissa on vastari ja servot toiminut akulla ja kyllähän tuota on pitänyt tunnin välein ladata. Tietysti onhan se eri asia kuin ajoakun tunnin lataaminen.

Sit sulla on dusteri ollu huonot akut. ite aineki olen ajanu melkeen 4h yhtä soittoa eikä akun puutumista ollut vielä havaittavissa.

No joo tuo olikin pikaseen kirjoitettu. Lähinnä sitä meinasin, että kyllä polttiksissakin pitää akkuja latailla.
Hyper 8 ja Hyper ST oli/on Venomin 1200mAh, 2 X Futaban parhaita servoja ja kyllähän niillä sen 1.5 tuntia tais ajella.
Se kun on paljon kiinni miten servot imee virtaa ja mikä akku.

Mutta millä sähkö kokoonpanolla 4 tuntia ajelee?
Axial SCX 10 TR

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #74 : 09.11.07 - klo: 05.26 »
Lainaus
No joo tuo olikin pikaseen kirjoitettu. Lähinnä sitä meinasin, että kyllä polttiksissakin pitää akkuja latailla.
Hyper 8 ja Hyper ST oli/on Venomin 1200mAh, 2 X Futaban parhaita servoja ja kyllähän niillä sen 1.5 tuntia tais ajella.
Se kun on paljon kiinni miten servot imee virtaa ja mikä akku.

Mutta millä sähkö kokoonpanolla 4 tuntia ajelee?

Mulla on Ohjaukseen Ace 1015 ja kaasussa Sanwan Sanwa EGR-VX/VZ, Futaban 3pm 2.4ghz toimittaa käskyjä. Ja virtaa luovuttaa 1300mAh vastariakku(mikälie mk-37) . Kisoissa kylläkin olen ihan joka erän välissä tyrkänny laturiin. Varmuuden vuoksi :D
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa INFERNO ST US

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #75 : 09.11.07 - klo: 13.56 »
Eikös kisa miehet käytä lipoja :grin:.
Lykkyä pyttyy!

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #76 : 09.11.07 - klo: 14.02 »
ei kaikki käytä. nimhit ovat varmempia kisakäytössäkin eikä painon säästö tai pidempi ajoaika ole kaikille merkittävä tekijä. varmuus ja luotettavuus on tärkein, hyvällä nimh pakalla ajaa aika monta lappia

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #77 : 09.11.07 - klo: 14.18 »
Millä perusteella nimh-akut ovat varmempia kisakäytössä? Itse olen nähnyt monen joutuvan lopettamaan ajon kesken kun vastarin nimh-akusta loppuu virta.

Mitkä ovat todelliset kokemukset tai näytöt epävarmuudesta lipojen osalta?

Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #78 : 09.11.07 - klo: 14.25 »
siis.. tiedän kisaajia jotka näin ajattelevat ja ovat esim. kokeilleet lipoja vastarin akkuna mutta palanneet takaisin suurikapasiteettisiin nimheihin vastarinakkuna (siihenhän edellä uskoakseni viitattiin)
itse ajan lipot vastarinakkuna mutta ei ole aivan ongelmatonta koska ei ole cut-offia ja jos jää päälle on mennyttä, etuna keveys...

älä lue tuota niin että haluaisin dissata lipoja, koska itse niitä käytän, mutta kyllä pidän itsekin nimhejä helpompina ja varmempina

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #79 : 09.11.07 - klo: 14.26 »
Ainaki enemmän romua tulee vastaripoksiin ja yksi mahdollinen pettävä liitos väliin kun joutuu regua käyttämään.
XRAY 808 2009 Spec |

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #80 : 09.11.07 - klo: 14.28 »
liitosta ei tule jos yhdistää johdot kolvaamalla kuten itse, mutta voihan se komponenttikin teoriassa pettää

CENissä on sen mallinen vastarinboksi että isommat lipot ei mahdu suosiolla vaan tulee viritys. joten kauheen isosta kapasiteetista ei iloa. sitä paitsi itse haen keveyttä, en kestoa.
tää nyt on autokohtainen juttu.

Jarkko otti esille tuon keston mutta luulen että enemmänkin johtuu huonosta akusta tai latauksesta, välinpitämättömyydestä, jos nimh:stä loppuu paukku

molemmissa puolensa ja kannattajansa, kisaajista löytyy polttisGrossissa molempia
« Viimeksi muokattu: 09.11.07 - klo: 14.31 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #81 : 09.11.07 - klo: 14.59 »
joo, yks tärkee pointti jäi sanomatta että kun ajoin nimh:illä niin heitin vaikka yöksi laturiin kiinni paketit ennen seuravaa päivää, molemmat samaan aikaan, taatusti kesti paketit koko päivän.. erittäin huoletonta...
nyt se pitää olla vähän varovaisempi ja tarkistaa ettei vastari jää päälle ajon jälkeen ym

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #82 : 09.11.07 - klo: 15.22 »
Koska polttis ei ole pelkkää krossiradalla kurvailua, niin todettakoon, että ratapolttiksen puolella esim Kyoshon TP-10 kisakärryyn (V-One RRR evo) mahtuu rungon keskellä suojassa olevaan akkutilaan hyvin 2100 mah lipo + regu ja painoero vastaavan kapasiteetin nimh-akkuun on merkittävä.

Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #83 : 09.11.07 - klo: 15.31 »
Joo, ratapolttiksissa ero lienee suuri.

Alkuperäinen kysymys oli "eikö kisaajat käytä lipoja?" - joten tuli tuotakin sitten punnittua läpi krossinäkökulmasta. Ratapuolella valinta näyttää siis selvältä.

Silloin kun itse aloin miettimään lipoja kesällä vastarin akuksi niin tulin haastatelleeksi useita henkilöitä, kauppiata mukaanlukien ja näkemykset olivat kovasti vaihtelevia kannattaako vai ei.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #84 : 09.11.07 - klo: 20.31 »
liitosta ei tule jos yhdistää johdot kolvaamalla kuten itse, mutta voihan se komponenttikin teoriassa pettää

Ootko kattonyt nyt näin syksyllä onko se sun regu syönyt lipon tyhjäks, jos siin on ollut kytkettynä kokoajan?
---

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #85 : 09.11.07 - klo: 21.09 »
lipossa on liitin mutta vastarin ja regun välissä, sii yks vähemmän kuitenkin

akun otan aina irti

yksi meni lipo kun vastari jäi ajon jälkeen päälle ja teoriassa olis kai voinu herätellä henkiin nimh laturilla 1A mutta enpä lähtenyt kokeilee...

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #86 : 10.11.07 - klo: 01.04 »
lipossa on liitin mutta vastarin ja regun välissä, sii yks vähemmän kuitenkin

akun otan aina irti

yksi meni lipo kun vastari jäi ajon jälkeen päälle ja teoriassa olis kai voinu herätellä henkiin nimh laturilla 1A mutta enpä lähtenyt kokeilee...

Yritin kysyä, että katsoitko kuluttaako se regu akun virtaa vai ei? Muutamat merkit ainakin näin tekevät...
---

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #87 : 10.11.07 - klo: 08.43 »
Ok, ei oo tullu tuota seurattua. Hyvä pitää mielessä.

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #88 : 10.11.07 - klo: 10.34 »
Mika

Kyllä kisaajat käyttää lipoja.
Ne on kevyempiä ja kestää paljon kauemmin.
itte käytän kumpaakin
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #89 : 10.11.07 - klo: 11.37 »
Ari

sanoin että kaikki ei käytä, jotkut käytää kuten itse

antaa olla jos on näin vaikeeta  :wink:
« Viimeksi muokattu: 10.11.07 - klo: 11.43 kirjoittanut Mika R »