Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1287088 kertaa)

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1980 : 18.04.10 - klo: 15.09 »
Alumiininen vaihdelaatikko jäähdyttää hyvin.
Muuten ei ehkä niin hyvä ratkaisu...

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1981 : 18.04.10 - klo: 15.10 »
Onko joku korvannut takatukivarsien sisempiä pinnejä jollain pulttivirityksellä tai jonkun muun auton pinneillä? Ei viitsisi vaihtaa ihan hyviä tukivarsia sen takia että ei pinnit pysy kiinni.


Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1983 : 18.04.10 - klo: 15.44 »
kumpi näistä on parempi   http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39708&grpid=5015     vai tämä

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Slash-2WD-RTR-2010-Spec-24G-103170

RF:n omassa on 2.4GHz radiot, jotka on paremmat.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1984 : 18.04.10 - klo: 16.23 »
Kumpi olis järkevämpi setti slashiin, Hobbylinnasta ezrunin b5 combo, sabesta sidewinder 4600kv:n setti vaiko 5700? Kun hintakin on sama 4600kv ja 5700kv niin onko jostain tingitty?
Mitäs mitä säätöjä sidenwinderissä on? Kumpi on tehokkaampi tuo Hobbylinnan ezrun eli 60a nopari ja 8,5t aito 540 vai tuo sidewinderin 4600kv unohtamatta tietenkää 5700kv:tä jos mistää ei ole tingitty.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa CrawlerKing

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1985 : 18.04.10 - klo: 16.31 »
Kumpi olis järkevämpi setti slashiin, Hobbylinnasta ezrunin b5 combo, sabesta sidewinder 4600kv:n setti vaiko 5700? Kun hintakin on sama 4600kv ja 5700kv niin onko jostain tingitty?
Mitäs mitä säätöjä sidenwinderissä on? Kumpi on tehokkaampi tuo Hobbylinnan ezrun eli 60a nopari ja 8,5t aito 540 vai tuo sidewinderin 4600kv unohtamatta tietenkää 5700kv:tä jos mistää ei ole tingitty.

Sidewinder on ainakin hyvä valinta noparin kannalta, ja on castlen koneetkin hyviä. Noista (4600kv vai 5700kv) 4600kv on parempi, ainakin ite ottaisin sen ennemmin. Itellä on toi 5700kv ja kuumenee aika paljon, johtunee välityksistäni (orkkis spurri ja 15t pinjoni), nyt kuitenkin sabesta tulossa 12t pinjoni jos se vähän auttaisi lämmön kanssa. Mulla ei oo kokemusta tosta ezrunin combosta, mutta mitä oon lukenu niin moottori/nopari on ihan hyvät. Sidewinderissä on säätöjä vähän enemmän kuin tuossa ezrunin noparissa.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1986 : 18.04.10 - klo: 17.03 »
Kumpi olis järkevämpi setti slashiin, Hobbylinnasta ezrunin b5 combo, sabesta sidewinder 4600kv:n setti vaiko 5700? Kun hintakin on sama 4600kv ja 5700kv niin onko jostain tingitty?
Mitäs mitä säätöjä sidenwinderissä on? Kumpi on tehokkaampi tuo Hobbylinnan ezrun eli 60a nopari ja 8,5t aito 540 vai tuo sidewinderin 4600kv unohtamatta tietenkää 5700kv:tä jos mistää ei ole tingitty.

Muuten en ota kantaa, mutta Castlen 4600kv on omasta mielestä parempi Slashissa kuin tuo 5700kv.

Poissa apophis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1987 : 18.04.10 - klo: 20.23 »
Onko joku korvannut takatukivarsien sisempiä pinnejä jollain pulttivirityksellä tai jonkun muun auton pinneillä? Ei viitsisi vaihtaa ihan hyviä tukivarsia sen takia että ei pinnit pysy kiinni.

Tämä on kyllä suunnittelun kukkanen Slassissa! Olis samanlainen kuin edessä, eli läpi akseli ja molemmin puolin e-clippi.

Takana vähän auttaa, kun pitää sen pultin ja reijän laatikossa puhtaana, että pääsee pyörimään paremmin. Sitten pikaliima/ruuvilukite kierreosaan, niin pysyy vähän paremmin.

Ite olen miettinyt että laittas vaikka iskarin varren siihen akseliksi (sama paksuus?), toiseen päähän e-clip ja toiseen päähän mutteri. Joutus ehkä lyhentämään tekemään uudet kierteet.
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1988 : 19.04.10 - klo: 09.34 »
Ite olen miettinyt että laittas vaikka iskarin varren siihen akseliksi (sama paksuus?), toiseen päähän e-clip ja toiseen päähän mutteri. Joutus ehkä lyhentämään tekemään uudet kierteet.


jos näitä ennemmin

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/34391/n/ST-Racing-Concepts-Heat-Treated-Polished-Steel-Lock-Nut-Style-Hinge-Pin-Set-Black
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1989 : 19.04.10 - klo: 10.59 »
Ite olen miettinyt että laittas vaikka iskarin varren siihen akseliksi (sama paksuus?), toiseen päähän e-clip ja toiseen päähän mutteri. Joutus ehkä lyhentämään tekemään uudet kierteet.


jos näitä ennemmin

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/34391/n/ST-Racing-Concepts-Heat-Treated-Polished-Steel-Lock-Nut-Style-Hinge-Pin-Set-Black

Kiitos!

Tämä on juuri mitä halusin  :smiley:
Nyt jos tilaan niin eivät taida ihan heti tulla...

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1990 : 19.04.10 - klo: 14.06 »
Melko kipakasti kiipee CS 10.5T koneella ja 4S akullakin tää värkki..

eile testasin 6.5/4S kombolla huippuja=jonkin verran ennenkuin huiput saa lähtee auto lentoon  :grin:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1991 : 19.04.10 - klo: 14.55 »
Missä vois olla vika kun auto ei mene/pysy päällä? Ajoin ihan normaalisti tiellä kunnes auto veti hanat auki (ihan itsestään) naapurin puskaan. Sen jälkeen sammutin auton ja kokeilin laittaa uudestaan päälle mutta vihreä valo vain välähtää ei jää palamaan. Kokeilin saada sitä päälle ja ohjelmoida, mutta ohjelmointi ei vaikuttanut mitenkään. Auto ei vaan pysy päällä, miksi?
Edit. Niin saakos ton noparin kotelon auki jotenkin, mitä asken kokeili niin taipuili vaan, ei uskaltanu.
Niin, onko ainut ratkasu ostaa uus nopari (todennököisesti harjaton setti) vai olisko jollain jotain ideaa vielä. Micron vinkki eli napin vähän pidenpään painaminen ei auta. Iskä tossa tuumaili että se avaa koko pa**an ja sitten ostetaan uus jos ei mitään löydy. Vai saako ton ihan rauhan omaisin keinoin auki?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1992 : 19.04.10 - klo: 16.20 »
Ei taida saada auki, kun on vesi tiivis nopari. Jos auto on lähi aikoina ostettu ja ostettu suomesta, niin kannattaa kysellä menisikö takuuseen.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1993 : 19.04.10 - klo: 16.24 »
Meneeköhän n.4kk sitten ostettu.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa CrawlerKing

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1994 : 19.04.10 - klo: 16.44 »
Meneeköhän n.4kk sitten ostettu.

Riippuu paikasta mistä ostit. Kannattaa kysästä  :wink:

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1995 : 19.04.10 - klo: 18.53 »
Nyt toimii. Autoa tossa kuivattelin ja alko pelaamaan. Saasnähä huomenna kun pääsee ajamaan.
Vinkkinä että sen kotelon saa rauhanomaisesti auki, kun vedät ne nee jäähdytys siilet irti (3kpl) niin aukeneen, ne pitävät koteloa kiinni ja pikku väkäset.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1996 : 19.04.10 - klo: 19.03 »
Kannattaa luultavasti varmuuden vuoksi laittaa saumoihin vielä vaikka läpinäkyvää kynsilakkaa, jos sattuu löytymään. Ainakin, jos olet vielä ajamassa märällä kelillä. Saattaahan sinne mennä toisenkin kerran kosteutta, jos meni nyttekki.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1997 : 19.04.10 - klo: 19.45 »
Loppu lyhyeen leikkiminen tuolla 10.5 koneella  :tongue:

http://picasaweb.google.fi/simizek/RcTekniikkaa#5461889995042976978
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Maccer

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1998 : 19.04.10 - klo: 23.18 »
Olen varsin uusi tämän harrastuksen parissa ja kaipaan vinkkejä alustan(kin) säädöistä, joten jos viitsitte niin kertokaahan:

Mulla vääntyi toisesta etuiskarista akseli... oliskos nyt aika päivittää uudet iskarit ja jouset joka nurkkaan? Ja jos olisi niin olisiko vinkkiä että minkälaiset...

Mitä olette yleisesti mieltä noista slässin vaki-iskareista, onko niissä potentiaalia monille pohjille (asfaltti, sora jne)? Minkälaisia säätöjä teillä on käytössä?

Entäpä, jos tahtoiskin vaihtaa vaan sen akselin ja uudet jouset joka nurkkaan niin mitä suosittelisitte jousiksi?

Kun tilanne on nyt sellainen, että ajettua tulee niin hiekalla, soralla ja kovallakin alustalla. Ainut "säätö" jonka olen tehnyt on, että vaihdoin hieman jäykemmät öljyt iskareihin. Pompuissa auto pohjaa todella herkästi ja syvään. Korista on esimerkiksi maalit lähteny pyöräkoteloista. Kovalla pinnalla sitten taas mutkissa nostaa herkästi takarengasta... eli ei oikein toimi missään. Tuon korin kulumisen saa neutraloitua kun hommaa baja buggy - korin  :azn: mut muuten ei homma oikein toimi. Et sellaista yleistietoa jos joku kykenisi kertomaan niin olis hyvä...

Traxxas Slash VXL-3s + Velineon 3500

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1999 : 20.04.10 - klo: 06.57 »
Vähän tällästä itekkin pohdin. Tuohon korin kulumiseen auttaa/olisi auttanut ilmastointiteippi renkaiden kohdille, ja myös koritolppien kohdalle. Itse en näin tosin tehnyt, eikä enää oikein tartu.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2000 : 20.04.10 - klo: 07.26 »
Tuohon kovalla pohjalla kallisteluun auttaa ainakin se, kun laitata muutaman spacerin iskareihin.

Miten pahasti se varsi on vääntynyt? Itsellänikin väänty varsi vähän aikaa sitten, mutta sen verran vähän, että oli vielä mahdollista vääntää se takaisin.

Poissa Maccer

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2001 : 20.04.10 - klo: 08.06 »
Ei se pahasti ole vääntynyt mut en ole edes koittanut vääntää takaisin kun ajattelin että jos vaihtais ne kokonaan uusiin. Mut jos jengi niillä originaaleilla ajelee myös niin kaitpa ne sitten ihan asiansa ajaa. Pitänee koittaa suoristaa.

Mutta, jos auto pohjaa herkästi niin eikö se kerro et alusta on hieman löysä / joustovara on liian pieni? Ja sitten taas jos nostaa tassua kovalla pohjalla mutkissa niin eikös se silloin ole liian jäykkä se alusta? Hieman ristiriitaista...
Traxxas Slash VXL-3s + Velineon 3500

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2002 : 20.04.10 - klo: 08.11 »
Ei se pahasti ole vääntynyt mut en ole edes koittanut vääntää takaisin kun ajattelin että jos vaihtais ne kokonaan uusiin. Mut jos jengi niillä originaaleilla ajelee myös niin kaitpa ne sitten ihan asiansa ajaa. Pitänee koittaa suoristaa.

Mutta, jos auto pohjaa herkästi niin eikö se kerro et alusta on hieman löysä / joustovara on liian pieni? Ja sitten taas jos nostaa tassua kovalla pohjalla mutkissa niin eikös se silloin ole liian jäykkä se alusta? Hieman ristiriitaista...

Tai sitten se on liian löysä molemmissa tapauksissa.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2003 : 20.04.10 - klo: 08.32 »
Loppujan lopuksi kaikki johtaa aina siihen että se vakio painopiste on niin korkealla, että ei ilman poppakonseteja sitä kallistelua tai kaatuilua saa pois. Paino ales konstilla tai toisella on ainut lääke. Toki iskareija vaihtamalla yms. voi antaa vähän laastaria, mutta ei sillä taiviasiin pääse.

Poissa maironi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2004 : 20.04.10 - klo: 14.41 »
Kestää se: http://www.youtube.com/watch?v=qW22t9XzQys

Aikasemminkin ollu tässä triidissä puhetta. Harvaa elektorniikka komponenttia speksataan alta 12v:n taitaa minimissä olla jotain 16-20v. Toki omalla vastuulla lämpöjä seuraten. Mutta ei se mitään autom. pihahda kun 3s:n lyöt kiinni.
ei sitten sen vaimo sanonu mitään siitä että oma mies ajaa varpaille :grin:
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2005 : 20.04.10 - klo: 14.50 »
Ei ollu tollon vielä vaimo... nyt tosin on :). Mitä se ittestään muksujen päälle ei kuulemma sais ajaa. Ei siinä mitään vaarallisia vehkeitä nämä kyllä on. Kyllä se kirpasee kun tollasella vakio slashillakin survasee nilkkaan. Puhumattakaan harjattomasta ohjuksesta.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2006 : 21.04.10 - klo: 18.15 »
Missä vois olla vika kun auto ei mene/pysy päällä? Ajoin ihan normaalisti tiellä kunnes auto veti hanat auki (ihan itsestään) naapurin puskaan. Sen jälkeen sammutin auton ja kokeilin laittaa uudestaan päälle mutta vihreä valo vain välähtää ei jää palamaan. Kokeilin saada sitä päälle ja ohjelmoida, mutta ohjelmointi ei vaikuttanut mitenkään. Auto ei vaan pysy päällä, miksi?
Edit. Niin saakos ton noparin kotelon auki jotenkin, mitä asken kokeili niin taipuili vaan, ei uskaltanu.
Niin, onko ainut ratkasu ostaa uus nopari (todennököisesti harjaton setti) vai olisko jollain jotain ideaa vielä. Micron vinkki eli napin vähän pidenpään painaminen ei auta. Iskä tossa tuumaili että se avaa koko pa**an ja sitten ostetaan uus jos ei mitään löydy. Vai saako ton ihan rauhan omaisin keinoin auki?
No taas! aivan sama homma, nyt tosin lähti uudestaan päälle mutta ei, hanat on pohjassa! Onko nyt koko nopari pa**ana? Ostanko harjattomat suoraan?
BTW. Selittäskös joku mun iskällä näiden "lelujen" hinnat? Kun tulin sisälle ja sanoin: "iskä se alko taas" niin iskä tokas "et perhana ihan liian kallis harrastus alkaa oleen"
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2007 : 21.04.10 - klo: 19.00 »
Suosittelen ostamaan suoraa harjattomat.

Meijänki porukat alussa kauhisteli, että meneepä paljon rahaa, mutta enää enää ei hirveesti kysele  :grin:.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2008 : 21.04.10 - klo: 19.10 »
JAA, voisikos vika olla allekirjoituksen mukaisessa radiossa?
Eilen vielä silikoonilla tiivistettiin saumat että ei kosteudestakaan varmaan kiinni.
« Viimeksi muokattu: 21.04.10 - klo: 19.14 kirjoittanut minicrossiheppu »
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2009 : 21.04.10 - klo: 19.46 »
Mikä nopari ja mitkä akun liittimet sulla on autossa?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.