Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525147 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1170 : 21.05.10 - klo: 20.48 »
linkkiä aiheeseen?
Voisin spekuloida onko asia ratkaistavissa..
/ Jere Siirilä

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1171 : 21.05.10 - klo: 20.52 »
asia on ilmeisesti ratkastavissa, kun löytyy pitempi kuppi. linkkiä en jaksa alkaa ehtimään, mutta traxxaksen foorumilla siitä on ollu puhetta.

ja tuossa summitin akselissa on samanlainen kiinnitys, kun teräsvetareissa.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1172 : 21.05.10 - klo: 21.18 »
Kyllä ne teräs kepit kannattaa suosiolla kuitenkin laittaa.

Itellä ei ollut mitään ongelmia niiden kanssa, sen vähä mitä ajoin..
Oli ennemmin siellä diffi puolella ne ongelmat.. :roll:
son loppu ny.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1173 : 21.05.10 - klo: 23.30 »


Mikäli mälläät, niin mällää sitten kunnolla. Right? Täydestä vauhdista teräsaidan tolppaan. Onneksi on ko. tapahtuma videolla. Oli tietenkin tuulinen ilma ja tuli suhinaa, mutta onneksi kuitenkin sekin sitten stereona.  =)

"Uudet osat tilauksessa - parempi mieli", vai miten se meni.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Tursesteri

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1174 : 22.05.10 - klo: 00.56 »
Sitä mälläämistä on näköjään liikkeellä.
Kaveri veti autonsa myös hyvällä vauhdilla aitaan.

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1175 : 22.05.10 - klo: 04.07 »
Hienoja kuvia, ei ite vois ees kuin uneksia vastaavista!
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1176 : 22.05.10 - klo: 07.47 »
Hienoja kuvia, ei ite vois ees kuin uneksia vastaavista!
Ei kannatakkaan, tulee kalliiksi... :wink:
.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1177 : 22.05.10 - klo: 10.51 »


Mikäli mälläät, niin mällää sitten kunnolla. Right? Täydestä vauhdista teräsaidan tolppaan. Onneksi on ko. tapahtuma videolla. Oli tietenkin tuulinen ilma ja tuli suhinaa, mutta onneksi kuitenkin sekin sitten stereona.  =)

"Uudet osat tilauksessa - parempi mieli", vai miten se meni.

Ihan uteliaisuudesta kysyisin, et menikö sulta ripustukset enempää rikki, vääntykö pushrodit, turnbucklet tai tukivarret? ja säilykö iskarit kunnossa?

-Mikael
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1178 : 24.05.10 - klo: 14.45 »
aikapaljon etupään osia kappaleina ja ohan toi runkokin näköjään ottanu osumaa.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1179 : 24.05.10 - klo: 15.48 »
Onhan se hyvin mällätty joo, oliko 4s:llä vai 6s:llä?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1180 : 24.05.10 - klo: 18.50 »
Siskonmies on ajanut Revo:n vastaavasti puistonpenkkiin ja E-Maxxin omaan jalkaansa niin että toiselta puolelta autoa katosi ripustukset. E-Revoa se ei ehtinyt ajaa, kun kävin "pöllimässä" siltä sen auton pois. Olen aina ihmetellyt miten ihmeessä jotain niin kapeaa kuin puistonpenkin jalka on niin vaikeaa kiertää tai miksi pitää ajaa omaan jalkaansa. Tuotakaan ei ole helppoa ymmärtää miksi silmä ei kerro että verkkoaidan ja aidantolpan välistä ei mahdu.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Tursesteri

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1181 : 24.05.10 - klo: 20.57 »
Vastataan nyt kaverin puolesta.

Ihan hyvin sieltä osia oli mennyt (10-osaa)
5s akuilla on kavereitten kanssa ajeltu (3 heppua)
Riittävästi kulkee tuollakin setillä.
Ainoastaan isolla parkkipaikalla on käynyt mielessä 6s.
Kuski totes, että lähti vaan lapasesta.
Oli siinä vielä toinen auto samaan aikaan liikkeellä.
Aita oli kiinni tuossa tolpassa ennen tuota mälliä.
Tuota rungon rikkoutumista en kyllä ihmettele.
Tuntuu menevän yllättävän helpolla. Itse olen rikkonut 2-runkoa.
Nyt olen tehnyt alumiinista (kardaanitunnelin) johon bulkheadit ja alkuperäiset muoviset akkukotelot on ruuvattu kiinni. Ei ole enää myöskään yhtään bulkheadia mennyt rikki.
Alkuperäinen muovirunko joustaa turhan helposti ja rasitta bulkheadia, ainakin takaa.

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1182 : 25.05.10 - klo: 11.44 »
Olen aina ihmetellyt miten ihmeessä jotain niin kapeaa kuin puistonpenkin jalka on niin vaikeaa kiertää tai miksi pitää ajaa omaan jalkaansa. Tuotakaan ei ole helppoa ymmärtää miksi silmä ei kerro että verkkoaidan ja aidantolpan välistä ei mahdu.

 :mrgreen:


Penguin; oletko huomannut että nuo suurimpia vaurioita autolle aiheuttavat kolarit tapahtuvat yleensä joko hölmöillessä, tai sitten lähestulkoon poikkeuksetta aina "tietyn tyyppisille henkilöille..."   :wink:

Noh, sattuuhan sitä itse kullekin, älkää nyt kukaan ottako kirjoittamastani minkäänlaista palkokasvia ylähengitysteihin... :cool:

Itse mälläsin rungon ja taka-bulkheadin kuukausi sitten. Ja aivan omaa hölmöyttäni...


Muoks; Lisäys; laitetaan tämä video toissapäiväisestä ajelusessiosta tännekin, hienolta näyttää toi hidastus efekti vaikka ajelu ei ton kummempaa olekaan.  :smiley:

http://www.youtube.com/watch?v=aVYJclX9S6o


Muoks II, kivasti toimii hypyssä toi velipoijjaan rustykin.  :cool:
« Viimeksi muokattu: 25.05.10 - klo: 11.56 kirjoittanut sanppa75 »
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1183 : 25.05.10 - klo: 12.07 »
Olis pikku ongelma:

Kun autolla ajaa hiljaa ja kääntää pyöriä suuntaan tai toiseen niin meno tyssää.
Sama juttu tapahtuu ku yrittää kiihdyttää.
Esti luulin että diffit hirttää kiinni, tai että kardaanissa olis kivi lukitsemassa menoa, mut ne oli kaikki ok.
Moottori kiertää ihan ok ilman vastusta.
Voiko moottori olla rikki niin että se ei jaksa kuormaa? Vai tekeekö vastari moista kiusaa.
Vai mikä mahtaa olla vikana?
Toinen moottori kyllä löytyy ja ajattelin sillä kokeilla seuraavaksi, kunhan vaan ehtii.
Kiitos vinkeistä.

Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1184 : 25.05.10 - klo: 19.13 »
Lähtisin etsimään vikaa nopari-servo akselilta ja BECin suunnasta. Arvaisin että servo jostain syystä saa BECin kyykkäämään, joko siksi että servo on rikki tai koska BEC on rikki.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa mikael.forsstrom

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1185 : 26.05.10 - klo: 14.36 »
moi, mulla olis probleema traxxas e-revo brushless editionissa.

Joku luistaa autossa? onko spurri liian löysällä? miten kireellä spurri pitäisi olla?

Kannattaako vaihtaa Center rear Driveshaftin tilalle tollanen metallinen vai ei?

Kestääkö tollane Traxxas Driveshafts Center metallinen paremmin kuin tuo vakio muovinen?
« Viimeksi muokattu: 27.05.10 - klo: 16.07 kirjoittanut mikael.forsstrom »
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

Poissa Wihuri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1186 : 01.06.10 - klo: 22.37 »
 :grin: Naama messingillä ekan ajokerran jäljiltä. Tuli hankittua harjaton revo, tosin toistaiseksi pysyn noissa NiMH akuissa  :wink:

Vakiona ihan ok noin yleisesti, mutta mun mielestä toi jousitus on aivan liian löysä. Niiailee ihan joka suuntaan. Pitänee tutustua noihin osiin mitä tuli mukana, jos sieltä löytyisi jotain jäykempää jousta ja öljyä.

Eiköhän jossain välissä ala noita varsinaisia kysymyksiäkin tulemaan, nyt vaan totuttelua tuohon kapineeseen. Edellinen ajokki oli HBX Bonzer VAST 2008 :wink:
Traxxas E-Revo Brushless Edition

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1187 : 02.06.10 - klo: 15.10 »
paketissa ei oo mitään tarpeellista, vaan ne on tilattava erikseen. nimhit ei anna tarpeeks amppeeria mambamonsterille, niin nopari osaa kärähtää kohtuu nopeesti.

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1188 : 02.06.10 - klo: 16.21 »
:grin: Naama messingillä ekan ajokerran jäljiltä. Tuli hankittua harjaton revo, tosin toistaiseksi pysyn noissa NiMH akuissa  :wink:

Vakiona ihan ok noin yleisesti, mutta mun mielestä toi jousitus on aivan liian löysä. Niiailee ihan joka suuntaan. Pitänee tutustua noihin osiin mitä tuli mukana, jos sieltä löytyisi jotain jäykempää jousta ja öljyä.

Eiköhän jossain välissä ala noita varsinaisia kysymyksiäkin tulemaan, nyt vaan totuttelua tuohon kapineeseen. Edellinen ajokki oli HBX Bonzer VAST 2008 :wink:

Juu, se on aika taiteilua noiden iskareiden ja öljyjen kanssa. Kovasti ei kannata jäykentää tuota peräosastoa kun keulii muutenkin ihan tarpeeksi... Itse tykkään löysemmästä ja truggymaisesta alustasta vaikka pohjaakin usein. Ohjauslinkit kannattaa muuttaa niin että kääntyy enemmän ( kuten varmaan aiemminkin on kirjoiteltu).

Poissa Löhö

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1189 : 03.06.10 - klo: 15.25 »
Moro.

Noniin on taas päässy ruovittelemaan ku nopariki tuli Jenkkiläst takasin tuossa joku viikko sitten ja takuuseen meni sentää. Autoki on säilyny muutamat ajo kerrat ehjänä kunnes eräänä päivänä takapään bulkheadi sano ittesän irti. Tuli kuvattuu kännyl pikkupätkäki. Onneks Sabesta saa osia nopiasti, vielkö ois vapaata ni uuestaa vaa ruovittelemaan ja treenaa hyppyi ettei ain auto tulis katollee alas  :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gtwpnfq8VtI[/youtube]

Pitänee tutkailla jos löytys isompaa tollast hiekkamonttu mestaa täält lähistölt ja houkutella kaveri mukaa ottamaan kunnon kuvia. Ainiin mites nytkön takapää purettuna niin kannattasko sinne diffii vaihtaa ölpät?
« Viimeksi muokattu: 03.06.10 - klo: 15.36 kirjoittanut Löhö »
e-revo + tekin rx8/2250kv

Poissa Jonttula

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1190 : 05.06.10 - klo: 22.24 »
Moi vaan! Tässä olen mietiskellyt e-revon hankintaa. Olen omistanut muutaman polttisauton, mutten koskaan sähköä. En siis tiedä kauheasti akuista tai muista. Mutta siis asiaan: Onko tuo vanhempi e-revo malli paljon tätä uudempaa huonompi? Hinnassa lähes 200e eroa. Gigaradiot ja castlen sähköt ilmeisesti uudessa. Ovatko vanhan sähköt sitten paljonkin huonommat/tehottomammat? Olen siis omistanut revo 3.3:sen. En ajele kilpaa vaan huvikseen suttailen siellä täällä ja revo on todella mainio auto siihen! Entä jos ostaisi polttisrevon ja siihen konversiokitin? Tähän tietysti sähköt vielä. Kuinka paljon autoilla on eroa? Mitä te suosittelette? Saako sähkörevosta polttista halutessa?

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1191 : 05.06.10 - klo: 22.53 »
Moi vaan! Tässä olen mietiskellyt e-revon hankintaa. Olen omistanut muutaman polttisauton, mutten koskaan sähköä. En siis tiedä kauheasti akuista tai muista. Mutta siis asiaan: Onko tuo vanhempi e-revo malli paljon tätä uudempaa huonompi? Hinnassa lähes 200e eroa. Gigaradiot ja castlen sähköt ilmeisesti uudessa. Ovatko vanhan sähköt sitten paljonkin huonommat/tehottomammat? Olen siis omistanut revo 3.3:sen. En ajele kilpaa vaan huvikseen suttailen siellä täällä ja revo on todella mainio auto siihen! Entä jos ostaisi polttisrevon ja siihen konversiokitin? Tähän tietysti sähköt vielä. Kuinka paljon autoilla on eroa? Mitä te suosittelette? Saako sähkörevosta polttista halutessa?

Hiilimoottorinen E-Revo on testattu harjattomalla tehtaan puolesta, joten jos haluat ensin ostaa tuon
halvemman ja päivittää sen joskus tulevaisuudessa harjattomaksi, niin auto kestää sen.
EDIT: Minäkin kallistuisin tuon harjattoman puolelle heti alkuunsa (oma oli harjaversio jonka päivitin harjattomaksi).
« Viimeksi muokattu: 06.06.10 - klo: 10.31 kirjoittanut Peku »

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1192 : 05.06.10 - klo: 23.43 »
Aika äkkiä hupenee se 200 euroa, jos päivittää harjallisen ("vanhan") E-Revon harjattomaksi. Harjallisen huono puoli on ensisijaisesti se, että hiilikoneet (2 kpl) ei ole kovin pitkäikäisiä eikä tehoa ole mitenkään kovin ylellisesti. Harjattomassa taas tehoa on reilummasti, mutta sähköt ei siedä kosteutta niin hyvin. Radiot on modernimmat myös harjattomassa, enkä ainakaan omaani alunperin harjallista E-Revoa saanut pelaamaan wanhoilla kideradioilla, kun päivitin harjattomaksi.

Traxxasin sivuilta löytynee tarkkakin listaus osanumeroineen mitä eroa autoilla on, ja harjallinenkin on päivitettävissä harjattomaksi. Jos yhtään tuntuu, että tehoja olisi hyvä olla, niin ilman muuta suoraan harjaton.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa the man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1193 : 08.06.10 - klo: 14.10 »
Terve, sain juuri erbestä slipperin korjattua. Nyt jos laitaa ratassujan paikoileen niin spurri ottaa siihen kiinni. Olen yritänyt kiristää ruuveja ja kaiken maiilman pa*kaa mutta ottaa vaan kiinni. Mitä tekisi?  :huh:
Karvaton ERBE

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1194 : 09.06.10 - klo: 18.58 »
Terve, sain juuri erbestä slipperin korjattua. Nyt jos laitaa ratassujan paikoileen niin spurri ottaa siihen kiinni. Olen yritänyt kiristää ruuveja ja kaiken maiilman pa*kaa mutta ottaa vaan kiinni. Mitä tekisi?  :huh:
Jos spurri on saman kokoinen kuin ennenkin ja ratassuoja meni ennen remppaa paikalleen niin silloinhan olet kasannut jotain väärin.
Ei paljoa muuta tarvitse.
Tarkistappa nyt että kaikki on varmasti oikein.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa the man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1195 : 09.06.10 - klo: 19.24 »
spurri on sama ja olen tarkistanut että on oikein mut ei mene. :(
Karvaton ERBE

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1196 : 09.06.10 - klo: 19.27 »
spurri on sama ja olen tarkistanut että on oikein mut ei mene. :(
Sanoisinko että melko outoa.. :huh:
Mutta edelleen olen sitä mieltä että joku on väärin.Tai eihän siihen ole oikeastaan muuta mahdollisuutta jos kerran ennen on sopinut paikalleen.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Wihuri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1197 : 12.06.10 - klo: 14.50 »
Nyt hiukka enemmän ajoa takana.

Jousitus ahdisti mua sen verran, että vaihdoin kultaiset jouset eteen ja hopeat jouset taakse. Takajouset ovat nyt yli sen 20% jäykemmät kuin mitä suositellaan (verrattuna etujousituksen jäykkyyteen), mutta ihan hyvin tuntuvat toimivan. Olisi pitänyt samalla kyllä oikeasti tarkistaa öljytkin, mutta oli kiire.. ei meinaan palaudu ollenkaan se tappi kun puristaa kasaan jos ei ole jousta kiinni.

Samalla testasi Castle Link:n toiminnan ja päivitin firmware:n. Unohtui sitten tietysti katsoa, miten päin se piuha oli ja joutui kokeilemalla selvittämään. Kun piuhan tökkää takaisin väärinpäin niin mamba vilkuttaa keltaista valoa (ei ääniä) ja vastaanottimessa palaa punainen koko ajan. Piuha menee oikein, kun laittaa oranssin siihen reunaan jossa lukee CH2 ;)

UK:sta tuli uudet Team Orion 5100 mAh 8.4V (NiMH) akut, pitää kokeilla ne jahka sateet loppuvat.
Traxxas E-Revo Brushless Edition

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1198 : 12.06.10 - klo: 17.36 »
UK:sta tuli uudet Team Orion 5100 mAh 8.4V (NiMH) akut, pitää kokeilla ne jahka sateet loppuvat.

Eikö Lipot olisi ennemmin kannattanut hommata harjattomaan e-revoon? Varsinkin kun niitä saa jo halvemmalla kuin Nimhejä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Wihuri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1199 : 12.06.10 - klo: 19.51 »
UK:sta tuli uudet Team Orion 5100 mAh 8.4V (NiMH) akut, pitää kokeilla ne jahka sateet loppuvat.
Eikö Lipot olisi ennemmin kannattanut hommata harjattomaan e-revoon? Varsinkin kun niitä saa jo halvemmalla kuin Nimhejä.
Rahallisesti, kyllä.

Yritän edelleen todistaa itselleni, että en tarvitse lipoja, koska latausoperaatio on "hankalampi" ja "vaarallisempi"  :wink: Sen verran uusi juttu mulle noi lipot, että en vaan uskaltanut aloittaa niillä.

Varmaan kesän lopulla tulee ehkä siirryttyä lipoihin, laturina ultramat 14 plus, joten tarvitsee lipojen lisäksi vain hankkia se balancer liitin(?) ja lipo pusseja.

Noi NiMH:t voin lykätä sitten pojan autoon.
Traxxas E-Revo Brushless Edition