Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525161 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #750 : 04.11.09 - klo: 00.51 »
Noniin tuossa viime viikolla pistin E-Revon (BE) kovasta vauhdista jonkun juuren tms kautta ilmalentoon ja kops puuhun naps tukivarret poikki ja vääntynyt toe-link.

Tukivarret on vaihdettu ja toe-link suoristettu (uusi tulossa) mutta millä ilveellä saan camber ja aurauskulmat (toe) kohdalleen? Manuaalissa puhuttaan tyyliin 0-1 asteen kulmista.. mutta näin aloittelijana silmäni ei ole vielä harjaantunut asteen tarkkuudella säätämään renkaan kulmaa kohdalleen missään tasossa.

Onko tähän joku työkalu tai kikka jonka olen missannut? Vai vedänkö fiiliksellä sinnepäin? Caster on vakio 10 astetta.  :tongue:

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #751 : 04.11.09 - klo: 23.17 »
Sain vinkin mistä löytää Traxxasin tulossa olevat teräksiset kardaanit jo nyt: http://cgi.ebay.com/Traxxas-5650R-CV-Center-Shafts-EREVO-Summit-NEW-NIB_W0QQitemZ180426492727QQcmdZViewItemQQptZRadio_Control_Parts_Accessories?hash=item2a0241cb37

Postimaksu vähän häijyn iso ja ehkä kannattaa valita puljusta muutakin mukaan. Itse en malttanut, vaan ehätin mahd. nopeasti tilaamaan nuo kaipaamani kardaanit.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa carbon666

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #752 : 08.11.09 - klo: 20.28 »
Mistäs ison revon harjattomana sais halvimmalla?
-Traxxas E-revo 1/16 vxl-  -Carson crt 4x4 petrol-  -Hpi rs4 pro2-  -Kyösti twin force (projektina)-  -2kpl kyösti fw06-
 Myytään nitro kyöstit http://www.nettivaraosa.com/916891

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #753 : 08.11.09 - klo: 22.11 »
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #754 : 09.11.09 - klo: 13.29 »
Koitin tehdän E-Revostani Applen iPhonen eli pitää akut auton sisässä ja ladata ne paikoillaan ollessaan hankkimalla Kiinasta balancerin 20 cm jatkojohdot. Varoitus: näinhän ei saisi ladata. Tilaus tapahtui eBayssä 21. lokakuuta ja sain kaapelit tänään (9. marraskuuta). Se vain, että kaapelit olivat väärää mallia liittimiltään; liian leveät/isot.

Kaapelit eivät nyt maksaneet mitään, mutta postimaksussahan noiden kanssa aina vähän häviää. Mieli ei ole kuitenkaan maassa, koska Euro on vahva valuutta ja tämä oli jo toinen onnistunut PayPal-kauppani. Eka onnistunut kauppa oli Teknon Sway Bar Kit ja sen olen jo saanut. Ihan ekaa PayPalia en laske kun yhden pelin (World Of Goo) pystyi ostamaan synttäritarjouksena "maksa mitä haluat" ja pistin vain sentin - koeluontoisesti.  =)

Eipä tämä ihan E-Revoon liity, mutta varaosien hankkiminen näyttelee suurta osaa tässä harrastuksessa. Itselleni PayPal on ollut löytö, koska sillä voi hankkia luottokortitonkin osia maailmalta. Kaupan hitaus estää tehokkaasti inspiraatio-ostot, koska PayPalin tilille rahansiirto kestää noin 3 - 5 arkipäivää.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa carbon666

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #755 : 09.11.09 - klo: 16.42 »
Meneekö harjallisen revon runkoon harjaton motti suoraan kiinni?
-Traxxas E-revo 1/16 vxl-  -Carson crt 4x4 petrol-  -Hpi rs4 pro2-  -Kyösti twin force (projektina)-  -2kpl kyösti fw06-
 Myytään nitro kyöstit http://www.nettivaraosa.com/916891

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #756 : 09.11.09 - klo: 17.48 »
Meneekö harjallisen revon runkoon harjaton motti suoraan kiinni?
Menee. Internetsistä löytyy kyllä listaukset mitä eroa harjallisella ja harjattomalla on vakiona, mutta harjallisen päivitys harjattomaan ei välttämättä osia vaadi. Minunkin yksilöni on aloittanut elämänsä harjallisena, vaikka onkin tätä nykyä harjaton peli.

Moottorin kiinnitys on melko suoraviivaista, noparin kiinnitys riippuu vähän noparista. Mamba Monster on tehdasmallissa kiinni erillisen kiinnityspalikan voimin, jolloin sopii harjallisen noparin kanssa samoihin reikiin kiinni.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa carbon666

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #757 : 09.11.09 - klo: 18.31 »
Jos joku on tilannu ison harjattoman revon esim. tower hobbiesilta  niin paljon se on tullu maksamaan tulleineen ja posteineen?
-Traxxas E-revo 1/16 vxl-  -Carson crt 4x4 petrol-  -Hpi rs4 pro2-  -Kyösti twin force (projektina)-  -2kpl kyösti fw06-
 Myytään nitro kyöstit http://www.nettivaraosa.com/916891

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #758 : 09.11.09 - klo: 19.10 »
Towerista tulee hintaa about seuraavasti:
+ auto 700
- alekoodilla 175 USD
+ posti 75
yht 600 usd eli n. 400 eur
* 1.22 alvit = 488e

Eli alle viidensadan jää. Käytännössä tuo meille kansainvälisille asiakkaille tarjottava alekoodi kattaa kivasti postit, alvit ja vähän päällekin.

Ja jos tuo alekoodisysteemi ei vielä ole tuttu niin ostat ensin pelkän super saver clubin jäsenyyden ja sitten ne mailaavat sulle muutaman päivän päästä alekoodeja sähköpostiin jolla saat esim. 700-799.99 tilauksesta -175 USD. Kun auto maksaa 699.99 niin siihen kannattaa ottaa varaosia pikkaisen tai jotkut renkaat mukaan että se menee sen 700 yli ;) Itse olen rikkonut vasta etutukivarret.. Ja kyllä, niiden systeemi tarkistaa että ovat lähettäneet juuri sinulle ne alekoodit eli et voi tilata sitä heti esim. minun koodeillani.

Tuo brushless edition on kyllä hieno peli minusta, kulkee 2x Zippy Flightmax 3S 30C 5000mAh lipoilla niin että hirvittää.

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #759 : 09.11.09 - klo: 19.25 »
Etkös sää tuonu sen livenä mukana ameriikanreissulta? Saakos kysyä mitä sillä metodilla jäi hintaa vai onko se "suuri salaisuus"
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #760 : 09.11.09 - klo: 21.03 »
Toin joo, mutta olen tilannut Towerista muuta kamaa joten systeemi on tuttu, ja laskin kyllä mitä se olisi maksanut vrt itse muulaus :)

About sen saman 700 USD maksoin jenkeissä, siellä voi tingata paikan päällä lapussa lukevasta hinnasta mutta siihen tunkee sales tax päälle (6-10% riippuen paikasta) joten nettihintojen kanssa on paha kilpailla. Tower vaan myi siihen aikaan ei-oota ja availability jossain yli kuukauden päässä niin piti tukea kivijalkakauppaa. Virhe siinä mielessä että joku tulli/turvamies tosiaan vei niitä osia.. Samaan hintaan olisi tullut täysi paketti kotiin asti Towerista, niiden nuo alekupongit ovat ihan superhyvä diili vaikka alvit ja äkkiseltään törkeältä vaikuttavat postit joutuukin maksamaan.

Ärsyttävää vaan kun eivät Towerissa stockaa Losia (ymmärrettävää kun Losi on oikeasti niiden kilpailijan Horizon Hobbyn merkki) tarttis varmaan pari micro-kokoista tilata eivätkä myy ;)

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #761 : 09.11.09 - klo: 21.23 »
Toi ylimääräisten osien katominen jonnekkin "parempiin taskuihin" on kyllä itsellekkin käynyt valitettava tosiasia. No kerrasta oppii.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #762 : 10.11.09 - klo: 00.31 »
Kierolla miehellä kierot tukivarret.  ;-) Pari kertaa olen jo tätä samaa vartta oikonut ja hyväksi jipoksi on osoittautunut jakoavaimen reikä, josta se laitettaisiin roikkumaan johonkin seinätappiin. Tukivarsi jakoavaimen reikään ja taivutus onnistuu leikiten.

Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa carbon666

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #763 : 10.11.09 - klo: 00.36 »
No niin tällä viikolla tulee harjallinen revo ja siihen pitäis joku tehokas kone/nopari paketti hommailla, laitelkaas ehdotuksia! Joku kiinankin motti käy.
-Traxxas E-revo 1/16 vxl-  -Carson crt 4x4 petrol-  -Hpi rs4 pro2-  -Kyösti twin force (projektina)-  -2kpl kyösti fw06-
 Myytään nitro kyöstit http://www.nettivaraosa.com/916891

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #764 : 10.11.09 - klo: 00.44 »
Kiitos vinkistä, säästyy pari keikkaa kellarin kylmälle ruuvipenkille turaamaan.. Ihan saman näköinen tukivarsi täälläkin oli vielä viime viikolla, meni samalla ylä- ja alatukivarretkin naps sanoi nailon kun puuhun osui.

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #765 : 10.11.09 - klo: 11.15 »
ohan tota pari kertaa hyvä oikasta sit se sanoo ihtesä irti kun katkee. :mrgreen:
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #766 : 10.11.09 - klo: 18.31 »
Moron,
Uusi ERBE ilmoittautuu karkeloihin mukaan.
Tarvis lipot hankkia autoon ja mieluummin sellaiset että auto lentää.
Mahtaako lentää näillä? http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10097
Kaiketi auton moiset kestää?

Onko ko firman myymillä akuilla mitään suuria eroja?
Mikäs tolle olis hyvä laturi samasta osoitteesta? Semmoinen mistä löytyy kaikki tarvittavat palikat yhdestä paketista.
Onkos kustannuksilla eroa tuleeko tuotteet hong kongista vai saksasta? Onko kokemuksia?
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #767 : 10.11.09 - klo: 19.39 »
No niin tällä viikolla tulee harjallinen revo ja siihen pitäis joku tehokas kone/nopari paketti hommailla, laitelkaas ehdotuksia! Joku kiinankin motti käy.
Fiinimpää amerikkalaista löytyy mm. Tekin RX8 ja CC MMM
Tekin RX8 http://www.teamtekin.com/rx8.html
Castle Creations Mamba Monster http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster.html

Kiinanratkaisu lienee tilailla Hobbycitystä Turnigyn 1:8 kombo, saa ihan hyvin paukkua rahalle.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #768 : 10.11.09 - klo: 19.59 »
Olipa nopea kuljetus tälle tersäkardaanille. Elämä hymyilee taas. On hieman odotettu tarvikeosa autooni.

Pari huomiota asentamisesta:

  • takakardaani on millin liian pitkä ja sen ahtaminen paikoilleen vaatii hienoista väkivaltaa & tuuria. Vaarana on se, että kun oikein ahtaa paikoilleen, niin vääntää voimansiirron tapin tai itse kardaanin hieman mutkalle
  • voimansiirron/ vaihdelaation tapin reiät kannattaa jättää asentoon, jossa reikä on suoraan pohjasta katsottuna 90 asteen kulmassa. Ts. reikä näkyy selvästi. Teräskardaania asennettaessa moottiria ja näin voimansiirron tapin kulmaa ei pystykään enää pyörittämään kapeasta ja sileästä teräskardaanin pinnasta niin kuin vielä muovisella kardaanilla pystyi ihan näppivoimin
  • hankalin kiinnitettävä on etukardaanin etummainen ruuvi. Siihen pääsee huomattavasti helmpommin käsiksi kun siirtää ja kääntää eturenkaita, jolloin vipuvarsi siirtyy edestä
  • teräskardaanien hienoa punaista rengassuojaa ja sen merkitystä en päässyt sisäistämään, koska tappi, jolla kardaani kiinnitetään estää punaisen rengassuojan helman menemästä tämän tapin yli

Nyt eivät pääse pienet kivet enää hiertämään kardaania poikki ja voin pitkästä aikaa pitää myös pohjapanssaria paikoillaan. Teräskardaanin heikkous voi olla noiden sinisten kumisuojien sisäinen rakenne. Ainakin toisessa päässä vaikuittaisi olevan jonkinlainen jousi, joka antaa kardaanille noin 3 mm liikkumavaran. Kivet voivat syödä tuon kumisoujan rikki ja tästä voi aiheutua ongelmia. Hyvänä puolena ainakin nyt on se ettei uuden kardaanin kiinnittäminen vaadi pikkuruisten E-prikkojen kanssa taiteilua. Olen jo hieman allerginen niille.



Uudet teräksiset kardaanit vanhojen muovisten vieressä. Yllättävän painavat ovat nämä teräksiset versiot.
Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Traxxas_UusiTerasJaVanhaMuovikardaani.jpg

Autosta poistettu kaikki asennusta estävät osat. Mukana tulevat ohjeet eivät ehdota otettavan etupäästä ihan noin paljon pois, mutta minun asentaminen kyllä vaati.
Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Traxxas_NoCardan.jpg

Nämä kaikki osat poistin asennuksen ajaksi.
Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Traxxas_OperaatioKardaaninirrotusOsat.jpg

Kauan ja hartaasti odotettu teräskardaani vihdoin paikoillaan omassa rassissani!
Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Traxxas_Teraskardaani.jpg

Tästä näkyy hieman itserakentamaani suojalevyä, joka estää isompien kivien menemisen kardaanitilaan (lue: pohjapanssarin alle).
Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Traxxas_KardaaninSuojalevy.jpg

Pohjapanssari jäykistää autoa. Pitkästä aikaa tämä osa on kiinni myös rassissani.
Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Traxxas_Pohjapanssari.jpg
[/td][/tr][/table]
[/size]
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #769 : 10.11.09 - klo: 22.09 »
Mahtaako lentää näillä? http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10097

En tiedä ko. merkin hyvyydestä, mutta sisämitoiltaan pitäisi mahtuman. Pari huomiota, joita ei varmaan ihan "uutena" RC-autoilijana tule huomioiduksi. Akun virtajohdot eivät ole Traxxasin omilla liittimillä ja joudut näin tilaamaan Traxxasin liittimet ja juottamaan ne kiinni. Tai vaihtoehtoisesti laittamaan väliin muunnospalikan. Laturin balanceriliittimessä tulee olla tuki sille määrälle kennoja minkä akun otat. Tässä tapauksessa tuki kolmelle kennolle. Tai jos lataat samalla laturilla kummatkin akut rinnan kerrallaan, niin silloin tietenkin kuudelle (3S + 3S = 6S balancer connector).

Kaikissa latureissa ei ole omaa virtalähdettään ja niinpä niille tarvitaan oma virtalähteensä. Li-Po-akkuja ladataan yleensä 1C:llä eli tässä tapauksessa noita linkkisi akkuja ladattaisiin max 5 ampeerilla (5 000 mAh). Ts. lyhentää lataamisaikaa. Mutta jippo on siinä, että sama 5 A tulisi löytyä sitten myös laturista. Pienemmälläkin virralla voi ladata ja se näkyy vain sitten latausajassa. Powerin hinnan voi säästää rakentamalla virtalähteen tietokoneen ATX powerista. Katso threadia hieman taaksepäin, niin näät kun itse kysyn tuosta ja rakennan sellaisen onnistuneesti.



Edit: Mitat muutettu virallisiksi
« Viimeksi muokattu: 14.11.09 - klo: 09.13 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #770 : 11.11.09 - klo: 16.03 »
Traxxasin asiakaspalvelun mukaan akkukotelon mitat ovat 156mm L X 50mm D X 29mm, eli on maksimikokoinen akku joka sinne menee. Sanoisin, että tuo 160 mm on aika optimistinen ainakin siinä E-Revossa, joka itsellä on tällä hetkellä. Korkeus 29 mm on tullut testattua myös käytännössä ja sen kokoinen akku mahtuu koteloon.

Taitaa olla tässä samassa topicissa mainittu, että tuo yllä linkitetty Turnigyn akku ei mahdu E-Revon koteloon. Akun mitat kyllä ovat sellaiset että mahtuisi, mutta toleranssit valmistuksessa suuret ja johtoja ei ole laskettu mittoihin.
  http://rc10.fi/index.php?topic=27158.msg374553#msg374553
  http://rc10.fi/index.php?topic=27158.msg374458#msg374458
  http://rc10.fi/index.php?topic=40969.msg376343#msg376343
« Viimeksi muokattu: 11.11.09 - klo: 16.12 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #771 : 11.11.09 - klo: 17.11 »

Joo nuo Turnigyt ei mene nätisti, Zippy Flightmax 3S 5000mAh 30C:t nyt tilalla ja mahtuu just.

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #772 : 12.11.09 - klo: 09.24 »
Kiitos tiedoista. Olinhan tuon akkujutun jossain vaiheessa lukenut itekin, mutta kaikkee vaan ei aina muista. Zippy laitettiin tilaukseen.
Mitkäs liittimet on hyviä? Deans kenties? Jos vaihtais traxxasin omat liittimet kokonaan pois, ettei tuu väliin lisää liitoksia.
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #773 : 12.11.09 - klo: 11.47 »
Kyllähän ne Turnigyn akutkin sinne ois mahtuneet, itsellä on niitä käytössä.
Mut parempia ne Zippyt taitaa kuitenkin olla.
3 tai 4 akkua on joutunut tinailemaan kennoja takaisin kun irtoilevat, ja siis noista Tunigyistä.

Liittimiksi minä suosittelen ihan Traxxasiksen omia.
Parempi virran sieto vas Deans, sekä parempi/helpompi käytettävyys isomman kokonsa puolesta.
Traxxas liittimetkin kannattaa ostaa orkkiksena, tilailin niitä tuolta Liquidista.
HobbyCity:kin myy, mut ovat kopioita ja eivätkä ole läheskään niin hyviä.
son loppu ny.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #774 : 12.11.09 - klo: 15.04 »
Kannattaa huomata, että myös Liquid myy kopioita, niiden alkuperäisten lisäksi ja niillä kopioilla ei tee mitään. Hintaerokin on melkein olematon, mutta laatuero huomattava.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #775 : 14.11.09 - klo: 09.59 »
Mitkäs liittimet on hyviä? Deans kenties? Jos vaihtais traxxasin omat liittimet kokonaan pois, ettei tuu väliin lisää liitoksia.

Traxxasin omat liittimet ovat parhaat. Ei siis kannata ottaa pois, vaan muut mallit pois ja Traxxasit tilalle. Tässä kannattaa huomioida, että laturilta tulevat johdot kannattaa vaihtaa sitten myös Traxxasin liittimiin.

Nyt on ollut jo sen verran kylmät kelit täällä Hältzingissäkin, että ei ole tullut ajeltua enää päivittäin eikä edes kahdesti, koska näpit jäätyy kynsikkäilläkin. Olen pohtinut, että jätän Li-Po-akkujen kennojen varaustilan 3,8 volttiin eli minun tapauksessani volttimittarilla katsottuna (3S x 3,8 V) kokonaisjännite 11,4 V. Ja sitten parin viikon tai kuukauden välein pitäisin tunnin tai pari vain laturien balanceria paikoillaan. Hyvä idis? Latureissani ei ole purkutoimintoa, koska ovat mallia basic.

Lopuksi toteamus Teknon Sway Bar Kitistä: Parantaa tautisen paljon ohjattavuutta! Hyvä se on ollut tähänkin asti, mutta tuolla ajettavuus on suorastaan nautinto.

5650R ($38.78): http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180426492727
Tekno ($24.99): http://www.teknorc.com/product_info.php?products_id=934

Edit: korjasin aiemman akkukotelokuvan millimetrit virallisiksi lukemiksi
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #776 : 14.11.09 - klo: 13.42 »
Lopuksi toteamus Teknon Sway Bar Kitistä: Parantaa tautisen paljon ohjattavuutta! Hyvä se on ollut tähänkin asti, mutta tuolla ajettavuus on suorastaan nautinto.
Olikos tää toteamus nyt vakaat vs. ilman vakaajia vai Teknon vakaajat vs. Trx? Teknon kittiä en ole kokeillut, mutta Trx pelaa myös hyvästi.

Ajettavuuden puolesta kapeilla (1:8 turisti) renkailla kavennettuna (Slayerin tukivarret) myös keskidiffi on aika must, että auto kääntyy siivosti. Toinen vaihtoehto on säätää alustan balanssi yliohjaavaksi ja vetää sladissa, mutta diffin kanssa parempi. Leveänä ei ole juuri keskidiffin kanssa tuota tullut ajettuakaan...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa carbon666

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #777 : 16.11.09 - klo: 02.48 »
Tuli tuon revon mukana pussi jotain osia missä lukee long travel rocket set, mikä tarkotus niillä on?
-Traxxas E-revo 1/16 vxl-  -Carson crt 4x4 petrol-  -Hpi rs4 pro2-  -Kyösti twin force (projektina)-  -2kpl kyösti fw06-
 Myytään nitro kyöstit http://www.nettivaraosa.com/916891

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #778 : 16.11.09 - klo: 09.29 »
Tuli tuon revon mukana pussi jotain osia missä lukee long travel rocket set, mikä tarkotus niillä on?

ton long travel rocket setin heität normien tilalle saat vähän lisää maavaraa. ihan hyvät itel summitis tulee ne vakiona alla.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #779 : 16.11.09 - klo: 23.39 »
Olikos tää toteamus nyt vakaat vs. ilman vakaajia vai Teknon vakaajat vs. Trx? Teknon kittiä en ole kokeillut, mutta Trx pelaa myös hyvästi.

Toteamus vain vakaajista; Teknon tässä tapauksessa. Ne joilla on kokemuksia kummastakin tekeleestä tietävät niiden vahvuudet ja osaavat jopa miksata niiden parhaimmat puolet.

Kerro lisää miten säädät E-Revon yliohjaavaksi: vaikuttaako siihen aurauskulma vai kamppeeri. En ole vielä tutustunut tähän maailmaan lainkaan. Veikkaan kamppeeria. Kumpaan suuntaan takarenkaita väännetään; A- vai V-asentoon jos ajatellaan kirjainten visuaalisuutta?

Tuli tuon revon mukana pussi jotain osia missä lukee long travel rocket set, mikä tarkotus niillä on?

Ehkä tarkoitettu enemmän crawling tyyppimiseen möyrintään lisäten maa- ja joustovaraa. Noiden lisäksi pitää vaihtaa myös pitemmät kierrejouset. Laakerien irrotus on haastava operaatio, tai oli ainakin minulle.

Kokeilin pitkiä varsia taakse enkä järin tykästynyt auton käyttäytymisestä, vaan vaihdoin orkkiset takaisin. Huonoon kokemukseen voi vaikuttaa jokin muukin säätö, jota en osannut säätää. Kuten esimerkiksi jouset, niiden pituus, niiden kireys ja mahdollisesti iskarien öljyn viskositeetti. Kokeilin vakioöljyillä mutta paketin 120 mm kierrejousilla. Minähän lisäksi rikoin toisen takaiskunvaimentimen aiemmassa kokeiluissani ja mahdollisesti siitä johtuen auton korkeutta ei estänyt mikään voima - ainoastaan kun iskarit painuivat kasaan. Niinpä jarrutettaessa joko suoraan tai kaarteessa auton perä nousi todella ylös nostaen auton painopistettä. Juuri tuollaisesta "venymisestä" olen alun alkaen halunnut päästä eroon ja siihen parhaiten on auttanut vakaajat (sway bar kit).
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria