Kirjoittaja Aihe: Inferno ST US parantelu vinkkejä  (Luettu 1860 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kamakaze

  • Tulokas
    • Profiili
Inferno ST US parantelu vinkkejä
« : 29.02.08 - klo: 23.34 »
Omistan tuollaisen Kyoshon Inferno ST US auton ja ajattelin vähän kysellä mielipiteitä kokeneemmilta mitä autosta kannattaisi parantaa ensimmäisenä? Itseäni vaivaa ainakin hitaat ja heikot muovirattaiset servot ja ajattelin vaihtaa ne perempiin. Osaako joku sanoa mitkä olisi autoon sopivat kunnon servot? Ilmeisesti iskarit ovat myös autossa aika lelut - kannattaako vaihtaa ST-RR vastaaviin vai sopiiko ne edes tähän?

PS. Ei kiitos vikinää siitä miten huono Kyosho on kun siihen pitää vaihtaa kaikki, että vastaa jotain muuta merkkiä (tätä täällä on aika paljon kuulunut) - olen valintani tehnyt merkistä, enkä mene kuitenkaan ihan konkurssiin, jos joudun muutamalla satasella autoa nyt sitten upgradettamaan...

Poissa kamakaze

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno ST US parantelu vinkkejä
« Vastaus #1 : 01.03.08 - klo: 00.27 »
Vastaan tähän itse yhden vinkin, että päästään alkuun. Vinkkini ei varsinaisesti koske autoa, mutta kerron Readysetin mukana tulevaan radioon vinkin - Ongelma lähettimessä on, että akut kestävät tosi vähän aikaa. Kannattaa korvata ne lähettimen patterit vaikka LIPO akulla niin saa samalla lähettimestä vähän kevyemmän ja ajoaikaa tulee kummasti lisää. Itse hommasin tuohon tälläisen akun: ProTek R/C Li-Poly Futaba Car Transmitter Battery Pack (11.1V/3300mAh) jolla ajoaikaa saa varsin kivasti.

Kannattaa myös vaihtaa vastarin patterikotelo akkuun niin välttyy kontakti ongelmilta. Itse hommasin hieman tehottoman, mutta ihan toimivan paketin:  ProTek R/C 5-Cell 6.0V NiMH Hump Receiver Pack (1600mAh) - sais olla kyllä yli 2000mAh, mutta ei sattunut silmään.

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno ST US parantelu vinkkejä
« Vastaus #2 : 01.03.08 - klo: 09.03 »
Kannattaa myös uutta moottoria miettiä.

Poissa kamakaze

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno ST US parantelu vinkkejä
« Vastaus #3 : 01.03.08 - klo: 09.37 »
Kiitos kommentista - voitko kertoa vähän jotain vaihtoehtoja - mitä suosittelisit? Voisiko joku viisas muuten kertoa ihan tarkasti mitkä moottorin huonoimmat puolet ovat, kun olen kuullut monesta lähteestä, että se on huono, mutta kiinnostaisi tarkemmin miten (itselläni kun ei ole polttiskoneista paljon vielä kokemusta). Onko siinä heikko rakenne? Huono käynnistymään? Laiska? Ei pysy säädöissä? Tehoton?

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno ST US parantelu vinkkejä
« Vastaus #4 : 01.03.08 - klo: 12.30 »
No kaikki riippuu rahasta . Mutta kyosho myy ainakin suoraan tohon autoon Rb28 moottoria. Ihan ok moottori
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno ST US parantelu vinkkejä
« Vastaus #5 : 01.03.08 - klo: 22.21 »
Mulla oli ennen nykyistä autoani tuo Inferno ST ja mulla oli siinä SH enginesin 28pro moottori vetostartilla, mutta kannattaa kyllä ostaa starttiboksi.

Poissa zni

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno ST US parantelu vinkkejä
« Vastaus #6 : 04.05.08 - klo: 17.38 »
Mulla oli ennen nykyistä autoani tuo Inferno ST ja mulla oli siinä SH enginesin 28pro moottori vetostartilla, mutta kannattaa kyllä ostaa starttiboksi.

grx28:sta tuli kampiakseli lohkosta läpi. Elikkä moottori menee vaihtoon. Mitä kilkkeitä pukin ja pillin lisäksi tarvii jotta saa muun kuin kyöstin koneen kiinni? Nosramin evo 28 olen ajatellut. Käykö kyöstin kytkin ja kytkinkello?

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno ST US parantelu vinkkejä
« Vastaus #7 : 05.05.08 - klo: 16.49 »
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum