Annat kovin vähän pohjatietoja, mutta tässä yleisellä tasolla työlistaa.
Onko auto kokoamisohjeen mukaisissa säädöissä? Ne ovat tuonkin auton kohdalla varmaan hyvä lähtökohta.
Sitten kannattaa lukea säätämisestä esim. täältä
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.htmlSeuraavaksi voi hakea esiin tiimikuskien asfaltilla käyttämiä setup'peja netistä.
Kun auton säädöt on käyty läpi ja kunnossa jatketaan
-kaikkien osien vapaa liikkuvuus
-asfaltilla ja huonolla pidolla spooli käyttöön
-renkaiden sopivuus ajoalustaan (Ote FTT säännöistä
Tourinluokkien renkaat
Talvella sallittu rengas on valmiiksi liimattu DHI “Sorex 28R glued on JB wheels with
JB foam inserts”.
Kesällä käytetään valmiiksi liimattuja rengassettejä (kuivalla LRP VTEC 27R 24 mm
(tuotenumero #65052)ja märällä LRP VTEC Dunlop D20 Radial (tuotenumero #65055).
Muitakin on, mutta nuo ainakin toimivat meikäläisissä oloissa.
-renkaiden liimaus vanteeseen kunnossa
-pitoaineen käyttö
-noparista ajotilanteeseen sopiva punch-asetus
-lähettimen asetukset (esim. ohjaukset EPA ja expo)
-radan pito, profiili, puhtaus ja tasaisuus
-sormien päissä on sitten se lopullinen säätö
Jos yllä oleva on kaikki kunnossa ja auto ei meinaa pysyä hanskassa, niin sitten niitä tehoja kannattaa vähentää (lähettimen throttle expo on nopea apu tähän, eikä maksa mitään).