Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 590852 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1920 : 05.05.09 - klo: 10.22 »
Hyvä homma Janne.

Kokeilitko ilman vakaimia?

Itse kokeilin tuota HPI 41T "teräksistä" pääratasta tuossa kakkosen paikalla ja hyvinhän se toimi noin about 4 tankillista. Sen takia tuo on lainausmerkeissä, koska siihen rattaaseen kului urat ja sitten vaihtaja alkoi luistaa.

Joskus ens viikolla mulla pitäs olla noita uusia GT2 IG110B rattaita ja sitten nähdään onko niistä mihinkään  :cheesy:

Poissa jkort

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1921 : 05.05.09 - klo: 10.34 »
en kokeillut vielä ilman vakaimia mutta ajattelin kokeilla jotta edestä ottaa vakaajan pois. vähän aliohjautuva oli veto päällä, onko vinkkejä ?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1922 : 05.05.09 - klo: 10.49 »
Mulla meni ilman vakaimia Audi sinne minne pitikin, ei ali eikä yli.

Kokeile ilman.

80wt on aika jäykkää öljyä, se ehkä vaikuttaa just tohon ettei käänny koska painonsiirtoa tulee vähemmän?

Itse laitoin 60wt muistaakseni.

Poissa jkort

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1923 : 05.05.09 - klo: 13.29 »
joo, tässä on näitä säätöjä mitä voi kokeilla, juurikin vois kokeilla ohuempaa öljyä iskareihinkin, saa enemmän painon siirtymistä aikaan. Tulipahan koettua tuo jäykkäkin öljy :)

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1924 : 05.05.09 - klo: 13.55 »
onhan se ainakin vakaa :)

Poissa jkort

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1925 : 05.05.09 - klo: 13.59 »
sitäpä juuri :) paljon parempi oli ajaa kuin viimevuotinen malli. Eli ei se huono ollut... ja jarruttessa ei ollut levoton.
Joku kumma oli kans kun ilmeisesti kytkin rupesi hieman luistamaan, mietin että olisiko aika myös vähän pärempaa kytkintä laittaa vai mikä lie

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1926 : 05.05.09 - klo: 14.02 »
Komposiittinen KC-45 2-palainen on hyvä kytkin, vaikka jotkut käyttääkin 3-palakytkintä

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1927 : 05.05.09 - klo: 14.17 »
Voisin kyllä lämpimästi suositella 3 lapaista alumiiniä. Komposiitti tahtoo sulaa sitten ku aletaan ajamaan oikeasti kovaa ainakin kokemuksesta 3 lapainen tästä kaksi palaisesta en tiedä kun kokemusta ei ole.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1928 : 05.05.09 - klo: 14.57 »
Komposiittinen KC-45 2-palainen on hyvä kytkin, vaikka jotkut käyttääkin 3-palakytkintä

Jannen kytkin oli kyl lopussa aika moro. Mulla ainakaan nuo komposiittiset ei kestäneet kuin 2 tankillista. Okei onhan toki valmistaja eri mutta, silti.
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1929 : 05.05.09 - klo: 15.05 »
Erikoista. Kyllä noi kestää minusta hyvin. No laittaa vaihtoon.

Poissa pieto

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1930 : 06.05.09 - klo: 20.09 »
Hell Yeah. Hyvää vääntöä ja paljon autoja. Eiköhän yritetä keskiviikkoisin pitää se kerhoilta.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1931 : 06.05.09 - klo: 20.14 »
Jeps hauskaa oli vaikka kävinkin pihalla suht usein  :grin:
kyllä tää tästä.. :laugh:
JQ

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1932 : 06.05.09 - klo: 21.00 »
Näin se on! Ens Ke uudestaan.

Otin lopuksi kierrosaikoja, useampi 22.8x alkuinen. Ollaan hyvässä vauhdissa vaikka viimekesäisiä aikoja ei vielä tullut alitettua, ajo on tasaisempaa (average lap time) ja uskon että kierrosajat tuosta paranee kun tulee oikea kesä, nythän ajettiin vielä aika kylmällä asfaltilla. Nämä ajat siis ihan Kyoshon RTR moottorilla.

Ajoin ilman vakaimia Ipanema renkailla ja paketti pysyi hyvin kasassa. Auto on tarkka ajettava eikä irtoa lapasesta kuin silloin jos ei ihan kunnolla keskity ajoon. Hyviä tilanteita ja hauskaa menoa, meitähän oli kunnon porukka 4 Kyoshoa ja 4 Hong Noria. Siinä saatiin jo kunnon karkelot aikaan!
« Viimeksi muokattu: 06.05.09 - klo: 21.07 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1933 : 06.05.09 - klo: 22.45 »
Komposiittinen KC-45 2-palainen on hyvä kytkin, vaikka jotkut käyttääkin 3-palakytkintä

Jannen kytkin oli kyl lopussa aika moro. Mulla ainakaan nuo komposiittiset ei kestäneet kuin 2 tankillista. Okei onhan toki valmistaja eri mutta, silti.

Kytkimessä ei ollut vikaa. Takakardaani taisi olla löysällä jossain vaiheessa, en tiedä oliko sitten syy tähän. Kytkin oli kunnossa. Käytän itse samaa.

Oma auto tosiaan toimi tänään kuin kello. Moottori on vahva ja yllättävän hyvä.
« Viimeksi muokattu: 06.05.09 - klo: 22.49 kirjoittanut Mika R »

Poissa DARIEN

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1934 : 07.05.09 - klo: 06.32 »
Mikähän on maksimi lämpötila tolle IGT:n normi koneelle ja mistä kohtaa mitattuna?Eilen ku ajeltiin sisään ja säädettiin tota mottia niin tuntu et melko kuumana oltiin jos vertaa IGT 2:n lämpöihin.
Inferno GT Ferrari     Inferno GT2 Audi

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1935 : 07.05.09 - klo: 11.01 »
Vanhempi GXR28 100-120C

Uudella ei tunnu olevan niin väliä, ja se todella kulkee, Team Orionin putki "SG" koneeseen on mukava lisä ja tuottaa paremmat huiput.
« Viimeksi muokattu: 07.05.09 - klo: 11.07 kirjoittanut Mika R »

Poissa DARIEN

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1936 : 07.05.09 - klo: 12.18 »
Ja mikä oli tuo mittaus kohta koneen kyljestä vai siitä päältä ku se on  aina kaikkein kuumin.
Inferno GT Ferrari     Inferno GT2 Audi

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1937 : 07.05.09 - klo: 12.22 »
Lämpö mitataan aina tulpasta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1938 : 07.05.09 - klo: 12.27 »
Ja siis tarkemmin selitettynä infrapuna mittarilla suoraan koneen päältä, eli mittari kiinni kanteen (samalla tyylillä kuin hehkuttimen laittaisi) linssin osoittaessa suoraan tulppaa kohti.

Ja tämäkin mittaus tehdään vieläpä juuri ajettuun koneeseen, eli kun autolla on kaahattu, äkkiä mitataan juuri kuumasta koneesta, eikä siis siten että auto on esim sammunut jonnekin tankin loppumisen tai jonkun muun syyn johdosta... käppäillään rauhakseen hakemaan auto, kävellään varikolle ja sitten mitataan.
Lämmöt tippuu erittäin nopeasti parikymmentä astetta jne.

Eli ajetaan ihan reilusti vaikka puol tankkia, ajetaan viereen ja mitataan lämmöt välittömästi käyvästä koneesta.

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1939 : 07.05.09 - klo: 18.10 »
ja ite oon huomannu että inframittarit eivät välttämättä mittaa siitä mihin laseri näyttää,eli kuuminta kohtaa täytyy vähän "etsiä"
hobao hyper 8

Poissa pieto

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1940 : 07.05.09 - klo: 19.04 »
Asensin tänään GT2 IG110B rattaat autoon. Kyosho suosittelee että käytetään kuulalaakereita näiden yhteydessä. Ongelma on se että laakerit eivät mahdu akseliin joka menee rattaiden läpi. Laakerit kummiskin menivät IGT:n akseliin, siis asensin rattaat IGT:stä olevan akseliin. Mika tais ratkaista ongelman sillä että hioi akselia varovasti kunnes laakerit menivät paikoilleen.

Toinen tärkeä asia, kannattaa shimmata se keskipakokytkin mikä toimii vaihtajana mahdollisemman syvälle että se vaihtajan kynsi osuu rattaan tappiin keskelle eikä jää laitaan.

Enää minulla ei ole ollut ongemia rattaan hampaiden kulumisella kun shimmasin koneen kunnolla, suurin ongelma on että kakkoisvaihteen spurrin tappi mihin se kynsi ottaa kinnii kuluu yllättävän nopeasti. Toivottavasti tämä ongelma kummiskin poistuu uusien B rattaiden myötä.

Toivottavasti ymmärrätte minun selityksen  :lol:
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1941 : 07.05.09 - klo: 21.05 »
Näinhän se menee. On mielenkiintoista nähdä tilanne uusilla rattailla, itsekin laitoin ne Audiin, kuten myös uuden "SG" koneen.

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1942 : 08.05.09 - klo: 19.38 »
Oma päivän saldo alla :shock:
sinne se kuoli takasuoralle vaikka lämmötkin oli ajossa 120 paikkeilla :cry:
nooh.. toimivat palaset pitäisi löytyä toisesta koneesta
JQ

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1943 : 08.05.09 - klo: 19.45 »
Kone ei tainnut olla uusi? semmoisia nuo vanhemmat GXR:t ovat, sattuu ja tapahtuu.

Tsekkaile myydään -palstoja ja bongaa "SG" malli jos et kaupasta halua hakea. En usko että kadut hankintaa. Se on kaikinpuolin yllättänyt positiivisesti. Tietty sitä ei ole "race" testattu vielä joten pienellä varauksella vielä.

Kyosho teki järkevän ostoksen ostaessaan Orionion. Nyt se alkaa näkyä.

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1944 : 08.05.09 - klo: 19.57 »
Joo ei ollut uusi kone.

Eipä tässä oikeastaa harmita muu kuin että ajot jäivät vähiin kun oli niin hyvä päiväkin :)

Täytyy pitää silmät auki jos sattuisi tulemaan SG eteen :)
JQ

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1945 : 08.05.09 - klo: 20.01 »
No sehän se on tietty ja ainahan rikkoutuminen harmittaa. Mutta osa myös tätä hommaa. Jep!

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1946 : 09.05.09 - klo: 14.37 »
Japanin poikien GT kisailua, kuvaa varikolta ym.



..ja Pieton Audi
  :wink:
« Viimeksi muokattu: 09.05.09 - klo: 14.48 kirjoittanut Mika R »

Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1947 : 09.05.09 - klo: 22.18 »
tuli tuossa ylemmässä videossa hyvin esiin igt:n ja igt2:n kokoero kun puolessavälissä videota subaru ja vihreä vette kisaavat. eipä kyllä ollut subull mitään jakoa nopeudessa, eikä lyhyt akselivälikään tuntunut tuolla radalla paljon auttavan ennemminkin teki ajosta hieman agressiivisemman näköistä(gt2 näytti paljon vakaammalta)

Tietenkin on aivan turha spekuloida nopeuksia ja ajoa kun ei tiedä minkälaista tekniikkaa ja minkätasoiset kuskit autoilla oli :/ Mutta kokoero oli kyllä todella silmiinpistävä.

ja tuossa tuolta infernogt proboardsin kautta löytynyt setup sheet http://www.rctech.net/forum/4258564-post505.html

pieni kysymys vielä loppuun: onkos noista -b loppuisista ratassarjoista jo tullut kokemuksia? ymmärtääkseni niillä pitäisi alkaa kestämään, tai olisiko joku kehittänyt jonkin sortin metalli ratas konvrsiota 1-vaihteeseen? 2 rattaana onkin savagen ratas josta on alkanut tosin tulla huonojakin kokemuksia, mutta toivotaan nyt että kestäisi.
« Viimeksi muokattu: 09.05.09 - klo: 22.23 kirjoittanut TfeK »
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1948 : 09.05.09 - klo: 22.48 »

pieni kysymys vielä loppuun: onkos noista -b loppuisista ratassarjoista jo tullut kokemuksia? ymmärtääkseni niillä pitäisi alkaa kestämään, tai olisiko joku kehittänyt jonkin sortin metalli ratas konvrsiota 1-vaihteeseen? 2 rattaana onkin savagen ratas josta on alkanut tosin tulla huonojakin kokemuksia, mutta toivotaan nyt että kestäisi.

Mielestäni Pietolla oli B ratas autossa viimeksi ja vaihde ei enään vaihtunut pienen ajan jälkeen. Eiköhän Pieto kommentoi jossain vaiheessa.


Sain korjailtua oman moottorin ja nyt kehrää taas hienosti :)
JQ

Poissa pieto

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1949 : 09.05.09 - klo: 23.26 »

pieni kysymys vielä loppuun: onkos noista -b loppuisista ratassarjoista jo tullut kokemuksia? ymmärtääkseni niillä pitäisi alkaa kestämään, tai olisiko joku kehittänyt jonkin sortin metalli ratas konvrsiota 1-vaihteeseen? 2 rattaana onkin savagen ratas josta on alkanut tosin tulla huonojakin kokemuksia, mutta toivotaan nyt että kestäisi.



Mielestäni Pietolla oli B ratas autossa viimeksi ja vaihde ei enään vaihtunut pienen ajan jälkeen. Eiköhän Pieto kommentoi jossain vaiheessa.




Sain korjailtua oman moottorin ja nyt kehrää taas hienosti :)


Hampaat kestää B rattaassa. Huono puoli että vaihtajan tappi kuluu yllättävän nopeasti. Vielä pitää vähäsen säädellä ja ihmetellä.


Hienoa että kone pelittää taas   :lol:
Kyosho GT Racing Art