Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan kysymyksiä  (Luettu 1264 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RC-Rookie

  • Tulokas
    • Profiili
Aloittelijan kysymyksiä
« : 23.05.08 - klo: 20.44 »
Olen melko noobie rc-autojen kanssa. 5v sitten mulla oli eka kunnon auto se oli Kyosho Lanmdax 1/8 polttis kahdella vaihteella. En mä sitä saanut pidettyä käsissä, se lenteli pitkin seiniä jne. Muutenkin polttoaineen kanssa lotrailu oli syvältä. En mä kerinnyt ajelemaan sillä kuin muutaman tunnin, jos sitäkään. En oppinut edes kunnolla ajamaan autoa itseäni kohti, aina käänsin väärään suuntaan.

Olen päättänyt ostaa sähkö 4-veto crossarin. En viitsi ostaa mitään surkeeta vaan ajattelin ostaa Asso RC10 B44, koska mitä enemmän olen netistä lueskellut, niin sen käsityksen olen saanut, että se olisi tällä hetkellä melko hyvä valinta. Ajattelin ostaa rakennussarjan, jos vaikka siinä opisi samalla autosta enemmän. En ole ennen kasaillut tuollaista eli onko paha homma saada kasaan? Käsittääkseni siihen pitää iskaritkin täyttää itse. Onko se paha homma? Varmaankin määrä vaikuttaa kuinka löysä/kireä jousitus on? Entä alustan säätö, mitkä on hyvät perussäädöt? Mistä tiedän mitä mitäkin tapahtuu ja miten se vaikuttaa ajoon? Onko ohjekirjassa mitään vihjeitä?
Rakennussarja ei sisällä sähköosia. Minkälainen moottori kannattaa ostaa? Nopeudensäädin? Servot? Akku? Siis ne voisi olla hyviä eli ei halvimmasta päästä. Kauanko kestää akku, varmaankin vaikuttaa nopeudensäädin ja moottori paljon akun kestoon. Oikeastaan, jos joku viitsii kertoa sellaiset vaihtoehdot, jossa akku kestää 10-15min ajoa ja sitten tiukimmilla vermeillä?

Saako Jenkeistä jostain halvemmalla kuin suomesta, käsittääkseni suomessa hinta on rakennussarjalla reilu 300e?

Kiitos, jos joku vaivautuu vastailemaan..