Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1338262 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2340 : 13.07.10 - klo: 21.09 »
En jaksanut selata koko topiccia läpi, mutta ne must upgradet 2wd slässiin, mitkä ne on ?
17mm heksiadapterit jo ostin :)

RPM takahubit.

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2341 : 13.07.10 - klo: 21.11 »
Alu pohjalevy, rustlerin ylädekki, aluhubit taakse. Ja M8 renkaat.

mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2342 : 13.07.10 - klo: 22.06 »
Eroaako 2wd paljolti osiltaan 4wd mallin kanssa, iskarit, iskaritornit ja muu mitä eivät liity voimansiirtoon.

Ainoat samat osat taitavat olla iskarit ilman jousia, ohjausservo, jotain laakereita ja ruuveja, ehkä ylätukivarret. Muuten noissa ei kyllä ole mitään samaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2343 : 14.07.10 - klo: 11.29 »
Onko kukaan lukenut R/C Car lehden SC vertailua (2wd) siinähän slässi sai hyvää palautetta, niin suoraan laatikosta ja pärjäsi vieläpä modattujen autojen mukana erittäin hyvin. Toisessa osassa oli testin voittaja ultima sc johon oli vedetty hop-up osaa raskaalla kädellä ja slässiin oli vaihdettu ainoastaan iskarit ja silti autolla oli vedelty hyviä tuloksia radalla.

edit: ne joilla on tuo 17mm hexiadapterit, miten pyörät mahtuvat korin sisään ja toimiiko iskunvaimennus vielä halutusti ?
Tiger II

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2344 : 14.07.10 - klo: 11.58 »
Toi RC Car on niin trx:n voitelema lehti, että kait sen nimeksi voisi muuttaa Traxxas Car Macazine. Onhan siellä muitakin autoja, mutta mitä nyt pari numeroa lukenut tosta niin jopa tällästä traxxas autojen omistajaa pistää silmään se jatkuva hehkutus...

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2345 : 14.07.10 - klo: 14.11 »
Onko kukaan lukenut R/C Car lehden SC vertailua (2wd) siinähän slässi sai hyvää palautetta, niin suoraan laatikosta ja pärjäsi vieläpä modattujen autojen mukana erittäin hyvin. Toisessa osassa oli testin voittaja ultima sc johon oli vedetty hop-up osaa raskaalla kädellä ja slässiin oli vaihdettu ainoastaan iskarit ja silti autolla oli vedelty hyviä tuloksia radalla.

Ei sillä Slashilla kuitenkaan kisoissa pärjätä. Senhän takia jenkkilässä varmasti on erikseen luokka mihin saa osallistua pelkästään vakio-Slasheilla niin ei tarvitse Slashin omistajien vaihdella autoja tai ostella niihin LCG-runkoja että voi kisoissa pärjätä.

Kisoissa tuntuu (edelleen) pärjäävän Asso SC10, HPI Blitz ja Kyosho Ultima SC.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2346 : 14.07.10 - klo: 15.40 »
Onko kukaan lukenut R/C Car lehden SC vertailua (2wd) siinähän slässi sai hyvää palautetta, niin suoraan laatikosta ja pärjäsi vieläpä modattujen autojen mukana erittäin hyvin. Toisessa osassa oli testin voittaja ultima sc johon oli vedetty hop-up osaa raskaalla kädellä ja slässiin oli vaihdettu ainoastaan iskarit ja silti autolla oli vedelty hyviä tuloksia radalla.

Ei sillä Slashilla kuitenkaan kisoissa pärjätä. Senhän takia jenkkilässä varmasti on erikseen luokka mihin saa osallistua pelkästään vakio-Slasheilla niin ei tarvitse Slashin omistajien vaihdella autoja tai ostella niihin LCG-runkoja että voi kisoissa pärjätä.

Kisoissa tuntuu (edelleen) pärjäävän Asso SC10, HPI Blitz ja Kyosho Ultima SC.

Lähinnä testailtiin neljän auton ominaisuuksia vakiona ja hieman hopattuna, mitään kisvoittajaa ei testissä slässistä leivottu.. oli sitten voideltu testi tai ei niin kannattaa ainakin lukea, vähemmän tuosta 2wd slässistä löytyy yleensä näin paljon juttua.
Mielestäni ihan asiallinen vertailu.
Tiger II

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2347 : 14.07.10 - klo: 15.54 »
Onko kukaan lukenut R/C Car lehden SC vertailua (2wd) siinähän slässi sai hyvää palautetta, niin suoraan laatikosta ja pärjäsi vieläpä modattujen autojen mukana erittäin hyvin. Toisessa osassa oli testin voittaja ultima sc johon oli vedetty hop-up osaa raskaalla kädellä ja slässiin oli vaihdettu ainoastaan iskarit ja silti autolla oli vedelty hyviä tuloksia radalla.

Ei sillä Slashilla kuitenkaan kisoissa pärjätä. Senhän takia jenkkilässä varmasti on erikseen luokka mihin saa osallistua pelkästään vakio-Slasheilla niin ei tarvitse Slashin omistajien vaihdella autoja tai ostella niihin LCG-runkoja että voi kisoissa pärjätä.

Kisoissa tuntuu (edelleen) pärjäävän Asso SC10, HPI Blitz ja Kyosho Ultima SC.

Lähinnä testailtiin neljän auton ominaisuuksia vakiona ja hieman hopattuna, mitään kisvoittajaa ei testissä slässistä leivottu.. oli sitten voideltu testi tai ei niin kannattaa ainakin lukea, vähemmän tuosta 2wd slässistä löytyy yleensä näin paljon juttua.
Mielestäni ihan asiallinen vertailu.

Enpä tuota nettisivuilta löytänyt, joten vaikeapa tuota on lukaista... :(

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2348 : 14.07.10 - klo: 18.50 »
17mm hexeillä renkaat istuu hyvin korin sisään, ja jousitus toimii aivan mallikkaasti.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2349 : 16.07.10 - klo: 15.13 »
Pientä ihmettelyä  :angel:

Tiger II

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2350 : 16.07.10 - klo: 15.50 »
Kaks rengasta ja kori = slash :grin:
Jeps

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2351 : 16.07.10 - klo: 16.37 »
Kävin tossa äsken ajelemassa, niin hajosi takahubi, siispä uuden ostoon.  Käykö nämä:http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=31083&grpid=3901. Saako suomesta alumiinisija takahubeja?
« Viimeksi muokattu: 16.07.10 - klo: 16.42 kirjoittanut polle »
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2352 : 16.07.10 - klo: 17.11 »
Miten nuo 17mm hexit asennetaan, ei leikkaa miten se akselitappi poistetaan tuosta vanhasta ??

Ne olikin eteen ne tapit :). Mutta takapään kiristys akseliin on turhan heppoinen, en saannut hommaa toimimaan kunnolla.. adapteri pääsi pyörähtämään jotenkin koko ajan, jämähti sitten niin tiukkaan että ei meinannut saada irti.. kului urat sisäpuolelle.

Palasin takaisin pienempiin pyöriin ja kävin kokeilemassa autoa.
« Viimeksi muokattu: 16.07.10 - klo: 20.36 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2353 : 17.07.10 - klo: 11.14 »
Nyt alkaa olemaan ajokunnossa, vetarti ja iskarit menee vaihtoon  :grin: mutta tältä se näyttää pikkupyörillä.





Tiger II

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2354 : 17.07.10 - klo: 11.26 »
Nyt alkaa olemaan ajokunnossa, vetarti ja iskarit menee vaihtoon  :grin: mutta tältä se näyttää pikkupyörillä.

http://esory.kuvat.fi/kuvat/Slash%202wd/IMG_0805.JPG/_small.jpg

http://esory.kuvat.fi/kuvat/Slash%202wd/IMG_0806.JPG/_small.jpg

http://esory.kuvat.fi/kuvat/Slash%202wd/IMG_0808.JPG/_small.jpg

Onpa kyllä huikean korkealla tuo  :shocked: Ei taida olla menossa ratakäyttöön?

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2355 : 17.07.10 - klo: 11.55 »
Nyt alkaa olemaan ajokunnossa, vetarti ja iskarit menee vaihtoon  :grin: mutta tältä se näyttää pikkupyörillä.

http://esory.kuvat.fi/kuvat/Slash%202wd/IMG_0805.JPG/_small.jpg

http://esory.kuvat.fi/kuvat/Slash%202wd/IMG_0806.JPG/_small.jpg

http://esory.kuvat.fi/kuvat/Slash%202wd/IMG_0808.JPG/_small.jpg

Onpa kyllä huikean korkealla tuo  :shocked: Ei taida olla menossa ratakäyttöön?

Lasketaan kuin pystytään, keulaa ei tuolla varustuksella alemmas saa.. takapään saisi mutta näyttäisi aika hölmöltä  :grin:

Puuttuu klipsejä ja sen semmoista pikku tilpehööriä..
Tiger II

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2356 : 17.07.10 - klo: 13.27 »
Mikä tuota slashia sitten vaivaa ettei maavaraa saa alemmaksi???

Hyvin pikavilkasulla kun näyttäis että on ihan vakio iskaritkin paikoillaan.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2357 : 17.07.10 - klo: 13.37 »
Mikä tuota slashia sitten vaivaa ettei maavaraa saa alemmaksi???

Hyvin pikavilkasulla kun näyttäis että on ihan vakio iskaritkin paikoillaan.

Olen varmaan sokea mutta olen tuijottanut tuota etupakkaa tovin enkä löydä siitä mitään säädettävää, tukivarressa on kaksi paikkaa eikä ero ole valtava niiden välillä..
Mutta hey, on eka slässi, jos jotain jäännyt huomaamatta niin neuvoja kehiin  :grin:
Tiger II

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2358 : 17.07.10 - klo: 13.51 »
Mikä tuota slashia sitten vaivaa ettei maavaraa saa alemmaksi???

Hyvin pikavilkasulla kun näyttäis että on ihan vakio iskaritkin paikoillaan.

Olen varmaan sokea mutta olen tuijottanut tuota etupakkaa tovin enkä löydä siitä mitään säädettävää, tukivarressa on kaksi paikkaa eikä ero ole valtava niiden välillä..
Mutta hey, on eka slässi, jos jotain jäännyt huomaamatta niin neuvoja kehiin  :grin:

Onko etuiskareiden jousien yläpäässä niitä mustia palikoita (joilla maavaraa säädetään) paljonkin? Siis sellaisia mustia muovisia klipsuja jotka on sen iskarin rungon ympärillä.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2359 : 17.07.10 - klo: 13.52 »
Mikä tuota slashia sitten vaivaa ettei maavaraa saa alemmaksi???

Hyvin pikavilkasulla kun näyttäis että on ihan vakio iskaritkin paikoillaan.

Olen varmaan sokea mutta olen tuijottanut tuota etupakkaa tovin enkä löydä siitä mitään säädettävää, tukivarressa on kaksi paikkaa eikä ero ole valtava niiden välillä..
Mutta hey, on eka slässi, jos jotain jäännyt huomaamatta niin neuvoja kehiin  :grin:

Onko etuiskareiden jousien yläpäässä niitä mustia palikoita (joilla maavaraa säädetään) paljonkin? Siis sellaisia mustia muovisia klipsuja jotka on sen iskarin rungon ympärillä.

Ei yhtään klipsiä ole iskarissa..
Tiger II

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2360 : 17.07.10 - klo: 13.54 »
Mikä tuota slashia sitten vaivaa ettei maavaraa saa alemmaksi???

Hyvin pikavilkasulla kun näyttäis että on ihan vakio iskaritkin paikoillaan.

Olen varmaan sokea mutta olen tuijottanut tuota etupakkaa tovin enkä löydä siitä mitään säädettävää, tukivarressa on kaksi paikkaa eikä ero ole valtava niiden välillä..
Mutta hey, on eka slässi, jos jotain jäännyt huomaamatta niin neuvoja kehiin  :grin:

Onko etuiskareiden jousien yläpäässä niitä mustia palikoita (joilla maavaraa säädetään) paljonkin? Siis sellaisia mustia muovisia klipsuja jotka on sen iskarin rungon ympärillä.

Ei yhtään klipsiä ole iskarissa..

Voitko ottaa kuvan etupäästä ilman koria että iskarit näkyy kunnolla?

Ettei olisi takajouset edessä?

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2361 : 17.07.10 - klo: 14.02 »


edit: jep, mukana tulleet jouset on lyhyemmät, eli nuo on takajouset. Saattaa olla että olen itse heittänyt nuo alle kun oli eilen iskarit purettuna ja jousia pöytä täynnä  :grin:
« Viimeksi muokattu: 17.07.10 - klo: 14.11 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2362 : 17.07.10 - klo: 14.36 »
Mikä tuota slashia sitten vaivaa ettei maavaraa saa alemmaksi???

Hyvin pikavilkasulla kun näyttäis että on ihan vakio iskaritkin paikoillaan.

Olen varmaan sokea mutta olen tuijottanut tuota etupakkaa tovin enkä löydä siitä mitään säädettävää, tukivarressa on kaksi paikkaa eikä ero ole valtava niiden välillä..
Mutta hey, on eka slässi, jos jotain jäännyt huomaamatta niin neuvoja kehiin  :grin:

Minkäs asian olen sanonut jo joskus aikaisemmin jossain toisessa triidissä olevan se ainoa millä säädetään maavara...?
Jep... esijännityksellä, eli juuri niillä klipseillä.
Ei iskarin kiinnityspaikkaa muuttamalla mikä taas muuttaa iskarin geometriaa.

No mutta sieltä se yksinkertainen vaihtoehto jo löytyikin, eli takajouset edessä.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2363 : 17.07.10 - klo: 14.57 »
Taakse autoon heitetty aika pitkät jouset, kokeilein alkuperäisiä ja auto kopsahti melkein päytään kuin päästi irti.. juu, ei ole niitä klipsejä. Laitoin nuo pidemmät takaisin että pysyy edes jotenkin ryhdissään :)

edit: tuli se vähän alaspäin näillä virityksillä, takan joutuu vain pitämään uloimmassa paikassa että ei kulje perä ylhäällä.
Tiger II

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2364 : 17.07.10 - klo: 17.08 »
jaksaako tämä combo http://bbthobbies.com/product.php?productid=21092
liikuttaa kyseistä autoa nopeammin kuin vakio sähköt??
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa apophis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2365 : 17.07.10 - klo: 19.45 »
jaksaako tämä combo http://bbthobbies.com/product.php?productid=21092
liikuttaa kyseistä autoa nopeammin kuin vakio sähköt??

Ehkä hieman alakanttiin on nuo sähköt, mutta kyllä se eteenpäin varmasti menee. Itse laitoin nyt testiin tällaiset sähköt:

3000kv L motti
100A nopari
4S kovakuorinen lipo
Lisäksi nyt 32P ratastus (12/56) että kestää

Ja muuten liikahtaa :cool: Mutta lämpöongelmaa on tuon motin kanssa. Olisi pitänyt ottaa alempi kv ja välityksillä säätää. Tai 3S lipo ja isommat välit.

Slashin kanssa joutuu melken väkisin lämpöongelmiin 2S lipoilla ja ison kv arvon moteilla. Välien pitää olla todella lyhyet, jos esim. 5700kv Castlen mottia käyttää. Eli kyllä voi suositella jotain L tai XL kokoista moottoria tai vastaavasti alumiinista laatikkoa ja/tai kunnon siiliä moottorille.

Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2366 : 17.07.10 - klo: 20.19 »
Leikkasin takajousista sellaisen 1 cm palan pois, siis niistä mitkä olivat autossa kiinni en alkuperäisistä ja takajousitus muuttui huomattavasti paremmaksi.

Nyt jousi ei enään pakota iskaria koko pituuteen, vaan kun laskee auton pöydälle niin perä painuu juuri sopivasti alas päin.
Tiger II

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2367 : 17.07.10 - klo: 21.31 »
Leikkasin takajousista sellaisen 1 cm palan pois, siis niistä mitkä olivat autossa kiinni en alkuperäisistä ja takajousitus muuttui huomattavasti paremmaksi.

Nyt jousi ei enään pakota iskaria koko pituuteen, vaan kun laskee auton pöydälle niin perä painuu juuri sopivasti alas päin.

Usein tuo sopiva korkeus katsotaan niin, että tiputetaan auto n. 10-15cm korkeudelta pöydälle ja katsotaan mihin asentoon auto jää. Autoa ei siis lasketa pöydälle vaan pudotetaan. Karkea arvio sopivasta korkeudesta on usein niin, että tukivarret jäävät suoriksi. Tai mahdollisesti vetoakselit.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2368 : 17.07.10 - klo: 21.39 »
Leikkasin takajousista sellaisen 1 cm palan pois, siis niistä mitkä olivat autossa kiinni en alkuperäisistä ja takajousitus muuttui huomattavasti paremmaksi.

Nyt jousi ei enään pakota iskaria koko pituuteen, vaan kun laskee auton pöydälle niin perä painuu juuri sopivasti alas päin.

Usein tuo sopiva korkeus katsotaan niin, että tiputetaan auto n. 10-15cm korkeudelta pöydälle ja katsotaan mihin asentoon auto jää. Autoa ei siis lasketa pöydälle vaan pudotetaan. Karkea arvio sopivasta korkeudesta on usein niin, että tukivarret jäävät suoriksi. Tai mahdollisesti vetoakselit.

Juu, tämä on jo tiedossa, en vain jaksanut kovin yksityiskohtaisesti selittää miten autoa käsittelin. Pointtina oli lähinnä se että parempaan suuntaan mennään, alkuperäisillä sai paiskata autoa tonttiin ja iskarit jäi täysin yläasentoon.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2369 : 18.07.10 - klo: 13.05 »
On se nyt hieman enemmän siinä suunnassa kun pitää ollakkin..



Tiger II