Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 714246 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1440 : 22.09.08 - klo: 21.16 »

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1441 : 22.09.08 - klo: 21.37 »
Kuinkas paljon Kyoshon ponderi maksaa? Käsittääkseni kyseessä on LapZ ponderi?

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1442 : 22.09.08 - klo: 22.55 »
Ladies and Playboys. Käykää katsomassa http://rc10.fi/index.php?topic=30336.0

Kuka on mukana ?  :cool:

Mukana ollaan ja panostus tulee olemaan kova. Siis ainaskin kun ajetaa Ruotsalaisia vastaan Tukholmassa  :evil:
Kyosho GT Racing Art

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1443 : 22.09.08 - klo: 23.03 »
Kuinkas paljon Kyoshon ponderi maksaa? Käsittääkseni kyseessä on LapZ ponderi?


Parikymppiä.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1444 : 23.09.08 - klo: 00.14 »
GXR28SG:ssä on näköjään ihan omat (korkeammat??) moottoripukit.
edittiä:
Itseasiassa ei olekaan kuin kokonaisen puoli milliä korkeammalla.

IF210 aluslevy   3mm
IF108B pukki  12,5mm
IF211 koroke     1mm

"normaalit"

IF107 aluslevy 2mm
IF108 pukki   14mm
« Viimeksi muokattu: 23.09.08 - klo: 01.03 kirjoittanut InfernoGT »
Liikaa Kyoshoja

Poissa samby

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1445 : 23.09.08 - klo: 16.39 »
No helvata! pakko kyl osallistuu näihin kapinoihin!!! Täytyykin tilata noi gt2 välitykset kun meni muutenkin sen puolen romut vaihtoon (sg-akseli poikki ja vaihteiston rattaat vituiks :tongue:) mut kulki kaputtia ennen kuin paha henki!! (kiitokset pietolle säätö avusta raisiossa)
Hot bobies tc . Kyosho Igt . Traxxas Revo 3.3 . Tamiya Mini

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1446 : 23.09.08 - klo: 20.23 »
No helvata! pakko kyl osallistuu näihin kapinoihin!!! Täytyykin tilata noi gt2 välitykset kun meni muutenkin sen puolen romut vaihtoon (sg-akseli poikki ja vaihteiston rattaat vituiks :tongue:) mut kulki kaputtia ennen kuin paha henki!! (kiitokset pietolle säätö avusta raisiossa)

Ole hyvä. Kiva että pystyin auttamaan   :angel:
Kyosho GT Racing Art

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1447 : 24.09.08 - klo: 10.37 »
Ihan mielenkiinnosta, tässäkun on talvi aikaa ropata autoa niin kertokaapa minkälaisia diffiöljyjä te olette tänä kesänä ehtineet kokeilemaan? Ilmeisen "paksuja" öljyjä jengi on käyttänyt?

Tuolta ulkomaan keskusteluista lueskelin että joku oli päätynyt kokeilujen jälkeen 10000/7000 set upiin.   

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1448 : 24.09.08 - klo: 10.44 »
No helvata! pakko kyl osallistuu näihin kapinoihin!!!

Hienoa! Toivottavasti mahdollisimman moni tekee samoin!

Tämä on hyvä mahis samalla tutustua kilpailemiseen rennossa ilmapiirissä ja saada vinkkejä autoihin "pro" kuskeilta kuten Juha Sartesuo ja muutama muu, jotka ovat pitkän linjan Kyosho kuljettajia mm. krossiluokassa.

Ponderin ja ajokaluston hankinta on kertakustannus, kisat ovat ilmaisia, sen jälkeen maksaa pääasiassa vain polttoaine ja renkaat. Hyvä puoli tässä että IGT ei syö renkaita mielettömiä määri koska auto on verrattain kevyt. 16% nitro sopii hyvin, joka on hieman halvempaa kuin 25%

Ihan mielenkiinnosta, tässäkun on talvi aikaa ropata autoa niin kertokaapa minkälaisia diffiöljyjä te olette tänä kesänä ehtineet kokeilemaan? Ilmeisen "paksuja" öljyjä jengi on käyttänyt?

Tuolta ulkomaan keskusteluista lueskelin että joku oli päätynyt kokeilujen jälkeen 10000/7000 set upiin.   

Moi Janne, missasitko mun setupin edelliseltä sivulta :)

Kisoissa kävi jotku kuikuilee auton setuppia - ei ole hienoa kuponkia täytettynä mutta tässä omani lyhyesti:

Etu
diffi 60K
camber 0
haritusta 0

Taka
diffi 3K
camber -2
aurausta 3

Iskarit Losi 70wt joka kulmassa
Maavara noin ~15mm edessä ja takana + vähän droopia (jonkun verran mutta ei paljon)

Alumiini iskarit, ACRE jarrupalat ja SP jarrulevy, nopeat servot, vakaimet ja jäykkärit edessä ja takana, välitys 15/46 21/40

e: 10K edessä on minusta liian laihaa. Enemminkin 100K (ethän tiputtanu yhtä nollaa pois:) ja taakse tuo 7K.

Olen menossa baanalle tänään. Toivottavasti joku muukin pääsee mukaan!
« Viimeksi muokattu: 24.09.08 - klo: 10.50 kirjoittanut Mika R »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1449 : 24.09.08 - klo: 11.40 »
e: 10K edessä on minusta liian laihaa. Enemminkin 100K (ethän tiputtanu yhtä nollaa pois:) ja taakse tuo 7K.
Jep, sinusta  :wink:

Meinaan, että noita öljyjä kannattaa kokeilla itse, mikä sitten sovultaakaan omaan ajotapaan parhaiten. Itselläni oli alkuun edessä 80 000 öljyt ja nyt viimeksi 60 000 ja edelleen tuntui siltä, että voisi löysentää. Paksumpi öljy saa auton herkemmin puskemaan vedossa, minkä itse huomasin omasta autostani.

Vakioautoon kannattaa vaihtaa jotkut öljyt, nyrkkisääntönä jäykempää eteen kuin taakse. Kun tiedät mitä öljyjä diffeissä on, on siitä hyvä lähteä kokeilemaan muita paksuuksia.
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1450 : 24.09.08 - klo: 11.47 »
Öhöm...

No tuota itseasiassahan jäykempi etudiffi saa auton nimenomaan kääntymään paremmin veto päällä ja taas löysempi saa auton kääntymään paremmin ilman vetoa.
Toki jossain kohtaa saattaa tulla raja vastaan mikäli muut ominaisuudet ovat jollain tavoin pielessä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1451 : 24.09.08 - klo: 14.10 »
Vakioautoon kannattaa vaihtaa jotkut öljyt, nyrkkisääntönä jäykempää eteen kuin taakse. Kun tiedät mitä öljyjä diffeissä on, on siitä hyvä lähteä kokeilemaan muita paksuuksia.

Itse olen ajanut lähelle noita vakiorasvoja enkä pidä tätä tarpeellisena. Ainahan tämä on subjektiivista toki. Olen joitain muita kokeillut ja itse palaan aina tuohon lähelle tehdassetuppia olevaan. Tietenkään tämä ei tarkoita etteikö kannattaisi kokeilla jotain muuta. Öljyjen vaihto ei vaan ole niin kauhean hauskaa puuhaa, joten en ole kauheasti jaksanut siihen panostaakaan.

Nyt kun ulkolämpötila on kylmä niin renkaiden pito ei vastaa samaa kuin kesällä ja myös öljyt tuppaavat jäykistymään diffeissä vaikka olisi mitä silikoniöljyä

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1452 : 24.09.08 - klo: 14.19 »
Öhöm...

No tuota itseasiassahan jäykempi etudiffi saa auton nimenomaan kääntymään paremmin veto päällä ja taas löysempi saa auton kääntymään paremmin ilman vetoa.
Toki jossain kohtaa saattaa tulla raja vastaan mikäli muut ominaisuudet ovat jollain tavoin pielessä.

Tämä asia on aika tavalla naimisissa myös haritus ja ackerman säätöjen kanssa. Jos diffi on jäykkä pitänee ackerman vaikutusta vähentää. Rata-autoilussa kannattaa myös opetalla radiosta ohjauksen dual/rate toiminto (se säätörulla ei ole turhaan paremmissa radioissa siinä peukalon kohdalla  :p)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1453 : 24.09.08 - klo: 21.30 »
mielenkiintoista mutta ehkä enemmän tp10 asiaa kuin tässä luokassa.
Olin radalla, myös vesku ja pieto, olosuhteet täydelliset ja autokin samoin. Starttiboksi kilahti joka aiheutti pientä säätöä mutta onneksi vetostartti auttoi vähän ja pärjättiin yhdellä hikisesti. Silti erittäin nasta ilta, viimeisiä viedään ellei jopa viimeinen tänä vuonna radalla.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1454 : 24.09.08 - klo: 21.41 »
Luulen kanssa että tänään oli vika kerta tattarilla tämän kauden osalta. Nyt ei muuta kun odottelen GT2:sen julkaisua ja ensi kauden IGT sarjaa.
Kyosho GT Racing Art

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1455 : 25.09.08 - klo: 10.32 »
Nyt kun ajatuksia aletaan jo kääntämään ensi vuoteen, niin pieni toivomus myös tämän aktiiviseksi kehittyneen uuden luokan kuskeille.

Tattiksella Nuorisoasiainkeskuksella on ensimmäistä kertaa omalla havaintojaksollani (noin 5 v) selkeästi resursseja käytössä myös pienoisautoalueen kehittämiseen.
Asioita alkaa tapahtua jo nyt syksyllä, mm. konttien siirto ajajakorokkeen parantamiseksi. Kuista yksityiskohdista ja konkreettisesta etenemisestä erikseen toisaalla enemmän.

Se toivomus olisi se, että myös tämän luokan kuskit saapuvat runsain joukoin keväällä talkoisiin kun taas YHDESSÄ laitetaan rataa ja aluetta kuntoon meitä itseämme varten.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1456 : 25.09.08 - klo: 15.32 »
Jep, mukana ollaan Jarkko koska tilanne on kehittynyt näin hyvään suuntaan pitkästä aikaa!


Poissa samby

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1457 : 25.09.08 - klo: 15.53 »
Olipa sit mullakin levinny moottorin takalaakeri  :angry: vasta gallonan verran ajettu.
Mut voi olla et liika kuumuus on avittanut särkymistä.
Hot bobies tc . Kyosho Igt . Traxxas Revo 3.3 . Tamiya Mini

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1458 : 25.09.08 - klo: 16.04 »
Paljon mahdollista. Noilla GT2 välityksillä oli eilen 100C ja kulkee kovaa.

Se mitä on tietoa tuosta uudesta pannusta tihkunut niin kuulostaa lupaavalta.

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1459 : 25.09.08 - klo: 18.06 »
Moi!

Oon muuten nähny livenä gt2:sen.
Mulla on kuvakin siitä.
hinta 399$ + välityspalkkio :laugh:
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1460 : 25.09.08 - klo: 19.43 »
Mulla on kuvakin siitä.
hinta 399$ + välityspalkkio :laugh:

Aika kallis kuva! Onko ihan ameriikasta asti..  :shock:
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1461 : 26.09.08 - klo: 12.55 »
Tässä live kuva ihan ilmaiseksi



Pitäs olla ihan kohta meilläkin; huomaa musta jäähdytyskansi --> 20C tippuu lämmöt heti kuulemma

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1462 : 26.09.08 - klo: 14.17 »
20C pelkän värin vaihdon takia... MUAHAHAHAHa!!!!!!!
Aku Ankan takakannessa varmaan hehkutus menee läpi mutta ei täällä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1463 : 26.09.08 - klo: 14.20 »
Ehkä sun on parempi pysyä lukemassa sitä Aku Ankkaa sitten.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1464 : 26.09.08 - klo: 14.24 »
Oot näköjään ihan tosissas...

Älä ny viitsi iso mies kuvitella että pelkkä värin vaihto kannessa saa lämpöihin noin radikaalin eron aikasiks.
Jos et usko niin KOKEILE!!!  Pienen eron sillä aikaisiksi saat, mutta 20C... HAAAAH!!!

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1465 : 26.09.08 - klo: 14.25 »
Oot näköjään ihan tosissas...

Älä ny viitsi iso mies kuvitella että pelkkä värin vaihto kannessa saa lämpöihin noin radikaalin eron aikasiks.
Jos et usko niin KOKEILE!!!  Pienen eron sillä aikaisiksi saat, mutta 20C... HAAAAH!!!
Luuletko ite, että kyse on pelkästä värin vaihdosta, hyvän tähen sentään...
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1466 : 26.09.08 - klo: 14.27 »
En...
Väitinkö niin???

Pitäs olla ihan kohta meilläkin; huomaa musta jäähdytyskansi --> 20C tippuu lämmöt heti kuulemma

Tässä sitävastoin annetaan niin ymmärtää ja tähän kommenttiin myös kommentoin.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1467 : 26.09.08 - klo: 14.29 »
Lue nyt vaan sitä Aku Ankkaasi.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1468 : 26.09.08 - klo: 14.36 »
Luulenpa että sun kannattais alottaa ihan siltä Aku Ankka linjalta hiljalleen ton sun järjellisen juoksun kehittäminen.

Pelkällä kannen värin vaihdolla et tuollaista lämpöeroa aikaiseksi saa ja sen nyt tietää onneksi erittäin iso osa tätäkin hommaa harrastavista jampoista.

Sitävastoin kuten Mikko hieman asiaa sivuutti niin muitakin muutoksia on moottoriin tehty joten sitä kautta noin suuren muutoksen saavuttaminen on mahdollista.

Älä siis viitsi ihan sontaa horista että pelkällä kannen vaihdolla olisi tuossa autossa mukana tulevan moottorin lämmöt tippuneet noin paljon...
Jotenkin jaksan vielä uskoa ettet sentään sinäkään ihan niin pihalla olisi että uskoisit itsekään tuohon heittoosi.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1469 : 26.09.08 - klo: 15.10 »
Kukahan täällä horisee... sinä.

Aloita tosta