Kirjoittaja Aihe: Kyosho Landmaxit  (Luettu 94961 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #90 : 17.06.03 - klo: 13.54 »
Siis polkupyörän renkaitako? No en usko, että sitten käy, ellei ole joku monsteripyörä. Venyttämättömänä halkaisija tulisi olla noin 8cm.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #91 : 17.06.03 - klo: 13.56 »
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
Siis polkupyörän renkaitako? No en usko, että sitten käy, ellei ole joku monsteripyörä. Venyttämättömänä halkaisija tulisi olla noin 8cm.


Joo...paha sanoo että mahtuuko. Noi kumit on tarkotettu 3" leveelle renkaalle eli 75mm. Kyllähän ne venyy varmaan ihan mukavasti, mutta voi olla varmempi keino se motskarin kumi...

Jos mun pyörästä menee rikki tollanen, niin kokeilen sitten, että sopiiko  :D
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #92 : 17.06.03 - klo: 14.00 »
jos sä venytät sen pyöränkumin renkaan ympärille, ja painat kaasun pohjaan, niin kohta rupeaa jo repeilemään. Noi polkupyörän kumit on tossa 3":n halkaisijana todella ohuet, joten ei kannata tuhlata rahojaan sellaisiin. Prätkän kumi on noin 2 mm paksu, kun olet venyttänyt sen renkaan ympärille. Se riittää jo moneksi ajokerraksi, ja pitoakin löytyy ihan hyvin, slickit kun ovat 8)
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #93 : 17.06.03 - klo: 14.20 »
Näinhän se taitaa olla! Toi sisäkumin paksuus taitaa olla se positiivinen asia noissa moottoripyörien kumeissa...

Täytyy siihen asti koittaa hallita tota kaasua vähän enemmän, etten nyt kaikkia renkaita mee pilaamaan  :D
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #94 : 17.06.03 - klo: 23.18 »
Sen verran on LandMaxit taas edistynyt, että purin toisen puolen takarenkaan kuulalaakerit ja putsasin + öljysin ne. Samalla leikkasin Corolla WRC:n nokkapeltiin ilmanotto/poisto-aukon ja reikään asensin rautaverkkoa. Katto-scooppiin laitoin myös verkkoa ja takalasi on osittain leikattu pois viilentymisen vuoksi, niin laitoin piruuttani siihenkin reikään verkkoa  :D

Locktitea meni taas purkillinen ja mieli on hyvä  8)
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #95 : 17.06.03 - klo: 23.25 »
Vähän EB-4:sta:

Kun hyppelee tuolla skettirampeilla, niin tuppaa auto kierähtämään katolleen ja viilaa sitten kivat ruvet moottoriin ja etuiskaritukeen. Ja pohjalevykin kärsii. Tein pohjaan 0,75 sinkitystä pellistä pohjapanssarin, eikä lisäpaino paljon haittaa, kun on 2,45 heppaa, ja kun tietää sen, ettei kalliin auton hienot osta raapiudu sitten enää lisää asfalttiin.

Oli muuten kivan näköistä, kun toi Ossin pää paljaana auto heittää 30 km/h:ssa takapään yli ja laahautuu katollaan muutaman metrin :shock: .  Ja kummasti auto tykkää jäämään katollensa noiden hurrikaanien jälkeen... ai jai jai.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #96 : 17.06.03 - klo: 23.31 »
Tuskin joku 100g paljon haittaa ton TT:N menoa, kun siinä ton verran mukavasti on tota tehookin! Kyllä munkin mielestä auton kunnossa pysyminen on tärkeempää kuin esim. ulkonäkö ja paino...

Niihin hyppyreihin ajohan on aika tarkkaa puuhaa. Ei saa ajaa liian lujaa, eikä saa jarruttaa ennen hyppyriä. Muistan jonkun sanoneen, että ennen hyppyriä pitäis kaasuttaa jonkun verran niin auto pysyis paremmin tasapainossa. Kai se on aika autokohtaistakin, mutta kuitenkin  :D

ps. Mitä bensaa käytät sun osmossa?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #97 : 17.06.03 - klo: 23.44 »
Osmo juo QwikFire 16%:sta, siinä on nimittäin öljyä tarpeeksi, 18%, voitelemaan sen kitaa. Sitten kun loppuu, Sidewinder 16% ja sitten CoolPower 15%:a

Joo, ei se paino tunnu missään. Paitsi, että on varmaan jotain 200-250g näin näppituntumalla. Vähän hassua, kun jotkut ovat niin hirmutarkkoja painon suhteen, ettei muutamaa grammaa viitsi laittaa autoonsa, jos se auttaisi jossain pulmassa, esim. naru startteriin vaijerista..

Jos mä ajan tohon skeittipihalla olevaan hyppyriin (hyppyri -> tasaista levyä hypyrin nokan korkeudella 3-4 m -> vastaavanlainen hyppyri alamäkenä kuin varsinainen hyppyri), niin joko:

- auto laskeutuu tasaiselle
- maahan hyppyrin jälkeen (kiva pudotus, noin 1 metriä tai ylikin lakipisteestä asfaltille!)
- vastahyppyriin nätisti (tosi harvoin ainakin tossa 4m pitkällä välillä)
tai sitten:
- takapyörät tasaiselle, ja etupää vastahyppyriin --> perä heittää nokan yli ja komeat voltit kerien ilmassa --> 8.9 7.8 5.6 9.9 8.8 points ja alastulo vähän niin ja näin, yleensä väärinpäin.

Kohta tallennan videolle noita hyppyjä, jotta tekin pääsette ihastelemaan (kauhistelemaan).

Ja muutin tonne ekaan viestiin, että EB-4:stakin saa kirjoittaa (hmm...mistäköhän syystä... :wink: ). :mrgreen:
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa riku

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #98 : 18.06.03 - klo: 22.16 »
Kyllähän se osmo juo kun sille tarjotaan. Aika janoinen taitaa tuo osmo olla varsinkin näin kuumalla ilmalla, kun joutuu laukkaamaan pitkin jalkapallokenttiä ja parkkipaikkoja. Osmo on tapana myös kuluttaa tassujaan aika ikävästi ja jonkunnäköiset kengät olisivatkin tervetulleet  :D

Zzs: Mitä luulet tykkääkö osmo Model Technicks 10% tai Cool Power (sama %-määrä) aineista? Oot varmaan kertonu jo monta kertaa, mutta ihmisen muisti on hyvä, mutta lyhyt.

Mua ei ainakaan pieni painonlisääntyminen haittaa yhtään, mutta tietysti se on eri juttu, jos ajaa vaikka kisaa ja auton painojakauma on laskettava tarkoin. Jos nokkaan laittaa vaikka 200g painavan puntin, niin ilmalentojen hallinta voi olla vähän hankalampaa...(pelkkä veikkaus)

Jos mä ajan tohon skeittipihalla olevaan hyppyriin (hyppyri -> tasaista levyä hypyrin nokan korkeudella 3-4 m -> vastaavanlainen hyppyri alamäkenä kuin varsinainen hyppyri), niin joko:

Videoita olisi kyllä ihan hauska nähdä tosta TT:stäkin ja varsinkin LM:stä olisi kiva saada oikein paaljon videoita  :wink:

Kyllä tähän topicciin mun puolestani ainakin voi kirjottaa siitä sun ja muidenkin buggyistä. Ei tää sentään niin pyhä topicci oo, vaikka vähän onkin...

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #99 : 18.06.03 - klo: 22.17 »
Huh huh  :?

Mää kirjotin siis ton, mutta vahingossa oltiin sisässä velipojan nimimerkillä, joten älkää ihmetelkö...

ps. tuli tollanen lainauskin tohon väliin  :oops:  pyydän veljee poistaan sen myöhemmin
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #100 : 24.06.03 - klo: 19.45 »
Ei nyt varsinaisesti tähän pelkkään LandMaxiin kuulu, mutta:

Mulla on yksi hyvä ohjain ja toinen kohtuullinen. Haluaisinkin ajaa kaikkia autojani sillä paremmalla ohjaimella, mutta mitenkä noiden kiteiden tms. kanssa pitäis tehdä...

Siinä "hyvässä ohjaimessa" pystyy vaihtaan AM:stä FM:ään, joten onko ne sitten FM-radiot? Ja yhdessä LandMaxissa on vastari joka pelaa ohjaimen kanssa...

Muissa autoissa mulla on tietysti AM-laitteet. Joten pitäiskö tässä ostaa uusia FM-vastareita vai mitä?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #101 : 24.06.03 - klo: 22.31 »
No jos ohjaimesta pystyy vaihtamaan AM:stä FM:ään, niin ei muuta kuin vaihdat ohjaimesta kiteet jokaisen auton vastaaviin riippuen siitä, millä autolla haluat ajaa. Muistipaikat on sitä varten sitten, että voit tallentaa jokaisen auton säädöt eri nimillä.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #102 : 24.06.03 - klo: 22.32 »
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
No jos ohjaimesta pystyy vaihtamaan AM:stä FM:ään, niin ei muuta kuin vaihdat ohjaimesta kiteet jokaisen auton vastaaviin riippuen siitä, millä autolla haluat ajaa. Muistipaikat on sitä varten sitten, että voit tallentaa jokaisen auton säädöt eri nimillä.


Ainoo ongelma on se, että Multiplexin ohjekirjaisessa sanotaan, että vaan kyseisen merkin kristalleja saa käyttää ja niitähän on tasan 1 pari  :?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #103 : 25.06.03 - klo: 09.00 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
No jos ohjaimesta pystyy vaihtamaan AM:stä FM:ään, niin ei muuta kuin vaihdat ohjaimesta kiteet jokaisen auton vastaaviin riippuen siitä, millä autolla haluat ajaa. Muistipaikat on sitä varten sitten, että voit tallentaa jokaisen auton säädöt eri nimillä.


Ainoo ongelma on se, että Multiplexin ohjekirjaisessa sanotaan, että vaan kyseisen merkin kristalleja saa käyttää ja niitähän on tasan 1 pari  :?

Niin, ja Futaban radion ohjeessa sanotaan, että vain Futaban kiteitä...

Ainahan kaikki merkit sanoo, että käyttäkää alkuperäisosia, vaikka muutkin osat toimisivat hyvin. Kokeile pois vain silleen kuivaharjoitteluna, eli toimiiko toisillakin kiteillä moitteetta. Jos toimii, niin ei muuta kuin ajamaan.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #104 : 25.06.03 - klo: 17.23 »
Täytyypä kokeilla noita kiteitä sitten sekasinkin  :D

Kai tollanen: "saa käyttää vaan saman merkin kiteitä" on just sellasta rahastusta, mitä näissä rc-hommissa aika usein tuntuu olevan. Samaan tyyliin, kuin osan tekeminen maksaa 0.002senttiä, mutta hintaa on 200 euroa  :?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Mika R

  • Vieras
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #105 : 27.06.03 - klo: 09.27 »
Tuolla toisessa landamx topicissa keskustelimme siitä onko crossari sopiva maastoon ja olitte eri mieltä tyyliin
"En ole aivan samaa mieltä.
Kyllä krossarit menevät aika epätasaisessakin maastossa, vaikka pohjaavatkin paljon helpommin kuin monsterit.
"
No en mä väittänytkään etteivät toimisi, mutta yleisesti ottaen sinne ne ei ole tarkoitettu vaan kisakäyttöön (ehkä TR-15 poislukien) hiekka ja saviradoille. Ovat sen verran kalliita pelejä, ettei niitä kannata pilata kivikossa, tietty kukin tekee mitä tahtoo. LandMax on eri juttu, siinä on enemmän maavaraa, ja kuten sanoin ralliautot (mukaanlukien LandMax II joka perustuu crossariin) sopivat myös maastoon. En usko että kukaan oikeasti ajaa crossarilla jossain heinikossa ja kivikossa, vaikka siellä kulkisikin. Modena mun täytyy yritää selvittää kaverille joka kysyy "onko monsteri parempi maastossa kuin crossari" vähänä sitä millaiseen käyttöön kukin auto sopii ja on tarkoitettu.. voihan sitä touringillakin ajaa (hetken) hiekassa, mutta ei se siitä varsinaisesti tykkää, vaikka nyt tietty joku sanoo, että ainahan mä ajan V-One-RR:llä hiekalla..  8)

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #106 : 27.06.03 - klo: 14.54 »
Saanen korjata.
Landmaxissa ja 1/8 krossareissa on melkein sama maavara.
Kyoshon mukaan,
- Landmax II:ssa on 28mm
- Inferno MP-7.5:ssa on 28mm
- Inferno MP-6:ssa on 55mm
- Landmax I:ssä on 30mm
- Inferno TR-15:ssa on 25mm

Tietysti noin hyvissä autoissa tota maavaraa voi säätää.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #107 : 27.06.03 - klo: 23.00 »
Ajelin tänään EB-4:lla maastossa vähä nmissä sattuu, ja annoin mennä oikein kunnolla turhia säästelemättä. No siis en tietenkään hajottamaan hienoa autoa, mutta rajua menoa kumminkin.

Aluksi kävin Loviisan aika uudella motocrossiradalla. Ajoin arviolta 500m pitkän radan läpi kävellen itse perässä eikä kyllä kovin juhlaa ollut. Ei näytä kivalta, kun yhtäkkiä auton nokan eteen "ilmestyy" 10 centin (kolikko, no ei vainenkaan) kivi ja auto heittää sivuttain voltin vaikka katolleen. :?  Ei siis mitään jakoa krossarilla motocrossiradoilla, ellei ajaja sitten ihan kybällä päästele menemään kalliilla autollaan, nou wei.

No siirryin siis harjulle, jossa on siis mäkiä ja polkuja tasaisten hiekkateiden lomassa. Hyvinhän se kulki hiekalla ja mäissä! Kanervikkokin sai välillä tuta 2,5 hepan krossarista eikä paljon menoa tyssäytellyt. Vanha hiekkakuoppakin (halk. noin 20m) hyppyreineen ja jyrkkine reunoineen tarjosi muhkeesti tahallisen  hitaita nousuja ja alastuloja, ja välillä vähän nopeampaakin kipuamista. Pari kertaaa joku juuri tai kivi sattui kohdalle, auto heitti voltin kerien ja alastulossa kaikille neljälle nakilleen  8) .

Alkoi yhessä paikassa koneen sammuttua vähän arsyttämään, kun startterin kaivaa repusta ja käynnistää koneen, auto sammuu heti kun on saanut kamat takaisin selkään! Ja tätä tapahtui noin 10 kertaa, huoh! No sitten lopulta pääsion kotiin auton ollessa vielä täysissä voimissa. Ei hajoa helposti tällaisetkaan vehkeet.

Kyllä toi 0,75mm pohjapanssari (voisi olla kyllä vaikka vain 0,5mm, kyllä se kestää) on ihan välttämätön ajaessa rajummassa maastossa. Ei haittaa pohjaamiset tai tielle sattuvat isommat kivetkään. Vähän naarmuja tulee, mutta ruuvien kannat ja itse alumiinialusta ovat turvassa.

Taitaa olla toi Ossi vielä aika rikkaalla, koska perinteisellä sylkytestillä saadaan yli 5 sekunnin tuloksia... Eli varaa lisätä huippuja on, vaikka auto kiitää ihan kiitettävästi jo nytkin. Tosin kiihtyvyyttä ja muutenkin tehokkuutta pitäisi olla enemmän, kun ottaa huomioon, että vakio GS21R:kin kulkee suhteellisen hyvin. No ei kun säätämään.

Nyt saa Landmaxin kohdalta riittää krossimellastelu. Huomenna luultavasti muutan sen takaisin omaan muotoonsa, asfaltille sopimaan. Hiekalle ja muuallekin on sitten toi EB-4. Tosin meinaan kyllä senkin laittaa katukuntoon eli Mäcci niskaan ja Tarmacit alle. Tulee hyvin kisoja taas vaihteeksi noiden pelien välille. Eikä tarvitse pelätä hypyissä sattuvan mitään kauheita vaurioita (kohta tulee videoita lisää jossa muutama volttikin heitetään), koska hyppyreitä ei asfalttiautoille ole! :)
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #108 : 27.06.03 - klo: 23.10 »
Lainaus käyttäjältä: "late"
Saanen korjata.
Landmaxissa ja 1/8 krossareissa on melkein sama maavara.
Kyoshon mukaan,
- Landmax II:ssa on 28mm
- Inferno MP-7.5:ssa on 28mm
- Inferno MP-6:ssa on 55mm
- Landmax I:ssä on 30mm
- Inferno TR-15:ssa on 25mm

Tietysti noin hyvissä autoissa tota maavaraa voi säätää.


Tossa Inferno MP-6:ssa on kyllä ollu aika reilusti maavaraa!

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #109 : 27.06.03 - klo: 23.17 »
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
Ajelin tänään EB-4:lla maastossa vähä nmissä sattuu, ja annoin mennä oikein kunnolla turhia säästelemättä. No siis en tietenkään hajottamaan hienoa autoa, mutta rajua menoa kumminkin.

Aluksi kävin Loviisan aika uudella motocrossiradalla. Ajoin arviolta 500m pitkän radan läpi kävellen itse perässä eikä kyllä kovin juhlaa ollut. Ei näytä kivalta, kun yhtäkkiä auton nokan eteen "ilmestyy" 10 centin (kolikko, no ei vainenkaan) kivi ja auto heittää sivuttain voltin vaikka katolleen. :?  Ei siis mitään jakoa krossarilla motocrossiradoilla, ellei ajaja sitten ihan kybällä päästele menemään kalliilla autollaan, nou wei.

No siirryin siis harjulle, jossa on siis mäkiä ja polkuja tasaisten hiekkateiden lomassa. Hyvinhän se kulki hiekalla ja mäissä! Kanervikkokin sai välillä tuta 2,5 hepan krossarista eikä paljon menoa tyssäytellyt. Vanha hiekkakuoppakin (halk. noin 20m) hyppyreineen ja jyrkkine reunoineen tarjosi muhkeesti tahallisen  hitaita nousuja ja alastuloja, ja välillä vähän nopeampaakin kipuamista. Pari kertaaa joku juuri tai kivi sattui kohdalle, auto heitti voltin kerien ja alastulossa kaikille neljälle nakilleen  8) .

Alkoi yhessä paikassa koneen sammuttua vähän arsyttämään, kun startterin kaivaa repusta ja käynnistää koneen, auto sammuu heti kun on saanut kamat takaisin selkään! Ja tätä tapahtui noin 10 kertaa, huoh! No sitten lopulta pääsion kotiin auton ollessa vielä täysissä voimissa. Ei hajoa helposti tällaisetkaan vehkeet.

Kyllä toi 0,75mm pohjapanssari (voisi olla kyllä vaikka vain 0,5mm, kyllä se kestää) on ihan välttämätön ajaessa rajummassa maastossa. Ei haittaa pohjaamiset tai tielle sattuvat isommat kivetkään. Vähän naarmuja tulee, mutta ruuvien kannat ja itse alumiinialusta ovat turvassa.

Taitaa olla toi Ossi vielä aika rikkaalla, koska perinteisellä sylkytestillä saadaan yli 5 sekunnin tuloksia... Eli varaa lisätä huippuja on, vaikka auto kiitää ihan kiitettävästi jo nytkin. Tosin kiihtyvyyttä ja muutenkin tehokkuutta pitäisi olla enemmän, kun ottaa huomioon, että vakio GS21R:kin kulkee suhteellisen hyvin. No ei kun säätämään.

Nyt saa Landmaxin kohdalta riittää krossimellastelu. Huomenna luultavasti muutan sen takaisin omaan muotoonsa, asfaltille sopimaan. Hiekalle ja muuallekin on sitten toi EB-4. Tosin meinaan kyllä senkin laittaa katukuntoon eli Mäcci niskaan ja Tarmacit alle. Tulee hyvin kisoja taas vaihteeksi noiden pelien välille. Eikä tarvitse pelätä hypyissä sattuvan mitään kauheita vaurioita (kohta tulee videoita lisää jossa muutama volttikin heitetään), koska hyppyreitä ei asfalttiautoille ole! :)


Ajatko ihan kisoissa tolla autolla? Ku eiks toi piharälläykseen aika kallis vehe?  :|
Miten tää muuten liittyy Landmaxeihin?

Mika R

  • Vieras
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #110 : 27.06.03 - klo: 23.31 »
Lainaus käyttäjältä: "late"
Saanen korjata.
Landmaxissa ja 1/8 krossareissa on melkein sama maavara.
Kyoshon mukaan,
- Landmax II:ssa on 28mm
- Inferno MP-7.5:ssa on 28mm
- Inferno MP-6:ssa on 55mm
- Landmax I:ssä on 30mm
- Inferno TR-15:ssa on 25mm

Tietysti noin hyvissä autoissa tota maavaraa voi säätää.


ok, muistelin että rallyissa (landmax II) olis ollu pidemmät iskarit, mutta muistin sitten väärin että siten ne olis sopinut paremmin maastoon kuin crossit. No ehkä ainakin paremmin asfaltille sitten. hyvä korjaus late.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #111 : 27.06.03 - klo: 23.35 »
En ole vielä ihan kisakuskin tasolla, noissa paikoissa kun remuan :D Kallis ja kallis, noh, se on vaan mihin sitä vertaa. 3000e:n arvoinen laite voi tuntua toisesta todella kalliilta samalla kun ostaa 4000e kevarin huvitteluajeluun. Tai tuhlaa viikonloppuisin 1000e ravintoloihin (työkaverilta kuultua). En tosin joutunut tuota 3000e maksamaan (phew!), sain tuon arvoisen paketin ihan "halvalla".

En mä millään hikisellä kaksvetoisellakaan jaksa ajella. Ja 1/8:eista tykkään. Ne kulkee kun niitä käsketään..

Eikä tämä EB-4 -keskusteluni liitykään Landmaxeihin mitenkään. Tosin yritän myös Landmaxista kertoa samalla kertomuksieni lomassa. Juttua tulee siitä autosta, jonka kanssa viimeksi olen ollut tekemisissä. Ja kuten ekassa viestissäni lukee (jos olette jo huomanneet sen), niin toi TT EB-4 on hyväksyttyjen autojen listalla :wink:  Voi tätä topicin perustajan oikeuksien riemua...
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #112 : 06.07.03 - klo: 02.45 »
Tänään kävin ajelemassa Lantikalla taas piiiitkästä aikaa ja epäonnea oli hieman matkassa...

1. Ajelin jäähällin parkkipaikalla, jossa on suht. koht. hyväkuntoinen asfaltti hyvillä slikseillä. Hetken siinä kurvailin ja yllätyin pirusti, kun huomasin, että tiukan kääntelyn seurauksena sain auton lentämään ympäri sivusuunnassa  :shock:  Koppa ei ollut silloin vielä päällä, kun olin vasta aloittelemassa...

2. Kori oli jo päällä ja ajelin samaan malliin kuin aiemminkin, kunnes samanlaisen kääntelyn jälkeen auto pyörähti parikin kertaa sivuttain ympäri katon kautta :?  Noh...seurauksena yks koritolppa katkesi...ei muuta!

Aiemmin ajelin huonokuntoisilla rallinakeilla tuolla asfaltilla ja niillä ei tälläistä ongelmaa ilmennyt. Renkaat vaan kuluivat puhki muutaman tankin jälkeen, eikä noita Kyoshon renkaita ainakaan oo varaa ostaa joka päivä  :cry:

Slikseissä tuntuu olevan siis liian paljon pitoa. Kai tälläinenkin ongelma voi olla?

ps. Jos tiedätte jotain edullisia renkaita, niin kertokaa pian mistä niitä saa!

T: Renkaanpolttaja  8)
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Juu
« Vastaus #113 : 06.07.03 - klo: 13.46 »
Tuo liika pito on varmastikin säätötekninen juttu, eli säädät auton niin, ettei se kippaa mutta pito säilyy. Liika pito on tuttu ainakin sähköturistien mattokaudelta, mutta säädöillä sekin hoitui (tosin omista säätötaidoistani en sano mitään... :wink: )
Lahti Rock City

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #114 : 06.07.03 - klo: 16.42 »
opa, pistä löysemmät iskarit. Sillä luulis paranevan tuo kaatuilu. Voin toki olla väärässäkin...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa kekkeruusi

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #115 : 06.07.03 - klo: 16.45 »
Paljon landmax 2 ottaa huippuja vakiona, onko mitattua tietoa kellään?
No just, joo just.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #116 : 06.07.03 - klo: 16.47 »
Kyllä se varmaan 100 ottaa keposesti viritettynä, mutta vakiona saattaapi jäädä "vaatimattomaan" 70-80km/h. Niin ainakin olen jostain lukenut.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa kekkeruusi

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #117 : 06.07.03 - klo: 17.05 »
Jostain mäkin luin et sata pikkuvirityksellä, vakio kulkua en ole mistään kuullu tai lukenut. Rupes vaan mietityttään kun itse ostin juuri tuollaisen ja tuntu suht haipakkaa kulkevan.
No just, joo just.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #118 : 06.07.03 - klo: 17.06 »
Nooni, se kulkee ihan "tarpeeksi". Kerran pääsin kokeilemaan, oli meinaan piha hieman urilla kun pääsi kahvaa vääntämään!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #119 : 06.07.03 - klo: 22.34 »
Uskoisin, että LM2 kulkee sellaiset 55-60 km/h korkeintaan vakiona. LM1 kulki 55 km/h, eikä mainittavia eroja ole huippunopeuden kannalta. Uusi moottori on vain näennäisesti uusi. Kokeilin nimittäin vanhaa konetta uudella kaasarilla ja kampiakselilla (uusia osia) eikä taitanut paljoakaan vaikuttaa.

Mainokset lupaa vaikka mitä, ja voihan huippuja kokeillakin 50% nitrolla ym. vippaskonsteilla. Vaihdelaatikko parantaa huippunopeutta noin 10 km/h, joten 100 km/h:n nopeudet ovat silkkaa huumoria..
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |