Kirjoittaja Aihe: Kyosho DBX / DST  (Luettu 322090 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Nitro-Pete

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #750 : 07.01.12 - klo: 10.58 »
Mun mielestä aika vaikea laittaa silikonia,eikös noi diffit ole avonaiset alapuolelta? ei oikein kestä sisällä muu kuin vaseliini tai mitälie grafiittirasvaa.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #751 : 07.01.12 - klo: 16.17 »
Mun mielestä aika vaikea laittaa silikonia,eikös noi diffit ole avonaiset alapuolelta? ei oikein kestä sisällä muu kuin vaseliini tai mitälie grafiittirasvaa.

Diffin sisälle silikoniöljyt. Ulkopuolelle käy vaseliini.

No minkäs laista silikooni öljyä ny oikein suosittelisit?

En löytänyt kristallipalloani, niin joudun nyt arvuuttelemaan kumpi topicin auto sinulla on.

DBX huonopitoisella alustalla: eteen 7k - taakse 1k
DBX hyväpitoisella alustalla: eteen 10k - taakse 3k

DST huonopitoisella alustalla: eteen 10k - taakse 1k
DST hyväpitoisella alustalla: eteen 15k - taakse 3k

Tosin aika tuhraa näitä tähän laitan koska nämä on pelkkiä arvauksia. Seuraava asia on että huomaatko ajossa mitään eroa? Tuskin. Ja toisekseen jos diffissä on nyt edes jotain sisällä, niin anna niiden olla ja keskity iskareiden säätämiseen. Ei liian isoa palaa kerrallaan.

 - Hount

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #752 : 07.01.12 - klo: 16.21 »
Ei oo toi ihan parhaassa kunnossa.Mun on kyl paremmassa kunnossa vaikka onkin 3 vuotta vanha.

Auton iällä ei ole näissä piireissä mitään merkitystä. Joku toinen voi ajaa kuukaudessa enemmän kuin sinä kolmessa vuodessa. Hyvä ja ennakoiva huolto pitää taas paljonkin ajetun auton kuin uudenveroisena.

 - Hount

Poissa Nitro-Pete

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #753 : 07.01.12 - klo: 20.31 »
Otin etudiffistä kuvan,aika avonainen on. Voihan tuon saada pitäväksi jos laittaa jotain silikonia väliin,mut pohjalevy tulee tuohon suoraan kiinni?

Poissa Nitro-Pete

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #754 : 07.01.12 - klo: 20.35 »
Niin tuosta kunnosta,toi DBX on kulkenut enemmän katolleen,kyljelleen yms. kuin pyörillä. Osunut kaikkeen mahdolliseen,poislukien naapurin rollaattorimummo  :tongue: Koneesta tuli vinoveivinen,ainakin se sylki lohkosta läpi. Aikansa kutakin,nykyään isompi kone ja astetta kestävämpi alusta.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #755 : 07.01.12 - klo: 21.16 »
Olen kyllä ajellut melkeinpä joka päivä ja putsaan sen joka ajon jälkeen ja autoni on siis tuo DBX.Olen uusinut koneeseen jotakin osia ja rasvailen sitä kyllä huolella nyt otin tuon diffienkatsaus projektin rattaita oli kulunut ja vaihdan kaikki laakerit uusiin (yksi laakeri ei pyörinyt ollenkaan :laugh:).
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #756 : 07.01.12 - klo: 22.19 »
Otin etudiffistä kuvan,aika avonainen on. Voihan tuon saada pitäväksi jos laittaa jotain silikonia väliin,mut pohjalevy tulee tuohon suoraan kiinni?

Otit kuvan diffistä ulkopuolelta.
Diffin sisälle tulee silikoniöljyä, tuohon sinun kuvasi osoittamaan paikkaan diffin lautasrattaaseen voit laittaa sitä vaseliinia.

 - Hount

Poissa Nitro-Pete

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #757 : 08.01.12 - klo: 07.07 »
Totta! Katselin noita räjäytyskuvia,ainoat paikat mitä en ole korjannut autosta. Olin väärässä  :embarrassed:

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #758 : 08.01.12 - klo: 09.58 »
Eikös sitä diffirasvaa voi laittaa kummallekkin puolelle kumminkin on aika ''sitkeää'' tavaraa.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #759 : 09.01.12 - klo: 12.45 »
Eikös sitä diffirasvaa voi laittaa kummallekkin puolelle kumminkin on aika ''sitkeää'' tavaraa.

Toi Kyoshon "Diff Grease" on juurikin semmoista rasvaa jolla ei tee muuta kuin voitele diffiä sisältä. Ajo-ominaisuuksiin tai diffin optimaalisen toiminnan kannalta tuo rasva on yhtä tyhjän kanssa. Ehkä takadiffissä se juuri ja juuri voi menetellä auton hallintaan totuttelevalle kuljettajalle. Ei niitä silikoniöljyjä turhaan käytetä "kaikissa" ratasdiffeissä.

 - Hount

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #760 : 09.01.12 - klo: 15.54 »
Ainakin ton Nitro-Peten kuvassa toi ratas näyttää aikas kuivalta, että onko sinne sitten pakkolaittaa rasvaa?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #761 : 09.01.12 - klo: 16.51 »
Katselin tuossa äsken iskunvaimentimia ja löysin tälläsethttp://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-iskunvaimentimet/shocks-hard-teflonco-mc424760menisköhän tuohon DBX:än vakio jouset?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #762 : 09.01.12 - klo: 18.51 »
Anteeksi nyt tupla kommailu mutta on nyt pakko kysyä että meneeksnää renkaat helpollakin tohon--->http://www.ehobbies.com/pro108400.html
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #763 : 19.01.12 - klo: 08.23 »
Mistä johtuu kun moottori suhisee omituisesti? Moottori liian väljä?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #764 : 20.01.12 - klo: 20.12 »
MIstä löytäisin dst:n korinkannattimet ?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #765 : 21.01.12 - klo: 13.59 »
Se on minusta vihku ihan ymmärrettävää, että kaikki kysymykset ei tule samalla kertaa mieleen, mutta jos painaisit sitä muokkaa nappia ja lisäisit edelliseen viestiisi etkä aina lisäisi uutta viestiä. Minusta viisaampi niin. Siis tarkoitus ei ole vattuilla vaan neuvoa.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #766 : 21.01.12 - klo: 19.48 »
Joo ei tullu mieleen jatkossa sitten täytyy muistaa. Kun olin toissa päivänä tehny jäärallirenkaat ja kun nyt piti mennä kokeileen niitä niin tietystinhän kääntöservosta alkaa nousta savua. No onneks se on jo tilauksessa. Niin mistä se ylimääräinen suhina koneessa johtuu ? Joo elikkäs tuli tilattua viikonloppuna tälläset http://www.hobbylinna.com/crystal-brown-band-26995-p-16991.html kiteet, että toimiiko tos vakio radiolaitteistossa vai oliko turha osto.
« Viimeksi muokattu: 28.01.12 - klo: 19.19 kirjoittanut vihku »
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #767 : 02.02.12 - klo: 16.25 »
Mistä huomaa, että kone on liian väljä. Ja onko noi kyosho dmt:n tukivarret pitemmät kun oisi minusta siistimpi tossa 1/8 buggy renkaiden kanssa.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Nitro-Pete

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #768 : 03.02.12 - klo: 05.00 »
DST.n korinkannattimet kannattaa kysellä Kyoshoa myyvistä liikkeistä,helpot ruuvata paikalleen. Mutta miksi? Joutuu ostaa uuden korin,ne ei ole halpoja kyseisellä merkillä. (kuten ei kovin muutkaan osat)
Nopealla selailulla ei taida nuo tukivarret sopia,ostat vain ne 17mm hexit ja ruuvaat 1/8 nakkia alle. Tosin noita adaptereita on ky-shopissa sellasia ns.kerran kiinnitettäviä malleja,eli varmista että otat sellaset mitkä saa irti myös ilman poraa.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #769 : 03.02.12 - klo: 14.45 »
Juu oon jo käynykki kysyyn, mutta sillä hetkellä niitä ei siellä ollut, mutta drx:än ja drt:n korin kannattimet siel oli. Ja 1/8 renkaat on ollu jo hetken aikaa alla ja koriksi oon suunnitellu tällästä http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=2348&nav=500200377 tai tällästä http://www.hobbylinna.com/lightning-gt10-body-p-13121.html. Tuosta lightning gt10:n korista en tiiä, että meneekö.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #770 : 05.02.12 - klo: 21.19 »
mistä tohon mottii löytys sylinteriputki ja mäntä? koitin surffata k-kaupas mut ei tällänen sieltä mitää löydä ku on tunnaritki hukassa.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
pöö

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #773 : 05.02.12 - klo: 21.39 »
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=1694&nav=500200381

tänks, mitä tuota onko järkevää vaihtaa kanki samalla vaikka näyttää hyvältä? Tuo nyt ei oo kovin kallis paketti sinällään, odotin kallimpaa.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #774 : 07.02.12 - klo: 14.25 »
Nonni nyt sitte meni kone väljäksi ---> kanki, mäntä, putki vaihtoon.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #775 : 07.02.12 - klo: 14.41 »
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=1694&nav=500200381

tänks, mitä tuota onko järkevää vaihtaa kanki samalla vaikka näyttää hyvältä? Tuo nyt ei oo kovin kallis paketti sinällään, odotin kallimpaa.

Ei siitä kangen vaihdosta ainakaan haittaa ole.
pöö

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #776 : 12.02.12 - klo: 16.15 »
Jaahas, taas mfr kokeiltu, viimeks hörähti nätisti käymään mut tänään loppu käynti ku otti starttiakun pois, eikä vastannu kaasuun lainkaan. outoja vehkeitä.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #777 : 16.02.12 - klo: 18.37 »
Onko jotain eroa ajaa auto sisään talvella tai kesällä kun auto tarttis ajaa sisään? :huh: Että niiku väljäätyynkö motti nopeammin kun sen ajaa talvella sisään? :huh:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa JVille

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #778 : 17.02.12 - klo: 00.10 »
Ei siinä mitään suurempia eroja ole, mutta varmista että saat moottorin riittävän lämpimäksi. Jos ulkolämpötila on alhainen niin voi olla että "sisäänajostasi" ei ole hyötyä jos moottorisi käy liian viileänä kokoajan.

Talvella kannattaa kyllä lämmittää moottori ennen ajoa kuumailmapuhaltimella tai edes hiustenkuivaajalla. Kannattaa ehdottomasti hankkia infrapunalämpömittari jolla voit seurata moottorin lämpöjä helposti. Tuollainen RTR moottori kannattaa pitää 90-110°C välissä.

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #779 : 17.02.12 - klo: 20.48 »
No, on siinä eroa! Talvella et saa pidettyä sisäänajossa rikkaalla olevaa konetta tarpeeksi lämpimänä (90-100 asteen välillä), jolloin looputuloksena voi olla väljä kone sisäänajon jälkeen...

Varmaan +10 astetta saa ainakin olla, niin hommassa on jotain järkeä... Kannattaisi vähän tutustua nitrokoneisiin ja niiden sisäänajoon ennen kuin alkaa täällä antamaan mitä sattuu neuvoja.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR