Kirjoittaja Aihe: rc-vene keskustelu  (Luettu 976605 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1830 : 01.08.10 - klo: 23.12 »
Päivän saldo. vene ehjä ja 100km/t meni rikki  :grin:



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lwXhkOw_-iI[/youtube]

Poissa mikael.forsstrom

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1831 : 02.08.10 - klo: 09.57 »
moro,

Liksu sun surge crusher kulkee ihan sairaasti :mrgreen: hyvin kuvattu video :p
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

Poissa PekkaLyyti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1832 : 02.08.10 - klo: 15.10 »
Mistähän jemmasta mahtaisi löytyä Tampereen seudulta 1/8" potkuriakselille sopivaa mutteria... Pari bullet nuttia on kadonnut järven pohjaan ja nyt ei enää saa hydroon, eikä mini Veehen potkuria kiinni.

Atalasta yllättäen ei löytynyt mitään.
Rautakaupoista taitaa olla turha edes käydä katsomassa.

Saisivat nuo Jenkit jo siirtyä metrisiin yksiköihin, kuten muukin sivistynyt maailma.

Poissa tomik78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1833 : 02.08.10 - klo: 16.41 »
Moro palstalaiset!

No niin vihdoin ja viimein Oselta saapui tilaamani riggeri veneen rakennusarja.
lupaan pistää tällä veneellä sellaiset nopeuslukemat että saatte sitä hetken aikaa yrittää rikkoa, tästä tehdään sellainen pelkkä SAW vekotin.
sarja näyttää pirun laadukkaalta toivottavasti kerkiän väsäämään sen vielä ennen jäiden tuloa mut jos ei niin sitten ensikesänä mennään lujaa :grin:
T:Tomi
Rc-veneitä ei voi olla koskaan liikaa!!!

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1834 : 02.08.10 - klo: 16.44 »
Pekka, itse olen käyttänyt 3/16 akselissa 1/4 jäähdytysletkua ja hyvin pysyy mutterit kiinni.

Jos löydät pientä 1/8:lle tiukkaa silikoniletkua niin toimii.

Tai jos et vaihda potkuria usein ,niin loctite 603 toimii jos ei ole kovin suuri välys täytettävänä.


Tomi, kyllähän riggerit kulkee, mutta onko ne veneitä :mrgreen: -noillahan kyllä jenkkipojat vetelee paria sataa.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa tomik78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1835 : 02.08.10 - klo: 16.55 »
Niin en tiedä onko toi vene mut mielenkiinnosta tollaisen rakennan, en ole tollaista vielä omistanut. Onneksi mulla  on  muutama laite mitä voi veneeksikin kutsua!
Rc-veneitä ei voi olla koskaan liikaa!!!

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1836 : 02.08.10 - klo: 17.00 »
Juu, siis on vene tai mikä ufo vaan, pääasia on laittaa kulkemaan kovaa.

Omaa silmää riggerit ei ole koskaan miellyttäneet ja hydroistakin vain miss vegas on kiinnostanut,joskus vielä hommaan sellaisen.


Iso ,+60"   V runkoinen 2 moottorinen(sähkö) challenger  on unelma jonka toteutan kun venebudjetti nousee 10000€ sitten joskus. :undecided:

Mutta toki kiinnostaa nähdä miten riggeris menee.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa PekkaLyyti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1837 : 02.08.10 - klo: 20.06 »
Pekka, itse olen käyttänyt 3/16 akselissa 1/4 jäähdytysletkua ja hyvin pysyy mutterit kiinni.

Jos löydät pientä 1/8:lle tiukkaa silikoniletkua niin toimii.

Tai jos et vaihda potkuria usein ,niin loctite 603 toimii jos ei ole kovin suuri välys täytettävänä.


Tomi, kyllähän riggerit kulkee, mutta onko ne veneitä :mrgreen: -noillahan kyllä jenkkipojat vetelee paria sataa.

Joo taidan liimata potkurin paikalleen 603:lla ylimääräisen "ajokoiran" kera näin ensihätään, ellen sitten lähde ajelemaan takaisin Tampereen suuntaan hakemaan avuliailta toveri harrastajilta osia.

Tuollainen rigger olisi kyllä hieno rakennella.
Jossain foorumeilla on näkynyt melko pienikokoisiakin versioita, jotka ovat yltäneet hurjiin nopeuksiin.

Poissa tomik78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1838 : 03.08.10 - klo: 22.44 »
No niin riggeri lähti valmistumaan, kohta runko kasassa.
pari kuvaa liitteksi.
T:Tomi
Rc-veneitä ei voi olla koskaan liikaa!!!

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1839 : 03.08.10 - klo: 23.34 »
Aika iso siittä tulee  :shocked: Kyllä pöyhii  :grin:

Poissa PekkaLyyti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1840 : 05.08.10 - klo: 13.56 »
Tuohan toimi hienosti, kun laittoi pienen tipan 603:sta potkurin ja akselin väliin ja mutterin tilalle sopi tiukasti pätkä "teflon lineriä" tai mikä tuo muoviputki vaijerin ympärillä onkaan.
Ei tule tuota potkuria pahemmin vaihdeltua, kun tuo kuituvahvisteinen tuntuu kestävän oikein hienosti. Ehkäpä joskus metalliversiota voisi kokeilla, mutta ovat vähän tyyriitä teroitettuna ja tasapainotettuna verrattuna mahdolliseen hyötyyn.
Nyt havaitsin, että alkaa peräsimen akselitapin reijät kulumaan turhan isoksi. Peräsimen alapäätä voi heilutella sivulta toiselle ~3mm ja saman verran eteen ja taakse... Se on aika paljon noin pienessä nysässä.

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1841 : 06.08.10 - klo: 20.39 »
 :lol:   JUMA!

eli suomeksi , testasin 5s lipoa ja kulkeeeeeee :mrgreen:  -en gepsannut vielä,mutta...


Ja toki 6s meni samalla :evil:  -loikkaa täydellä kaasulla suoraan ylöspäin. ,puolella kaasulla keulii kuin dragster.  -ja 440 potkurilla!

Videeota on,mutta en saa tuubiin ennen sunnuntaita.

Koitan geepeeässätä kanssa vklopun aikana.


Ja negatiivista oli myös, noparin konkkien päästä 78c minuutin ajon jälkeen, motti vain 60c

Peräsin vääntyi ruohosta pahemmin kuin matilla, koitan oikaista.


Pitää pitää vedot lyhyinä, mutta juma että on kova peli.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa tomik78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1842 : 06.08.10 - klo: 21.04 »
No niin nyt rupee kuulostaan siltä että kohta siellä paatin sisällä haisee vahvasti kiinan savu :grin:
Sillä  on pirunmoinen vaikutus kun lisää yhden saati kaksikennoa lisää, kokemusta on.
se on helpoin viritys keino
Rc-veneitä ei voi olla koskaan liikaa!!!

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1843 : 07.08.10 - klo: 00.15 »
Nooh, savuaa tai ei, pääasia että on hauskaa :mrgreen:

Pari kuvakaappausta, mokkulalla kun ei hd videota viitsi siirrellä.

Ensikertaa ajoin veneellä joka keulii haluttaessa, vielä ~80 vauhdista... :evil:

Pitänee castlen 1515 1y laittaa kohta testattavaksi. :cool:
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1844 : 07.08.10 - klo: 00.21 »
Niin juu.. -parantelin jäähdytystä, nyt on 2 ottoa ja poistoa.

Letkua riittää...
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa tomik78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1845 : 07.08.10 - klo: 11.18 »
Hienoja kuvia :shocked:
Pakko sanoa että ei kai mun veneet mene mihinkään tai on tehottomia laitteita. Kyllä osa mun veneiste tekee lähdössä parin metrin loikan mun en ole ikinä saanut kyllä tyynellä kelillä vauhdista keulimaan, no taitaa olla hivenen säädöistäkin kiinni varsinkin jos käytössä 440 potkuri.
Määkin nysväilin noita mun keskeneräisiä paatteja eilen etenpäin ja pääsin tota mono paattia testaamaankin, vaatii vielä paljon kokeilua että saan sen ihan iskuun. Tartis toi riggerin runkokin laittaa jikiin kiinni ja liimata se aivan suoraksi ennen kuin homma voi jatkua.
T:Tomi
Rc-veneitä ei voi olla koskaan liikaa!!!

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1846 : 07.08.10 - klo: 11.29 »
Hienoja kuvia tomik78  :shocked:
« Viimeksi muokattu: 07.08.10 - klo: 14.23 kirjoittanut SSchevy »
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1847 : 07.08.10 - klo: 14.20 »
Juu, kyllähän se 440 oli yllätys, mutta ~60.000rpm auttaa :roll:

Eka palikka hajosi kun gps:sää testailin... -flexi katkesi potkuriakselin kohdilta... siinä meni siis akseli,ajokoira,x440,bullet nut ja muutama tunti potkurin tasapainoitusta hukkaan.

Vara-akseli on jo kiinni, s215 potkurilla.edit.löytyi x637, sillä ekaks

Koitan iltasella päästä testaamaan.
« Viimeksi muokattu: 07.08.10 - klo: 16.02 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa tomik78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1848 : 07.08.10 - klo: 15.28 »
Arvaa vaan sylettikö mua kun testasin tota mun mono paattia toista kertaa niin akseli pääsi pyörähtämaan kiinnityksessään ja putosi 100e meni siinä :cry:
nyt varmistin ton uuden akselin tekemällä siihen pienen tasaisen kohdan johon ruuvi puree ehkä paremmin.
Rc-veneitä ei voi olla koskaan liikaa!!!

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1849 : 07.08.10 - klo: 16.08 »
satanen :angry:  miten niin kallista, menikö couplerikin/motti rikki?  -vai oliko joku 80€ potkuri?

-Omassani flexi maksaa 10 taalaa sis.akselin ja mutterin.(octura .150 flex ja 3/16 akseli)  -Toki itse kasaan ne niin on halvempaa kuin valmiina. Tuo oli eka hajonnut akselini.

Osesta potkuri 15 taalaa(itse tasapainotan) ja luotimutteri 3, postit 17 lisäksi eli 45 taalaa maksimikulut.

AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa tomik78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1850 : 07.08.10 - klo: 16.51 »
potkuri 48, akseli 19, luotimutteri, 3 drivedog 3 taalaa eli 73 taalaa. plus päälle tullin ottama alv ja postikulut niin ollaan varmaan siinä päälle 80e. Sori vaan taisin pikkaisen liioitella :wink: mut kalliiksi tuli silti.
Toki määkin noita akseleita itse liimailen mut tälläkertaa meni valmiita nippeleitä ja Osen viilaama potkuri mitä oli vielä tuntikausia itse paranneltu. Potkuri kyllä harmitta pirusti kun käytin siihen niin paljon aikaa ja vaivaa :cry:
Muuten onko kukaan tilannut nyt hiljattain oselta valmista viilattua potkuria? Potkureiden laatu on näköjään huonontunut sillä toi potkuri mitä mulle nyt tuli on aivan karmea. Viimeksi tilannut valmiiksi tehdyn noin vuosi sitten ja yli hyvin tehty.
No täytyy vaan viilata itse potkurit niin hyviä tulee ja säästää pitkän pennin. 
Rc-veneitä ei voi olla koskaan liikaa!!!

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1851 : 07.08.10 - klo: 19.28 »
Itse en tullissa jaksa aina asioida, joten tilailen pienissä erissä.

Tilasin 2 peräsintä kun tuo tuntuu aika heikolta.



Testattu x637, kavitoi vaan ,vauhtia 6s 86kmh.

Laitoin s215 kiinni ja samantien paatti selälleen...hiukka eroa. ekalla kiihdytyksellä irtosi ajokoira.(kiinnitysruuvi katkesi!  -nyt on 603 liimattu kiinni ja vielä illalla ajelemaan.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1852 : 08.08.10 - klo: 13.12 »
 :tongue:
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa PeteK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1853 : 08.08.10 - klo: 13.46 »

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1854 : 08.08.10 - klo: 13.48 »
hyvä video. Hienosti kulkee toi sun vene.

SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1855 : 08.08.10 - klo: 14.22 »
Hienoja kuvia Rangewalker.  :smiley:
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1856 : 08.08.10 - klo: 14.27 »
Viikonlppuna olin möksällä deltaa säätelemässä ja sain sen kulkeemaan aiiiiika kivassa asennossa mutta kun potkurin akselia siinä rasvailin ja aloin coupleria kiristämään niin eikös mitä se murtui keskeltä kahtia. Nyt on tilanne se että couplerin toinen osa on kireella akselissa ja toinen osa moottorin akselilla :mrgreen: :mrgreen:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1857 : 08.08.10 - klo: 14.38 »
mites se silleen oikeen pääsi käymään ?  :mrgreen:
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1858 : 08.08.10 - klo: 14.57 »
Tuo on pientä Matti.

Itse joudun etsimään uuden noparin, vanha kun oli vesitiivis vain puoleen metriin saakka :tongue:  Hienosti haisee kun 6s pääsee oikariin.


Videota luvassa.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1859 : 08.08.10 - klo: 14.58 »
Tuo on pientä Matti.

Itse joudun etsimään uuden noparin, vanha kun oli vesitiivis vain puoleen metriin saakka :tongue:  Hienosti haisee kun 6s pääsee oikariin.


Videota luvassa.

Juu ei tuo minua pahemmin harmitakaan, lähinnä naurattaa :mrgreen: :mrgreen:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,