Varmaan säätö ja välityskysymys vaikka en tuota HN:ää sillä tavalla tunnekaan kuin pintapuolisesti. Sehän on pikkasen IGT:tä painavampi (200-300gr). IGT lähtee kohtuu hyvin mutkista mutta ei sekään mikään tykki ole.
Kyllä ne riittävän kovaa menee, sen huomaa etenkin silloin kun pitäs pysähtyä tai auto menee katolleen, sehän luisuu helposti 15m pitkin asfalttia. Nopeus tosiaan "kasvaa" kun ajaa muita vastaan/muiden kanssa. Yksin ajaessa voisi vauhtia olla enemmänkin mutta kisatilanteessahan ei ajeta yksin.
Nopeuden kasvattaminen tuo omat ongelmansa; renkaat ja autot kuluvat nopeammin ja kolaritilanteet ovat kohtalokkaampia, nyt kolaroidessa ajo todennäköisesti onneksi jatkuu eikä pääty mälliin. Skaalanopeus on realistinen ja minusta ei ole tarvetta kasvattaa sitä tästä ainakaan isompien hevosten toivossa. Mielenkiintoista on ollut myös havaita, että joidenkin (ei kisassa mukana olleiden) optiokoneella varustetut autot ovat hitaampia kierrosajoissa, koska ne on vaikeampia pitää radalla ja lipsumista tulee enemmän. No, tämäkin lienee pitkälle ajo- ja säätökysymys.
Parasta on autojen tasaväkisyys (ns. "production GT"), josta MikkoL:kin jo kirjoittelikin. Se tekee kisaamisesta hauskaa. En vielä osaa sanoa miten nämä uudet autot, GT2 ja DM-1, tulevat muuttamaan asiaa mutta toivon etteivät olennaisesti. Jotenkin mulla on sellanen tunne myös että näin käy. Tähän sakkiin sopii varmaan hyvin mukaan myös One Seven näiden nykyisten mallien lisäksi.
Toivottavasti Jari nähdään sutkin jatkossa radalla myös kuskina mekkaamisen ohella.