Kirjoittaja Aihe: Polttis vs Sähkö  (Luettu 42485 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #90 : 10.11.07 - klo: 13.54 »
Mitä ja millä kapasiteetilla olevaa lipoa porukka käyttää? Paljonko on painossa eroa?

Poissa Kova

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #91 : 11.11.07 - klo: 10.19 »
Olen miettinyt kahden rc-auton väliltä kumman ostan toinen on sähkökäyttönen ja toinen on polttomoottorikäyttönen,
Kumpi on teistä parempi.

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI547

http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=21&products_id=576


Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #92 : 11.11.07 - klo: 10.53 »
Kuten varmaan olet jo huomannut, kysymykseesi ei ole olemassa yksiselitteistä vatausta. Itse ostaisin tuon Hobaon, mutta....
Flying Calacucco

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #93 : 11.11.07 - klo: 22.58 »
Autojahan on tietty kiva hankkia ja puuhata niiden kansssa.

Mutta jos ajamaan haluaa, niin pääkaupunkiseudulla VAU tarjoaa kuivia ja lämpimiä sisätreenejä lääkkeeksi ajohimoon. Lisää tietoa täältä
http://vaurc.fi/?radat#rajatorppa
Tietoa VAUn pienoisautoilusta täällä
http://vaurc.fi/
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #94 : 11.11.07 - klo: 23.15 »
Hienoa mainosta sähköautoilulle  :angel:
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #95 : 12.11.07 - klo: 01.40 »
Joo, polttiksella pystyy ajamaan mainiosti talvella myös, se on vaan ukosta kiinni, joillekin se voi tietysti olla liian haastavaa :wink: ..itse ostin yhden polttiksen lisää, talvea silmällä pitäen ja myös hong norin trukkiani aion ulkoiluttaa talvella(alle tulee talveksi 40 sarjan mulcherit)..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Juubis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #96 : 19.11.07 - klo: 18.43 »
mun mielestäni sähkö on parempi koska ensinnäki sähkö ei pidä sellasta meteliä kuin polttis! ja toiseks sähkön kustannukset pysyy kuris paremmi ku polttiksen!
« Viimeksi muokattu: 16.12.07 - klo: 17.00 kirjoittanut Juubis »
mini inferno ST (ei viri moottoria)
ja joku helikopteri+jotai pientä sälää

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #97 : 21.09.08 - klo: 23.27 »
Jaa a onpa kinkkinen kysymys. Kuten on jo todettu, niin puolet ovat kummassakin vehkeessä. Polttis on kuitenkin lähimpänä oikeaa autoa, ja miehekkään murahtelun ansiosta on kyllä aika ärmy peli. Mutta huolto vapaampi on sähköauto. Itse olen luopumassa polttiksesta huoltokustannuksien ja polttoaineen hinnan takia. Tosin eipä itselläni olekkaan ollut kauheaa kokemusta polttisautosta,lähinnä takapihacrossarina ollut. Sähköä kuitenkin jatkan vielä =) edelleen
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #98 : 22.09.08 - klo: 09.05 »
kummassakin on puolensa, sen takia pitääkin omistaa molemmat :grin:

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #99 : 28.09.08 - klo: 21.53 »
En nyt tiedä onko sähkö välttämättä halvempi, kyllähän ne akutkin maksaa ja kunnon laturikaan ei ole ilmainen.

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #100 : 29.09.08 - klo: 21.16 »
Molempi parempi!  Ja rahat saa uppoomaan käyttövoimasta riippumatta...
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #101 : 29.09.08 - klo: 21.42 »
edullisin vaihtoehto taitaa olla nuo normaali bensalla kulkevat ja ovat kyl tosi huoltovapaita. Ei muuta kuin tankki täyteen ja nykäisy narusta ja taas saa pörrätä melkein tunnin :cheesy:
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #102 : 30.09.08 - klo: 10.58 »
Edullisuudesta en tiedä. Minulla on noita kaikkia, "polttoaineesta" riippumatta joka auto maksaa aina yli tonnin kun se on ajokunnossa. Mutta, nitro-autot on jääneet nykyisin hyllyn koristeeksi, ei ole pitkään aikaan jaksanut niitä käynnistellä/säädellä. Eli, itseltäni ääni sähkö/bensa-autoille...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #103 : 30.09.08 - klo: 11.08 »
Nitroautokisoissa on yksi tärkeä elementti tankkaus / pit stop, joka on plussaa
Mä kyllä tykkään ihan älyttömästi ja ymmärrän että oppimiskäyrä on selkeesti pidempi ku muissa, mutta sen jälkeen ei ongelmaa, kyllä sitä saa ajaa niillä yhtä paljon ku muillakin eikä tarvii latailla

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #104 : 30.09.08 - klo: 11.16 »
Enpä sanois että Bensa-autot olis edullisimpia, helpoimpia kyllä ovat kun ei ruuvailla niin kuin nitroja, ja ajoajat on pitkiä.
Onhan ne ehkä edullisia jos ajelee kuin mummo. Mutta kun aletaan hyppimään ja kunnolla bashaamaan, niin ne ei kestä niin kuin kevyemmät autot ainakaan vakiona. :evil:
Ja varaosat on huomattavasti kalliimpia bensa-autoihin.

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Ripepipe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #105 : 11.11.09 - klo: 23.54 »
Mä oon ite ajatellu tekeväni poltiksesta sähkö auton tosin tarvitaan järeä kone ja noppari että jaksaa 5kilosta möhkälettä liikutella mutta painon pudotusta tulossa lupaavan paljon :) Onko siinä mitää järkeä tehdä polttiksesta sähö ? syitä ovat mm. helpommin säilyjä sopu naapureiden kanssa. Sähkö on helppokäyttösempi. Ei metelöi muutenkaan niin paljoo. ja tietenkin se kaivattu matalien kierroksien vääntö mitä tarvitaan kaiken maailman kikkailuu :)

Poissa Rusakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #106 : 06.04.10 - klo: 22.21 »
No itsellä ei muuta kokemusta vielä, kuin sähköstä ja sitä ei ole tarvinnut säätää/mitään muutakaan värkätä, pestä kurat vaan pois. Mutta koska vauhti aina loppua kohden hiljenee jne. niin olisin myös kiinnostunut nitro autoistakin, ja mahdollisesti sellaisen vähän ajan päästä hankinkin. Mutta arveluttaa sitten nuo säädöt, jos ne on vaikeita jne. kun ei oikein vielä ole tuota polttistietämystä kertynyt riittävästi. Mutta siis vastaan että sähkö. Ei tästä voi mitenkään sopuun päästä kun kumpikaan ei ole parempi, kuin toinen.
Traxxas Slash
Losi CC

jokke19

  • Vieras
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #107 : 20.06.10 - klo: 23.40 »
sähkö sen olla pitää . se on paras aloittelijalle   :police:
« Viimeksi muokattu: 21.06.10 - klo: 16.59 kirjoittanut jokke19 »

Poissa -Tuoppi-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #108 : 21.06.10 - klo: 01.42 »
Polttis se olla pitää!! Etenkin kun naapurissa on auttajia  :angel:
Tamiya (T2M) Eagle truck 5000 series, Traxxas Slash 4x4 Ultimate, RC4WD Trail Finder 2

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #109 : 21.06.10 - klo: 19.01 »
Niin hieman vaikea homma, molemissa on puolensa. Itse kuitenkin sähkössä pysyn. Paljon kisoja, voi ajaa kesät talvet, kohtuu hinnoissa ja harrastajia riittää. Polttikset on kanssa siistejä mutta ainakaan tässä vaiheessa en lähde sellaista ostamaan.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #110 : 21.06.10 - klo: 19.40 »
Itse ajelen mielummin sähköllä, nitroa kokeiltu eikä sen kanssa mitään ongelmia ollut mutta sähkö tuntuu omaan käyttöön mukavemmalta.
Tiger II

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #111 : 21.06.10 - klo: 22.09 »
itse tyydyn molempiin.

Sähkössä on puolensa, kuten se ettei tarvitse säätää konetta ja kädet ei likastu  :grin:
Ikävä kyllä sähköönkin tulee vikoja.

Nitrossa on myös puolensa. Välillä on ihan kiva liata käsiään :grin: kyllä siinä jotain realistisempaa on, kun täytyy nyt autosta äänikin lähteä. Kyllä kesä menee nitrolla ajaessa ja talvella sitten taas sisälle sähköilemään.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #112 : 21.06.10 - klo: 23.32 »
Sähköllä tulee eniten ajeltua, tehot on mukavat nykyisillä harjattomilla.

Mutta Bensavehkeellä sitten kun haluaa kunnon meteliä ja hajua.

Nitroa en nykyään omista, sain tarpeekseni niistä traxxasin romuista, mutta joku Nitro Savage tai Kunnon kisa Truggy nitrona vois olla kiva.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa rr

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #113 : 22.06.10 - klo: 11.08 »
Sähköllä mennään, bensavehkeet myös asiallisia. Nitroilla leikkimisen olen taas lopettanut kokonaan.

Poissa OzKi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #114 : 22.06.10 - klo: 11.44 »
Polttis se olla pitää!! Etenkin kun naapurissa on auttajia  :angel:
...ja valitajia. No sähköllä ajelen kun kotona oon, poltikksella kun jossain kauempana.
HoBao Hyper 7, HoBao.21|Traxxas Rustler, Lrp 6900kv

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #115 : 22.06.10 - klo: 11.46 »
Sähkö on oma valinta lähinnä asumismuodon takia. Kerrostaloasunnossa kun on melko inhottavaa säilyttää nitronkatkuista autoa kun ei sitä ulkona voi huoltaa muuten kuin parvekkeella ja se taas ei ole vaihtoehto talvella.
Jos ok-talon joskus omistan niin nitro/bensavehje tulee melko varmasti siinä vaiheessa taloon kun huoltohommat voi tehdä vaikkapa varastossa tai autotallissa missä nitrokatku ei häiritte muita asujia.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Sokar

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #116 : 04.08.10 - klo: 00.00 »
Sähkö on oma valinta lähinnä asumismuodon takia. Kerrostaloasunnossa kun on melko inhottavaa säilyttää nitronkatkuista autoa kun ei sitä ulkona voi huoltaa muuten kuin parvekkeella ja se taas ei ole vaihtoehto talvella.
Itellä oli joku 7-vuotta sitten Inferno MP6 polttis oli osto hetkellä havajin MM mestari auto tai samanlaisella oli voitettu

Suurin syy miks R\C auto harrastus loppu oli et sähkö vehkeet ei liikkunut mihinkään polttis autoilla EI voinut ajaa kerrostalo aluella

oli Auro peak 8*2 sähkö motti ja silti hidas kuin etana Ja joten sillon oli polttis oli ainut vaihto ehto mikä ei taas sopinut lähiöön äänen takia

Lainaus
Jos ok-talon joskus omistan niin nitro/bensavehje tulee melko varmasti siinä vaiheessa taloon kun huoltohommat voi tehdä vaikkapa varastossa

Nyt kun on nähnyt esim Traxxas sähkö autot menee 100km\h niin en enään koskaa ajattele polttis autoja paitsi 1:1 autoja

Nettis video missä sähkö R\C menee 120mph ( 192km\h ) tosin vain suoraa viivaa

Vaikka polttis sais menemään kovempaa mitä järke ajaa suoraa viivaa edes takas  :tongue:

Reilu viikon omistanut sähkö Traxxas Slash VLX ja 1\8 hiekka auto radalla yli nopeus ongelmia

En käytä enään lipoja koska menee liian kovaa vaikee ohjata ja lipot ei tykkää hypyistä + ym lipo vaaroja

Kun ostin itelle tuon Traxxas Slash 4X4 en odottanut et se menis oikeesti niin kovaa

Teippasin kännykän kattoon kiini GPS ilmoitti et huippu nopeus oli hiekka kentällä 93km\h

93km\h 3s 4600mha lipolla ja 57km\h 8.4v 3000mha NiMh akulla ( tulee mukana )

Videossa 8.4v NiMh 3000mha akku kun yks lipo pullistu kun taikina uunissa
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=mkKr6MThshM[/youtube]


Mikä parasta tää on sähkö vehje eikä äänekäs poltis

Credendo Vides -> ? <-  mulla on luki häiriö jätä teksti mielummin lukematta kun valitat

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #117 : 04.08.10 - klo: 00.26 »
^meinasitko moneenkin topikkiin vielä tuon saman viestin laittaa...

Lainaus käyttäjältä: Sokar
En käytä enään lipoja koska menee liian kovaa vaikee ohjata ja lipot ei tykkää hypyistä + ym lipo vaaroja
Eipä tuo nyt niin mahdottomia 2S Lipolla kulje ettei hallussa pysyisi. Ja ei ainakaan omat lipot ole mitään tuumanneet vaikka släshi on kovaa kyytiä saanutkin. (lue skeitti rampista n. 3-5m ylöspäin ja tasaselle alas.) Tietysti vahtiahan noita lipoja pitää ajon jälkeen sivusilmällä, mutta niin teen vaikka ei olisi tullut hypittyä.

Ja Lipopussihan on lähes pakkohankinta noiden kanssa.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #118 : 04.08.10 - klo: 01.16 »
Liian kovaa lipolla? kaasuahan voi säännöstellä sillä sormella. Hyvin kestää lipot hyppyjä, jopa pehmeäkuoriset, ja oikein käytettynä ovat turvallisia.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Sokar

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #119 : 04.08.10 - klo: 05.05 »
Lainaus
Eipä tuo nyt niin mahdottomia 2S Lipolla kulje ettei hallussa pysyisi.
Itellä oli yks pullistunut lipo

Nyt on 2kpl 3s 4600mha lipo jäänyt heli kopterista

Mut tykkään käyttää mielummin autossa NiMh akkuja

NiMh akulla menee jo tarpeeksi lujaa radalla suoraan ajo ees taas on tylsää kuten yuo tube videosta näki niin tasaisella sudittelu on vain hetken kivaa

tää on vain mun mieli pide -> mitä järkee ajaa kalliilla lipolla puolella kaasulla kun voi ajaa halvemmalla NiMH akulla täydellä kaasulla <-

Lento puolella lipot on ihan ehdoton painon takia mut autoissa voi valita

Olen käyttänyt reilu vuoden lipoja tiedän kyllä niiden hyvä ja huonot puolet
Credendo Vides -> ? <-  mulla on luki häiriö jätä teksti mielummin lukematta kun valitat