Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1287441 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3420 : 24.10.11 - klo: 14.31 »
Jatkan vähän tuota jokeltelua eli takana on uudet pro kumit ja edessä vanhat alkuperäiset vähän kuluneet. Aion vaihtaa eteenkin uudet kumit kun löytyvätkin valmiina, samat proot kun takana, varmasti vaikuttaa. Pitäis vaan saada vanhat kumit jotenkin irti kun on liimattu.

Renkaat toki vaikuttaa asiaan ihan sikana. Liimaus irtoaa joko keittämällä tai uunittamalla. Ite oon keittäny ja toimi hyvin, jotku väittää uunituksen olevan parempi kun ei oo mahdollisuutta polttaa itteään kuumalla vedellä jota on menny renkaan sisälle. Mut mä en vaiha renkaita vanteelle ennenkuin on ihan loppu se rengas, niitä kuluneita voi aina hyödyntää asfaltilla yms. missä hyvät nappularenkaat vaan kuluis turhaan.

Ja tosta alustan säätelystä niin en olis hirmu vakuuttunut että se alustan jäykistäminen varsinkin niillä jousen esikiristyspaloilla olis hirmu hyvä juttu. Voi tulla liian korkea ja kaatuu vielä herkemmin. Toki takapää vaatiin yhen ison palan tai jotain sinnepäin, mut etupäässä ei oo itellä yhtää palaa ja toimii hyvin. Radalla ajelen pääasiassa ja sielläkin kääntyy yleensä riittävästi, joskus kyllä puskee yhessä tiukassa mutkassa.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3421 : 24.10.11 - klo: 14.49 »
Ja tosta alustan säätelystä niin en olis hirmu vakuuttunut että se alustan jäykistäminen varsinkin niillä jousen esikiristyspaloilla olis hirmu hyvä juttu. Voi tulla liian korkea ja kaatuu vielä herkemmin.
Droopin (jousituksen ulosjouston) vähentäminen on varmaankin tasaisella ihan hyvä juttu, mutta tuo on totta, että ei sitä kannattaisi tehdä nostamalla auton maavaraa (ride height) iskareiden maksimiin vaan kannattaisi laittaa iskareiden sisään ulosjoustoa rajoittavia muoviprikkoja. Harmi vaan, kun tuon säädön muuttaminen tarkoittaa sitten aina iskareiden avaamista. Mutta etupään ulosjouston rajoittaminen auttaa kyllä kiihdytyksessä ohjaamista paljon.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3422 : 25.10.11 - klo: 22.41 »
Noniin, nyt on Slash puunattu ja valmiina sisäkauteen :) Uutta osaa tuli päivitettyä

- Durangon DESC410R -kori
- Hobbywing SCT Pro 120A sensorillinen -nopari ja Xerun 8.5t (4000kv) moottori
- Proline PowerStroke iskarit taakse



Setupiksi arvasin (kiitoksia auttaneille):

Iskarit
- UR 50 öljyt kaikkiin iskareihin
- Edessä Rustlerin vakiojouset (ilmeisesti vähän jäykemmät kuin Slashin vakiojouset), ei "kiristyspaloja"
- Takana nuo PL:n iskareiden mukana tulleet jouset, jonkun verran jäykemmät kuitenkin kuin edessä, n. 5mm jousien esikiristystä. Ulosjoustoa rajoitettu 4mm.
- Kiinnitykset tukivarsien uloimpiin reikiin
Diffi
- n. 400k litkut, eli melkein lukossa
Renkaat
- Vanteina DE Racing Trinidad
- Renkaina LOSIn LOSB7214
- Takana 1/8 krossin insertit + ne ohuemmat renkaiden mukana tulleet rinkulat
- Eteen leikkasin loppuun ajetuista 1/8 krossin renkaista semmoiset kulahtaneet "kovemmat" insertit. Näitä meni nätisti 2kpl per rengas ja samalla tuli nokkaan 30g lisää painoa. Näin jälkeen päin ajateltuna en ole ollenkaan varma onko se paino hyvä olla renkaissa.



Runkonahan tuossa on Rustlerin runko (tai itse asiassa koko auto on alunperin Rustler)
« Viimeksi muokattu: 25.10.11 - klo: 23.53 kirjoittanut ajv »
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3423 : 26.10.11 - klo: 11.02 »
Noniin, nyt on Slash puunattu ja valmiina sisäkauteen :) Uutta osaa tuli päivitettyä



Onko tarkoituksella noin paljon haritusta eturenkaissa, vai hämääkö kuva?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3424 : 26.10.11 - klo: 11.54 »
Kuva hämää, eturenkaat ovat aika lailla suorassa, ei haritusta eikä aurausta. Olisiko sisälle suosituksia? Alun perin mulla oli edessä aurausta, mutta kun sain ulkona takapään toimimaan (oikeat renkaat + diffi melkein lukossa), niin kääntyvyys hävisi. Kääntyvyys korjaantui ihan kohtalaisesti, kun otti edestä aurauksen pois.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3425 : 26.10.11 - klo: 12.18 »
Lauantain kisojen jälkeen on varmaan suosituksia, tai ainakin tietoa miten ei säädetä autoa..! Mä ajattelin alottaa testit ilman aurausta/haritusta ja jos on kääntyvyysongelmia niin sitten pientä haritusta, minkä pitäis kyl auttaa. Saas nähä kuin käy, aika vauhdikkaalta vaikuttaa se rata kun katoin jonku videon sieltä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3426 : 26.10.11 - klo: 12.21 »
Pito näyttää videoilla hyvältä, käätyvyys tuskin on ongelma. Enemmän pelottaa kippaako auto pidosta.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3427 : 27.10.11 - klo: 22.43 »
Menin liquid RC:n sähköpostispämmimainoksen ansaan ja tuli tilattua Slashiin (edukkaasti?) tommoset:

http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=8113&p_catid=260
http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=6480&p_catid=109

yht. $130 kotiin kuljetettuna (yleensä ei oo tulliin liquidin paketit jääneet). No onpahan taas jotain rakenneltavaa :)
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3428 : 28.10.11 - klo: 20.50 »
Kuva hämää, eturenkaat ovat aika lailla suorassa, ei haritusta eikä aurausta. Olisiko sisälle suosituksia? Alun perin mulla oli edessä aurausta, mutta kun sain ulkona takapään toimimaan (oikeat renkaat + diffi melkein lukossa), niin kääntyvyys hävisi. Kääntyvyys korjaantui ihan kohtalaisesti, kun otti edestä aurauksen pois.

Itsellä rasvat diffissä eli LÖYSÄ joten sen mukaan nämäkin virittelyt. Kun ajan vakiorungolla niin painopiste korkeammalla mutta periaate yleensä sama:

-harituksella ajan itse, aika paljonkin ja sillä kääntää sisään hyvin, mutta kaasulla ulostullessa rauhallisempi. aurauksella toisin päin..
-itsellä rasvat vaan diffissä mutta vaatii sopivasti ulosjoustoa takana ettei sudittele liikaa tiukoista mutkistä lähdettäessä.


Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3429 : 29.10.11 - klo: 13.40 »
Näihin tekee mieli vastata, että minä en osaa sitten p****akaan säätää autoa, tosi ärsyttävää kun ei tiedä mistä päästä kannattaa milloinkin mitä tehdä, no kai se siitä. Mikä on diffi? Onksese "luistokytkin" ja vaikka ei ole niin miten kireelle sen päärattaan keskimutterin kannattaa kiristää ja miten se vaikuttaa ajoon/kääntyvyyteen ehkä?
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3430 : 29.10.11 - klo: 13.44 »
Noniin, nyt on Slash puunattu ja valmiina sisäkauteen :) Uutta osaa tuli päivitettyä

- Durangon DESC410R -kori
- Hobbywing SCT Pro 120A sensorillinen -nopari ja Xerun 8.5t (4000kv) moottori
- Proline PowerStroke iskarit taakse



Setupiksi arvasin (kiitoksia auttaneille):

Iskarit
- UR 50 öljyt kaikkiin iskareihin
- Edessä Rustlerin vakiojouset (ilmeisesti vähän jäykemmät kuin Slashin vakiojouset), ei "kiristyspaloja"
- Takana nuo PL:n iskareiden mukana tulleet jouset, jonkun verran jäykemmät kuitenkin kuin edessä, n. 5mm jousien esikiristystä. Ulosjoustoa rajoitettu 4mm.
- Kiinnitykset tukivarsien uloimpiin reikiin
Diffi
- n. 400k litkut, eli melkein lukossa
Renkaat
- Vanteina DE Racing Trinidad
- Renkaina LOSIn LOSB7214
- Takana 1/8 krossin insertit + ne ohuemmat renkaiden mukana tulleet rinkulat
- Eteen leikkasin loppuun ajetuista 1/8 krossin renkaista semmoiset kulahtaneet "kovemmat" insertit. Näitä meni nätisti 2kpl per rengas ja samalla tuli nokkaan 30g lisää painoa. Näin jälkeen päin ajateltuna en ole ollenkaan varma onko se paino hyvä olla renkaissa.



Runkonahan tuossa on Rustlerin runko (tai itse asiassa koko auto on alunperin Rustler)

Tosi siisti kyllä toi sunkin auto, hienosti tehty.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3431 : 30.10.11 - klo: 11.03 »
Voisko joku heittää slashin iskarien pituudet? reiän keskeltä reiän keskelle. Etu ja Taka. Ja vaikka jos jaksaa laittaa vielä sisäänjoustettunaki pituudet?
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3432 : 30.10.11 - klo: 11.12 »
Voisko joku heittää slashin iskarien pituudet? reiän keskeltä reiän keskelle. Etu ja Taka. Ja vaikka jos jaksaa laittaa vielä sisäänjoustettunaki pituudet?
Etu : 88mm ja 64mm
Taka : 105mm ja 80mm (sisäänjoustoa rajoitettu tilkan muovinpalasella)
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3433 : 02.11.11 - klo: 10.36 »
Onkohan muilla ollut ongelmaa takaiskaritolpan taaempien kiinnitysruuvien löystymisesen kanssa? eli parin akun välein saa kiristellä ja ruuvinreijät tolpassa jo vähä soikeena. Uudesta asti löystyny, mut paheni ehkä painavamman diffiboksin myötä ja jos radalla paljon hyppyjä. Ehkä pitäis lisää joku alumiininen tukilappu siihen iskaritolpan alle yhdistämään diffikoteloa ja runkoa?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3434 : 02.11.11 - klo: 10.52 »
Oli mulla kanssa ongelmana. Sen verran, että sain sen tolpankin rikki. kun väljisty reiät liikaa. Lukite auttaa tuohon ongelmaan jos sulla on myös alumiininen loota? Osta suosiolla uusi tolppa. Virittelin ensiapua kanssa jollain metallinpalalla, mutta ei sekään kauaa kestänyt.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3435 : 02.11.11 - klo: 11.03 »
Vakiopohjan ongelma :tongue:
Iskaritorni toimii liitoskohtana, rasitus on kova.
Lukite auttaa ainakin vähän.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3436 : 02.11.11 - klo: 11.07 »
Vakiopohja on parhautta, eilenhän se jo nähtiin...! Joo uus tolppa on jo pakissa varalla. Ajattelin vaan ettei siitäki mee reijät soikeeks kun  rytkii menemään hyndistä. Eli jos parin millin alsasta tekis siihen tolpan alle levyn josta menee kaikki neljä ruuvii läpi, niin sehän estäis sitä venyttelyä? Aluboksi on juu ja laitan seuraavaks miedolla lukitteella ruuvit, samoin takapuskurin ruuvit meinaa aukee kokoajan jotka saa nyt lukitetta.

Tosta sisäkrossi setupista kun on ollut puhetta, niin seuraavaksi on itellä vuorossa alustan reilu jäykennys, tilasin jo setin eripaksuisia jousia eteen ja taakse ja jäykempiä kuin orkkis olisi tarkoitus kokeilla. Samoin vaihdan takaisin ne alkuperäiset yksireikäiset männät (nyt paikalla 2 reikäiset) ja öljyiksi 50 kun nyt on 40. Saa nähä paljonko pelkkä iskarien jäykistys auttaa ja sitten lisätään myöhemmin jäykempää jousta. Ajo viimeksi oli siis älytöntä kallistelua, mutta ainakin kääntyi ketterästi mikä oli parannusta edelliseen ajeluun.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3437 : 09.11.11 - klo: 10.20 »
Onko kellään kokemusta tuosa proline protrac kitistä slashiin? http://prolineracing.com/protrac-suspension-kit
Saiskohan tuolla kitillä autosta ajettavan ja ei kippailisi niin herkästi. Hinta on n.50-60 euroa, ei paha


Ei oo kokemusta paraneeko auto vai ei, mutta se tossa "parannuksessa" kannattaa ottaa huomioon että jos ja kun jotain hajoaa jossain vaiheessa, niin osia ei sit löydy hyllystä samaan tapaan kuin vakioslässiin. Ja vanteetkin on eri offsetillä kuin slässin vanne, en tiiä onko sama vanteen mitoitus käytössä sit edes jossain toisessa corriautossa. Eli työläämpi ylläpidettävä siitä tulee varmasti.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3438 : 09.11.11 - klo: 10.23 »
Onko kellään kokemusta tuosa proline protrac kitistä slashiin? http://prolineracing.com/protrac-suspension-kit
Saiskohan tuolla kitillä autosta ajettavan ja ei kippailisi niin herkästi. Hinta on n.50-60 euroa, ei paha

Kippailun saa aisoihin muutenkin. Ajettavuutta parantaa varmasti, mutta tuskin yhtä paljon kuin painopisteen laskeminen.

Poissa JupeX

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3439 : 09.11.11 - klo: 13.09 »
Onko kellään kokemusta tuosa proline protrac kitistä slashiin?

Kaksi kesää on kokemusta protracistä. Antaa ihan uusia ulottuvuuksia jopa vakiorunkoisen slässin ajettavuudelle. Enkä saanut ensimmäistäkään sarjaan kuuluvaa osaa rikki kahdessa kesässä, kaikkea muuta kyllä senkin edestä. Vanteita kyllä kannattaa tilata samalla muutama kierros,kun mikään muu kuin protrakki vanne ei jätä pyöriä enää kopan sisään.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3440 : 09.11.11 - klo: 13.28 »
Kaksi kesää on kokemusta protracistä. Antaa ihan uusia ulottuvuuksia jopa vakiorunkoisen slässin ajettavuudelle. Enkä saanut ensimmäistäkään sarjaan kuuluvaa osaa rikki kahdessa kesässä, kaikkea muuta kyllä senkin edestä. Vanteita kyllä kannattaa tilata samalla muutama kierros,kun mikään muu kuin protrakki vanne ei jätä pyöriä enää kopan sisään.

Tohon vielä matala alurunko ja alu diffiboksi niin slässikin alkaa olee ihan jees. Ja paljonko on slässiä jäljellä? kori ja puskurit!  :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa JupeX

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3441 : 10.11.11 - klo: 07.41 »
Ja paljonko on slässiä jäljellä? kori ja puskurit!  :grin:

Puskurithan slässissä kannattaa muutenkin vaihtaa RPäMmiin.. :grin:

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3442 : 18.11.11 - klo: 11.53 »
Mitä kaikkea short course truckeja on? Traxxas slash, Team Associated sc10, hpi bliz, "joku" hong nor, hsp:lläkin on joku onneton desert rally, kyoshollakin on joku short course malli ja mitä niitä olikaan? Mullahan on jo auto itsellä, että en osaa sanoa miksi kiinnostaa, ehkä harrastukseen kuuluu yleinen kiinnostus oman auton fiksaamisen lisäks. Jatkakaa luetteloa short course autoista, olis kiva hankkia tietoa kaikesta mitä löytyy markkinoilta ja ehkä vertailla tulevaisuuden varalle.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa -MiKe-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3443 : 18.11.11 - klo: 23.09 »
TeamC:n TS2 puuttuu tuosta listasta...
Kyosho Ultima SC | TeamC TS02 | Team Academy GV2 Pro | Hpi Sprint 2 Sport | 2xTamiya Mini Cooper | Shark Monster

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3444 : 19.11.11 - klo: 00.00 »
Erilaisille SC autoille on oma aiheensa:
http://rc10.fi/index.php?topic=45885.0
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3445 : 19.11.11 - klo: 16.18 »
Erilaisille SC autoille on oma aiheensa:
http://rc10.fi/index.php?topic=45885.0

Tack! Mä meen höpöttelemään sinne :grin:
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3446 : 21.11.11 - klo: 17.38 »
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3447 : 21.11.11 - klo: 17.42 »
Suoraan ei ainakaan mutta modaamalla varmaan menee.Pedeen tilasin ton kun meni samoilla posteilla savan osien kanssa.

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3448 : 21.11.11 - klo: 18.12 »
Suoraan ei ainakaan mutta modaamalla varmaan menee.Pedeen tilasin ton kun meni samoilla posteilla savan osien kanssa.
Mää mietin, että onkohan slässin vakio alusta liian leveä.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3449 : 21.11.11 - klo: 18.13 »
Aa juu.Voin mitata korin leveyden huomenna.