Tässä keittämisessä ja kaikenlaisessa kuumentamisessa kannattaa olla tarkkana ettei vanne lämpene yli 90 asteiseksi missään vaiheessa. Se nimittäin on rajalämpö melkein kaikille vanteissa käytetyille muoveille jolloin muovin ominaisuudet saattavat muuttua jotenkin. En ole ihan varma mitä muoveja vanteissa käytetään enkä siis tiedä josko juuri ne kestäisivät enemmän lämpöä, mutta joku viisaampi vois vähän valaista tässä yhteydessä vanteissa käytettyjen muoviseosten saloja. Taitaa kyllä mennä helposti tuotesalaisuuksien puolelle.
Emmehän kuitenkaan halua vanteille tapahtuvan mitään muutoksia kun nykyään on jo muutenkin oltava tarkkana minkä laatuisia vanteita käyttää. Jotkut meinaan on melko kovia tai tosi pehmeitä seoksia eikä niillä sit sen takia teekään ,ainakaan 8-crossissa, yhtään mitään.
Juurikin tämän takia toi uunissa kuumentaminen tai höyryttäminen on parempi vaihtoehto kuin keittäminen.
Myös yks toimivaks havaittu kikka on liuottaa renkaita asetonissa pari päivää. Ja vielä tehokkaampi keino on käyttää liuottimena nitrometaania, sitä vaan on vähän hankala saada ja käyttää koska se luokitellaan ainakin Suomessa myrkyksi. Nitrometaanilla cyanoakrylaattiliimat liukenee jopa hetkessä. Juurikin esim. CA-Debonderit on nitrometaanipohjaisia litkuja. En vaan tiedä tällä hetkellä mistä Notrometaania sais tai mitä se maksais, mut olis hauska tehä taas kokeilu. Liuotin joskus -90 luvun lopulla joitakin 1:10-vanteita nitrolla mut sillon oli vissiin eri muoviseokset käytössä. Ainakaan sillon nitro ei muuttanu vanteita mitenkään.
Toi asetoni on helppoa hankkia ja sopivan astian saa esim peltisestä lakkaämpäristä. Kunhan se on tiivis ettei liemet haihdu. Sit vaan asetonit pönttöön ja munkit uimaan. Jos haluaa niin kumit kannattaa leikata pois ensin vaikka saksilla. En nimittäin ole ihan varma mitä asetoni tekee renkaitten foameille. Joku metallinen painoks päälle että vanteet on pinnan alla kokonaan.
Asetoni kestää määrästä riippuen useita (jopa kymmeniä) liuotuksia kunhan ensin huuhtelee klemmit rasvasta ja muusta liasta. Parin päivän jälkeen vanteet on muutenkin kun uudet mahollisia naarmuja lukuunottamatta. Eikä, ei omien, kokemusten perusteella vaikuta vanteiden muovien ominaisuuksiin mitenkään.
Liuottamisissa on se etu, että vanteet puhdistuu samalla täydellisesti. Lämmittäminen tosin on nopeempi konsti mut siinä täytyy tosiaan olla tarkkana lämpöjen kans.
HUOM! Kun läträät palavien tai haihtuvien aineiden kanssa, muista AINA ottaa selvää turvallisuusohjeista ja NOUDATA niitä. Älä tee mitään minkä turvallisuudesta et ole aivan varma. Nimim. "Blew my eye with backfired rifle".