Kirjoittaja Aihe: Kireämpää mottia  (Luettu 1735 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kireämpää mottia
« : 12.04.03 - klo: 22.20 »
Jos jossain vaiheessa tahtoo Mabuchi 540SH:sta vähän kireämmäksi vaihtaa niin olisiko suositella jotain edullisia moottoreita? Piharällästykseen tulee eikä kisaan, eli kestäviä mielellään, mitään sorveja tai muita huoltovälineitä ei ole eikä tule.

Tuo mabuchi taitaa kiertää tuollaisen 10 000 - 12 000rpm, ja olla yli 20 lankanen. (Mitä lankasuuskin sitten tarkottaa...)

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Kireämpää mottia
« Vastaus #1 : 12.04.03 - klo: 22.24 »
Pihasuditteluun kannattaa ostaa lrp: v10 moottori vaikka 17lankasella se menee :) Siinä on vielä ennakko säädettävissä ja en usko että sitä pitäisi sorvailla jos ajaa pienellä ennakolla. Elikkä moottoria myy power-racing   ( www.power-racing.net )
täysii

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kireämpää mottia
« Vastaus #2 : 12.04.03 - klo: 22.31 »
Aika erimoisia koneita LRP tekee, mikäs toi Runner Express on? Tosi halpa ainakin.

Viitsiikös joku ummikolle selostaa että miten vaikuttaa käytännössä että minkälankanen on ja mikä toi esim. x4 luku siellä perässä on? (Esim. 11x4)

Miten vaikuttaa virrankulutukseen, kierroksiin, tai tehoon?

Tommoseen pihakrossiin olis mukava laittaa pieni pinioni ja kone mikä kiertää pirusti niin jaksais mennä mutta löytyis enemmän vauhtia. Vai miten?

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kireämpää mottia
« Vastaus #3 : 13.04.03 - klo: 11.38 »
Niin onko kellään kokemuksia tosta Runner Expressistä? Ehkä vähän turhan tiukka on ykstoistakiekkanen maruiin mut onhan noita erilaisia.

Otsomaani

  • Vieras
Kireämpää mottia
« Vastaus #4 : 13.04.03 - klo: 11.40 »
se ensimmäinen luku tarkoittaa kuinka monta kertaa käämi lanka menee ankkurin "ympäri". Se toinen luku vaikuttaa kiihtyvyyteen, vähemmän niin kiihtyy nopeammin enemmän niin lähtee rauhallisemmin.

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kireämpää mottia
« Vastaus #5 : 13.04.03 - klo: 19.58 »
Jep, järkeilin jonkun aikaa niin hoksasin että eka luku on langan kierrokset, ja toinen luku on ilmeisesti lankojen määrä.

Virrankulutus taitaa mennä kierrosten mukaan ja teho samaten.

Poissa jhellman

  • Jäsen
    • Profiili
Kireämpää mottia
« Vastaus #6 : 01.05.03 - klo: 13.57 »
Voi Runner Express olla hiukan kireä Maruihin.. Näyttää kiertävän ja tehojakin kohtuudella.

LRP-Motor RUNNER Express 11x2
39.700 U/min / 160 Watt - Tuningmotor für Street- und Fun-Racer, austauschbare Motorkohlen,

Mulla on yksi edellä mainittu, ajattelin lyödä sen johonkin rata-autoon jossa kestävämmät rattaat. En ole vielä vain ehtinyt kokeilla, eli ei käyttökokemuksia vielä.

Voisi olla fiksumpaa valita vaikka joku seuraavista;

LRP-Motor GT2 TURBO 17x2
28.100 U/min / 151 Watt / 74 % / 213 Nmm - 2-fach Wicklung und 6.1 Colltec Racinggehäuse und Leichtlaufsinterlager, austauschbare Motorkohlen und Motorfedern  

--------------------------------------------------------------------------------
87-58192 LRP-Motor GT2 TURBO 19x2  
25.300 U/min / 143 Watt / 75 % / 219 Nmm - 2-fach Wicklung und 6.1 Colltec Racinggehäuse und Leichtlaufsinterlager, austauschbare Motorkohlen und Motorfedern  

--------------------------------------------------------------------------------
87-58212 LRP-Motor GT2 TURBO 21x2 25,00  
23.200 U/min / 361 Watt / 76 % / 232 Nmm - 2-fach Wicklung und 6.1 Colltec Racinggehäuse und Leichtlaufsinterlager, austauschbare Motorkohlen und Motorfedern

Noista mulla on hyviä kokemuksia, hinta/laatu on kyllä kohdallaan. Puhdistus ja uutta hiiltä sisään kun ne kuluu loppuun.

Tossa 21-lankasessa on aikamoiset tehot (ellei ole virhe webbi-sivulla). Akku menee ainakin nopeasti jos näin on...

terv,

Juha