Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1287308 kertaa)

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3270 : 03.08.11 - klo: 21.09 »
Kyllä hiekat ja muu roska on hyvä puhdistaa aina ajon jälkeen. Laakerit ei tykkää hiekasta ja vedestä.
 
Harjallista on varmaan vaikea saada mistään rikki joten jos suht nätisti ajelee ni ei varaosan tarvetta ihan heti ole.

-hexejä
-alatukivarsia
-jouset
-vetareita

Varmaan miuta siitä ei ihan heti rikki saa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3271 : 03.08.11 - klo: 21.48 »
Voi johtua kuskista tai ajopaikasta, mutta meillä noi osat kestää...

Sen sijaan menee etu- ja takahubeja, c-paloja, pinnejä c-palan ja hubin väliin.
Näitäkään ei enää tarvitse olla vaihtamassa kun hubit on RPM:n ja c-palat alumiinia.
Iskareihin ne paremmat varret niin ei taivu.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3272 : 03.08.11 - klo: 21.53 »
Voi johtua kuskista tai ajopaikasta, mutta meillä noi osat kestää...

Sen sijaan menee etu- ja takahubeja, c-paloja, pinnejä c-palan ja hubin väliin.
Näitäkään ei enää tarvitse olla vaihtamassa kun hubit on RPM:n ja c-palat alumiinia.
Iskareihin ne paremmat varret niin ei taivu.

Ja teillä varmaan ajellaankin harjallisella koneella eikö?

Ainakin omien kokemusten mukaan sitä autoa saa yrittää hajottaa jos harjallisella on liikkeellä. Harjatotmalla sitten vaan taivas on rajana sen kanssa mitä saa rikki...

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3273 : 04.08.11 - klo: 00.37 »
Tänään tuli ajeltua 6 akullista uudella Slashilla =) Enää ei auto uudelta näytä mutta kaikki on toistaiseksi kunnossa korin naarmuja lukuunottamatta. Kun lopetin ajon päivän päätteeksi niin onko syytä tehdä jotain "perushuoltoa" autolle? Rasvausta tai pesua esim. ??

Toinen kysymys on, että mitä varaosia kannattaa ehdottomasti ostaa varastoon kun on otsikon mukainen harjallinen auto?

Käy hakemassa pullo bräkcliineriä, jarrupuhdistus ainetta spray pullossa, ja
suihkase sillä likaa ja pyyhkäse rätillä pois.

Bräkcliineriä löytyy takuulla esim Biltemasta, Motonetistä tai rauta kaupoista.
On todella hyvä yleis puhdistus aine RC autoihin, suosittelen lämpimästi.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3274 : 04.08.11 - klo: 15.10 »
Jos ostan tähän harjalliseen vakio Slashiin LiPo akun niin tuleeko lisää tehoja vai huomaako eron vasta harjattomassa moottorissa?

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3275 : 04.08.11 - klo: 15.14 »
Ite koitin tuota lipoa vakiossa eikä nyt mitään järkyttävää eroa ollut kuin akun kestossa joka on toki plussaa. Toki lievä kiihtymisen ero on ja jaksaa vääntää pidempään mutta suosittelen kyllä harjatonta jos oikeasti tehoa vehkeeseen haluaa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3276 : 04.08.11 - klo: 15.23 »
Ite koitin tuota lipoa vakiossa eikä nyt mitään järkyttävää eroa ollut kuin akun kestossa joka on toki plussaa. Toki lievä kiihtymisen ero on ja jaksaa vääntää pidempään mutta suosittelen kyllä harjatonta jos oikeasti tehoa vehkeeseen haluaa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Mitä kaikkia osia täytyy uusia jos haluan joskus päivittää harjattomaan moottoriin ja paljonko on varattava rahaa? jos nyt laitan kuitenkin pari n. 5000mAh 2s LiPo akkua tilaukseen niin missä olisi hinta/laatu kohdallaan?

Ajattelin ajaa kuitenkin tämän ensimmäisen moottorin loppuun ja harjoitella ajamista. Sitten vasta ostan harjattoman setin =)

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3277 : 04.08.11 - klo: 15.28 »
Mitään ei ole pakko uusia ja jos ei viite odottaa sitä, että saa osaa rikkimenneen tilalle niin melkein järkevintä on hommata varaosa auto. Tulee huomattavasti halvemmaksi vs. se, että omistaa läjän varaosa pusseja millä ei ole mitään arvoa. Varaosa autosta löytyy aina ehjä osa ja kun tulee myynin hetki niin siitä saat sentään eurot pois kun taas varaosa pusseista et saa.

Tietenkin jos lähtee sille linjalle, että isketään hipoa kiinni aina rikkimenneen tilalle tai autoa aletaan muuten vaan päivittelemään rpm muovilla ja erinäisillä alukilkkeillä niin eipä sillä vakio autolla oikein mitään tee.

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3278 : 04.08.11 - klo: 15.33 »
Uus nopari ja motti. Rahaa palaa n. 50 - 300e riippuen ostaako uutena vai käytettynä ja minkäkokosen. Itellä oli sidewinder combo joka maksaa uutena 160e sabelta. Kulkua riittää 3s akulla ihan tarpeeksi.

Akkujen ostoakin kannattaa miettiä siltä kannalta että jos päivität harjattomaan niin todennäkösesti haluut pihalla käyttää 3s akkuja.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa juko

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3279 : 10.08.11 - klo: 11.42 »

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3280 : 10.08.11 - klo: 12.07 »
Voi, mutta xl5 noparissa ei taida olla lipo cutoffia, ja muutenkin noparin jännitteen kesto stoppaa 2s rajoille.
Eli 2 kennoisella voi ajaa, kunhan varoo ettei lipon jännite mene liian pieneksi.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3281 : 10.08.11 - klo: 13.54 »
Uusissa XL-5;sissa on lwd kannattaa varmistaa vielä myyjältä, että ks. pirssissä on sen version noppa.

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3282 : 11.08.11 - klo: 19.46 »
Voiko tällä -->  http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39708&grpid=5015&order_id=WO1312965598 ajaa lipolla? vastailkaa  :police:

Ilmoita sitten kun tiedät voiko ajaa ja onko cut-offia. Itse ostin myös saman auton ja mietin Li-pojen ostoa.

Poissa juko

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3283 : 11.08.11 - klo: 22.49 »
Voiko tällä -->  http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39708&grpid=5015&order_id=WO1312965598 ajaa lipolla? vastailkaa  :police:

Ilmoita sitten kun tiedät voiko ajaa ja onko cut-offia. Itse ostin myös saman auton ja mietin Li-pojen ostoa.

Unohdin kysy asiaa myyjältä kun tilasin auton  :embarrassed: Kertokaa jos joku sattu tietään.
kannataisiko jotain varaosia ostaa heti varastoon?

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3284 : 12.08.11 - klo: 08.37 »
Voiko tällä -->  http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39708&grpid=5015&order_id=WO1312965598 ajaa lipolla? vastailkaa  :police:

Ilmoita sitten kun tiedät voiko ajaa ja onko cut-offia. Itse ostin myös saman auton ja mietin Li-pojen ostoa.

Unohdin kysy asiaa myyjältä kun tilasin auton  :embarrassed: Kertokaa jos joku sattu tietään.
kannataisiko jotain varaosia ostaa heti varastoon?

Jos autolla voi ajaa lipolla vakiona niin siinä sisällä on musta tarra jossa kerrotaan että noparissa palaa vihreä valo jos low voltage detection(LVD) on päällä, ja punanen jos se ei ole päällä.

Jos tätä tarraa ei ole niin sitten siinä ei ole tuota ominaisuutta. Ja tuota moodia voi vaihtaa niin että laitat virrat päälle(nopari myös) ja painat sitä set nappia noin 10sec jolloin kuulet muutaman piippauksen ja ledin väri vaihtuu).

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3285 : 12.08.11 - klo: 13.19 »



Ohjekirjassahan tuokin näköjään luki...  :roll:

Eli voi ajaa Lipoilla mutta täytyy sitä ennen muistaa vaihtaa noparista LVD päälle (vihreä valo).
Se ei tosin selvinnyt onko siinä cut-offia...

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3286 : 12.08.11 - klo: 14.37 »



Ohjekirjassahan tuokin näköjään luki...  :roll:

Eli voi ajaa Lipoilla mutta täytyy sitä ennen muistaa vaihtaa noparista LVD päälle (vihreä valo).
Se ei tosin selvinnyt onko siinä cut-offia...

Vastasit omaan kysymykseen ;)
(eli tuo LVD on juuri se).

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3287 : 13.08.11 - klo: 00.49 »
kuinka levee on slashin etu vanne?
« Viimeksi muokattu: 13.08.11 - klo: 11.45 kirjoittanut allu 6 »
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa tope

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3288 : 13.08.11 - klo: 13.40 »
minkäs kokoinen heksi tässä on? :cool:

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3289 : 13.08.11 - klo: 14.19 »
12 mm heksi.
« Viimeksi muokattu: 13.08.11 - klo: 14.52 kirjoittanut allu 6 »
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3290 : 14.08.11 - klo: 09.29 »
Minkä merkkistä alu diffiboksia raati suosittelee slässiin?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3291 : 14.08.11 - klo: 12.23 »
http://www.liverc.com/news/special_features/877-Travis_Amezcua%27s_Slash_may_be_the_fastest_on_planet_Earth/

Travis Amezcua has just piloted the first Traxxas-based vehicle into an A-main of a "pro" class at the nationals in probably 20 years.

The vehicle Amezcua is running isn't stock, however. It is the latest rendition of a conversion kit we've told you about over the last few months that has been developed by Gil Losi Jr. under the branding of a yet-to-be announced company called Anza.

The kit transforms the highly-popular Traxxas Slash from a backyard basher into a serious racing machine. So serious, in fact, that it is capable of being put in the A-main of Modified Pro-2 at the ROAR Off-Road Nationals.

We can't show you a body-off shot just yet, but we can tell you that it is a highly modified machine. However, it still uses the Slash gear box, pivot blocks, arms, and various other things. We must say, it looks pretty trick!

Travis hopes to guide his "FrankenSlash" to a national championship this weekend. But even if he comes up short, the vehicle's credibility has already been established. It takes a car that has been tested and painstakingly designed and refined to make it into a nationals A-main, and that is exactly the type of rig that has been created by the folks at Anza.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3292 : 14.08.11 - klo: 13.43 »
Joo-oh, auto on nopea "pienillä" muutoksilla. Kuskista riippuu enemmän.

Kuvia kun katseli niin näyttää pitkälti mun viimeseltä tekeleeltä :tongue:
Paitsi mulla ei ole koneistettuja osia.

Näitä kittejä on tulossa muiltakin:
http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=23310

SSC on tehnyt hienon ja toimivan rungon nelkkulässykkäänkin:
http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=19740

Poissa erccimercci

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3293 : 15.08.11 - klo: 19.23 »
jesh nyt on kaapis 2wd slasheri ja komeesti kulkee... vieläkun löytäis jonku hyvän mestan porvoon lähistölt miss käydä ajelee nii avot...
ja offia:kellään noit normi agui ja latureit??
erkki holmlund  Slash 2wd superior postilaatikko

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3294 : 15.08.11 - klo: 19.59 »
jesh nyt on kaapis 2wd slasheri ja komeesti kulkee... vieläkun löytäis jonku hyvän mestan porvoon lähistölt miss käydä ajelee nii avot...
ja offia:kellään noit normi agui ja latureit??

Itsellä oli melkein kokoajan vakio kokoonpano takavetosessa sillon kun niitä vielä oli.
Nelkkuun kun siirty niin jäi tuo oikeestaan vaan kavereiden iloksi.

Jos jossain vaiheessa siirryt lipoihin niin melkein kannattaa säästää suoraan harjattomaan comboon(mikäli ei jo ole sellaista) koska vakio noparilla ja motilla voi ajaa vain 2s lipolla joka ei oikeestaan paljon muuta hyötyä tuo kuin pidemmän ajoajan. Ainakin omasta mielestä.

Ja jos vähänkään enemmän ajelet niin se laturi on toinen satsauksen aihe. Tälläkin foorumilla törmäät useasti kommenttin "osta kerralla kunnollista tai harrastus jää pian pois kuvioista kun se ei ole mielekästä".
Tokikaan se ei kaikille ole mahdollista satsata satoja euroja auton hinnan lisäksi harrastukseen kerralla mutta se on pidemmän päälle parempi säästää kuin katua jokaista ostosta matkan varrella.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3295 : 15.08.11 - klo: 20.02 »
Jooooo sprawl ei vissiin ikinä oo ajanu 2s lipolla.Se on kevyempi siitä saa enemmän purkuvirtaa yms

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3296 : 15.08.11 - klo: 20.06 »
Jooooo sprawl ei vissiin ikinä oo ajanu 2s lipolla.Se on kevyempi siitä saa enemmän purkuvirtaa yms

En kai mä muuten kirjottelis "omasta mielestä" kommentteja jos en olis ite kokeillu?
Jos ihan tosissaan ajattelee niin siitä slashin vakio harjallisesta combosta ei kyllä mitään jäkyttäviä teho-eroja saa verrattuna nimh/lipo2S välillä..

Eroa tulee toki siinä että nimhi antaa sitä huipputehoa muutamia minuutteja ja lipo loppuun asti mutta pysähtyy kerrasta. Mutta jos verrataan auton suorituskykyä esim. 2-4 ensimmäisen minuutin aikana niin en usko että mitään kauheaa eroa siinä edes aloittelija tuntee.

Kun taas siinä vaiheessa kun vaihdetaan harjattomaan comboon ja vaikka vain 2s niin meininki on jo ihan eri, puhumattakaan 3s siirtymisestä jonka jälkeen auto koittaakin jo jäljitellä finnairin nousua kiitoradalta.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3297 : 15.08.11 - klo: 20.10 »
Spede XL-5 ei edes keulinut 7s nimhillä mutta 2s lipolla nostelikin jo nokkaa lähdössä.

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3298 : 15.08.11 - klo: 20.11 »
Spede XL-5 ei edes keulinut 7s nimhillä mutta 2s lipolla nostelikin jo nokkaa lähdössä.

Nyt puhutaan slashistä?

edit:
pede nostaa ihan senkin takia helpommin nokkaa että on lyhyempi "akseliväli". Ja pienempi auto muutenkin.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3299 : 15.08.11 - klo: 20.23 »
Joo antaa olla nimhit on parhaita ja lipot paskoja.