Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 715045 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2040 : 05.06.09 - klo: 23.20 »
jep,hierotaan.mutta tuskin huomaa baanalla  :laugh:

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2041 : 05.06.09 - klo: 23.24 »
jep,hierotaan.mutta tuskin huomaa baanalla  :laugh:

Tietysti huomaa. Tulee ainaskin 10% lisää vauhtia  :lol:
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2042 : 06.06.09 - klo: 12.14 »
Pari äksön kuvaa..






Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2043 : 06.06.09 - klo: 16.26 »
nyt antautui täälläkin tuo savagen metalliratas, tai rattaan ja vaihtajan yhteinen kuluma alkoi riittämään.
2 tankkillista se kesti sen jälkeen kun säädin sen ottamaan hieman myöhemmin, joten gt2:n vakio rattaisiin taidan siirtytä takaisin. Niiden 2 rattaita kun on kertynyt sitä mukaa kun 1 rattaita olen siloitellut.

Sitten kysymys:

Tuli taas aukaistua tuo kone(ei sg malli vaan ihan igt:n vakio. Ollut tapana n.1litran välein avata ja tarkastella.) silmiin sattui seuraavat asiat.
-etulaakeri falskaa
-männässä ja putkessa jälki, ilmeisesti joku jyvänen mennyt läpi
-vauhtipyörää kun pyörittää niin ykk:ssa ilmenee kiertokangessa välys.

äkkiä katsottuna noistakin kertyy ihan kohtuu lasku, ja ymmärtääkseni tähän saa aika usein vaihdella noita laakereita? Aloin tuossa miettimään muita koneitakin, ja tuo RC Garagessa oleva Go .28 houkuttelisi huokean hintansa takia(ja säilyisi tekniikaltaan kisa laillisena jos intoutuisi kisailuista)
Ja toki tuo kyoshon omakin kone on todella paljon kehuttu, mutten löytänyt sille hintaa vielä(tiedän että se selviää soittamalla.)
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2044 : 06.06.09 - klo: 16.34 »
nyt antautui täälläkin tuo savagen metalliratas, tai rattaan ja vaihtajan yhteinen kuluma alkoi riittämään.
2 tankkillista se kesti sen jälkeen kun säädin sen ottamaan hieman myöhemmin, joten gt2:n vakio rattaisiin taidan siirtytä takaisin. Niiden 2 rattaita kun on kertynyt sitä mukaa kun 1 rattaita olen siloitellut.

Sitten kysymys:

Tuli taas aukaistua tuo kone(ei sg malli vaan ihan igt:n vakio. Ollut tapana n.1litran välein avata ja tarkastella.) silmiin sattui seuraavat asiat.
-etulaakeri falskaa
-männässä ja putkessa jälki, ilmeisesti joku jyvänen mennyt läpi
-vauhtipyörää kun pyörittää niin ykk:ssa ilmenee kiertokangessa välys.

äkkiä katsottuna noistakin kertyy ihan kohtuu lasku, ja ymmärtääkseni tähän saa aika usein vaihdella noita laakereita? Aloin tuossa miettimään muita koneitakin, ja tuo RC Garagessa oleva Go .28 houkuttelisi huokean hintansa takia(ja säilyisi tekniikaltaan kisa laillisena jos intoutuisi kisailuista)
Ja toki tuo kyoshon omakin kone on todella paljon kehuttu, mutten löytänyt sille hintaa vielä(tiedän että se selviää soittamalla.)


Netistä saat jotain osviittaa hinnoista :)

GXR28SG : http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.74026&BildLopNr=01
GXR28 : http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.74025&BildLopNr=01

Itselläni tuo Go Techin 28 ja toiminut hyvin tähän asti. Parilla muullakin GT kuskilla tuo moottori.
IGT2 vauhtipyörä, kytkin ja vaihtoisto myös. Putkena Honkkarin joku perus.
JQ

Poissa Tomi H

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2045 : 06.06.09 - klo: 18.23 »
Olen tässä tuumaillut IGT2:sen hankintaa. Onkos noissa muita ongelmakohtia kuin 2-vaihteen ratas ja mistäs olette varaosat hankkineet autoihinne?
Losi Lst -  Inferno GT2 - Spektrum DX3S

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2046 : 06.06.09 - klo: 19.44 »
Ei kait se kakkonenkaan enään ole ongelma.

Itse pk-seudulla asustelen niin täällä on tuo kyoshon pro-shop josta saanut varaosat.
JQ

Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2047 : 07.06.09 - klo: 02.03 »
tosiaan kakkosen ongelma ymmärtääkseni poistui noiden "B" rattaiden myötä, ja viimeistaan evolva konversiolla.

Enpä ollut tuota sg:n hintaa itse kyoshon sivuilta ennen huomannut. Taidan silti kallistua tuohon Go:n kannalle, se kun tällähetkellä kustantaa melkein saman kuin tuohon nykyiseen uusittavat osat(ja saapahan opetella samalla sisäänajonkin + nykyisestä koneesta voi tehdä muiden inferno jämäosien avulla jonkinsortin truggyn monttu bashaukseen)ja onpahan se vielä ~100€ halvempi kuin muut ehdokkaat.
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2048 : 08.06.09 - klo: 22.15 »
Sivukuva



Takaa vaikka ei nyt aivan Vetten esikuvan mukainen olekaan


Poissa Tomi H

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2049 : 09.06.09 - klo: 22.41 »
Mistäs tuo taaksepäin puhaltava putki on hommattu? Vaikuttaa hyvältä sijoitukselta, kun ei taida kylkeä sotkea enää.
Losi Lst -  Inferno GT2 - Spektrum DX3S

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2050 : 10.06.09 - klo: 07.54 »
pro shop suutarila

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2051 : 10.06.09 - klo: 08.53 »
Osanumero on IGW007 mutta niitä ei ollut monta jäljellä ja saatavuus tämän erän jälkeen on hetkeksi huono kuulemma

Tuosta putkesta sen verran, että Pietohan on kurvaillut sillä jo jonkun aikaa, itse pääsen oikeasti kokeilee vasta kisoissa Lauantaina jos sää ei muodostu esteeksi. En tiedä onko Pieto huomannut eroa ajettavuudessa suuntaan tai toiseen, mutta periaattessahan tuo putki on enemmän oikeassa paikassa kuin sivulla eli vie painon pois sivusta takarenkaiden päälle keskelle. Painopiste tosin hieman nousee koskee koska se on ylempänä. Mielenkiintoista nähdä miten tuo painon keskittyminen vaikuttaa, vaikuttaako mitenkään, nyt pidotetulla radalla. Tehomielessä en odota parannusta mutta en olennaisesti huonontuvankaan ainakaan vakioputkeen verrattuna.

Putken saa kiinni mihin tahansa .21-.28 moottoriin koska pakoadapterissa (käyrässä) on "vakio" jousikiinnitys o-tiivisteellä. Mukana tulee myös sovitinpala jolla tuon saa kiinnin GXR:ään ja samalla adpterilla saa siis kiinni yhtä lailla GXR:ään minkä tahansa muun normi pakoputkiston. Toimii siis molempiin suuntiin.

Olennaisin asiahan tässä putkessa on kuitenkin esikuvanmukaisuus niinkuin GT luokassa muutenkin (ainakin itselle) :grin:
« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo: 08.56 kirjoittanut Mika R »

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2052 : 11.06.09 - klo: 21.27 »
mites onko kellään ollu kössössä os 28 trukki konetta kiinni ja mitenhän ton kestävyys?

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2053 : 11.06.09 - klo: 22.50 »
Viime kesänä mulla oli. Hyvinhän se kesti. Mutta ei siihen tarvi niin paljon voimaa ... menee pelkäksi suttailuksi :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2054 : 12.06.09 - klo: 08.15 »
Kotimaassa krossi tai truggy kisamoottoreita ei näy kisa-autoissa, koska ovat GT sääntöjen mukaan laittomia. Olen itse ajellut jonkin verran kisa .21 moottorilla ja kyllähän sellasella IGT liikahtaa varsin mukavasti. Etenkin GT2 laatikolla (=välityksillä) auton saisi luultavasti kulkemaan toistasataa.

Radalla on hieman toinen juttu. Laatikko joutuu koville koska vaihtamista tapahtuu enemmän kuin satunnaisessa suttauksessa. Evolvan laatikolla voiman saa siirtymään tiehen ongelmitta, kuten tämä http://ipanemasports.com/blackhawksrevolvatransmission.aspx

Tämä noin niinkuin lyhyenä vastauksena.

Tsekkaa tämä video ja related "liquid ice corvette" videot http://www.youtube.com/watch?v=-YEPkEX-q5M
Tässä on käsittääkseni vakiomoottori mutta muissa on sitten Axialia pelissä

« Viimeksi muokattu: 12.06.09 - klo: 08.43 kirjoittanut Mika R »

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2055 : 12.06.09 - klo: 11.07 »
suttailu olis tarkoituksenakin driftausta raa alla voimalla ei muovi renkailla... kyllä toi yhden ylimääräise 28 ossin osote taitaa olla tiedossa  :evil: :evil:

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2056 : 12.06.09 - klo: 11.26 »
Jees, driftaukseen jäykkä akseli, ilman vaihdetta ja diffiä, voisi sopia hyvin monster-power-koneella; sen pystyy helposti tekemään laittamalla vaan 46T spurrin kiinni akseliin ja sitten vaan jotain 17-18T kytkinkelloa peliin niin ei pelkoa rikkoutumisesta. Jos kuitenkin päätät käytttä vaihdetta (GT2 40T kakkonen antaa kulkupuolta enemmän kuin tarpeeksi) niin laita vaihde löysälle jolloin se vaihtaa heti liikkeelle lähdön jälkeen ja näin pidentää vakiovaihteen ikää. Vältä myös revittämistä renkaat ilmassa.

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2057 : 12.06.09 - klo: 11.32 »
toisaalta voisihan siihen vaihteet jättää jos joskus innostuu lähtemään ihan radallekkin niin piisaa kulkua sieläkin kiusaamaan vakioita... *mottona vauhi/voima korjaa virheet* jo hauskanpito laitteessa voimaahan ei koskaan ole liikaa.... juu ja voimaahan tossa kyllä riittää lähteä vaikka paikaltaan kakkosella ja veikkaan että kestää vakio igtn mukana vielä kiihdytyksissäkin :mrgreen:

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2058 : 12.06.09 - klo: 11.34 »
tuli tuota joskus kokeiltua crossi radallakin pari kierrosta alusta ylös samoin kori tolpat ja crossin renkaat alle. josta tuli mieleen ei kellään olis ylimääräisenä taka koritolppien runkoa jolla tolpat tulee iskari torniin kiinni???

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2059 : 12.06.09 - klo: 11.43 »
kyllä tuohon edelliseen viestiisi, tosin tuo uusi ReadySet kone ei ole lainkaan hassumpi ja siitäkin löytyy kohtuullisesti paukkua, jolloin sitten tullaan juuri siihen että miten sen tehon saan välittymään tiehen niin että auto rajummalla moottorilla varustettu pysyy "putkien" välissä. Tässä on olennaista tietenkin kuski ja renkaat, ja jonkinverran setuppi. Jos meillä olisi vapautettu moottorit GT luokassa niin ei epäilystä ettenkö itsekin ajaisi vähintään .21 kisakoneella, ehkä jopa 28:lla. Tuo Evolva vaihde nimittäin kestää tehoja ja vaihtaa niin pehmeästi, eikä ihme sillä sama vaihde löytyy MM autoista V-one-RRR (1:10) ja Evolva M3 (1:8) eikä rikkoutmisen vaaraa. Muutenhan hyviä renkaita on saatavilla eikä GT2 setuppia tarvitse juuri paketista muuttaa ollakseen hyvä, jos ollenkaan.

Moni sitten ihmettelee ja miettii että miksi GT2:ssa on vielä tuo finger -tyyppinen vaihde kun siinä on näitä kesto-ongelmia enkä sitä ihmettele; iso laiva kääntyy hitaammin ja kun muistetaan mikä on Inferno GT auton historia, sehän juontaa tuolta LandMax ajoilta jolloin nämä vaihteellisenakin oli suunnattu vielä yhtä lailla soralle kuin asfaltille ja siinä sekamaastossa tuo finger/kynsi -tyyppinen vaihde pelitti paremmin, plus että on aloittelijalle helpompi rakenne ylläpitää ja säätää, täysveriksi kisa-autoiksi kun näitä silloin ei vielä mietitty. No katsotaan mitä GT3 tuo tulleesaan, sitä ei vielä tiedä, onneksi konversion voi tehdä itse tai sitten esim. ostamalla tuo Ipaneman paketin tai ajaa vakiovaihteella, jos osaa suhtautua siihen tietyin varauksin. Ja toki on näitä muita autoja markkinoilla, joissa asia on jo ratkaistu, minun puolestani valinta on täysin vapaa.
« Viimeksi muokattu: 12.06.09 - klo: 11.54 kirjoittanut Mika R »

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2060 : 12.06.09 - klo: 11.47 »
juu eiköhän tuo muuton pidetä aika vakiona.... katsotaan ny mitä keksitään sutimista hillitään sormella tai radiolla :mrgreen:

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2061 : 12.06.09 - klo: 12.03 »
Pulistaan nyt vielä sen verran, että huomennahan kotimaiset IGT kuskit saavat tulikasteen GT2 :lla ekaa kertaa, saa nähdä miten homma toimii ja onko meistä vastusta muille.

Evolvan vaihteen lisäksi omassa autossani on vakioon verrattuna tuo takapuhalteinen pakoputkisto ja optio alumiini-iskarit, koska ne löytyivät viime vuodelta, samoin ACRE jarrupalat, muuten auto on vakio pohjalevyä sun muuta myöten. Jarruja en vaihtanut oikeastaan itseni takia vaan siltä varalta ettei auto pitkissäkään finaaleissa menetä jarrutehoaan ja välttääkseni kolaroimista muihin. Vakiojarrukin voi kestää mutta en ole ajanut sillä niin pitkiä stinttejä. Kaasuservokin on vakio, edessä on Orion Vortex "sininen" malli.

Joten auto ei sillä tavalla ole mitenkään viilattu tai kevennetty malli, hiilikuitua ei tästä löydy ja painoakin on kokolailla rutkasti vakion verran. Ihan tarkoituksella mennään näin tällä kertaa, jotta ei tule käsitystä että kyseessä olisi joku "Kyosho tiimi" auto tmv.


« Viimeksi muokattu: 12.06.09 - klo: 12.07 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2062 : 12.06.09 - klo: 13.34 »
.. jos joskus innostuu lähtemään ihan radallekkin niin piisaa kulkua sieläkin kiusaamaan vakioita... hauskanpito laitteessa voimaahan ei koskaan ole liikaa....

Olen tavannut radalla kavereita jotka olisivat eri mieltä asiasta kun ajosta ei vaan tule mitään. Niin asfaltilla kuin savellakin. Siis nyt kun puhutaan rata-ajosta. Lisäyksenä voisin hyvin mukaanlukea myös itseni tuohon porukkaan.  :grin:
« Viimeksi muokattu: 12.06.09 - klo: 13.38 kirjoittanut Mika R »

Poissa Tomi H

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2063 : 12.06.09 - klo: 18.11 »
Tuli sitten laitettua tilaus Modelsporttiin Audi korisesta IGT2:sta. Mainiota palvelua sieltäkin näköjään saa. Olivat laittaneet mailia, koska olin myös tilannut renkaat ja vanteet, jotka eivät sovi kyseiseen malliin  :smiley:. Otin ne tuota LST:tä varten.
Losi Lst -  Inferno GT2 - Spektrum DX3S

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2064 : 12.06.09 - klo: 21.25 »
Ei huono! Hienoa Tomi, raisiossa voit sitten käydä ajelee, GT2 taittuu sinne ainakin lyhyillä välityksillä ihan mukavasti.

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2065 : 12.06.09 - klo: 22.24 »
.. jos joskus innostuu lähtemään ihan radallekkin niin piisaa kulkua sieläkin kiusaamaan vakioita... hauskanpito laitteessa voimaahan ei koskaan ole liikaa....

Olen tavannut radalla kavereita jotka olisivat eri mieltä asiasta kun ajosta ei vaan tule mitään. Niin asfaltilla kuin savellakin. Siis nyt kun puhutaan rata-ajosta. Lisäyksenä voisin hyvin mukaanlukea myös itseni tuohon porukkaan.  :grin:

no joo vaikeahan ylitehokasta on hallita... vert aikanaan B ryhmän hirviöt s1 audi beugeot 205 t16 4 yms mutta saa mennä ainakin kahva edellä

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2066 : 12.06.09 - klo: 22.28 »
..ja driftaukseenhan sellainen on varsin mainio. Siinä toimivat kohtuu hyvin nuo Kyoshon vakiorenkaat jotka on aika kovaa seosta pienellä kuviolla. Varsinkin jos assu on vähän märkä. Kestävät suditusta kisarenkaita paremmin.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2067 : 18.06.09 - klo: 22.51 »
Saldo 18.6.2009 :kiss:
« Viimeksi muokattu: 15.05.10 - klo: 09.10 kirjoittanut InfernoGT »
Liikaa Kyoshoja

megapaula

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2068 : 18.06.09 - klo: 23.07 »
Näyttää ihan siltä,että on menny rikki. :P

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2069 : 19.06.09 - klo: 00.09 »
Saldo 18.6.2009 :kiss:

Oliko tuo nyt SG koneesta vai vanhasta versiosta?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec