Kirjoittaja Aihe: MIKÄ MÄTTÄÄ MIKÄ MÄTTÄÄ??!!??  (Luettu 2941 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonne93

  • Jäsen
    • Profiili
MIKÄ MÄTTÄÄ MIKÄ MÄTTÄÄ??!!??
« : 02.03.08 - klo: 21.12 »
Mikä mättää kun ajelin autollani, Hpi nitro rush evo paremmalla versiolla, niin yhtäkkiä auto simmahti. näköjään on saanut liikaa bensaa tai jotai ihan muuta. kun yrittää vetää käyntiin niin tiukkaa tekee kun ei meinaa saada vedettyä. olen ottanut tulpan pois ja yrittänyt putsata männän pinnan liiasta bensasta ja vedellyt narua että ylimääräinen bensa tulisi pois mutta ei auta. mutta kun tulpan ottaa pois niin ei tee enään tiukkaa vedellä narua. tulpankin olen vaihtanut uuden. kertokaa joku mikä mättää ja antakaa apua miten vika korjataan. kiitos!   :undecided:

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MIKÄ MÄTTÄÄ MIKÄ MÄTTÄÄ??!!??
« Vastaus #1 : 02.03.08 - klo: 22.15 »
Mulla oli tommonen sadium force tossa vuosi sitten ja siin tuli sama oggelma ( Naru  ei liikkunu yhtään) Niin vien sen korjattavaksi ja siitä oli katkennut/ rikki kampiakseli.

Ihan samat oireet autossa silloin...

Ei sulla ole varmaan mitään isoa vikaa  kun kerta naru liikkuu silloin kun tulppa on pois .
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MIKÄ MÄTTÄÄ MIKÄ MÄTTÄÄ??!!??
« Vastaus #2 : 02.03.08 - klo: 22.21 »
jos se ihan uutuuttaan noin tekee niin löysää tulppaa puoli kierrosta, vedä käyntiin ja kiristä tulppa. Jos se on ennemmin ollu "löysempi" vaikka tulppa on kireällä niin sitten täytyy jotain olla vialla.

Poissa jonne93

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MIKÄ MÄTTÄÄ MIKÄ MÄTTÄÄ??!!??
« Vastaus #3 : 03.03.08 - klo: 17.29 »
kyllä se naru nyt on vähän löysempi kun olen yrittänyt tyhjätä kaiken bensan koko koneesta. mutta kun laittaa tulpan paikalleen, se "kiristyy" se narun vetäminen. ja kun laittaa hehkun niin vielä enemmän. olen pistänyt tulpan paikalleen ja vedellyt muutaman kerran narusta, ottanut tulpan pois ja sitä bensaa on siinä vieläki. vaikka ei ole edes tankki kiinni ja letkut tyhjiä. mistä sitä voi tulla? mihinä sitä voi olla? miten sen bensan saa pois paikasta kuin paikasta?????  :undecided:   voiko vika olla säädöksissä? ainakin se säädöissä on mutta en tiiä oliko aivan oikein??? vastauksia!  :undecided:

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MIKÄ MÄTTÄÄ MIKÄ MÄTTÄÄ??!!??
« Vastaus #4 : 03.03.08 - klo: 19.01 »
Siis onko moottorissa viellä poltto ainetta ?
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa teme91

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MIKÄ MÄTTÄÄ MIKÄ MÄTTÄÄ??!!??
« Vastaus #5 : 03.03.08 - klo: 20.44 »
Se on ihan normaalia, että se narun vetäminen kiristyy kun laitat tulpan kiinni ja kun tulppa hehkuu, se lämmittää samalla sekä sylinteriä että mäntää ja yläkuolossa männän liike sylinterissä vaikeutuu. Kannattaa lämmittää sen koneen jäähdytyskantta esim. hiustenkuivaajalla ja sitten käynnistää. (Kato, että mäntä ei ole yläkuolossa kun lämmität konetta ja lähdet nykimään narusta. :wink:)
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

Poissa mousemaster

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MIKÄ MÄTTÄÄ MIKÄ MÄTTÄÄ??!!??
« Vastaus #6 : 03.03.08 - klo: 21.15 »
moottori kun menee nestelukkoon niin tulppa vain pois ja pitää autoa sitenpäin että ylimääräinen polttoaine valuu pakoputkeen ja sitten yrittää vetää narusta tai startata muuten.... pakoputkeen menee osa aineista , jolloin nestelukko häviää helpoiten.

Poissa jonne93

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MIKÄ MÄTTÄÄ MIKÄ MÄTTÄÄ??!!??
« Vastaus #7 : 05.03.08 - klo: 07.49 »
noni. jes. nyt ei enään hätää. sain käyntiin. piti vaan ottaa moottori ja kaasari irti ja vähä liottaa bensalla sieltä sisältä. sielä oli öljyä vähän liikkaakin  :laugh:
mutta nyt ei enään hätää. toivottavasti jatkossakin toimii nyt tästä lähtien.
pistin ton rotostartinkin kiinni. kumpi on teidän mielestä parempi? roto vai naru? :cool:

Poissa SaVaGeLLa GEGEEJÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MIKÄ MÄTTÄÄ MIKÄ MÄTTÄÄ??!!??
« Vastaus #8 : 06.03.08 - klo: 17.28 »
Roto sisäänajossa/huonoilla säädöillä, naru hyvillä säädöillä lämpösellä ilmalla ja tietty hyvällä langalla  :wink:
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MIKÄ MÄTTÄÄ MIKÄ MÄTTÄÄ??!!??
« Vastaus #9 : 07.03.08 - klo: 10.42 »
Roto sisäänajossa/huonoilla säädöillä, naru hyvillä säädöillä lämpösellä ilmalla ja tietty hyvällä langalla  :wink:
Itse en keksi kyllä vetostartista mitään hyvää sanottavaa.
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MIKÄ MÄTTÄÄ MIKÄ MÄTTÄÄ??!!??
« Vastaus #10 : 07.03.08 - klo: 15.29 »
Roto sisäänajossa/huonoilla säädöillä, naru hyvillä säädöillä lämpösellä ilmalla ja tietty hyvällä langalla  :wink:
Itse en keksi kyllä vetostartista mitään hyvää sanottavaa.
Noh Mulla on vaan yksi naru menny poikki ...
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa jonne93

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MIKÄ MÄTTÄÄ MIKÄ MÄTTÄÄ??!!??
« Vastaus #11 : 02.05.08 - klo: 19.58 »
mikkä öljyt olisi hyvät nitro rushiin eteen ja taakse? autolla ajelen pihassa ja joskus johonki montuille pärräilemään ja pieniä hyppyjäkin tulee vedettyä. mikkä öljyt olisi tuollaiseen tarkoitukseen sopivat? ei ole hajua alkuperäisistä öljyistä ja ne pitäisi nyt vaihtaa  :smiley: