Kirjoittaja Aihe: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]  (Luettu 29073 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #30 : 26.11.07 - klo: 10.27 »
Kattelin noita fotoja ja pisti silmään että miten mahtaa toi siivenkannatin kestää? 


Hyvin kestää, ei ole yhtään vielä rikkoutunut!
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #31 : 26.11.07 - klo: 14.06 »
Hitto olisit tullu lavankoon niin oltais nähty, oli monta autoa radalla. Jopa yks crono ja 2 hobby techiä..

Asun täällä Keuruun vieressä niin matkaa ois tullu aika reippaasti. Joskushan tuon etapin vois suorittaa kun kesällä ajattelin enemmän treenata ja kilpaillakin ehkä.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #32 : 26.11.07 - klo: 14.09 »
Juu tulihan se itekkin radalla huomattua että ihan fiksu vehe on painopiste alhanen ja nopea huoltaa. tosin ainoa miinus oli että oliko kasaus vaiheessa tai tehtaalla otettu huomioon että vetoakseleitten niveltapit eivät pysy paikallaan... luultavasti kuitenkin virhe on tapahtunut kasausvaiheessa, mutta muistaakseni ne akselit olivat jo valmiiks kasattuna kun sait sen no pain vai muistanko väärin?

Mulla sama homma, rupesin ihmettelemään että mitä ihmettä kun etupyörä jää vähän väliä jumiin ja sitten jo takaakin ja huomatiin että tapit ulkona ja hankaa vastaan. Mitenhän noi parhaiten sais ? purkaa kokonaan ja ruuvilukitetta peliin.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #33 : 26.11.07 - klo: 14.46 »
Mulla sama homma, rupesin ihmettelemään että mitä ihmettä kun etupyörä jää vähän väliä jumiin ja sitten jo takaakin ja huomatiin että tapit ulkona ja hankaa vastaan. Mitenhän noi parhaiten sais ? purkaa kokonaan ja ruuvilukitetta peliin.

Lukitusmutterit auki, varovasti lukitetta ja takaisin kiinni. Sen jälkeen huoletonta ajoa, ei löysty enää. Tämän takia siinä varaosapaketissa on varaosat vetoakselien niveliin, kun tehdas huomasi ettei kaikissa akseleissa ole lukitetta  :smiley:
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #34 : 26.11.07 - klo: 15.14 »
Mulla sama homma, rupesin ihmettelemään että mitä ihmettä kun etupyörä jää vähän väliä jumiin ja sitten jo takaakin ja huomatiin että tapit ulkona ja hankaa vastaan. Mitenhän noi parhaiten sais ? purkaa kokonaan ja ruuvilukitetta peliin.

Lukitusmutterit auki, varovasti lukitetta ja takaisin kiinni. Sen jälkeen huoletonta ajoa, ei löysty enää. Tämän takia siinä varaosapaketissa on varaosat vetoakselien niveliin, kun tehdas huomasi ettei kaikissa akseleissa ole lukitetta  :smiley:

Aivan, tätä en miettinytkään, ajattelin vain että ei Team Magic tollaista puutetta vaiheeseen jätä...


Asiasta toiseen, vaihdan kaasulle saman mikä ohjauksessa eli Futaban S-9451 kun kuulemma Sanwan ja 3PM 2.4Ghz FASST välillä jotain ongelmata ollut.
« Viimeksi muokattu: 26.11.07 - klo: 15.19 kirjoittanut No Pain »
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #35 : 26.11.07 - klo: 16.00 »
Moi!

Laita ohjaukseen mielummin 9351 ja se 9451 kaasuu niin kestää pidempään ja jaksaa kääntää paremmin. Enpä kyllä ite oo huomannnnu sanwan ja fass kanssa mitään ongelmia enkä kyllä ole kuullutkaan että ois mitään ongelmia ollu. Mistä tällästä tietoa olet saanut tai mitä ongelmia sulla on ollu sen kanssa?
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Poissa cardic

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #36 : 26.11.07 - klo: 16.09 »
Lue Artsi tuolta niin saat vastauksen. Mullakin paloi yksi sanwan servo kyseisellä radiolla!
http://rc10.fi/index.php?topic=20058.0

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #37 : 26.11.07 - klo: 18.49 »
Itse en tiedä ongelmatapauksia FASST järjestelmän kanssa, mutta HRS järjestelmän kanssa olen ollut todistamassa muutaman upouuden Sanwan kärähtämistä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #38 : 26.11.07 - klo: 19.05 »
Heittäisin vielä yhden asian yleensä diffikoteloiden tiiveystarpeesta: On aika vaikea saada siitä 100% vesitiivistä, jolloin sisäänpäässyt kosteus ei myöskään pääse ulos tai saati olisi tuuletusta että kuivaisi. Toiseksi en usko, että tiiveydellä on suurta merkitystä hammaspyörien kulumiseen, itse jätin jo ajat sitten kaiken maailman rasvat pois kulmavaihteesta ja avot alkoipa kestää, joten so what jos vähän likaa rattaisiin pääseekin, onhan kytkinkellokin avoin ja tosi harvoin pääratas hajoaa.

Huom! tämä siis yleensä diffikotelon tiiveystarpeesta!! ei siis nimenomaan Team Magiciin liittyen!! :smiley:

kommentteja

Itse käytän aina jotain rasvaa diffien lautaspyörissä eikä ole hajonnut mitään koko kaudella. Diffeinä olen käyttänyt sekä CENin omia että Kyoshon ja BBF:n versioita. CENissä ei tuollaista ongelmaa ole. Kyoshossa mulla meni kerran takapinjoni.
Mitä tulee diffikoteloiden tiivistykseen - nopein keino lienee Jullenkin mainitse konsti pyöräyttää rasvaa kotelon pohjaan ennen kiinnitystä. Pitää veden ja hiekan poissa joka ainakin minusta on hyvä juttu laakereiden ja rattaiden hygieenisyyden kannalta.
Mutta eipä tuosta tarvitse ylihuolehtiva olla.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #39 : 26.11.07 - klo: 19.08 »
Itse en tiedä ongelmatapauksia FASST järjestelmän kanssa, mutta HRS järjestelmän kanssa olen ollut todistamassa muutaman upouuden Sanwan kärähtämistä.
Futaban FASST järjestelmässä valitaan radiosta käyttääkö PPM- vai HRS-moodia. HRS:ää ei saa käyttää kuin Futaban digiservojen kanssa, muuten on ongelmia tiedossa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #40 : 26.11.07 - klo: 19.13 »
Hitecin servot toimii HRS:n kanssa oman kokemukseni mukaan ihan yhtä hyvin kuin Futaban omat, en tosin tiedä onko mitään eroa tuohon toiseen (ajanut vain HRS:llä)
Vaikka onkin TM topic niin luulen että CENin diffipoksi on sen verran jämäkämpi ja välys tiukempi jopa Kyoshon diffeille että takapinjoni säilyy pidempään ehjänä - jopa ilman shimmejä - kuin Kyoshossa. Ehkä Kysohon poksi fleksaa vähän kovassa menossa?
Ja kyllä sinne tuota Erurekaa suosittelen.. liukuu paremmin ;-)

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #41 : 26.11.07 - klo: 20.23 »
  • Vastaottimeen sijoitus?
Jos joutuu vaihtama kiden tai kytkemään ponderin (vuokra) nopeasti niin joutuu suorittamaa ylimääräisiä  purkutoimintoja vaikkakin irrotetaan vain sokat, kuten irrottamaan tankin ja radiolevyn (huom. servo huovat irrotettava). Nyt vasta pääse itse vastarin kotelokannen ruuveihin käsiksi.
  • Akku kotelon kannen avautuminen?
Kaasu/jarru vipu rajoittaa kannen avautumista, aukene noin 45°.
  • Keskidiffin ison hammaspyörän alla oleva suojakotelo?
Ajatus hyvää mutta jonkinmoinen riski, mitäs jos koteloon mene kivi?
  • Diffien säätö kitkalevyillä?
Säädetään kiristämällä kuusiokolo ruuveja mitkä puristavat sylinterimäisiä pintoja toisiinsa. Jotenkin tunnoton säädettävä ja miten käy jos kitkalevyt joutuvat ääri olosuhteisiin (erän mestarin keskidiffi finaalin jälkeen 146°C :grin:)
  • Islarin kiinnitys pisteitten ja iskarimännän liikesuunan välinen kulmaero?
Pieni kylläkin mutta synnyttää ylimääräisen turhan vääntömomentin iskarin rakenteisiin.
  • Etu- ja takajarrun välisen tehoeron säädön puuttuminen.

Sanoisin että autosta näkee että suunnittelussa on pyritty painopisteen saamiseks mahdollisemman matalaksi.
Mielestään nerokkaat ratkaisut ovat:
  • Alatukivarsien sisätappien kiinitys/laakerointi
  • Suhteellisen nopea pääsy diffeihin käsiki
  Ei tarvi purkaa tukivarsien rakenteita.
  • Diffikoteloitten tiiveys
  • Etuiskarien  yläosien suojaus
  • yms.

Hyviä huomioita, ja näistä ainakin osa on ihan kuskikohtaisia arvostuskysymyksiä.

Vastariin kiinnipääsemiseksi on tosiaan siirrettävä tankki syrjään (3 sokkaa) ja irroitettava radiolevy (3 sokkaa ja servohuovien irroitus). Tämä on aika jännä huomio, koska asia on oikeasti näin, emme vain ole sitä koskaan panneet merkille, koska ainakin Jartsa irroittaa nuo osat muutenkin erien välillä auton puhdistusta varten. Viime kesänä käytettiin kiteitä, ja ne vaihdettiin tarvittaessa samalla kun auto huollettiin. Mutta tosiaan, jos on kideradio, ja joutuu radalle mennessä kiteet vaihtamaan, niin kyllä siinä varmaan 4 minuuttia menee, eli kauemmin kuin yläkannellisella autolla. 2,4 Ghz:llä ei huolta enää ole.

Kerhojen ponderit taitaa olla omilla akuilla, siksi niitä joutuu aina erien välillä palauttelemaan, joten se ei ole ongelma. Jos lainaa kaverin personalponderia, niin silloin joutuu purkamaan, tai sitten laittaa jatkojohdon kolmoskanavasta odottamaan ponderia. 

Akkukotelon kansi avautuu riittävästi, että akun saa helposti vaihdettua. Tämä on kanssa jännä juttu, kun se on aina näin tässä autossa ollut, niin emme ole edes miettineet koko asiaa: kansi raolleen ja akku vaihtoon. Akkuhan on tässä litteä ja lappeellaan (eli kyljellään nuoremmille lukijoille) ja viety niin keskelle ja eteen kuin mahdollista. Auton mukana tosin tulee levy, jolla koko kotelo voidaan korvata. Tällöin akku kiinnitetään levyyn nippusitojilla ja levy autoon ruuveilla. Levy löytyy myös varaosana. Tätä emme ole itse edes harkinneet, koska nykyinen toimii hyvin eikä akun vaihto ole ollut hankalaa. 

Päärattaan suojaus alapuolelta oli yksityiskohta, jota itsekin vähän arastelimme. Käytännössä se toimii, sinne ei ole mennyt yhtäkään kiveä pyörimään. Ja kun tarkemmin katsoo, niin mistä sinne kiviä menisikään, kun ainoa reikä pohjassa (vauhtipyörän) on eri linjalla kuin diffi. Eli kolmen kuskin autoissa ei kertaakaan kiveä, ei edes raappimajälkiä suojan sisäpinnassa.

Diffejä olemme säädelleet silikoniöljyllä, noihin kitkasäätöihin emme ole turvautuneet kuin muutaman kerran, kun on kiireessä tarvittu JÄYKEMPIÄ diffejä. Eli ne pyörii vapaasti mukana ja tarvittaessa kiristetään. Kai noillakin voisi säädellä, mutta kun ne toimii normaalidiffeinäkin ja Suomen kesä on lyhyt, niin ei ole aikaa testailla. Eräs insinööri kertoi, että palat muuttaa välystä, eli itse palat eivät toimi kitkapaloina, nehän pyörii mukana. Tästä johtuen ei mitään huomattavaa lämpenemistäkään ole tapahtunut.

Iskareiden kulmaero mietitytti meitäkin, lähinnä pelkäsimme huulitiivisteen kuluvan pienestä sivuttaisesta voimasta (autossahan ei ole sukkia, vaan huulitiiviste pyyhkii iskarinvarren puhtaaksi). Iskarit ovat kuitenkin toimineet moitteitta ja iskareissa on vielä alkuperäiset huulitiivisteet ja varret. Autoon saa nykyään korkeat iskaritornit, jolloin siihen käy hatut vaihtamalla nämä alkuperäiset Big Boret tai sitten jonkin muun valmistajan  iskarit. Itse emme aio torneja vaihtaa, koska olemme tyytyväisiä näihin alkuperäisiin.

Jarrubalanssin voi säätää sieltä palojen luota, tosin itse olemme ajaneet aivan perussetupilla. Olemme testanneet Nikon lasikuitulevyjä, ja näyttää siltä että siirrymme ensi kaudella niihin.

Sellainen muutos kannattaa autoon tehdä, että etutornin takatuesta, siitä poikittaisesta nailonpatukasta, kannattaa leikata kannasta sen verran pois, että sen saa työnnettyä mutterin ohi ulos. Tämä mahdollistaa sen, että etuylätukivarren saranatapin voi kääntää toisin päin, eli mutteri tankkia kohti. Koska saranatappi nyt tulee ulos etukautta(alunperin tankkia päin) voi tukivarren irroittaa purkamatta etupäätä sen enempää. Suosittelen.

Kiitoksia OLRA asiantuntevasta ja kiihkottomasta raportista, sitä oli mukava lukea ja kommentoida.

Pekka

 
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #42 : 26.11.07 - klo: 23.02 »
Tuollaista asian tuntevaa ja selkeästi asiaan perehtynyttä keskustelua on mukava lukea. Tuota täytyy hehkuttaa tässä M1B:ssä että tulee toi varaosa laatikko mukana, useampi €uro tulisi hintaa jos erikseen joutuis ostelemaan, onko kukaan laskenut sen arvoa.

Nyt on lukitteet vetarin tapeissa ja toivottavasti pääsee vielä radalle kun on nyt toi O.S VZ-B V-Spec ja saman merkin putki Joselta. Ja uusi tuollainen on kanssa ensikesäksi.

JH
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #43 : 28.11.07 - klo: 10.20 »
Sorry!!, jos viestini on tulkittu kiihkeiksi ja asiaan perehtymättömiksi. :sad: En todellakaan ole tarkoittanut niitä sellaiseksi, vaan keskustelun pohjaksi. :smiley:

Uudet innovatiiviset ratkaisut kiinnostavat aina, mutta kyllä niiden pitää kestää kritiikkiä.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #44 : 28.11.07 - klo: 13.50 »
Sorry!!, jos viestini on tulkittu kiihkeiksi ja asiaan perehtymättömiksi. :sad: En todellakaan ole tarkoittanut niitä sellaiseksi, vaan keskustelun pohjaksi. :smiley:

Uudet innovatiiviset ratkaisut kiinnostavat aina, mutta kyllä niiden pitää kestää kritiikkiä.

En ainakaan minä ole kommenttejasi ylläolevan kaltaisiksi kokenut :huh: En itseasiassa edes kritiikiksi, olethan kommentoinut vain yleisiä ratkaisumalleja, joista meillä vielä samat käsitykset. Kysehän oli oikean rakenteen käytöstä oikeassa paikassa, ei saman joka paikassa. Eli mistä riidellään, jos ollaan samaa mieltä :grin:
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #45 : 28.11.07 - klo: 14.25 »
No hyvä! :smiley:
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #46 : 28.11.07 - klo: 15.09 »
Tuollaista asian tuntevaa ja selkeästi asiaan perehtynyttä keskustelua on mukava lukea.

En minäkään kenenkään muun keskusteluja tarkoittanut tuolla kommentilla arvostella vaan erottui niin noi kaksi kirjoitusta. Tottakai tulee kritiikkiä ja monesti kiihkeitäkin keskusteluja näissä forumeissa..


Itse tutustun vasta tähän rc alaan ja alle vuoden vasta kuvioissa ollut vaikka noin 10 autoa onkin ollut joista edellinen buggy jolla ajoin oli Hyper 8 RTR ja Pro versio mulla oli myös mutta en ajanut pätkääkään vaan möin sen heti kun vaihdossa tuli.

Jos Team Magic ei olisi niin kiehtova ja "positiivisesti erilainen" olisi autoni Hyper 8/8.5 Pro.

Nyt ajelen tällä ja laitan hyvän kamat kiinni ja sitten kun kelit sallii niin joku enemmän autoista tietävä saa testailla autoa. Ois ihan ok päästä joskus Lavangon radalle mutten edes tiedä missä se on mutta ehkä joskus sinne pyyhällän.

Justiin matkahuolto ilmoitti että tuu hakemaan kassis eli maalit on tullut ja pääsen räpeltämään. Seuraavan korin saa maalata "ammattilainen" kun itellä ei graafiset lahjat sprayn kanssa puhkea kukkaan eikä oikeen pensselikään kulje.


JH
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #47 : 28.11.07 - klo: 16.48 »

Nyt ajelen tällä ja laitan hyvän kamat kiinni ja sitten kun kelit sallii niin joku enemmän autoista tietävä saa testailla autoa. Ois ihan ok päästä joskus Lavangon radalle mutten edes tiedä missä se on mutta ehkä joskus sinne pyyhällän.

Justiin matkahuolto ilmoitti että tuu hakemaan kassis eli maalit on tullut ja pääsen räpeltämään. Seuraavan korin saa maalata "ammattilainen" kun itellä ei graafiset lahjat sprayn kanssa puhkea kukkaan eikä oikeen pensselikään kulje.

Sinun kannattaa itse ajaa autoa ihan alusta asti, ne enemmän autoista tievät tietää enemmän, koska ovat ajaneet enemmän! Samaan jengiin pääset ajamalla enemmän. Sama koskaa maalausta. Virheet peitetään tarroilla. Jos ei tarroja ole tarpeeksi, niin meiltä saa lisää :mrgreen:

Tässä pieni tarina auton ammattilaisilla ajattamisen hyödyistä: Ennen Lavangon PM:iä Jartsa oli treenaamassa Lavangossa ja halusi lopuksi Artsin testaavan Kyoshoaan (777 Sp2). Tuomio oli tyly: hyppää nätisti, mutta tämä ei käänny mihinkään, eihän tällä voi ajaa! Siihen Jose: "anne tänne, sä et vaan osaa". Tuomio oli aivan erilainen: "täähän kääntyy loistavasti kaasulla, upea balanssi, mutta tätä muuttaisin" (itselle mieleiseksi, joka taas ei välttämättä Jartsan tyyliin sovi, tai sitten sopii). Tarkoitan tällä tarinalla. että kuskien ajotavat eroavat huippukuskeillakin niin paljon, että ei siitä testaamisesta paljon hyötyä ole, itse kannattaa ajaa. Kavereilta kannattaa kysellä sitten, kun haluaa tietää miten autoa muuttaa mieleisekseen, esim: tää puskee, mitä kannattaisi säätää? Jos satut radalle saamaan aikaan esim. Artsin kanssa, niin se kaveri osaa kertoa miten autosta saadaan sinulle mieleinen, kun vain itse tiedät mitä haluat. Mutta ajamalla Artsikin kikat on oppinut!
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #48 : 29.11.07 - klo: 00.55 »
Tuo on kyllä aivan totta. Just Futaban servot sain paikalleen ja varmaan pakko ajella huomenissa vaikka kuin satais. Tosiaan ajokokemusta tarvii ja suunnitelmat on kovat harrastuksen parissa jatkaa vaikka jo 28 ikään on pästykin, mutta taitaa olla keski-ikä näissä ei lelu ohjattavissa :)

Lisää tyytyväisyyttä tulee tuosta että auton mukana tuli starttiboxin palikat jolla auto sopi just eikä melkein.

JH
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #49 : 29.11.07 - klo: 07.12 »
28 on hyvä ikä tämän luokan parissa.
Itsellä on nyt pari aktiivista kautta takana ja parin viikon päästä mittariin tulee 30.
Erittäin moni vakavissaan kisaa ajava on suomessa lähemmäs 30 eli ei muuta ku täysillä mukaan vaan.

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #50 : 29.11.07 - klo: 11.36 »
Harmi kun on lapset flunssassa ja ei voi jättää mammaa kipeänä pulaan, muuten pihakrossi ois jo käynnissä. No kelatkaa nyt mikä tilanne, juuri uusi auto kasattu ja uusi moottori ja pilli kiinni tai oikeastaan kaikki uudet vehkeet servoja myöten uuteen uskoon mutta ei pääse ajamaan. Auttaiskohan mielialalääkkeet  :mrgreen:
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #51 : 29.11.07 - klo: 15.30 »
Harmi kun on lapset flunssassa ja ei voi jättää mammaa kipeänä pulaan, muuten pihakrossi ois jo käynnissä. No kelatkaa nyt mikä tilanne, juuri uusi auto kasattu ja uusi moottori ja pilli kiinni tai oikeastaan kaikki uudet vehkeet servoja myöten uuteen uskoon mutta ei pääse ajamaan. Auttaiskohan mielialalääkkeet  :mrgreen:

 :laugh: Ota mummoltas parit nitrot niin jospa se siitä? Minkä mallin servot Futabalta kaappasit? Digi vai ihan normi?

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #52 : 29.11.07 - klo: 15.55 »
Digit toki, molemmat tuli vähän käytettyinä niin otin 9451 mallit Futabalta, olisin ottanut 9351 mallit jos uusina olisin ottanut. Radiona on 3PM 2.4Ghz FASST josta mielellään ottaisin neuvoa mitä pitää painella kun servojen johdot on oikeinpäin kytketty mutta silti kaasu ja jarru on väärinpäin, kerran aikaisemmin oli muistaakseni samanlainen tilanne jonka guru kaverini selvitti parilla napin painalluksella niin nopeasti etten kerennyt muistiin pistää :)

Maalaamattomana ja paria reikää vailla valmis M1B


Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #53 : 29.11.07 - klo: 17.57 »
Painele SEL-painiketta, kunnes valikosta tulee eteen REV-ST, valitse CH-painikkeella ja paina + tai - nappia, jotta näytössä lukee REV-TH ja ylävalikossa "on".

Eli käännät kaasuservon toiminnan käänteiseksi. Tarvittaessa voit tehdä saman ohjaukselle.
Flying Calacucco

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #54 : 29.11.07 - klo: 19.01 »
Painele SEL-painiketta, kunnes valikosta tulee eteen REV-ST, valitse CH-painikkeella ja paina + tai - nappia, jotta näytössä lukee REV-TH ja ylävalikossa "on".

Eli käännät kaasuservon toiminnan käänteiseksi. Tarvittaessa voit tehdä saman ohjaukselle.

Kiitoksia, teen tuon vissiin yöllä kun aikaa saa jotenkin. molemmat muksut ja vaimo flunssassa niin meinaa olla aika kortilla   :cry:
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #55 : 30.11.07 - klo: 16.47 »
Paljonkos Mätsikki painaa ajokunnossa?


Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #56 : 30.11.07 - klo: 17.32 »
kävin ulkona ajelemassa sen 10 min ja erittäin hyvin pysyy ihan jäisellä tiellä räpylässä ja pikku lumella vielä paremmin. Helpolta jotenkin tuntui TM hallita kun minäkin sain sen pysymään hanskassa. Tosin ihan eri juttuhan toi pihasudittelu ja radalla ajo vähän eri asia. Taidan jättää nyt talviajot kun sen verran märäksi kamppeet menee, pikkasen ahistaa jos servo tjm menee p*skaksi.

JH
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #57 : 01.12.07 - klo: 12.27 »

Onko sinulla joku syy miksi laitat kaiken huomiolle tarkoitetun tekstin yliviivatuksi?
Itse käytän sitä aivan samaan eri tarkoitukseen ja siksi se sopii häiritsee tekstiä lukiessa.

 - Hount

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #58 : 01.12.07 - klo: 12.45 »
Jope  :grin:

Hienoa että auto vaikuttaa hyvältä. Tosiasia kuitenkin lienee ettet tiedä siitä vielä todellisuudessa mitään ennen kuin pääset vetämään sillä pölyssä ja röykyissä ja ottamaan kunnon airia  :wink: Sitten ne hyvät ja etenkin huonot puolet tulee vasta todella esiin ja josta lähdetään parantamaan autoa omaan lapaseen sopivaksi.

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #59 : 01.12.07 - klo: 14.25 »

Onko sinulla joku syy miksi laitat kaiken huomiolle tarkoitetun tekstin yliviivatuksi?
Itse käytän sitä aivan samaan eri tarkoitukseen ja siksi se sopii häiritsee tekstiä lukiessa.

 - Hount
   2 kertaa otsikkoon laittanut kosmeettisista syistä, otsikot sen verran isolla ettei häiritse lukemista.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+