Kirjoittaja Aihe: Marui Hunter/Galaxy  (Luettu 9622 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Marui Hunter/Galaxy
« : 12.05.03 - klo: 19.07 »
Olen kaavaillut ko. autoa pihasudittelu-kuplan pohjaksi, tuli niin kuumeinen olo kun katseli vanhoja Tamiyan Sand Scorchereita netistä. Ymmärtääkseni ainakin Turilaalla oli tällainen ajokki tallissaan? Kertokaahan, kenellä kokemusta on, mitä eroja noissa kahdessa laitteessa on ja kumpi lienee parempi? Ymmärtääkseni tarjolla on ollut kahta eri versiota, RS:ää ja toista ilman ko. kirjainyhdistelmää...jos oikein ymmärsin niin toinen sarja oli 360-moteilla ja toinen 540? Entä onko kokemuksia voimansiirron kestävyydestä, onko tehokkaamman moottorin asentaminen mahdollista? Muut rakenteethan nyt voi itse korjailla niiden hajotessa mutta varaosien heikon saatavuuden vuoksi tuo rataspuoli kiinnostaa. Muukin informaatio autoista on tervetullutta, samoin kuvat. Jos joku viitsii mitata omata autostaan raidevälin ja akselivälin niin voin alkaa katselemaan jos jostain löytyisi sopivan mittaista volkkarinkoria laitteeseen.

Ja huomautuksena loppuun se, että toivon tähän ketjuun viestejä joiden sisältö edes jollain tavoin täsmää ylläolevan aiheen kanssa.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #1 : 12.05.03 - klo: 21.25 »
Terve Clodz, tosiaan, mulla on polttisten ja muiden seassa ollut ajan mittaan Marui Golden Eagle maasturi, Marui Galaxy RS sekä nykyään Marui Hunter piharässinä.

Hunterissa ja Galaxyssa koko runko, voimansiirto, renkaat, akselit, tukivarret kaikki on samat, erot on siinä että galaxyssa on tuo putkikori ja rungon päällä sitten peitelevyt, hunterissa taasen on ihan normaali lexan-kori.  Galaxyn normaaliversiosta en tiedä, mutta RS:ssä oli nesteiskarit joka renkaalla sekä kallistuksenvakaajatanko edessä, hunterissa taasen on edessä rungon sisällä jouset eikä iskunvaimennusta, ja takana on molemmille renkaille yhteinen poikittainen iso nesteiskunvaimennin. Jousitukset voi vaihtaa suoraan, eli samat tukivarret ym. ovat autoissa silti, niissä vain on kummallekin vaihtoehdolle kiinnitysreiät.

Hunterin alusta on _SELKEÄSTI_ parempi, tuon Galaxyn alusta ei toimi oikein alkuunkaan, ihan liian kova, iskunvaimentimet eivät toimi ja rakenteet ei kestä. Hunter noista kahdesta muutenkin mielestäni parempi auto, sitä voi kutsua jopa ihan toimivaksi kireämpienkin kanssa kisatessa. Putkikori kiehtoi sillon kestävyyden takia mutta todellisuudessa tuo lexan kori kestää joustavana mitä vaan, putkikori meni hetkessä poikki.

Noissa on kaikissa ollut Mabuchi 540SH moottorit, en ole maruin autoissa nähnyt 360 sarjalaisia, en tiedä sitten muista malleista.

Voimansiirron rattaita noissa usein haukutaan ekana, kun on tehty ämpärimuovista jne. Sanoisin että perä kestää kyllä kireänkin moottorin ihan huoletta, ongelma on se että noissa alunperin ei tuo perä ole ihan tiivis ja sinne sitten pääsee pieniä kiviä ja hiekansiruja - yksi hiekansiru kun huomaamatta menee sopivasti rattaan hampaiden väliin vauhdissa niin sitten on rattaasta hammas poikki. Homma hoituu niin että tiivistää tuon perän silikonilla, niin että sinne ei pääse mitään ylimääräistä, silloin voi myös laittaa voitelua rattaisiin reilummin kun ei lennä samantien joka rööristä öljyt ulos. Kriittisin kohta voimansiirrossa on tuo pääratas joka moottorin pinioniin tulee kiinni, kannattaa katsoa välys tarkkaan, jos on liikaa välystä niin tehokas moottori vetäsee muovihampaat solmuun, oikealla välyksellä ratas kestää vaikka norsun.

Tuohon voimansiirtoon ne kikkailut sitten jääkin, autoja ei rikki saa vaikka niin tahtoisi, hunterikin on tehnyt +5 täysvolttia karuun hiekkamontun kivikkoon, pyörinyt katolleen ja kolahtanut katukivetyksiin täyttä vauhtia, pohja menee auttamatta naarmuille mutta onneksi kaikki muut ruuvit on upotettuja paitsi akun kiinnikkeet joihin voi halutessaan laittaa vaikka kumitutin tms. suojaksi, itse en ole nähnyt tarpeelliseksi.

Sekä Hunterissa että Galaxyssa on alunperin nuo käsittämättömät 1cm leveät ja kovat eturenkaat, suosittelen hankkimaan niihin esim. Golden Eaglen eturenkaat tai vastaavat nappularenkaat (samanlaiset kuin takana hunterissa). Tämä siksi, että noilla alkuperäisillä renkailla:

1. Eturipustuksien pystytapit menee KATKI pienimmästäkin kivestä, syytä en tiedä, kerran ajat pihalaatan reunaan ja eturipustukset lentää (been there, done that). Kunnon joustavilla nappularenkailla voi ajaa täyttä vauhtia isoonkin kynnykseen, pystytapeille ei käy mitään, jos joku antaa periksi niin ohjauksen pallonivelet pomppaa usein paikaltaan ja löystyvät, ja ne sitten napsauttaa takaisin paikalleen.

2. Alkuperäisillä renkailla autolla ei voi ajaa, puskee joka suuntaan ja jää jumiin joka ruohontuppoon.

Myös monien muiden autojen vanteet saa sovitettua tuohon autoon.

Tässä nyt vähän infoa tällä erää, koitan muistaa mitata tuota autoa ja ilmoittaa. Jos on kysyttävää niin kysy pois vaan! :)

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #2 : 12.05.03 - klo: 23.07 »
Laitan nyt muistaessani tuon linkin tuosta 360:stä moottorista. Boxin kannessa lukeepi että auto on varustettu Maruin tappiin viritetyllä kolme-kuuskymppisellä.

http://www.tamiyaclub.com/getuserimage.asp?t=n&id=img120_01082002152731_1.jpg

Edit: Tuossa kuvassa on molemmat versiot näkyvillä.

http://www.tamiyaclub.com/getuserimage.asp?t=n&id=img573_25042003184341_4.jpg
XC - Poor boys Bruiser

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #3 : 13.05.03 - klo: 11.22 »
Lainaus

1. Eturipustuksien pystytapit menee KATKI pienimmästäkin kivestä, syytä en tiedä, kerran ajat pihalaatan reunaan ja eturipustukset lentää (been there, done that). Kunnon joustavilla nappularenkailla voi ajaa täyttä vauhtia isoonkin kynnykseen, pystytapeille ei käy mitään, jos joku antaa periksi niin ohjauksen pallonivelet pomppaa usein paikaltaan ja löystyvät, ja ne sitten napsauttaa takaisin paikalleen.



Eturipustuksien pystytapit voi tehdä metallista, ei ole kertaakaan enää katkennut.
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #4 : 13.05.03 - klo: 22.37 »
Niin voi, tosi helppo tehdä. Itsellänikin oli tuohon jo aihiot mutta renkaanvaihto poisti nuo tappien vauriot kuten sanoin.

Sinäkin marui-kuski, mikä kaara? :)

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #5 : 14.05.03 - klo: 14.37 »
No niin, stadin rc-kaupat on kierretty. Nikkarissa on vielä pari Galaxya ja hinta on reilut 60 euroa. Muualla niitä ei ilmeisestikään enää ole, eikä lisää tule. Eikä kauppiaita kyllä totta puhuen suuremmin tunnu liikuttavan ko. laitteiden tulemiset ja menemiset. Syytän tästä tilanteesta paitsi Maruita, myös teitä lapset, jotka selkä vääränä kannatte rahaa liikkeisiin ja ostatte autoja jotka laitatte myyntiin seuraavana kun se keulinutkaan tarpeeksi. No joo, hymiöitä tähän väliin mutta ei se pelkkää huumoria ole.

Nikkarin myyjä totesi muuten että 60-70 prosenttia autoista myydään ready-setteinä, koska usein on niin ettei isällä ole aikaa koota autoa poikansa kanssa. Kuulostaa helvetin hyvältä?
XC - Poor boys Bruiser

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #6 : 14.05.03 - klo: 16.26 »
Probbyssa oli ainakin viime kerralla kun kävin kaksi Galaxya jäljellä.

Turilas: Mulla on Galaxy ja Hunter.
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #7 : 14.05.03 - klo: 16.38 »
Kyllä mä ostin ne koottavina.
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #8 : 14.05.03 - klo: 20.07 »
Kävin tosiaan tänään prohobbyssa, ja kertoivat että viimeiset Maruit menivät messuilla, eikä enempää ole luvassa. Itse autoahan ei ole valmistettu enää aikoihin. Harmillinen takaisku, pitää kääntää katse kohti käytettyjä takavetokrossareita.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #9 : 14.05.03 - klo: 22.19 »
Niin...kun minulla nuo sähköt olisi ollut jo Maruihin olemassa, niin tuntuu aika kovalta harppaukselta tuo 35 euron uudesta autosta siirtyminen 400 euron käytettyyn. Jos mulla olisi moinen summa irrottaa autoon niin ensimmäisenä listalla ei varmastikaan olisi käytetty takaveto-crossari. Eli hakusessa oli/on edelleen auto josta muutaman kymmenen euron sijoituksella saa viihdykettä pihasuditteluun.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #10 : 14.05.03 - klo: 22.32 »
No miksipä et ota sieltä nikkarista sitä 60 EUR galaxya? Ei tuo mielestäni paha hinta ole. Noita tosiaan ei pahemmin ole enää koska valmistus on lopetettu ja myynti on vain varastoista.

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #11 : 14.05.03 - klo: 22.48 »
Lainaus käyttäjältä: "turilas101"
No miksipä et ota sieltä nikkarista sitä 60 EUR galaxya? Ei tuo mielestäni paha hinta ole. Noita tosiaan ei pahemmin ole enää koska valmistus on lopetettu ja myynti on vain varastoista.


kyllä mä sitä mietinkin hyvän tovin mutta tulin siihen tulokseen että hieman yli 60 euroa on jo sellainen summa että sillä voisi saada käytettynä astetta paremman raaserin, ja hinta on kuitenkin miltei kaksinkertainen tuohon 35:een. Tosin seuraava hintaluokka on jo uutena ~130 euron korvilla, siihen nähdenhän Galaxy olisi yhä todella edullinen.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #12 : 15.05.03 - klo: 13.19 »
On se edullinen, tuskin nimittäin alle 100 EUR löytää mitään käytettyä raaseria, kovin arvottomia autoja kun ei monet viitsi myydä.

Mä ostin Pro Hobbysta viime kesänä hunterin+akun+radiolaitteet+laturin 150 EUR pakettina, tuossa paketissa auton hinnaksi jäi jo miinusmerkkinen lukema, sillä akku on +20EUR, laturi luultavasti ~20-30EUR ja radiolaitteet tunnetusti ei paljoa alle 100EUR irtoa halvimmatkaan. Eli myyvät noita autoja varastosta radiolaitteiden kaupanpäällisinä! :)

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #13 : 15.05.03 - klo: 19.18 »
Lainaus käyttäjältä: "turilas101"
Mä ostin Pro Hobbysta viime kesänä hunterin+akun+radiolaitteet+laturin 150 EUR pakettina,

Mä maksoin vaan 130e
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #14 : 15.05.03 - klo: 20.26 »
Lainaus käyttäjältä: "kaide"
clodz:   kyllä niitä autoja saa halvallakin ilman sähköjä.. ei sen tarvitse olla hunter/galaxy.    kattelin tossa huutonetissä  oli kait tracker huudettu 71euroa siin oli kyl hintavaraus.   mutta oli siin 2kpl kyosho tracker2  niis oli hintaa toises 40eikä ollu hintavarausta ja toises 60eikä hinta varausta..

kannataa katsoa


Uskallan väittää ettei noista trackereista yksikään irtoa alle 100-120 euron?
XC - Poor boys Bruiser

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jep
« Vastaus #15 : 15.05.03 - klo: 20.29 »
Ostoilmoitus vaan foorumiin ja ahkeraa uppailua (tähänhän nähtävästi tulee muutos)... Kyllä aina jotain löytyy, hyvääkin tavaraa, alle satasellakin.
Lahti Rock City

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #16 : 15.05.03 - klo: 22.07 »
Onhan tuo kauppa vielä auki monta päivää, takuulla nousee yli 100 EUR, ajovalmis tracker paketti, siitä moni huutaa vaikka 300 EUR asti.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Hehheh
« Vastaus #17 : 15.05.03 - klo: 22.15 »
Tästähän hyvä keskustelu syntyi... Mutta odotan sitä päivää, että tuo setti nousee 300e:hen, eiköhän se siihen hintaan jokseenkin jo irtoa kaupastakin.. :wink:
[/i]
Lahti Rock City

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #18 : 15.05.03 - klo: 23.46 »
Se että jollain tuotteella ei ole hintavarausta, ei (valitettavasti) tarkoita sitä että hölmö myyjä olisi pakotettu myymään autoaan alihintaan, siis käytännössä. Kyllä noiden laitteiden hinnat, kunnosta ja oheissälästä riippuen, on olleet reilun sadan euron korvilla, ja on vaikea uskoa että nytkään tapahtuisi mitään yllättävää. Jollei sitten ole niin ettei kiinnostuneita huutajia löydy ja myyjä ei tiedä lainkaan autonsa käypää hintaa. Vähän sama juttu kun noiden Zetojen kanssa, auton ja ohjaimen hinta on sadan euron korvilla lähes poikkeuksetta.

Mutta alkuperäiseen aiheeseen, jos huntterin olisi 35 eurolla voinut vielä lunastaa uutena, niin olisin sen epäilemättä tehnyt. Mutta mutta, siirretäänpä keskustelua uusille urille, kertokaahan autoja jotka käytettynä voisivat olla tuolla 50 euron kieppeillä. Tämä voisi helpottaa mahdollisia jokkiskuskejakin?
XC - Poor boys Bruiser

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #19 : 16.05.03 - klo: 14.39 »
No hieman liiottelin, tuskinpa 300 EUR asti nousee, mutta takuulla yli 100 eur.

Muakin kiinnostaisi autot jotka 50 EUR tai alle, marui-autojen lisäksi.

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #20 : 16.05.03 - klo: 16.12 »
Asiasta toiseen, onko joku ajanut kilpailuissa Maruin Hunterilla/Galaxylla?
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #21 : 16.05.03 - klo: 17.07 »
Hmm.. mihis kisaluokkaan maruin rässit mukast sopii?

Otsomaani

  • Vieras
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #22 : 16.05.03 - klo: 17.11 »
Lainaus käyttäjältä: "niko.lindvall"
Asiasta toiseen, onko joku ajanut kilpailuissa Maruin Hunterilla/Galaxylla?

Ajettiinhan niillä joskus 80-luvulla kilpaa, sillon kun ei ollu vielä mitään super kehittyneitä B4:sia

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #23 : 16.05.03 - klo: 17.38 »
Ajattelin jotain sähkökrossin vakioluokkaa, en oo kylläkään tarkistanu, että mahtuu sääntöjen puitteisiin. Voitaishan me pitää näin marui kuskien kesken epävirallinen kisa, jossa ois sallittu vaan vakio kamat, paitsi nopeudensäädin. Mitäs mieltä ootte? Oon mä käyny VAUn lavangon krossiradalla ajelemassa, meni hyvillä akuilla hyppyreistäkin ihan hyvin.

Vielä Galaxyyn liittyen kysymys: Onko kokoamisohjeessa virhe, kun käsketään laittaa 2 tiivisterengasta iskareihin. Minä en ainakaan saanut mahtumaan. Hunterin ohjeessa oli ainakin virhe: Käskettiin laittaa vain 1 holkki takarenkaiden akselille ennen vannetta. Galaxyn ohjeessa käskettiin laittaa 2 holkkia. Ainakaan ohjeiden mukaista välystä en saanut 1 holkilla.
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #24 : 17.05.03 - klo: 19.45 »
Eikö kellään ole tosiaankaan tietoa iskareista? Miten itse menettelitte tiivisterenkaiden kanssa?
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #25 : 17.05.03 - klo: 21.46 »
Mä en muista miten mun galaxyn iskareissa, täytynee avata ja katsoa. Sen ainakin tiedän että galaxyn öljyiskarit on huonot, ihan liian jäykät jouset ja kankeat iskarit. Hunterissa mulla on yksi muoviholkki, sen jälkeen akselin lävistävä tappi ja sen päälle tuleva "vetokappale", sitten vanne. Hyvin toimii.

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #26 : 18.05.03 - klo: 19.03 »
Kyllä mä Hunterin iskarit sain hyvin toimimaan
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #27 : 18.05.03 - klo: 19.12 »
Tarkotat Galaxyn? :)

Sain mäkin ne toimimaan mutta mun mielestä liian jäykät jouset tuohon autoon ja ne toimii jotenkin kankeesti... tai toimi, nykyään ajelen hunterilla niin en muista.

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #28 : 18.05.03 - klo: 19.54 »
Galaxyn iskarit toimii ainakin ittelläni tosi huonosti. Niin toimii tää internet-yhteyskin   :(  Ois kiva tietää montako tiivisterengasta laitoitte, mulla väänty 2 tiivisteesteellä rikat.
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa mini-z man

  • Tulokas
    • Profiili
Marui Hunter/Galaxy
« Vastaus #29 : 19.05.03 - klo: 08.50 »
no mikä ettei . sais marui harrastajat kerrankin iloa irti autostaan. ettei olisi ainaista piha-ajoa.
assot lentää!