Sotkenpa minäkin kysymykseni tähän topikkiin.
Mulla on museoikäinen Inferno DX aika reilusti viilatulla moottorilla.
Käy tyhjäkäyntiä hyvin ja matalilla toimii kans suhteellisen hyvin.
Kaasun kun linttaa pojaan, kerää kierrokset hienosti mutta hetken päästä, noin 3s,
alkaa kierrokset nousta hiljalleen ja hetken päästä se kiljuu ihan hervottomasti!
Tämä ei sinällään haittaa mitään mutta kun tiputtaa takas tyhjäkäynnille, ei enää kestä kaasuun koskea juuri ollenkaan vaan se sanoo boo.
Kierrokset pitää houkutella nousemaan tai antaa koneen käydä tyhjäkäyntiä niin hetken päästä mennään taas.
Kansi on niin kylmä että siitä kärsii pitää kiinni vaikka kuinka kauan, siitäkin huolimatta että siinä on tölkistä tehty pelti ympärillä. (talvella)
Kesällä oireet on just samat mutta silloin kone on kunnolla kuumakin, siis ilman tölkkiä.
Mitannu en ole tarkkoja asteita.
Laihemmalle en uskalla laittaa koska se ottaa kierroksia nytkin jo TODELLA paljon ja savuakin tulee vielä kohtuullisesti.
Tämä booausongelma on ollut kiusana jo monta vuotta, kesällä ja talvella, uudella ja käytetyllä, vakiolla ja viilatulla sylinteriputkella. (pari koneremonttia on takana)
Tulppia on vaihdeltu laidasta laitaan ja polttoaine on vaihdettu Coolpowerista 25% Sidewinderiin.
Sen jälkeen en tosin ole enää tulppaa viitsinyt vaihtaa, tällä hetkellä siinä on OS A3.
Ilmanputsareita on kaksi peräkkäin, sillä pitäähän koneen ilmaakin saada.
Putkena on joku -98 vuoden hyväksytty viripilli omaviritelmä käyrällä.
Niin ja käyttökelvotonta huipputehoa on lähes riittävästi, keulii pikku töyssystä nurmikolla varsin helposti.
Eli mikä on metsässä? (muu kuin auton merkki ja säätäjän älli...)
Kaikkien kavereiden autot olen kyllä saanu toimimaan ihan hyvin mutta omaani en.
Tokihan tuohon vois hiukan paremman moottorinkin ostaa jos jollain on halvalla ehyt ja tehokas vetokäynnistimellinen moottori ihan jouten, esim uuden MP RTR:n 28 vakiomotti.
Tiedä sitten onko tuokaan mikään maailman paras mutta ainakin kaverin autossa se vaikutti ihan kivalta.