Komppaan Villen varaosalistaa, samaan tahtiin on meilläkin osia mennyt. Jon mainitsi myös laakerit, ne pitää pitää kunnossa ja vaihtaa ajoissa. Samoin vetareiden teleskoopit pitää putsata usein. Meillä pääsi esim. takaa pyöränlaakerit jumiin ja varmaan tämän takia söi takadiffin tiivisteet ja rattaat. Ulkona uloimmat pyöränlaakerit likaantuu aika nopsaan, samoin diffien, joten säännöllisen huollon merkitystä ei voi korostaa. Ajoympäristö vaikuttaa kovin paljon siihen miten likaantuu. Meillä myös on ajetttu autolla heinäkuusta asti. Akkuina 2s lipot. Ajoa joku kolme tuntia viikossa, kesällä metsässä ja nyt sisällä radalla.
Lisäisin edellisiin listoihin vielä
- etuiskarien mäntien varret 1664,
- tukivarsien kiinnitystapit 6834,
- pyörännavat 1654,
- ja vetarit ja ohjausservon rattaat.
Kaikki nämä kuluu joka tapauksessa käytössä, joten hyvä pitää pakissa vaihto-osana. Vetarit ja servo kestää kyllä pitempään ja vaikeampi saada hajalle. Äkkiähän varaosia on pakillinen kasassa, jos haluaa ettei ajot keskeydy jokaiseen pikku kolariin / kulumaan.
Katolta hyppiminen näyttää hölmöläisen hommalta. Saattaahan auto tuonkin kestää, kun putoaa tasaisesti alas pohjalevylleen. Kolarissa kuitenkin yleensä törmätään yhdellä renkaalla kiinteään esteeseen ja kaikki voima keskittyy yhteen paikkaan, niin hajoaahan se.
Jos radalle meinaa mennä, niin ehdottomasti LCG-versio. Meidän perus 4x4 Slashi on ollut metsärälläämiseen hyvä, mutta jos suoraan radalle valitsisin autoa, niin valitsisin jotain muuta. Radalla korkea slash kaatuu liian helposti. Sitä en tiedä, että toimisiko matalampi metsässä. Ainahan siihen voi hankkia isommat renkaat - josta päästään taas ihan uusiin ongelmiin, kun renkaat on raskaammat pyörittää. Metsässä neliveto varmaan helpompi ajaa, radalla takaveto lienee kehittävämpi. Takavetoisessa on myös vähemmän huollettavaa kuin nelivedossa.