Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525101 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #660 : 04.10.09 - klo: 12.05 »
Tuolla kun heität muutamat voltit molempiin suuntiin niin tuo autohan kuristuu hengiltä nuihin johtoihin.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #661 : 04.10.09 - klo: 13.27 »
Niinpä.
Tuo johtohässäkkä noissa valosarjoissa on ongelmana jos koriin asentaa valot.
Ihan hienon näköinen pimeässä mutta omassa käytössä tuo ei taitas kovin kauaa kestää kun tuppaa nuo autot kääntymään välillä alassuinkin...  :lol:
Summitissa on vakiona mielestäni ihan hyvä toteutus valoista!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #662 : 05.10.09 - klo: 18.20 »
Tuolla kun heität muutamat voltit molempiin suuntiin niin tuo autohan kuristuu hengiltä nuihin johtoihin.

Hehe eheheh eh ehehehehheeh!

Summitissa on vakiona mielestäni ihan hyvä toteutus valoista!

Kerro lisää. Siis paikat vai ihan näköislyhdyt jo valmiina? Vai tarkoitatko linkittämääni kattolyhdyt lisävarustetta?

Kukaan ei ehtinyt vielä sanomaan, että kundillahan on rassissaan renkaat väärinpäin pyörimissuuntaan nähden. <glub>

Videosta tuli mieleen japanilaiset sähkömopot vai olisikohan ollut kyseessä joku Toyotan vuosittainen tekniikkaesittely, joihin oli asennettu pärisemään polttomoottorin tapainen viritys/ mölytin. Äänetön kiituri kun saisi aikaan paljon läheltäpititilanteita. Mistähän uskaltaisi tiedustella tällaista ja olisikohan miten vaikea sovittaa RC-autoon? V8-soundit olisivat aika makeet.

YouTuben soundit oli napattu Flat Out 2 pelistä ja sen Sparrowhawk (=varpushaukka på finska) autosta.

Jaa'as. Sabelta tuli täyspitkä muovikardaani (#5650). Lyhyellä (väärällä) kardaanipätkälläkin ajelee muttei se pysy paikallaan rungon joustamisen vuoksi ja kun en ole pitänyt pohjan suojalevyä paikallaan runkoa jäykistämässä. Kunnia suojalevyn kiinnityksestä tapahtuu vasta sitten kun metallinen kardaani (#5650R) saapuu joltain taholta. Metallisia kardaaneja, tai ainakaan Traxxasin valmistamia, ei tunnu olevan kellään tällä hetkellä.
« Viimeksi muokattu: 05.10.09 - klo: 18.23 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #663 : 05.10.09 - klo: 18.34 »
Niin siis Summitissa on valot asennettu "puskureihin" ja näin ollen kori on vapaa johtohässäkästä.Eli johdot saa olla rauhassa niputettuna runkoon.
Ja ne valot myös toimii VALOINA eikä vain koristeena.  :lol: Siis ihmeen tehokkaat ovat myös valaisemaan.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #664 : 05.10.09 - klo: 18.45 »
Niin siis Summitissa on valot asennettu "puskureihin" ja näin ollen kori on vapaa johtohässäkästä.Eli johdot saa olla rauhassa niputettuna runkoon.
Ja ne valot myös toimii VALOINA eikä vain koristeena.  :lol: Siis ihmeen tehokkaat ovat myös valaisemaan.

Hieno toteutus Traxxasilta! Hieno vehe muutoinkin tuo Summit. Vakiona edessä neljä valkoista ja kuusi punaista takana. Ihme kun Traxxas ei valmista lyhtyosia lisäosina E-Revoon. Tai edes joku muu taho. Onhan foorumeilla hienoja ohjeita ja vinkkejä kuinka tehdä itse epoksimuottiin valaen ja muovailuvahaa apunakäyttäen. Tällaisille kädettömille pitäisi löytyä valmiita pakettaja med suunnaton johtohärdelli.  :-D

Ja aivan. Minun 3Racing LED sydeemi ei todellakaan näytä mitään. Kunhan tillottavat vai merkiksi miten päin auto on, tai siis mihin suuntaan keula osoittaa. Voihan se olla katollaankin.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #665 : 05.10.09 - klo: 18.50 »
Onneks summit ja revo on 90% sama auto, äkkinäisempi ostais slummitin valoromut ebaystä ja mallailis paikalleen...
/ Jere Siirilä

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #666 : 05.10.09 - klo: 18.54 »
Hienohan tuo summitti on,harmi vaan ettei ole vakiona harjattomalla ja kestävämmillä vetareilla varustettu. :undecided:
Kyllähän valosarjoja paljon koriinkin asennetaan mutta miinuksena juurikin tuo johtohässäkkä korissa.
Harkitsemisen arvoinen tuo e-revo brusshless heti kun on varustettu kestävemmillä vetareilla ja kardaaneilla.  :grin:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #667 : 05.10.09 - klo: 23.19 »
Kyllähän valosarjoja paljon koriinkin asennetaan mutta miinuksena juurikin tuo johtohässäkkä korissa.

Korin johtohässäkkä ei minua haittaa, koska eihän johdot näy kun kori on auton päällä. Korin saa myös kokonaan pois irrottamalla johdot tuosta valosarjayksiköstä.

Lainaus
Harkitsemisen arvoinen tuo e-revo brusshless heti kun on varustettu kestävemmillä vetareilla ja kardaaneilla.  :grin:

Ilman pohjan suojalevyä tuntuu kestävän minunkin ajolla. Tai siis tuonne suojalevyn ja rungon väliin saa ujutettua kiviä, jotka hierovat kardaanin poikki. Ja tätä voi itse edesauttaa nostamalla auto jossain hiekankaristelun vaiheessa pystyyn. Tämä on kielletty liike. Kaikki muut hiekankaristeluasennot ovat OK, paitsi tuo.

YouTube näyttää laittavan surkealla videokodekillaan tummat sävyt niin tummiksi ettei näy mitään. Uppasin videopätkän malliksi, josta näkee valosarjan kyvykkyyden tai mitä se on oikeasti luonnossa: http://www.youtube.com/watch?v=pOT06pb0CGU. Tänään tuuli niin maan perusteellisesti ja siksipä tuuli rätisee videossa. Sorry. Ja kun kameraa on pidettävä paikallaan, niin eipä tuo mikään kurittamisen & bashauksen tyylinäyte ole. Kerran vedän kameran nurinkin, hehehe. Ehkä videon paras kohta. ;->
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #668 : 06.10.09 - klo: 19.40 »
Pistä EmDzei lisää videoo kun sulla on pelit ja pensselit. Kiva välillä katsella kotimaisia videoita.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #669 : 07.10.09 - klo: 21.59 »
Pistä EmDzei lisää videoo kun sulla on pelit ja pensselit. Kiva välillä katsella kotimaisia videoita.

OK. Pistin tämän videon jo tuonne "Parhaat videot" threadiin, mutta pistetään tähänkin. Ei todellakaan mitenkään laadukas tai viihdyttävä. Koska itse kuvaa, on kameran oltava paikallaan ja näin kuva- ja ajoalueeksi jää todella pieni pläntti. Toinen haasteellinen tekijä näillä lelukameroilla on yökuvaus eli valon riittämättömyys. Säkkipimeä osuudessa ei oikeasti ole noin pimeää.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Xx7IKIP0oGI[/youtube]

Ja koska tänään oli sadepäivä, niin tuli modattua lisää poweriani. Lisäsin renkaat ja pakoputken. Mitäkö järkeä? No ei yhtään mitään.


Modattu poweri edestä

.. ja takaa. Takarenkaat pyörivät. Powerilla ei voi ajaa - vielä  :-D
« Viimeksi muokattu: 07.10.09 - klo: 22.05 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #670 : 08.10.09 - klo: 17.59 »
Lainaus
Ja koska tänään oli sadepäivä, niin tuli modattua lisää poweriani. Lisäsin renkaat ja pakoputken. Mitäkö järkeä? No ei yhtään mitään.

Pois turha vaatimattomuus, toihan on SIISTI!
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #671 : 10.10.09 - klo: 15.43 »
Pois turha vaatimattomuus, toihan on SIISTI!

Kiitos. Kaikkia löytöjä sitä tekeekin dyykkaamalla.  :-D

Kuvittelin saavani "roikkuvan perän" pois mutkista lähdettäessä vaihtamalla pakkauksen mukana tulleet jäykemmät jouset. Noudatin myös tässä threadissa mainittua 2/3 joustoniksiä vetämällä jousten esisäädöt aika kireälle. Maavara tai oikea korkeus kyllä saavutettiin. Ehkä toinen takaiskunvaimennin ei digannut ideasta, koska näytti vuotaneen kovasti.

Koska n. 2 kk ikäisellä autolla on menossa jo neljäs kardaani, niin en ole voinut pitää pohjan suojalevyä paikallaan. Osin varmaan tästä syystä auton runko päässee kiertymään tai joustamaan. Alla video kuinka vaikeaa auton ohjaaminen on. Tai siis mutkissa joutuu pumppaamaan kaasua. Noh, tuskinpa sitä taitoakaan on - ettei sen puoleen.

Olen laittanut ohjausservon tapit ääriasentoreikiin ja vaihtanut ohjaustangon osan, joka tuli myös RTR-pakkauksen mukana. Mutkista lähdettäessä auto kulkee miltei aina vain kolmella pyörällä jomman kumman etupyörän ollessa ilmassa. Tätä koitin korjata laittamalla taakse mahdollisimman kierät jouset. Tekee tuota aina videon kauimmissa reunassa ja eipä sitä näy näkevän vaikka katsoisi HD-laadulla.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-mDuIhGep3I[/youtube]
128 S Li-Po   :lol:
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #672 : 10.10.09 - klo: 17.22 »
Tuo kolmella pyörällä ajelu loppuu kun laitat kallistuksenvakaajat paikoilleen.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #673 : 11.10.09 - klo: 16.49 »
Tuo kolmella pyörällä ajelu loppuu kun laitat kallistuksenvakaajat paikoilleen.

Minulla jäi Teknon Sway Bar Kit tilaamatta, kun sivut eivät toimineet aikoinaan. Foorumeilla pidettiin ainoana oikeana Tekno RC:n tekelettä, mutta Traxxasin tekele olisi myös toimiva. Asiaa sotki se, että Traxxasin asentaminen vaatii reikien poraamista ja jotkut taas käyttävät edessä Teknoa ja takana Traxxasia. Kuulemma paras kombinaatio.

Auta miestä mäessä ja kerro omista kokemuksistasi. Kestävätkö Teknon raudat (se ohut vaihdettavissa oleva kaari) useampaa kuin kolmen kerran ajoa? Vaikuttaako iskunvaimentiemien väärä jousenkiereys hajoamisiin vai mistä "heikkous" kestossa johtuu?

Nostin LVC (low voltage cut-off) arvoa 3.0:sta 3.1:een, koska autossa on nyt valosarja ja huomasin Castle Link ohjelman päivittyneen versioon 3.180. Uutuutena Graphic Viewer. Woah! Mitä nörtteilyä lokien kanssa.

  • Added ability to display temperature in degrees C or degrees F
  • Added ability display actual head-speed or prop-speed by entering the gear ratio
  • No longer have to 'Run as Administrator' to change your motor-pole / gear ratio or temperature setup


Castle Link v3.180: Graphic Viewer
« Viimeksi muokattu: 11.10.09 - klo: 17.05 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #674 : 11.10.09 - klo: 17.31 »
Taitaa se runko elää niin paljon, että ei auta mikään siihen muuta kuin laittaa se kardaanin suoja takaisin.

Noista Castlen Data logeista sen verran, että taitaa olla Phoenix ICE -sarjan noparit ainoat, jotka sitä datan loggausta tukee. Näin ainakin Castlen sivujen perusteella ja nuohan on lentokäyttöön tarkoitettuja.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #675 : 11.10.09 - klo: 18.43 »
Mulla on Traxxas:in sway bar edessä ja teknon takana ja hyvästi on toiminut.

Minkäslaiset asetukset sulla EmDzei on tuossa monsterissa ?
Ku ilmeisesti ajelet 3s:illä ? Jotenkin vaan näyttää noissa videoissa aika pliisulta tuo meno, vai tappaako video vauhdin ?
son loppu ny.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #676 : 11.10.09 - klo: 19.02 »
Mulla on Traxxas:in sway bar edessä ja teknon takana ja hyvästi on toiminut.

Minkäslaiset asetukset sulla EmDzei on tuossa monsterissa ?
Ku ilmeisesti ajelet 3s:illä ? Jotenkin vaan näyttää noissa videoissa aika pliisulta tuo meno, vai tappaako video vauhdin ?

Traxxasin edessä? Eli juuri päinvastoin mitä olen lukenut esim. Traxxasin omalta foorumilta. Saako näitä ostaa sitten erikseen vai käsittääkö Kitti aina sekä etu- että takaosat? Osaatko perustella ratkaisuasi miksi juuri näin päin?

Monsterin asetukset ovat minulla aika perusettiä (lue: en ole osannut säätää mitään). Olen vaihtanut vain RTR-pakkauksen jouset mukana tulleisiin ja sittemmin löysyttänyt kireyttä siitä mitä oli pimeäajovideossani. Ajo helpottui epätasaisella alustalla todella paljon! Auto liiti kuin ilmatyynyillä ja renkaiden foamin äänen kuuli helposti. Kiitos vinkistä!

Vauhti näyttää kuolevan jonkin verran videoilla. Toisekseen kameraa kohti ajettaessa joutuu sillä käännön puoliskolla varomaan kamerajalustaa ja niinpä vauhtikin on heikompaa sillä puoliskolla. Yhdessä videossa ajan kamerajalustaa päin, LOL. Kaukaisimmassa kohdassa auto on jo taas niin pieni eikä etäisyyttä enää hahmota, niinpä nopeus näyttää kuolevan sinne. Seli seli.

Noissa pimeäajovideoissa täyden vauhdin bashaamista ei koe, koska niissä oli tarkoituksena esitellä lähinnä valoja tai auton hallittavuuden treenaamista. Ja jos kiertää esteitä, niin eipä niitä nopealla vauhdilla voi edes tehdä. Rajoittavin tekijä kuitenkin lienee se, että kuvattaessa kiinteästä tolpasta (lue: kamerajalustalla) kuvausalue jää niin pieneksi eikä autolla voi kiertää niin laajaa aluetta kuin normaalisti. Vauhti kuolee taas (lue: en vain osaa ajaa).  ;-)

Koskiko kommenttisi nyt pimeäajovideoani vai tuota päivällä kuvattua (jossa myös 128 S Li-Po osuus)? Päivävideosta ehkä näkee jo miten Revo liikahtaa 6S:llä iloisesti.

Pimeäajo: http://www.youtube.com/watch?v=Xx7IKIP0oGI
Päiväajo: http://www.youtube.com/watch?v=-mDuIhGep3I
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #677 : 11.10.09 - klo: 21.01 »
En ole tutkinut saako erikseen e/t vakaajia, itellä on molempien koko kitit.
En suurempaa eroa ole ajossa huomannut trx/tekno, mekkauksen helpottamiseksi on näin laitettu.
Ja trx:n oma takavakain on omasta mielestä surkea syystä että tulee ns väärinpäin, eli tangot taakse sojottamaan.

Ilmankos tuo vauhti on niin olematoin, kun on ilmeisemmin vakio välitykset.
Eihän se niillä mihinkään kulkenut. Ruuvasin melkein heti 54/24 välitykset, mut olen hieman loiventanut niitä kyllä, tällähetkellä 56/22.
Eihän noilla vakoi tassuillakaan tosin pysty paljoa hurjastelemaan. Nehän repii itsesnä hajallekkin kun saavat enempi vauhtia.
son loppu ny.

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #678 : 12.10.09 - klo: 09.50 »
Mulla oli molemmat setit pöydällä ja päädyin laittamaan Traxxasin molempiin päihin, hyvin on tehnyt tehtävänsä. Mutkasta lähtiessä ei nosta toista etutassua ilmaan ja mutkaan tultaessa ei nosta toista takatassua ilmaan vaan menee nätisti sladissa.
Ilman swaybaria meno on tämmöstä.


MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #679 : 14.10.09 - klo: 04.42 »
Mulla oli molemmat setit pöydällä ja päädyin laittamaan Traxxasin molempiin päihin, hyvin on tehnyt tehtävänsä. Mutkasta lähtiessä ei nosta toista etutassua ilmaan ja mutkaan tultaessa ei nosta toista takatassua ilmaan vaan menee nätisti sladissa.
Ilman swaybaria meno on tämmöstä.

Kiitos näistä kullanarvoisista kommenteista ja vinkeistä. Olen pitänyt itseäni vain huonona kuskina ja treenannut pöljänä.  :-D Olen sitä yhä, mutta vakautin lähti tilaukseen.

En näy olevan ainut, joka painii kardaaniongelman kanssa. Tässä mainio threadi, jossa rakentavat suojalevyn: http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=492482. Ketjussa on linkki .pdf tiedostoon, josta saa muotin/mallin. Suojan voi vääntää vaikkapa CD-kotelosta.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #680 : 14.10.09 - klo: 10.50 »

Minullekin jäi mukaan E-Revo brushless edition jenkkilän reissulta (tosin TSA vei kasan ruuveja matkalaukusta!) ja LiPotkin tilasin HK:stä:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9172

Olisi varmaan pitänyt laittaa samantien ne 3S:t mutta ei surra nyt sitä vaan miten ihmeessä nuo johdot saisi siististi ulos E-revo patterikotelosta? Tuossa Turnigyssä ne nimittäin törröttävät aivan törkeästi sivulle. Pikku-revoon sain 2200mAh Flightmaxit sisään tekemällä n. 5mm kolot patterikoteloiden päätyihin mutta tässä Turnigyssä on 10 AWG narua ja niistä tulee 8mm "kuhmu" tuon 50mm paksuuden päälle.

En sitten tiedä meniskö tämä Zippy helpommin sisään:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8583&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_5000mAh_3S1P_25C_

Arvostaisin kommentteja mitkä 2S/3S lipot ovat toimineet ja millaisia modeja on joutunut tekemään että piuhat saa ulos akkubokseista.. en viitsisi ihan täysin raiskata noita ovia kuitenkaan.

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #681 : 14.10.09 - klo: 13.01 »
Turnigyn awg10 johdot saa kyllä mahtumaan akkukoteloon kun akun päädystä poistaa 2-3mm valkoista päätymuovia (siitä johtojen alta) ja taittaa johdot tiukasti eteenpäin. Johto taittuu ihan nätisti kun litistää peukalolla mutkakohtaa ja samalla taivuttaa johtoa nitkuttaen. Johdot siis taivutetaan lähtemään päinvastaiseen suuntaan kuin mitä ne on tehtaalta tullessa.

Jos akun päädystä ottaa muovia pois niin kannattaa varoa oikosulkemasta akun napoja, johtojen juotokset ovat juuri tuolla kohtaa hyvin hollilla.

Akkukotelon johdon läpivientireikää voi hivenen laajentaa siitä kannen puolelta, menee se kiinni ilman avarrustakin, mutta vielä helpommin pienen vuolemisen jälkeen.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #682 : 14.10.09 - klo: 13.28 »
Lainaus
En näy olevan ainut, joka painii kardaaniongelman kanssa. Tässä mainio threadi, jossa rakentavat suojalevyn: http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=492482. Ketjussa on linkki .pdf tiedostoon, josta saa muotin/mallin. Suojan voi vääntää vaikkapa CD-kotelosta.

Toi on ihan ok, mutta hankala tehdä kovasta materiaalista tiivis sovitus. Siis jos haluaa rakennella niin kyllähän tuo onnistuu, tottakai. Itse laittaisin, tai paremminkin sulloisin trannyn ja pohjalevyn väliin jotakin pehmeää solumuovia, superlonia tms. Tulee tiivis ja nopeasti, mutta ei tietenkään niin tekninen ratkaisu kuin paikalleen tehty ja sovitettu suojalevy. Tämä siis vain vaihtoehtoisena ehdotuksena.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa macke

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #683 : 14.10.09 - klo: 14.32 »
Arvostaisin kommentteja mitkä 2S/3S lipot ovat toimineet ja millaisia modeja on joutunut tekemään että piuhat saa ulos akkubokseista.. en viitsisi ihan täysin raiskata noita ovia kuitenkaan.

Ainakin itsellä on nuo Zippyn 3S1P 30C 5000mAh mahtuneet just sopivasti sisään, piuhatkin saa mahtumaan ulos niin että saa akkukotelon sopivasti suljettua. Ylimääräistä tilaa näiden kanssa ei ole, mitä nyt hieman pitkittäissuunnassa: 
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8587

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #684 : 14.10.09 - klo: 16.36 »
Turnigyn awg10 johdot saa kyllä mahtumaan akkukoteloon kun akun päädystä poistaa 2-3mm valkoista päätymuovia (siitä johtojen alta) ja taittaa johdot tiukasti eteenpäin. Johto taittuu ihan nätisti kun litistää peukalolla mutkakohtaa ja samalla taivuttaa johtoa nitkuttaen. Johdot siis taivutetaan lähtemään päinvastaiseen suuntaan kuin mitä ne on tehtaalta tullessa.

Yritin tätä taivuttelua ja kun mitään ei tapahtunut niin purin toisen akun ulos kuoristaan katsoakseni mikä on rakenne ennenkuin rikon jotain, ihme että kesti sitä käsittelyä mitä jo ehdin tarjoilla. Minulla ainakin tuo osa johtoa jota pitäisi tässä taivuttaa on piirilevyn palalta asti lähtevää kovajuotosta  :shocked: Itseasiassa se piirilevyn päätykin törröttää 1-2mm kennojen yli.

Pari kuvaa:


Noiden juotosten välissä on noin 1mm tilaa joten ihan varma oikosulku tiedossa jos rupean noita kolvilla sohimaan  :sad:

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #685 : 14.10.09 - klo: 21.40 »
Lainaus
Minulla ainakin tuo osa johtoa jota pitäisi tässä taivuttaa on piirilevyn palalta asti lähtevää kovajuotosta   Itseasiassa se piirilevyn päätykin törröttää 1-2mm kennojen yli.

Jep, siltä toi vahvasti näyttää kuvienkin perusteella. Taitaa olla Turnigyn kasaamisessa sen verran toleransia, että juotos/piirilevy voi tulla "hiukan" ulos. Noissa omissa (4 kpl 2S) johdot on olleet ns. juuresta pehmeitä eli ne on saanut hyvin taipumaan. Itse kyllä irrottaisin nuo johdot ja tinaisin uudestaan, tosin suojalasit silmillä jos alkaa sätimään! Sulan tinan kanssa ikävä yhdistelmä. Jos tosiaan toi tinaaminen yhtään epäilyttää niin kannattaa jättää väliin, lipo oikosulussa on kai yhtäkuin tulipalo.

 
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa Dc

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #686 : 15.10.09 - klo: 19.25 »
Minkäs kaikkien erevojen osat on yhteen sopivat vai käykö kaikki keskenään

myös ERBEEn ku tilailemas osasia saksasta ja tajuu tota kieltä helkuttiikaa
mainitsevat vaa jotai REVO 2.5 3.3  jo noi ei kerro mulle kyllä yhtää mitää

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #687 : 15.10.09 - klo: 20.15 »
Minkäs kaikkien erevojen osat on yhteen sopivat vai käykö kaikki keskenään

myös ERBEEn ku tilailemas osasia saksasta ja tajuu tota kieltä helkuttiikaa
mainitsevat vaa jotai REVO 2.5 3.3  jo noi ei kerro mulle kyllä yhtää mitää
E-Revojen palikat käy hyvinkin keskenään, nitrojen palat käynee voittopuolisesti. Osanumeroilla pelaaminen on toki varminta.

Sopiiko kysyä mitä palikkaa on hakusessa ja miksi moisia Saksasta eikä esim. UK:sta tai Jenkeistä?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Dc

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #688 : 15.10.09 - klo: 20.37 »
ihan vaan autoa tilaamassa ja jos osia samalla ku ilmeisesti noi kardaanit saavta iskuu kivistä nii siina samalla pistäs kaikkee muuta romuu kyytiin

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #689 : 16.10.09 - klo: 01.07 »
Arvostaisin kommentteja mitkä 2S/3S lipot ovat toimineet ja millaisia modeja on joutunut tekemään että piuhat saa ulos akkubokseista.. en viitsisi ihan täysin raiskata noita ovia kuitenkaan.

Minulla on 4 800 mAh 3S1P Li-Pot (Multiplex). Eivät mahdu ilman lievää väkivaltaa sisään, koska ovat aavistuksen verran liian paksut ja leveät. Survomalla saa jopa luukutkin kiinni. Olen helpottanut itseäni ottamalla takaa akkujen hengitysreiät pois (Vent, battery compartment #3965) jolloin akun kaapelit saa myös entistä helpommin ulos akkukoteloistaan. Poisto ei vaikuta auton toimintaan millään tavoin tai rungon jäykkyyteen. En tiedä sitten vaatiiko Traxxasin ohjauksen vakauttimet juuri näihin poraamista kiinnityksessään. Akkuluukun sulkee minulla näin vain etuosan hengitysreikäkotelot (osa 3926), jossa on sulkumekanismi tai kieleke kotelon luukulle, pidikkeelle.

Mielestäni E-Revon akkukotelojen tila on mitoitettu aivan liian pieneksi 3S akkuja ajatellen. Toivottavasti seuraavaan E-Revoon tulevat irralliset akkukotelot tai kiinnitys tarranauhoilla..

Toi on ihan ok, mutta hankala tehdä kovasta materiaalista tiivis sovitus. Siis jos haluaa rakennella niin kyllähän tuo onnistuu, tottakai. Itse laittaisin, tai paremminkin sulloisin trannyn ja pohjalevyn väliin jotakin pehmeää solumuovia, superlonia tms.

Pitäisi ehkä olla sellaista tulenkestävää tai tässä tapauksessa kuumuutta kestävää vuorivillaa. Tämä olisi mielestänikin nopein, helpoin ja paras ratkaisu. Ajattelin pistää foamia sinne, mutta luovuin ideasta. Väsäsin itselleni kuitenkin linkittämäni mukaisen muovilevyn. Metkaa miten se kiinnittyy itsestään.
   Väsäsin myös taakse pienen suojan metalliverkosta. Kardaanin takaosassa kun on myös pieni aukko, josta pääsee takarenkaiden avustuksella kiviä sisään. Eturenkaat eivät juuri kiviä heitä, vaan pahimmat ovat juuri takanakit. Ja se pahin pesä on juuri tuolla kardaanin takaosassa. Siellä on V-mäinen tila, joka kapenee kokonaan ja perällä pieni "pussi", johon kivet jäävät hieromaan kardaanin poikki.
   Innoissani väsäsin Li-Po akkujen pakkauskoteloista suojat taka-akselille, levyt. Sen verran villin näköinen tapaus nyt ettei siitä ilkeä enää lähikuvia ottaakaan.  :-D Tai noh. Ajelen ensin muutamat kerrat ja kerron sitten kokemuksista ja mahdollisesti kuvien kera.

Yksi mieltä askarruttava kysymys: Onko teillä takaiskarien liikkumavara yhtä iso kuin etuiskarien? Minulla etuiskarien liikkumavara on todella iso ja kun auton keulan pudottaa, niin auto ei pomppaa lainkaan. Esim. paikallaan noin 45 asteen kulmasta. Takaiskarissa koko liikerata on paljon lyhyempi ja tehtäessä saman "testin" 45 asteesta, niin auto hypähtää snadisti. Ts. iskarit/jouset tai jotain eivät toimi ihan täydellisesti. Ja kyllä, olen kiertänyt auki pivot balleja (#5378) jopa puoli kierrosta takarenkaiden osalta. Edestä vain 1/4. Jousien vaihdon yhteydessä lienen kiristänyt takajouset liian tiukalle ja toisesta takaiskunvaimentimesta tulikin öljyä reippaasti ulos. Tässäkö syy pomppuun? Korjaantuuko ongelma vain lisäämällä öljyä vai onko joku tiiviste/ stefa jossain rikki? Entäpä liikerata, onko takaiskarien/akselin liikerata tarkoituksella pienempi kuin edessä?
« Viimeksi muokattu: 16.10.09 - klo: 01.11 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria