Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1287000 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2970 : 03.01.11 - klo: 21.09 »
tuossa Ajv:een kuva

http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=27014.0;attach=15970;image


Ja takuu noparin meinasit polttaa heti?
Sinulle luvataan vedenkestävää, sinähän sen tarvitset, poltin noparin kun muumioin sen elmukelmuun, 30e lasku koska oli kiinalainen. Tilanne on melko sama, nopari kuumenee kyllä talvellakin. Älä käytä pusseja. Itse käytän pussia vain vastarissa, koska se ei kuumene.

Eiks toi tuuletin pidä sitä viileenä? ajattelin laittaa sen vain siilin alaosaan asti pussiin,jätän siis tuuletin rivat näkyviin, eli pussitan vain tuon sinisen lootan ja kummilenkillä kiinni ja tuuletin siihen normisti kiinni. yläkautta ei pääse lunta sillä tuohon overtrayhin väsään pienen ylöspäin nousevan putken ettei lumi/vesi mee sitäkautta sinne. Eli eikös toi piisaa että ne rivat näkyvissä niin nehän sen viilentää? toki jos pussittaa ripojen kera niin varmaan kärähtää  :tongue:


E: traxxas laitto viestii ja sanoi että 1kk takuu on ja tuon jäkkeen 50$repair +5$shipping maksut menee. Pyysivät lähettään noparin heille, mut menköön nyt Rf kautta kun kerran sinne jo ehdein lähettään ja uskon että käy sutjakammin näin.


Niin ja kysyn vielä että voiko Lipo kärväyttää tuon noparin jotenkin? vai oliko ihan sattumaa että kun ite sen lipon ekaa kertaa latailin niin sen jälkeen just nopari sanoi kaput, heitti low voltaget päälle 10min ajon jälkeen jolloin loppu liikkuminen ja pakki kokonaan poissa. (lipossa oli viel virtaa, ainakaan laturi ei sitä suostunut 15min kauempaa lataan)
« Viimeksi muokattu: 03.01.11 - klo: 21.22 kirjoittanut Daworder »

Poissa Zami

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2971 : 03.01.11 - klo: 21.22 »
jos mainostavat sitä vesitiiviinä ja kyrvähtää lumessa niin kyrvähtäkööt... kuten jo aiemmin mainitsin niin mulla 3kpl noita vxl-3s ja kaikkia on hypytetty umpihankeen ja suihkus sulatettu enimmät lumet.... mitäs on vesitiiviiksi nopariksi ruvennu jos ei sitä kestä.
eli summasummarum.... sulle sattu maanantaikappale.
liikkuva shikaani

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2972 : 03.01.11 - klo: 21.24 »
Joo mä pidän peukkuu että seuraava nopari ois jotain muuta ku maanantai kappale, pelottaa lähtee lumelle ton jälkeen mutta kesään viel liian kauan

Poissa Zami

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2973 : 03.01.11 - klo: 21.29 »
daworder, en ny jaksa kahlata takasinpäin kaikkia juttuja, mutta millä lipolla kyrvähti nopari? ja oliko asetettu lipo cutoff päälle jne jne?? ku tos noparis on 2 vaiheinen cutoff ja heatoff... eli jos jännite laskee liian alas niin eka heittää 50% teholle ja samaten lämpöjen kans
liikkuva shikaani

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2974 : 03.01.11 - klo: 21.31 »
Ja olihan sulla tuuletin siinä kiinni.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2975 : 03.01.11 - klo: 21.31 »
Ei se siitä liposta johtunut, jos ei akun virtajohdot ollut väärinpäin ja silloin se ei kyllä olisi liikkunut mihinkään suuntaan.

Ja olihan sulla tuuletin siinä kiinni.

Mihin sitä tarvitaan tällaisilla keleillä. Ei tarvitse nelkussakaan, niin ei voi tarvita tuupissakaan. Pelkkä lämpötilaero riittänyt ihan hyvin, eikä edes siili ole lämmin kun akullisen jälkeen sormella kokeilee.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Karvis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2976 : 03.01.11 - klo: 21.52 »
Joo mä pidän peukkuu että seuraava nopari ois jotain muuta ku maanantai kappale, pelottaa lähtee lumelle ton jälkeen mutta kesään viel liian kauan

Ei se sun nopari kyllä lumesta särkynyt :roll:

Sulla kun on se sisäkoppa niin eihän sinne sisään edes juurikaan mene lunta, varsinkin jos teipillä vielä hiukan pienentää sitä takapään aukkoa. Mulla on Turnigyn 60A nopari jolle ei lienee luvata edes roiskeveden kestoa ja eihän tuo ole ollut moksiskaan, ajojen jälkeen huuhdon auton aina suihkussa.


Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2977 : 03.01.11 - klo: 22.42 »
daworder, en ny jaksa kahlata takasinpäin kaikkia juttuja, mutta millä lipolla kyrvähti nopari? ja oliko asetettu lipo cutoff päälle jne jne?? ku tos noparis on 2 vaiheinen cutoff ja heatoff... eli jos jännite laskee liian alas niin eka heittää 50% teholle ja samaten lämpöjen kans

Juu oli ihan lipon oma asetus päällä, vihree valo eli vähentää 50% tehot kun lipo vähissä.. 1 lipollisen ajoinkin tuolla ihan hyvin. (flightmax 2s 20c 5000mah)

nojoo tuuletinta ei kyllä tarvittis käyttää.
Niin ei tohon kauheesti luntapäässy meneen, takaa jostain joitakin hiutaleita ja pisaroita mutta ei vettä muutoin. Onkohan päässy jotenkin vesi tiivistyyn? vaikuttaako nopeat lämpötila muutokset? kun autoa olen ekat minuutit pitäny tosi lämpöses paikassa kuivumassa jossa lämppäri puhaltamassa.

Mystinen juttu,täytyy vaan sit takuu noparilla koittaa miten käy seuraavaks, kaipa siinäkin se takuu on. teippaan viel paremmin sisäkoppaa ja katon että ei pääse yhtä hiutaletta enempää sisään.



« Viimeksi muokattu: 03.01.11 - klo: 23.38 kirjoittanut Daworder »

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2978 : 04.01.11 - klo: 00.36 »
Ei tuota pitäisi sisäkopan kanssa tarvita muuten suojata. Ymmärtääkseni se on sen verran tiivis, että sinne ei juuri lunta pääse sisään.

Ilmassa oleva kosteus, joka sisätiloissa on vesihöyrynä ilmassa, tiivistyy ulkona kylmässä vedeksi ja jäätyy. Nopari ja moottori tuottavat sen verran lämpöä, että kosteus ei niitä ympäröivässä suljetussa tilassa jäädy, vaan jää nesteeksi. Silti hyvin epätodennäköistä että tuo olisi tuon noparin rikkonut, vaan kyllä sen vian pitää olla siinä noparissa jo tehtaalta. Toki Traxxasin noparit, jopa nämä vesitiiviit, on sikäli huonosti suojattu, että piirilevyllä ei pahemmin ole mitään suojalakkausta, joka auttaisi kummasti siinä vaiheessa kun kosteus tiivistyy kotelon sisään. Lakkausta ei kuitenkaan pidä tehdä itse, sillä Traxxasin tapauksessa takuu päättyy siihen. Eri asia sitten, kun takuu on päättynyt ja osaa tuon lakkauksen siten, ettei lakkaa esim. piirilevyt toisiinsa kytkeviä liittimiä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2979 : 04.01.11 - klo: 09.03 »
Ei juurikaan :)?

En mä muusta tiedä, mutta se minkä avasin oli valettu johonkin läpinäkyvään massaan kotelon sisäpuolelle. Sen alla ei välttämättä lakkaa ole, mutta sitä tavaraa oli ja paljon. Sama tavara muuttui savuksi tämän videon lopulla: http://www.youtube.com/watch?v=we-7IW4cHX0 savua oli tullut todella paljon jo ennenkuin ehtisin nappaamaan sen kameralle ja silti tuli vielä mukavasti

Ja tuostakin kun olen tehnyt tarkempia ohtopäätöksiä niin nopari kyrväti todennäköisesti lämpöön eikä veteen. Lämpöön sen takia kun p*ska loota imee hiekkaa magneetin lailla joka reikään. Ja kyl lähetään siitä, että jos sitä mainostetaan vedenpitävänä niin sitten se on sitä vaikka valmistajan pienellä kirjotettu ei sitä korvaisikaan.

Tässä kun aattelee niin on se aika lol kamaa kun mainostetaan veden pitäviä sähköjä, mutta kun luet sitä pienellä präntättyä ostettuasi auton niin kerrotaan, että takuu ei korvaa veden aiheuttamia tuhoja :)

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2980 : 04.01.11 - klo: 09.14 »
En mä muusta tiedä, mutta se minkä avasin oli valettu johonkin läpinäkyvään massaan kotelon sisäpuolelle.

Mitä mullakin on noita VXL-3S-nopareita 3kpl ollut, niin kaikissa on kyllä ollut juuri tuommoinen suojaus: koko kotelo täynnä jotain massaa. Ne piirikortit ovat olleet valettuna sinne kovan massan sisään ja ei ole ollut mitään toivoa edes nähdä piirilevyä. Uskon (en tiedä!), että sinne elektroniikkaan vesi ei yksinkertaisesti pääse mitenkään - edes kondensoitumalla, koska se massa lienee myös ilmatiivis. Ainoa mahdollinen reikä piirikortille lienee se noparin ohjelmointinappi.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2981 : 04.01.11 - klo: 09.41 »

Ja on tuo Raminkin auto letkulla pesty moneen kertaan.


En usko, onks kuvia?  :grin:


Suihkusta ei ole kuvia mutta poseerauskuvat ajojen jälkeen on tässä:






edit. prkl olipas taas vaikeaa jakaa kuvia kun ei vaan osaa... :sad:
« Viimeksi muokattu: 04.01.11 - klo: 09.51 kirjoittanut jon.lindgren »

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2982 : 04.01.11 - klo: 15.07 »
Sopiiko slässin vakiorengas hyvin prolinen split six lukkovanteelle?
Tietääkö kukaan missä olisi jäykempiä jousia vakio takaiskareille?
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa mikke.k

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2983 : 10.01.11 - klo: 20.54 »
mistäs kannattais hommata nuo spurri ja pinjoni rattaat 18/90 suomesta.
renkaat ja vanteet jos löytyis samasta kaupasta sandpaw vai mitkä ne oli jolla pääsis lumellakin, sekä asialliset vanteet ja etukumit.
suomesta pitäis löytää, kun ei tuo ulkomailta tilaaminen ole vahvimpia puoliani,
mut jos joku pienellä korvauksella haluaa auttaa, niin jonkinlaiset lipoakutkin vois hommata.


muuten muutaman viikon ajeluilla mukava kampe tuo slash vaikkakin akun kesto ja talviajo ominaisuudet eivät ole olleetkaan parhaita mahdollisia.
slash 2wd 3kpl + ansmann mad rat

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2984 : 10.01.11 - klo: 21.10 »
Menee toi lumessa ihan hyvin jos ruuvaa parit ruuvit renkaisiin  :grin:
tai hankkii talveen tarkoitetut kumit

Mut silti harmittaa kun ei tullu 4wd hommattuu! :angry:
kesällä sit näkee jos tää on jokases kohdassa pihalla kiinni tai polkee suunnilleen tyhjää paikoillaan eikä kulje niin myyntiin markalla ja ostan Ruohonleikkurin.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2985 : 10.01.11 - klo: 21.41 »
Kattavin Traxxasin vara-osavalikoima Suomessa taitaa olla Sabessa:
http://www.sabe.fi/hobby/

Muillakin kauppiailla on jonkin verran osia, kannattaa kysyä.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2986 : 10.01.11 - klo: 22.14 »
Noh, minä ostan slässis markalla jos et oo tyytyväinen.
Talvi ei ole harrastuksen parasta aikaa, varsinkaan offroadille, akut jäätyy, sormet jäätyy, ja on hirveästi vettä.
Kesällä pito on paljon parempi ja ajoalueitakin löytyy, jos pihassasi ei törrötä puun juuria joka toisen metrin säteellä, niin auto liikkuu.
Jos offroadius olisi kiinnostanut heti aluksi, olisi kannattanut ostaa vaikka summit.
Odotahan kun saat noparin takaisin, itselläni on ollu 0c-astetta, ja ajot ihanteellisia, tosin vesiriski on suurempi mutta sinulle on luvattu vedenkestävyys, pidä siitä kiinni.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2987 : 10.01.11 - klo: 23.18 »
joo sormet syyhyy kun on ollut lämmintä ja tiät ois komiassa kunnossa.. toi pöydällä (lipo pussissa) oleva S3 odottaa vieläkin tyypittämistä  :grin:

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2988 : 10.01.11 - klo: 23.55 »
Mut silti harmittaa kun ei tullu 4wd hommattuu! :angry:

Usko vaikka huvikses, että viimeistään kesällä sua harmittais, jos olisit hankkinut nelkku-Slashin. Tuuppi on valmis suoraan paketista, nelkku pitää ensin rakentaa toimivaksi, kun Traxxas on säästänyt väärässä paikassa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Smuli85

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2989 : 11.01.11 - klo: 07.10 »
Tervehdys.

Pelaako metallisuojatut laakerit Slässissä? Vai täytyykö olla muovi/kumi suojatut kuten alkuperäiset?
Slash 2wd/Tamiya DF03Ra

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2990 : 11.01.11 - klo: 08.08 »
Tervehdys.

Pelaako metallisuojatut laakerit Slässissä? Vai täytyykö olla muovi/kumi suojatut kuten alkuperäiset?

Pelaa ne metallisuojatut siinä missä kumisuojatutkin.
Todella pölyisissä olosuhteissa, metallisuojatut rikkoontuvat nopeammin kuin kumisuojatut.
Myös vesi/lumi pääsee metallisuojattuun laakeriin helpommin sisälle kuin kumisuojattuun.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2991 : 11.01.11 - klo: 16.17 »
Kannatta katella vaikkapa youtubesta millä tavalla tuuppislässi ja yleensäkin tuuppiautot etenevät niin lumessa, soramontulla kuin radallakin, kunhan on oikeat renkaat ja setupit muutenkin kohdillaan. Muistaakseni tälläkin palstalla on hoettu useasti, että ei se nelkku mene sen kovempaa, vaikka sillä jossain paikssa voi ehkä kovempaa ajaakkin....
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa mikke.k

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2992 : 11.01.11 - klo: 21.01 »
mitähän vois tehdä slashin takapäälle, kun pohjaa tosi helposti jo viiden sentin pudotus maahan, niin kolahtaa pohja lattiaan
paikoillaan on vakio iskarit valkoisilla jousilla, tuntuu kuin olis öljyt tulleet pihalle.
keula tuntuis suht hyvälle verrattuna takapäähän.

slash 2wd 3kpl + ansmann mad rat

Poissa Smuli85

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2993 : 11.01.11 - klo: 23.03 »
mitähän vois tehdä slashin takapäälle, kun pohjaa tosi helposti jo viiden sentin pudotus maahan, niin kolahtaa pohja lattiaan
paikoillaan on vakio iskarit valkoisilla jousilla, tuntuu kuin olis öljyt tulleet pihalle.
keula tuntuis suht hyvälle verrattuna takapäähän.



Onko iskarin korkit löysällä? Uudet öljyt iskareihin ja vakiona mulla tais olla siin takan korkeimmat nousen kiristys palat eikä pohjannu.. Eli palikkaa väliin.  :)
Slash 2wd/Tamiya DF03Ra

Poissa mikke.k

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2994 : 11.01.11 - klo: 23.10 »
paikoillaan on jo paksuimmat jousen kiristyspalat :huh:
slash 2wd 3kpl + ansmann mad rat

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2995 : 11.01.11 - klo: 23.22 »
paikoillaan on jo paksuimmat jousen kiristyspalat :huh:

eikös sitä peräpäätä saa korotettuu silläkin kun vaihtaa iskarien kiinnitys koloa.
Itsekkin käytän noita korotuspaloja, pohjaa todellakin helposti.. vaatis paremmat iskari öljyt.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2996 : 12.01.11 - klo: 19.27 »
Öljyillä sitä pohjaamista kuuluu estää, eikä jousia kiristämällä. Kannattaa hankkia muutama pullo iskariöljyjä (esim. 30, 40, 50, 60 ja 70 wt) ja opetella oikeasti miten iskarin asennon, öljyjen ja jousien vaihtaminen vaikuttaa auton käytökseen ja mitä jousen esikiristyksellä saa aikaan. Tyypillinen virhe on nostaa maavaraa ja kiristää jousitusta niin, että autosta tulee kivireki. Ei varmasti pohjaa hypyistä alas tullessa, kun jousi ei mahdu painumaan kasaan enempää, mutta samalla ajo-ominaisuudet muuttuvat surkeiksi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2997 : 12.01.11 - klo: 20.49 »
oliko se niin että mitä pienempi luku öljyssä sitä raskaampaa se on (=jäykemmät iskarit)
noi vakiot on kyl jotain tyyliin vettä, painuis varmaan kasaan ilman jousii  :shock:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2998 : 12.01.11 - klo: 20.50 »
isompi luku = jäykempi öljy

siis eihän sen öljyn pidä kuin vaimentaa/hidastaa sisään painumista.
jos slashia ajattelee ja ajamista ulkona, niin ehdottomasti hyvin löysä öljy ja iskari. ei se muuten pysy ladulla lainkaan. sen takia ne laittaa sinne sitä jo tehtaalla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #2999 : 12.01.11 - klo: 23.04 »
Tässä on vähän tietoa ja vinkkejä Slash:n säätämiseksi:
http://www.traxxas.com/pitpass/hopup/news/Slash-Spec-Racing-Setup-Guide