Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525120 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1050 : 20.02.10 - klo: 07.40 »
Samantien vaikka rtfoacacbr. ready to fill oils and cell and  charger before race.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1051 : 20.02.10 - klo: 08.34 »
pystyykö noita vetareita laittamaan epäkeskoon? tällä hetkellä yks vetari on n. 0.3mm epäkeskossa, kun mittaa heittokellolla. sen näkee myös renkaat kiinni ajamalla, kun vippaa mitenikä sattuu.
Taitaa olla vähän liian tarkka mittaväline tuo heittokello...

Ei meinaan oo sovitukset,mitat ja välykset kovin tarkkoja näissä.Eli tuo 0.3mm heitto on ihan normaali.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1052 : 20.02.10 - klo: 08.48 »
pystyykö noita vetareita laittamaan epäkeskoon? tällä hetkellä yks vetari on n. 0.3mm epäkeskossa, kun mittaa heittokellolla. sen näkee myös renkaat kiinni ajamalla, kun vippaa mitenikä sattuu.


Ei nää mitää avaruusraketteja oo...

Btw, jos sulla on vielä wanteissa reijät, niin on hyvin todennäköistä että foumissa on litra vettä ja watkaa sen johdosta. --> tuki wanteiden reijät ja poraa ulkokehälle gummiin muutaman millin reikiä jokunen --> ajamalla tulee vedet ja roskat ulos.




tulipa hyvä vastaus tuosta öljyjen puuttumisestakin. käskettiin purkamaan ja lisäämään öljyä tarvittaessa. elikkä sama kun möisvät kuivana koko vehkeen ja muuttasvat tyypin RTFOBR (ready to fill oils before race)


Tähän asti koskenu jokaista RTRää, eli jos vaatii vähääkään enemmän kuin sen että vehkeet liikkuu paketista ottaessa, niin:
- kannattaa perät/lodjut ja iskarit ottaa auki ja tarkistaa täytökset.
- kaikki metalli-metalli ruuvaukset kannattaa tarkistaa ja ehjätä liiman kanssa.
- kaikki muut ruuvaukset kannattaa käydä läpi.
- mahdolliset välykset shimmata.
- mahdolliset sähköt ja liittimet järkeistää.
- jne.


Syy nykyiseen RTR-buumiin valmistajien puolesta johtuu ihan puhtaasti kustannuksista.
Laadunvalvonta on huomattavasti helpompaa (lue: halvempaa), kun marakatti ruuvailee auton kasaan (jos kauhiasti puuttuu osia niin sen huomaa helposti), kun taas jokaista nippeliä aletaan laskemaan ja pussittamaan.

Ja jos tehdas tekee miljoona autoo puolessa vuodessa ja diffiin pannaan sen 10ml sijasta 3ml öljyä, niin onhan se jo selvää säästöä.
Ja ne ketkä eivät jaksa autojaan nuuskia, niin tekee talolle rahaa kun ostetaa rattaita niiden hajotessa ennenaikaisesti tai öljyjä.


« Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo: 08.51 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1053 : 20.02.10 - klo: 09.19 »
reiät on teipattu ja kumeihin on uudet tehty.

häirihtee vaan tuo viskominen, kun näyttää sille, että ois vanne poljettu solmuun.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1054 : 20.02.10 - klo: 09.30 »
En tiä millä akustolla ajelet? 4s/6s?
Mut ootappa jokunen hetki kun olet ajellut 6s:llä enempi, nin viskoo ja vimpottaa joka ikinen pyörä ja paikka autosta.

Ei ne pienet vipotukset haittaa, sit vast ku irtoo.. :grin:
son loppu ny.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1055 : 20.02.10 - klo: 09.48 »
Ei ne pienet vipotukset haittaa, sit vast ku irtoo.. :grin:
Ja sit irtoo renkaista palasia :grin: Ainaki 6 ässillä...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1056 : 21.02.10 - klo: 02.17 »
En tiä millä akustolla ajelet? 4s/6s?
Mut ootappa jokunen hetki kun olet ajellut 6s:llä enempi, nin viskoo ja vimpottaa joka ikinen pyörä ja paikka autosta.

Ei ne pienet vipotukset haittaa, sit vast ku irtoo.. :grin:

ei tässä oo kerenny koko autolla ajamaan, kun 3 kertaa kiitos pakkasten. tammikuussa tuli paketti englannista. sitte tulli runkkas pari viikkoo lipoja.

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1057 : 22.02.10 - klo: 09.33 »
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1058 : 25.02.10 - klo: 14.24 »
Millaisia yhdistelmiä ootte käyttäny iskari/jousi osastolla?
Ittellä löytyy varastosta jäykempää jousta ja öljyä, kuin mitä alkuperäiset on.
Pitäis vaan päättää mitä laittaa.
Ei jaksais kaikkee kokeilla erikseen.
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1059 : 27.02.10 - klo: 18.29 »
nyt sitten pitäs keksiä millä tuo moottori kulkis pikkasen viileempänä. tuntu melkosen kuumalta, kun äsken kävin kurvailemassa.


Millaisia yhdistelmiä ootte käyttäny iskari/jousi osastolla?
Ittellä löytyy varastosta jäykempää jousta ja öljyä, kuin mitä alkuperäiset on.
Pitäis vaan päättää mitä laittaa.
Ei jaksais kaikkee kokeilla erikseen.

vihreet edessä ja tan(mikäliene) takana. 60wt öljyt.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1060 : 27.02.10 - klo: 21.24 »
Kokonaisvälitystä lyhyemmäksi jos lämpöjä on koneessa liikaa. Tai sitten parempaa konetta kehiin  :grin:

Jousitusosastolla on tällä hetkellä kiinni Slayerin tukivarret ja vieteritkin muistaakseni, jos ei sitten ole takana E-Revon vakijouset ja edessä Slayerin vakitakajouset, mutta E-Revon tukivarsilla tuli todettua ihan toimivaksi semmoinen, että eteen vakiotakajouset ja taakse LT-etujouset, jos ei halua jousikaupan kautta käydä.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1061 : 27.02.10 - klo: 21.55 »
Kokonaisvälitystä lyhyemmäksi jos lämpöjä on koneessa liikaa. Tai sitten parempaa konetta kehiin  :grin:


ulkomailta tuli kahta vastausta, josta toinen tuntuisi järkeenkäymälle kuin toinen.


ensimmäisenä tuli:

"You have really big and heavy wheels and tires and you're geared for around 60 mph. Change your spur to a 68 T."


ja toisena, mikä oli se omasta mielestä järkeenkäyvempi vaihtoehto:

"There's a contributing problem. A motor with to light of a load can run hot. So when your losing traction, or undergeared, the motor will run hot.
As a general rule of thumb
Hot motor, and cool esc = undergeared
Hot esc , cool motor= overgeared."

Poissa Löhö

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1062 : 01.03.10 - klo: 13.20 »
Moro.

Nytkö on auto maannu pari kuukautta keittiön pyödällä niin tuli vihdoinki otettu kolvi käteen ja kolvailtua se kasaa. motti, nopari pitäs vissii kolvailun lisäks opetella ottaa kuviiki mut tollasen siitä nyt tuli  :grin: Pitänee tässä lähipäivin ottaa tyypit kyl ni pääsee varmaa taas ropailee   :smiley:

Sehä toimii mitä pikasesti sisäl kokeili.
« Viimeksi muokattu: 01.03.10 - klo: 14.30 kirjoittanut Löhö »
e-revo + tekin rx8/2250kv

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1063 : 01.03.10 - klo: 22.26 »
ja toisena, mikä oli se omasta mielestä järkeenkäyvempi vaihtoehto:

"There's a contributing problem. A motor with to light of a load can run hot. So when your losing traction, or undergeared, the motor will run hot.
As a general rule of thumb
Hot motor, and cool esc = undergeared
Hot esc , cool motor= overgeared."

Sen verran hyvää matskua, että tämä olisi syytä kääntää suomeksi.

(tämä foorumi tökkii IE8:lla)
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1064 : 05.03.10 - klo: 21.35 »
Ja noin saatiin mambasta savut pihalle. Ei pihaustakaan enää. Moottori kaiketi on ehjä.
Mitä noparia vois kokeilla moottorin kaveriksi?
Ittellä olis intoo kokeilla halvimpia mahdollisia.
Pankaas eherottaen jotakin.
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa Löhö

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1065 : 10.03.10 - klo: 00.42 »
hehe ei vielkää ajoreissu menny mutkitta. Apaut 10-15min päristelly ni jotenki pinioni jäi jumii siihe moottorin akselii, joutu iha ruuvaril vääntää et sai sen irti. Oli myös menny ihan kii siihe moottorin mounttilevyyki. Pienen irrottelun jälkeen pääs ajaa akut loppuun ja pelas kute ennekii eli ei viel saatu savuja ulos :) Kivat ininät kyl tekinist pääs. 2x 2s akut oli testissä. Hyvi tuntu liikkuvan lumel niilläkin. Prkl ku ei tajunnu kuvaa ottaa vaik oli kamera taskussa. No tällästä tällä kertaa. Mitäköhä ens kerralla.
e-revo + tekin rx8/2250kv

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1066 : 10.03.10 - klo: 20.51 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1KBLb0kCcnY[/youtube]
Katso video HD laatuna

Kävin kuvaamassa radiolähettimeen pultatulla digikameralla videon. Haasteena on samanaikaisesti ohjata autoa, seurata kameralla sitä ja pitää kamera vaakatasossa. Videossa ei ole vauhtia eikä hurjia tilanteita, koska ohjainvakaimet eivät tunnu pysyvän millään kiinni.



Ohjainvakaimet eivät pysy kiinni. On ruuvilukitetta ja kiristetty hampaat irvessä kiinnikkeiden kummaltakin puoleltal. Mikä neuvoksi näille Teknon sway bareille?
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1067 : 10.03.10 - klo: 21.00 »
käännä toisinpäin nuo takapään kiinnitykset, niin tulee ite vakaimen tanko suorempaan linjaan

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1068 : 10.03.10 - klo: 21.06 »
Tuossahan tuo jo tulikin.

Itsellä oli juurikin toisinpäin ja ilman lukitusaineita ja hyvin pysyivät.
Vieläkun työntää tangon niinpitkälle kuin menee tuohon vakaajan rautaan ni pitäisi pysyä.
son loppu ny.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1069 : 12.03.10 - klo: 11.26 »
käännä toisinpäin nuo takapään kiinnitykset, niin tulee ite vakaimen tanko suorempaan linjaan

Neuvossa oli jotain itua - vain kolme irtosi ja yksi pysyi jo kiinni. Teknon kokoamisohjeissahan kiinnitys on juuri edellisen kuvani kaltainen eli "väärinpäin".

Olen miettinyt josko tekisi esim. ammusten hylsyistä putken, joka tulisi tukivarren ja tuon kiinnityksen päälle estämään irtoamisen. Ehkä myös nämä aloittelijan kultaiset rautalangat ovat niin ohuet ettei ne pysy kiinni ilman hitsausta. Tai sitten kylmään talvi-ilmaan vietäessä rauta kutistuu ja kiinnitys näin irtoaa.

Hieman keljuttaa Tekno Sway Bar Kitin lelumaisuus kiinnityksen suhteen ja taidanpa siirtyä V-alkuisesta voimasanasta jo miehekkääseen P-alkuiseen. Vakauttumien kiinni ollessaan/ pysyessään auton käyttäytyminen on juuri se haluttu. Suorastaan nautittavaa ajamista.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1070 : 12.03.10 - klo: 12.20 »
seuraava temppu vois olla sitten, että pyörittelet lyhyemmäks nuo tangot, kun näyttää olevan melkein niin pitkänä, kun vaan saa. vakaaja ei pääse kääntymään taaksepäin, kun ottaa kiinnitykseen kiinni ja pyrkii taittamaan väärästä kohtaa. jousitus uloimmillaan tuo vakaaja voi olla reilusti etukenossa ja jousitus pohjassa sitten pystysuorassa. takapäässä sitten taaksepäin kenossa kun jousitus on ylimmillään.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1071 : 13.03.10 - klo: 19.53 »
seuraava temppu vois olla sitten, että pyörittelet lyhyemmäks nuo tangot, kun näyttää olevan melkein niin pitkänä, kun vaan saa. vakaaja ei pääse kääntymään taaksepäin, kun ottaa kiinnitykseen kiinni ja pyrkii taittamaan väärästä kohtaa. jousitus uloimmillaan tuo vakaaja voi olla reilusti etukenossa ja jousitus pohjassa sitten pystysuorassa. takapäässä sitten taaksepäin kenossa kun jousitus on ylimmillään.

Kuulostaa kokeilemisen arvoiselta vinkiltä. Nykyinen pituus on ohjeiden mukainen eli 74 mm (2,9"). Kokeilen vinkkiäsi heti seuraavaksi.

Kokeilin tee-se-itse miehen ratkaisua eli nippusiteitä.  =) Pysyi jo kolme vartta kiinni, mutta senhän arvaa, että kaikki millin tarkka hienosäätöisyys katoaa samoin tein.



Halutti kokoeilla iltakuvaamista radio-ohjaimeen pultatulla kameralla. ISO 1600 valinta oli kuitenkin väärä ja kentän voimakkaat halogeenivalot polttavat kuvaa. Jonkin typykän puudeli oli kovin kiinnostunut RC-autosta. Varmaan seuraavassa elämässä syntyy Shumiksi - tai ainakin E-Revoksi.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ov9hbbQYcck[/youtube]
EmDzei sahaa jälleen HD laatuisena
« Viimeksi muokattu: 15.03.10 - klo: 09.56 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa mikael.forsstrom

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1072 : 15.03.10 - klo: 18.54 »
moi, käytätkö suojattuja laakereita tai suojaamattomia laakereita?
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

Poissa Wile E. Coyote

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1073 : 15.03.10 - klo: 20.28 »
Parasta tolla videolla oli toi typy joka meni koiran perässä :cheesy: Ja oli se muutenkin hauska. Täytyis joskus itsekkin kokeilla filmata, mutta mahtaa olla aika haastavaa ajaa ja kuvata! Hyvin onnistuit!
asso 1/12, devil vene, 2*schumi cougar, traxxas e-maxx, x-ray t1 evo2

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1074 : 19.03.10 - klo: 18.00 »
Parasta tolla videolla oli toi typy joka meni koiran perässä :cheesy: Ja oli se muutenkin hauska. Täytyis joskus itsekkin kokeilla filmata, mutta mahtaa olla aika haastavaa ajaa ja kuvata! Hyvin onnistuit!

Samaa mieltä. Puudelin innostus on loistavaa viihdettä ja typyä viedään hienosti alamäkeen. Kuvauspäivänä rinteen lumi oli peilijäätä.

Vaikka katse kameraan on vain hetkittäistä, niin kylläpä sen heti näkee kuinka auto karkaa penkkaan tai spinnaa ympäri. Vastaavasti kun ajaa "hyvin", niin kuvaaminen/ seuraaminen unohtuu. Kuitenkin puhutaan vain millisekunneista ja noin iso vaikutus.

Voi ei. Tämä foorumi ei tue vieläkään IE8:aa.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1075 : 19.03.10 - klo: 18.24 »
Hienosti menee tommonen 4-veto peli!!! Ei takavetoauton kuski tiedä tommosesta menosta mitään lumella...
.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1076 : 21.03.10 - klo: 21.47 »
Järjettömän raskas keli oli tänään ja lopputuloksena auto hyytyi ja hyytyi, kunnes nopari hajosi.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_XtSjcJCVeE[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=_XtSjcJCVeE

Lunta on tuossa alla reilut 60 cm ja jalankulkija uppoaa pitkälti yli polven joka askeleella.

Edit: Akkujen lataamisen jälkeen ei tarvitse ihmetellä mihin tuo hajosi. Autossa oli siis Hobbywingin 80 A nopari ja kun ajo kesti 1 min 50 sek, jossa ajassa akuista poistui 2,65 Ah varausta. Tekee 86,9 A jatkuvaa virtaa tasaisesti jaettuna. Toki tuo nyt virtaa varmaan tasaisesti ole kuluttanut, mutta tuo 80 A on epäilemättä ylittynyt turhan pitkiksi ajoiksi. Kunpa olisi kerrankin tullut laitettua loggeri kiinni silloin kun se olisi tallentanut jotain mielenkiintoista.
« Viimeksi muokattu: 21.03.10 - klo: 22.29 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1077 : 22.03.10 - klo: 15.09 »
Hienostihan tuo puskee tuolla nuoskassa :) harmi, että meni rikki.
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1078 : 22.03.10 - klo: 17.07 »
Hyvinhän se meni juu, mitä nyt vauhti hiipuu kokoajan loppuakohti ja loppu tuli turhan nopeasti, vaan virheistä oppii. Tuo nopari oli mitoitettu siskon miehelle, joka ajeli tuolla autolla vakiorenkailla jossain puistossa ja pihoilla. Siinä hommassa oikein riittävä ja koko talvi on ajeltu pakkaslumessa vakiorenkailla, mutta kolmas akseli, laparenkaat ja tuo nuoska oli sitten jo liikaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1079 : 22.03.10 - klo: 17.30 »
Näemmä :D
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti