Kirjoittaja Aihe: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa  (Luettu 13960 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« : 13.07.08 - klo: 20.44 »
Finish Open #2 UAU

Buggy
Pos   Name         License   Laps   Total Tm
1   Joseph Quagraine   UAU   60   45:00.748
2   Petri Mylläri      SaloUA   57   45:05.900
3   Markku Honkanen      UAU   57   45:08.849
4   Ari Heinonen      UAU   57   45:13.324
5   Tomi Salonen      TUA   55   45:36.242
6   Sami Sinisalo (J)   TUA   53   45:02.760
7   Joonas Vuojolahti   UAU   50   45:27.230
8   Arto Heinonen      UAU   49   40:00.046
9   Tomi Björkman      TUA   47   45:32.249
10   Marko Eklund       TamUA   46   44:22.910
11   Jussi Torkkola      UAU   45   45:02.004
12   Juha Sartesuo      LahUA   17   13:48.067

1/2 Finaali
13   Aki Mertsola      TUA   24   20:16.569
14   Olli Viitanen      AAU   24   20:31.898
15   Tuomas Lintula      UAU   24   20:34.437
16   Joel Nissinen      KongUA   24   20:41.297
17   August Poutiainen (J)   TUA   23   20:08.270
18   Jari Valkola      UAU   23   20:19.250
19   Reijo Mattila      UAU   22   19:10.582
20   Mikko Mäkinen      VMF   22   20:27.294
21   Viljami Kutvonen   UAU   14   16:31.359
22   Henry Tanskanen      UAU   7   5:54.108
23   Jani Parjanen      TUA   5   4:20.282
24   Jarno Siltanen      Jkl Srk   0   -.---   
1/4 Finaali
25   Kalle Kyyrö      UAU   17   15:32.838
26   Matti Korvenmaa      MikUA   17   14:44.720
27   Harri Peltomaa      TamUA   17   14:50.034
28   Pekka Kuronen         16   14:31.151
29   Jari Eklund      UAU   16   14:51.519
30   Mika Ala-Villilä      15   14:43.564
31   Jarno Kokkonen      TUA   15   15:04.993
32   Sami Leppälä      UAU   15   15:11.699
33   Kai Jämsä         15   15:21.530
34   Teemu Taalamo (J)   KongUA   15   15:50.999
35   Mika Huttunen      VaToSUA   15   15:56.575
36   Jukka Häkämies         13   15:29.005
37   Mika Kettunen      UAU   9   7:44.296
38   Matti Niinistö      UAU   8   7:14.027
39   Tommi Alho      TUA   5   4:22.405
40   Petri Nirkkonen         4   4:13.869
41   Tomi Mairue      SRC   2   1:52.698


Truggy
Pos   Name         License   Laps   Total Tm
1   Josefiina Quagraine   UAU   58   45:03.200
2   Petri Mylläri         58   45:23.381
3   Kaius Perttilä      UAU   52   45:42.591
4   Petri Nirkkonen         48   45:48.608
5   Mikko Mäkinen         47   42:06.081
6   Ari Heinonen   UAU   39   33:21.292
7   Tuomas Lintula      UAU   33   25:54.658
8   Arto HILJAINEN Heinonen   UAU   21   17:08.455
9   Jarno Kokkonen         12   10:12.175
10   Joonas Vuojolahti   UAU   12   10:48.953

B-Finaali
11   Tuomo Örling         3   2:52.089
12   Mika Hansen         3   2:55.216
13   Jaakko Säilä      UAU   0   -.---
14   Henry Tanskanen      HyrUA   0   -.---
15   Olli Tavi         0   -.---

Kuvalinkki löytyy myöhemmin tässä ketjussa.

Edit: Korjattu 1/4 finaalin loppupuolella sijoitusvirhettä.
« Viimeksi muokattu: 20.07.08 - klo: 23.24 kirjoittanut Nappe »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #1 : 13.07.08 - klo: 21.04 »
Ajoiko Mr.JQ Xrayllä (siis M8)? Mielenkiintoista on tuo että ajoi herra vielä kierroksia buggyllä enemmän kuin truggyllä :O

Oma auto on edelleen kenkälaatikossa palasina...    Rapparin hattu ollut päässä viimeaikoina ;) (...enkä viittaa tällä musiikkityyliin)
« Viimeksi muokattu: 13.07.08 - klo: 21.08 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #2 : 13.07.08 - klo: 21.07 »
Huh...mukavat kisat oli! Vielä kun olisi ehtinyt laittaa auton kisakuntoon niin ei olisi tullut ihan niin paljon DNF:iä.

BTW multa unohtui jatkojohto kisavarikolle. Toivottavasti joku korjasi sen talteen.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #3 : 13.07.08 - klo: 21.31 »
Onnittelut voittajille, kiitokset kisajärkkäreille ja puffetin tytöille - Lavankoburgeri is back!

Onhan taas ajamisessa ihan erilainen tatsi, ku on n. koko kaluston laittanu uusiks. Pitää vaan ruveta ajamaan taasen enempi ja saada kisoja pohjalle - hävii toiminnasta se pahin parkinsoni. (Taudin perusoireita ovat lepovapina, lihasjäykkyys ja liikkeiden hitaus. Taudin perussyytä ei tunneta, ja vaikka sen etenemistä ei voida estää, voidaan taudin oireita lieventää [lääkkeillä.])

Ja jos joku veti tänään lujaa, niin Vuojolahden Joonas, tässä vaiheessa jo 'isojen poikien' vauhtia, vaikka ei oikein ilman jakkaraa tahdo pystyä lauteilta ajamaan. 'Entä kun...'

Epäonni potkii sillontällön itse kutakin, ei auta ku potkia takas!  :grin:

Hienot kisat, over and out!
Edit: Kiitti mekkareille, Hude ja Remppa.
« Viimeksi muokattu: 13.07.08 - klo: 21.38 kirjoittanut Sami L »
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #4 : 13.07.08 - klo: 21.36 »
Oli kyllä komean näköistä menoa tänään tuolla lavangolla, varsinkin truggyilla eihän noista buggyista ole mihinkään :wink: :grin:. Näin ulkopuolisen kannalta katsottuna oli hyvin järjestetyt kisat tosin oli ensimmäiset kisat joita kävin katselemassa mutta eivät viimeiset. En tiedä tuliko tämä viesti ihan oikeaan paikkaan mutta siirelkää miten haluatte :smiley:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #5 : 13.07.08 - klo: 22.20 »
Mukava kisapäivä vastoinkäymisistä huolimatta.

Kisaburgeri on päivän voittaja!!! :grin:

ja mokkapalat :mrgreen:

Oli hienoa seurata poitsun ajoa kun vauhtia riitti ja jäbä vei autoa ilman sen suurempia mokia, harmi että kummassakin luokassa sijoitukset kärsi tekniikan pettäessä.

Autourheilua parhaimmillaan.

Onnittelut vielä voittajille ja Sami S:lle junnuvoitosta.

P.S. Josehan on ilmiömäinen trukkikuski.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #6 : 13.07.08 - klo: 22.22 »
Hmm.. Olisikohan noissa tuloksissa nyt jokin erhe kun sija 25. on saatu huonommalla tuloksella kuin sija 26. (aika) ?

Kivaa kuitenkin oli. Valitettavan paljon oli kuitenkin pölyä ilmassa joka teki välillä jopa auton näkemisen haastavaksi. Tästä seurauksena nousufinaalissa meni putsari tukkoon ja seos rikkaammalle -> aine loppui vikalla kierroksella vain muutama mutka ennen maalia ja taival katkesi sitten siihen.

Poissa Zigma

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #7 : 13.07.08 - klo: 23.03 »
Du dii,

Team Pappa Racing jatkoi taas perinettä eli ei hoppu hyvästä.
Hansen taitelija nimi ei siivittänyt tälläkään kertaa parempaan lopputulokseen sen enempää kuin edellisen kisan Hassinen taitelija nimi.

Toisaalta Hansen kuulosti ihan hyvältä ,mutta nimi siis on Hasanen.

Juu ja dekniikka taisi taas hiukan pettää ja oma mekkaus myös edesautti kyseistä trgediaa...   
Remppa voisin tulla sun pajalle tekemään kunnon moottori pukin niin vois joskus päästä maaliin.

Onnitelut voittajille.
 :grin:
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #8 : 13.07.08 - klo: 23.29 »
Kiitos mukavasta kisapäivästä. Järjestelyt toimi hienosti, niin buffetissa kuin radalla.

Kiittää pitää erikseen vielä Heinosen veljeksiä (Hiljaista ja aina äänessä).

Omat ajot meni kohtalaisesti, parannettavaa onneksi vielä jäi.

Kaikkea parasta pärjänneille!.
Multi surfase on hanurista

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #9 : 14.07.08 - klo: 00.08 »
Hieno päivä...
Auto toimi lopulta loistavasti... Kaikki toimi.
Kerrankin.

Isoin huomio itselläni oli porukan rentous pääosin.
Varikolla näytti kaikilla olevan mukavaa... radalla väännettiin välillä toissaankin, mutta hyvässä hengessä kuitenkin.
Ja mikä parasta... Kerrankin näin herrasmiesmäistä käytöstä radalla.
Ei päälle ajamista, eikä turhaa edessä pyöriskelyä, vaan kerrankin kun rinnalle puski niin ilman ihmeempiä kolisteluja pääsi.
Toki joukkoon mahtui pari käsittämätöntä touhuakin.

Eniten mieleen tulee tilanne jossa artsi päästi mut kierroksella ohi...
Samassa tilanteessa joku riehu aivan reikäpäisenä takana.
Pakka meni aivan totaalisen sekasin ja jäinkin tulpaksi artsin ja tämän takana tulevan eteen.
Onneks siitä selvittiin lopulta perässä rymistelleen kaadolla ja välittömästi kierrosajan tippu omalle tasolle.
Älkää hyvät kanssakisaajat riehuko noin hulluna varsinkin kun näette että edessä menee joku kärkisijoista kamppaileva... Siinä menee edessä menevällä pasmat sekasin niin että enää ei pääsekkään huippu vauhtia, kun joutuu toisella silmällä seuraamaan mitä ihmettä siellä takana tapahtuu ja rysäyttääkö se kohta kontista sisään.
Toinen tilanne oli kun (jätetään nimi mainitsematta) kaatoi korokkeen edessä... Nostaja nosti... kaasu pohjaan ja aivan suoraan mun eteen.
No selitys oli että nostaja blaa blaaa... Joo... nostaja nosti auton ajolinjan sivuun ja aivan nätisti olisin siitä ohi sujahtanut jos sitä mailaa ei olisi rutistettu.
Toisinsanoen aivan turha kiilaus.
Jos kaadetaan ja takaa tulee auto kovaa niin annetaan sen pujahtaa ajolinjaa pitkin ja lähtetään itse perään sen huikeen sekunnin jälkeen mitä homma vie aikaa... Varsinkin jälleen kerran kun kyseessä on kärkisijoista kamppailu.
Mut oli tilanne mikä tahansa niin ei se oma sekunnin odotus haittaa 45 minuutin finaalissa. Kärkisijoista kamppailevaa saattaa haitata jos käy huono tuuri ja kalusto hajoaa.

Jokatapauksessa ilman näitä kahta ainoaa turhaa tilannetta oli aivan mahtavaa ajaa kilpaa jossa mentiin välillä hyvinkin lähekkäin ja paikat vaihteli... Mutta siististi.
Kiitos siitä kaikille kanssakisaajille.

Kerrankin nostajia oli finaaleissa joka nostopaikalla...
Ainut vaan että näköjään finaalissa oli ainakin yhdellä nostajalla asenne että eihän tässä ole mihinkään kiire pitkässä finaalissa...
En pysty ymmärtämään että katsotaan autoa pääseekö se omin voimin irti putken alta vai ei... Jumankauta... SIELLÄ AJETAAN KISAA!!! Eikä mitään halvatun treeniä.
Jos auto jää jumiin niin sillon liikutaan ja autetaan.
Itse olin putken alla lähemmäs 10 sekuntia ennen kuin auto sieltä sitten rajun kaasun polkemisen päätteeksi muljahtikin irti.
Lopputuloksia kun katsoo niin se maksoi kakkospaikan.
Joo... itsehän ajoin siihen, mutta hei haloo.
Seuraavalla kerralla jos samainen nostaja toimii samalla tavoin, tulen asiasta suoraan henkilökohtaisesti sanomaan.
Oli lauteilla parilla muullakin kaverilla välillä palkeet pihalla kun samaiselle nostajalle karjui.
Näin myös moneen kertaan kuinka kaaaaukaa selän takaa juostaan nostamaan muutaman metrin päässä kyseisestä nostajasta ollut auto.
Parjanen juoksi äkkiseltään silmämääräisesti mitattuna reilu parikymmentä metriä kun ei lähin nostaja omien haaveiden seasta voinut edes yrittää seurata omaa nostopaikkaansa... Kiitos myös mertsolalle joka hoiti yli puolet kyseisen henkilön nosto alueesta omnasa ohella.
Ilman Akia olis pari kertaa auto ollut katollaan niin kauan että olis letkut menneet tyhjäksi ja kone sammunut... Ja jumankauta pyöree 3 metrin päässä nostajasta lähes suoraan silmien alla.
Ihan jees ne monumenti+muut patsaat tuolla keskustassa yms on, mutta lavankoon niitä ei kaivata... Turhaa näköestettä ainoastaan.

Finaali huipentui omalta kohdaltani vikalle läpille.
Mylläri oli päässyt kakkospaikalle omien toilailuideni ja nostajan patsasteluun hermostumiseni takia.
Kaikki irti autosta ja hirveellä vauhdilla takapuskuriin... Puolen kierroksen jälkeen näin tilaisuuden pienellä reikäpäisyydellä puskea ohi, mutta oma kämmi ja ajoin suoraan konttiin... tuloksena oma katolleen lento ja kaveri jatko menoaan.
Maalissa ero oli 3 sekuntia...
Omaa tyhmyyttäni koko juttu... Kun olisin vaan malttanut jättää vikoihin mutkiin jossa näköjään olin nopeampi... Ehkä olisin voinut puskea ohi... ehkä en.

Loppuunvetona oma fiilis katossa.
Vihdoin auto toimii niinkuin haluan.
Pitkästä aikaa turhat vastoinkäymiset tärkeässä vaiheessa loistivat poissaolollaan... Ei satanut, eikä hajonnut semissä osaa joka on käytännössä hajoamaton.
Rengas toimi maaahtavasti... toimi loistavasti nätisti ajaessa, mutta mikä parasta... rengas toimi sitä paremmin mitä enemmän anto mailaa, eli siinä vaiheessa kun tuntu että renkaan ominaisuudet loppuvat, niin pitikin vaan ajaa vielä kovempaa.
Olisipa tämän tajunnut aikaisemmin kuin aivan parin viimeisen minuutin aikana... Ehkä se kakkossija olis saattanut olla varma... (tai sitten olisin kuitenkin hajottanut jotain, eli turha jossitella)

Loistavat kisat... Järjestelyt toimi hienosti... Kuskit ajo hienosti.
Kaikki sujui hienosti.

Kiitos ja kumarrus.


Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #10 : 14.07.08 - klo: 00.25 »
Jepulis, uskaltaa ehkä jopa kommentoida taas jotain kun alkaa tuo ajo luistamaan sinnepäin ja tekniikkakin rupeaa kestämään koko päivän kasassa, mitä nyt hieman motti oli sinnepäin kun ei kestä piikimälle vetää.

Tosiaan kuten Hoke jo mainisikin, ihmeen nättiä ja jopa herrasmiesmäistä ajoa porukalta, ISO kiitos kuuluu siis osaltaan kanssakilpailijoille jotka onnistuivat luomaan päivästä oikein mainion. On se polttiskrossi mahtava laji kun ei pipo kiristä liikaa omaa eikä kanssakilpailijoiden päätä, tänään oli juuri sellainen päivä.
Plussaa myös kioskille jossa tarjottiin aisteille monenmoista hyvää :mrgreen:

Hienot kisat. Kiitos vielä kerran kaikille. Ja kelikin oli mitä mainioin sitten :p
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #11 : 14.07.08 - klo: 01.13 »
Arvoisa Hoke,

kovasti kirjoittelet melkeimpä jokaisessa viestissäsi siitä mitä SINÄ haluat ja miten SINÄ sanot miten asiat on. Jos näillä foorumeilla joku kysyy jotain niin tuo päällekäyvyytesi karkottaa vaan ihmisiä pois.

Nytkin täällä poraat kuin ämmä miten taas kerran ne kerrat kun jostain asiasta oli SINULLE haittaa pitää saada korjattua jotta SINULLA on hyvä olo. Ja tota poraamista harrastat aika helkutin usein...

Ja on sulla sitten vielä otsaa lähteä parjaamaan nostajiakin... voihan taivas! Pidä tunkkis ja mene sitten itse nostamaan sinne radalle autoasi. Ite nostin siellä radalla tänään 2 finaalia ja 2 eri semiä. M8:n finaalissa katsoin itse tehneeni 3 virhettä joissa ajaja joutui odottamaan noita edellisen viestisi mukaan muille merkityksettömiä mutta sinulle niin elintärkeitä liikasekunteja. Huomasin kyllä kenelle karjuit, minä se en ollut. Muut sentään osasivat tehdä tämän asian fiksummin ja vaan kiljauttivat autoaan jos se oli kaatunut.

Ja miksikö sanon tästä asiasta? Siksi kun niitä vapaaehtoisia ei radalle kuulunut vaikka kuulutettiin perään oikein ja itse en juuri niillä hetkillä ollut mekkaamassa niitä autoja joita näissä kisoissa ruuvasin. Eli ei mun olis ollut siellä mikään pakko olla, aattelin että jos musta apua olis... kyllä mä siellä sunkin auton nostin pystyyn. Mutta toki jos tää on mielipide vapaaehtoisia nostajia kohtaan niin nosta autosi ite pystyyn. Meneekö sun kisa siitä pilalle, no voi voi, ei kiinnosta MINUA. Se on MUN mielipide. MUN mielipide on myös että jos MULLE alat karjumaan niin varoitan ettei se kannata. Mitä sen varoittamisen jälkeen tapahtuu, sun EI kannata yrittää ottaa selvää. Ja muutenkin, mua nauratti se karjuminen sieltä ajajakorokkeelta...

Ja mitenkäs se sun asentees tänä aamuna sitten olikaan? Sä olit parkkeerannut autosi keskelle pihaa niin että se aiheutti ruuhkaa ja parkkipaikat alko loppumaan kesken kun kukaan ei oikeen osannut tai uskaltanut siitä mekkauspyötien ja sun auton keulan välistä alkaa työntämään autojaan parkkiin ajokorokkeen luokse missä oli monta paikkaa tilaa. Paikka oli tukossa, mä kyselin ihmisiltä että kenen se paku on ja sit mä pyysin sua kohteliaasti siirtämään sitä, että ihmiset mahtus parkkiin kun siellä moni käänty takas kun ne luuli että parkkis on tukossa. Sun kommenttis mulle suoraan oli "Kyllä ne siitä mahtuu". Mä selitin sulle että ihmiset ei siitä autosi takaa ja muiden autojen yli ees nää että siellä on vapaata tilaa ja että se on monelle kokemattomammalle ahdas kohta. Sä vaan maailmanomistajana marssit menojasi ja vähät välitit. Ja siinähän se autosi seisoi samassa paikassa iltaan saakka ja ne parkkipaikat avoimena, se olis ilmeisesti kaikki ollu sulta pois jos sinne jotkut olis päässy parkkeeraamaan...

Pitäskö sun ehkä vähän miettii miten sä käyttäydyt? Ja miten sä puhut? Sekä tällä foorumilla ja elävässäkin elämässä.
Just joo.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #12 : 14.07.08 - klo: 02.27 »
Voi herranjestas sentään...
On se herkkää.

Ja kuten tuli huomattua, auto ei tukkinut yhtään mitään, vaan taakse ilmesyi toinen auto... muutama muu auto mahtui ajamaan vierestä ilman mitään ongelmia.
Äläkä viitsi sanoa että maailmanomistajana marssin pois.
Vastasin sinulle aivan selvällä suomenkilellä että siirretään...
Enpä voinut siirtääkkään kun tuli auto tukkimaan väylän, jolloin en tietenkään pystynyt siirtämään... Ja kuten yllä mainitsin... Kummasti siitä kuorma-auton mentävästä välistä kulki muutama auto... Tämän jälkeen totesin että eipä tuo näköjään vaikuttanut pätkääkään, joten olkoot sitten siinä... Mikäli ongelmia esiintyy niin siirretään sitten.
Uskomatonta että sanot auton olleen keskellä... Kiesus sentään... Siinähän niitä oli muitakin tasan yhtä vähän kenenkään tiellä.
Jokainen jonka tarvitsi alueelle päästä, pääsi ilman että minun saati takanani ollut auto sitä millään tapaa vaikeutti... Jonkin aikaa autoni edessä kulkuväylän totaalisesti tukkinut auto kyllä tosiaan vaikeutti.
Näköjään siis ainut joka luuli ettei siitä pääse, olit sinä.

Mitä nostamiseen tulee... Ainoa kerta kun karjuin sinulle, et reagoinut yhtään mihinkään...Aki sieltä kyllä kirmas auton nostamaan.
Joka kerta kun kaadoin kohdalle, kiljutin moottoria kuin viimeistä päivää... Eikä mitään.
Samanlaisista tapauksista korokkeella kuului muidenkin suusta.
Olen vain näköjään ensimmänen (ehkä ainoa) joka asiasta mainitsee.
Ja kuten totesin... Omia kämmejä. Eli omiin kämmeihin meni kakkos sija.
Jos olet huomannut minun karjuvan nostajille niin se oli varmasti kerta kun päräytin pitkälle pusikkoon eikä nostaja nähnyt koko tilannetta ollenkaan...
Auto painui puskaan ilman mitään mahdollisuuttakaan nähdä...
Huuto oli vain ilmoittaamaan missä auto sijaitsee... Ja hyvinhän se sieltä löytyi...Eipä olis löytynyt mikäli en olis ääntä käyttänyt.

Sitäpaitsi... Miten ihmeessä olet huomannut minun mitään karjuvan???
Sunhan kuulu keskittyä omaan nosto alueeseesi.
Mitenkäs et huomannut muiden huutavan???
Minä en todellakaan ollut edes lähellä eniten huutaneista.
Kovaa äänestystä kuului kyllä korokkeelta vähän väliä, enkä minä vastannut kuin murto osasta.
Joten mistä ihmeestä kuvittelet että minun kokemani "väryydet" olisivat mielestäni tärkeämpiä kuin muiden.
Jos olisin ollut ainoa joka huusi herätelläkseen nostajaa, en olisi asiasta edes maininnut... Mutta koska tähän voi varmasti yhtyä muutama muukin niin tulipahan mainittua.

Ja kun olet ne pahimmat palkokasvit nenästä kaivanut niin lueppas uudestaan.
En ole kertaakaan sanonut tulevani sinulle karjumaan... Puhuin mainitsemisesta.
Mielestäni suuri ero.
Ja vielä tarkennus... Enpä ole kertaakaan edes sinun nimeäsi maininnut...
Mistä edes päättelet että tarkoitan sinua??? Sama matka se oli kyllä oikean laidan pöytähyppyrillekin.
Mitä varoitukseesi tulee...
Ihan vapaasti teet ihan mitä huvittaa... Mikäli se on fyysistä tai materiaalista vahinkoa niin minä en edes vihjaile... Se on aivan suoraan rikosilmoitus.
Itseasiassa tuo uhkaustasi voisi tulkita laittomana uhkauksena... Se on muuten rikos mikäli et tiennyt.
Älä siis viitsi iso mies.

Turhanpäiväistä vetää herneitä...
Olisit vain todennut (mikäli siis tunnet olevasi tuo patsas) että joo... tuli välillä nukuttua... sori...
Tuohon olisin voinut vastata... eipä mittään... eikä ollut henkilökohtaisesti tarkoitettu. Kuten ehkä huomasit, koska en käyttänyt nimeä.

Ja mitä ihmettä sitten mitä nostoja olit nostamassa jne... Niin olin minäkin salossa nostamassa kuraisen alkuerän... kuraset nousut ja kurasen finaalin... Eipä tullut nukuttua, vaan yritin olosuhteista huolimatta olla mahdollisimman skarppi jotta kisakumppaneillani ei ainakaan minun toiminnasta johtuen tule viivästystä... Jos tulee niin pahoittelen... Kerran on näin käynyt... minulle siitä mainittiin ja pahoittelin että olin unessa, sen jälkeen olen pyrkinyt ettei toista kertaa tule.
Olin myös tänään vapaaehtoisena nostajana... Ja kerran kun olin jo liivit päällä nostopaikalla niin mut ajettiin pois kun oli vapaaehtosia jo niin paljon että nostovelvollisuuttaan suorittaneilla ei ollu tarpeeks paikkoja.
Ja mitä sitten???
Oli sitten pakollinen tai vapaaehtoinen nostovuoro niin hommat pyritään hoitamaan ettei sanomista edes tule... Ja jälleen itseäni toistaen... jos tulee niin pahoitellaan...
Ei uhkailla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #13 : 14.07.08 - klo: 10.16 »
Tähdennän vielä että "avauduin" asiasta vain kritisoidakseni rakentavasti ajoittain kehnoa toimintaa...
Hyvin käyttäytyvä aikuinen ihminen ymmärtää asian vain kritiikkinä ja ehkä koettaa seuraavalla kerralla olla skarpimpi.
Huonokäytöksinen ja täysin kritiikkiä kestämätön alkaa keulimaan ja jopa uhkailemaan.

Ja mikäli radalle mennään vapaaehtoisena nostamaan, ei se vähennä millään tavoin sitä miten skarppina siellä pitäisi olla... Mikäli tuntuu ettei pysty kyseisestä tehtävästä suoriutumaan hyvin niin sillon jätetään se vapaaehtois paikka jollekkin skarpimmalle.
Nostaminen kuuluu tähän lajiin (se on jopa velvollisuus) ja se on pyrittävä hoitamaan kuten ajaminenkin, eli mahdollisimman hyvin...

Etkö siis millään pysty ottamaan tuota kritiikkiä (jossa ei edes henkilökohtaisesti asianomaisen nimeä mainittu) kritiikkinä ja toteamaan olleesi ainakin ajoittain unessa jolloin nostotoiminta onnistui suoraan sanottuna huonosti...

Jokaisella meistä on huonoja hetkiä... sinulle niitä osui eilen finaalin aikana... (aikaisemmissa nostovuoroissasi missä ajoin, homma toimi niinkuin pitikin)
Huonoja hetkiä oli finaalin aikana myös minulla...Enhän muuten olisi nostoapua tarvinnutkaan.
Mikäli joku olisi tästä minulle kommentoinut vaikkapa ihan oikeasti ikävämmillä sanoilla kuin minä tein... Esim "sä olit aivan käsi, surkee, p*ska kun kaadoit auton noin pieneen reikään" , olisin todennut että niin olin ja tietenkin yrittänyt seuraavalla kerralla hoitaa kyseisen kohdan paremmin...
Vai kuvitteletko että minä mielestäsi huonokäytöksisenä ihmisenä vetäisin herneen nenään ja alkaisin uhkailemaan???

Oli miten oli ja palatakseni itse aiheeseen, itse itseäni lainaten.

Loistavat kisat... Järjestelyt toimi hienosti... Kuskit ajo hienosti.
Kaikki sujui hienosti.

Kiitos ja kumarrus.


Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #14 : 14.07.08 - klo: 12.16 »
Laitetaan nyt tähän väittelyn väliin parit kuvat:
(linkki kisojen kuvapankkiin tulee myöhemmin)







THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #15 : 14.07.08 - klo: 12.30 »
Reilut pari tuntia eilen nostaneena voin myös todeta, että edellä mainitut huippunostajat hoitivat taas hienosti hommansa. Mutta ettei menis ihan oman seuran poikien kehunnaksi, niin äänestän tällä kertaa kisojen parhaaksi nostajaksi Tuomaksen. Hänen loistava tilannetajunsa ja reagointikykynsä yhdistettynä nuoren miehen nopeuteen, voimaan ja tasapainoon tekevät hänestä aina yhden parhaista. Tuomas pystyy hallitsemaan paljon suurenmman alan kuin keskivertonostaja ja siksi hän usein ehtii vierailla muillakin tonteilla. Nosto on suorituksena myös virheetön. Auto pystyy jatkamaan matkaa oikeaan suuntaan parhaalla mahdollisella tavalla, kuitenkin aina niin, ettei muille aiheudu mitään ongelmia. Käsi ei käy pakoputkessa eikä vauhtipyörässä, autot eivät sammu mystisesti hänen käsiinsä. Myös nostojen eleettömyys ja turvallisuus ovat hänen ominaisuuksiaan, joita erityisesti eilisissä kisoissa tarvittin. Vain yksi miinus muutoin täydelliseen suoritukseen tulee siitä, ettei hän ehkä vaatimattomuuttaan ottanut suurimpia haasteita vastaan ja valinnut nostopaikakseen pahimpia paikkoja. Kanssakilpailijat ja yleisö vaativat päästä seuraamaan Tuomaksen suorituksia myös SM-kisoissa.

Kiitos hienoista kisoista kaikille niin paljon muiden eteen tehneille.

Oman tiimin eilisistä edesottamuksista totean vain lyhyesti, että nyt olis meillä moottorin säätäjän paikka auki. :p

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #16 : 14.07.08 - klo: 12.54 »
Mulla sammui truggyssa ja hajos tankin korkki tankkauksessa.

Alkuerissä mulla oli 3 tuhannesosaa nopeampi tulos buggylls kuin truggylla, ja parhaissa kierrosaijoissa oli todella pieni ero kanssa. Ja Ari mul oli kovempi läppi ku sulla :afro:....tai hetkinen.....en mä ees muista enää!
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #17 : 14.07.08 - klo: 13.24 »
kumma juttu että polttiskrossissa isoin asia on nostaminen
miksi radat ei vois olla sellasia ettei nostajia pahemmin tarvita  :huh:

Poissa Sami S

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #18 : 14.07.08 - klo: 13.36 »
kumma juttu että polttiskrossissa isoin asia on nostaminen
miksi radat ei vois olla sellasia ettei nostajia pahemmin tarvita  :huh:

 
Eli tasaisia ja suoria?
Ruvettaisiin ajamaan kiihdytysautoil kilpaa, tosin siinäkin on vaarana et se keulii ympäri ja jää katolleen  :lol:
 
Suomen radat on ihan hyviä, ei se oo radan vika että auto kippaa vaan kuskin....voihan sitä ajaa kävely vauhtia radan läpi jos siltä tuntuu...
Tosiasia on se että ajaminen ja nostaminen kuuluu tähän lajiin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #19 : 14.07.08 - klo: 13.38 »
Aapelin positiiviseen palautteeseen on pakko yhtyä.
Tuomas on itsekin sen verran kiinnostunut lajista että seuraa sitä silmä tarkkana eikä katsele välillä maisemia haaveillen toivottomia.
Ja mikä tärkeintä... kaveri on myös oppinut homman täydellisesti siinä mielessä että kun auto lähtee kaatumaan niin nostajan tasapaino lähtee kohti autoa. Ja jos auto kaatuu niin ollaan jo vähintään puolessa välissä menossa nostamaan, eikä jäädä eleettömänä katsomaan että jääkö se kärrynpyörää viskova auto renkailleen, ja jos sattuu jäämäänkin katolleen niin vasta sitten aletaan katsomaan josko sitä pitäis vaikkapa tehdä jotain.
A luokan kaveri siis.
Ja nimenomaan A luokan kaveri koko lajissa... Niin radalla kuin myös nostajana.
Sisäistänyt idean "nosta vähintäänkin niin hyvin kuin toivoisti sinuakin nostettavan"

Onhan siellä toki muitakin... ja pääsääntöisesti touhu kyllä toimii mallikkaasti suurimmalla osalla kavereista... Finaalissa vaan näkee välillä todella kyllästynyttä toimintaa...
Onneksi näitäkin vain harvoin ja korkeintaan parilla nostajalla...

Juuri tästä syystä että nostotoiminta pääosin toimii hyvällä tasolla, ne patsasetlut/haaveilut korostuvat.
Korokkeelta huudelaan useahkosti nostajaa... Tämä lähinnä johtuen että auto on kaatunut nostajan näkemättä katve paikkaan jolloin mitään ei tapahtuisikaan ellei korokkeelta huuda ja huido auton suuntaan.
Ja kuten sanottua... Kaikillehan niitä mokia sattuu ja voi jäädä jokin kaato huomaamatta jolloin taas kuuluu herätyshuutoja.

Kuten sanottua... Loistavaa jätkät.
Kisat oli niin mahtavat pitkästä aikaan että on mahtava fiilis vieläkin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #20 : 14.07.08 - klo: 13.41 »
Tosiasia on se että ajaminen ja nostaminen kuuluu tähän lajiin.

Aamen... Juuri näin.
Kyseiseen lajiin kuuluu nostaminen yhtälailla kuin ajaminen, auton putsaaminen, säätäminen yms.
Auton putsaamisen ja säätämisen voi laiminlyödä ilman että siitä kukaan toinen kärsii... Nostamisessa ei voi yhtään laistaa tai joku kaveri saattaa kärsiä turhaan.

Mika R

  • Vieras
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #21 : 14.07.08 - klo: 13.56 »
kumma juttu että polttiskrossissa isoin asia on nostaminen
miksi radat ei vois olla sellasia ettei nostajia pahemmin tarvita  :huh:

 
Eli tasaisia ja suoria?
Ruvettaisiin ajamaan kiihdytysautoil kilpaa, tosin siinäkin on vaarana et se keulii ympäri ja jää katolleen  :lol:
 
Suomen radat on ihan hyviä, ei se oo radan vika että auto kippaa vaan kuskin....voihan sitä ajaa kävely vauhtia radan läpi jos siltä tuntuu...
Tosiasia on se että ajaminen ja nostaminen kuuluu tähän lajiin.

mites radat ruotsissa tai italiassa ?
tasaisia ratoja missä muutama selkeä hyppyri jossa ei kaada

suomessa vedetaan keskestelu aina toiseen äärilaitaan, ruvetaan puhumaan jostain kiihdytyskilpailuista
yhtälailla tosiasia lienee ettei suomalaiset pärjää maailmalla vieläkään  :huh:

kyllä mä näillä suomen radoilla ihan mielelläni ajan, ei siinä mitään, mutta kun tuo nostaminen tuntuu olevan aina suurin issue kisojen jälkeen, ja joka kerta

mikä ihmeen aamen?? onko tää joku kristillinen yhdistys  :grin:
« Viimeksi muokattu: 14.07.08 - klo: 14.02 kirjoittanut Mika R »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #22 : 14.07.08 - klo: 15.16 »
Hetkinen... Eipä ne kyllä mitään sileitä baanoja todellakaan ole. Ei ruotsissa, eikä italiassakaan.
Keskieuroopassa näkyy joitain tasasia ratoja joissa on vain pari hyppyä, mutta kyllä siellä kaadetaan siinä missä suomenkin radoilla...
Ja itseasiassa kun suomen radat eivät edes ole mitään hyppyratoja verrattuna niin moneen muuhun ison maailman rataan...
Suomen ratoja voisi melkein sanoa jopa keskiarvona jos puhutaan hyppyreistä ja tasaisista osuuksista.

Ja miten niin ei suomalaiset pärjää.
Jose oli 2006 MM kisoissa menossa finaaliin, mutta moottorin sekoilun kautta sammuminen sopan loppumiseen ennenaikojaan vei sen mahdollisuuden. Ja kuten jenkkejenkin suusta sai kuulla ja muutenkin nähdä niin jose meni kyllä ihan kärki vauhteja, eli finaalissa olis kyllä varmasti taisteltu korkeista sijoista. Tekniikka tuli vastaan.
2007 EM kisoissa finaalissa erittäin mahtavassa vauhdissa ja podium paikka ei missään nimessä ollut mahdoton ajatus... kunnes yks makarooni päätti suoranaisesti teilata josen... Koritolppa poikki ja leikki sikseen.
Entäs nyt 2008 EM kisat sitten?
Ekojen treenejen jälkeen leino 7.
Tekniikkamurheet sotki homman...
Ari veti semiin ja sielläkin finaalipaikkaa hakemassa ihan varman oloisesti kunnes oli jotain tapahtunut... en muista mitä.

Suomi jossa on ajokausi todella lyhyt ja harrastajamäärä ei vastaa edes kourallista kun verrataan lähes mihin tahansa maahan, tuottaa silti kuskeja jotka ovat korkealla tuon tasoisessa kisassa...
Ja sinä sanot ettei pärjää vieläkään.

Oli mikä tahansa maa ja mikä tahansa krossi baana niin kaatoja tulee ja nostajien tarvitsee olla hereillä.

Nostaminen ei ole suurin issue... etkö osaa lukea???
Moneenko kertaan pitää sanoa että kaikinpuolin mahtavat kisat ja kaikki toimi???
Vain pari pientä asiaa joka ei toiminut moitteitta...

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #23 : 14.07.08 - klo: 15.36 »
Jesh,
oli tosiaan todella hienot kisat, vaikka jostain ilmestynyttä pölyä tuuppaa vieläkin olemaan joka paikassa..

Tässä pari känny-kuvaa, hyvä että porukalla oli parempiakin kameroita paikalla.

Ensimmäisenä sneak-peak uusimpaan JQ products hop-up osaan Honkkarin truggyyn, etukardaanijarru:
http://koti.mbnet.fi/cmos/lavanko/finnish_open/JQ_products.jpg

Elämäni ensimmäiset Lavanko-burgerit tuli syötyä, suur-kiitokset catering-palvelulle!! Aivan uskomattoman hienot pullat:
http://koti.mbnet.fi/cmos/lavanko/finnish_open/leivos.jpg

ja lopuksi M-8 finalistit pokaaleineen, hymyä löyty:
http://koti.mbnet.fi/cmos/lavanko/finnish_open/M8_fin.jpg

Ja joo, täyspäiväinen moottorinsäätäjä-nero tälläkin tiimillä hakusessa. En muista milloin olisi tullut ajettua kisassa ilman moottorin sammummista vähintään kerran per finaali. Eilen keskivertoa paremmin kun finaalissa vain yksi stumppi.

Ai niin, kiitokset vielä säätöavustajalle, sekä radiovuokraamolle. Meinasi jäädä kisat väliin kun radio päätti jäädä mökille..
« Viimeksi muokattu: 14.07.08 - klo: 15.40 kirjoittanut blaah »

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #24 : 14.07.08 - klo: 16.12 »
Mulla sammui truggyssa ja hajos tankin korkki tankkauksessa.

Alkuerissä mulla oli 3 tuhannesosaa nopeampi tulos buggylls kuin truggylla, ja parhaissa kierrosaijoissa oli todella pieni ero kanssa. Ja Ari mul oli kovempi läppi ku sulla :afro:....tai hetkinen.....en mä ees muista enää!

Sori Jose mä olin eri sekunttiluvulla ku sä 40.7 :afro:
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #25 : 14.07.08 - klo: 18.52 »
mä en usko sua
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Hude

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #26 : 14.07.08 - klo: 19.06 »
Kaikenkaikkiaan hienot kisat oli kaikki toimi todella mallikaasti .........mutta se radion päässä oleva ukko ei toimi.

++++++++++++++Buffetti
+Rata/kuulutukset/ajanotto
+SIIM/varaosa palvelu
+CEN etutorni
-Kuski

Suuri kiitos Hokelle kun menit nostamaan mun nostovuorolla,kun tampereen ukoille ei ollut mekkareita.

Kahden viikon päästä taas kyseiselle radalle taistelemaan SM pisteistä.
Mugen MBX-6
NOVAROSSI Plus4 Futaba3PKS+2.4 FASST Tornado

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #27 : 14.07.08 - klo: 19.22 »
Kehitetää sellaset autot mil voi ajaa kummin päin vaaaa!! JOO hei Nikko radio-ohjattavien ykkönen!! Ei tulis ainakaa nostamisest nii paljoo huutia!
Huehue

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #28 : 14.07.08 - klo: 20.01 »
http://koti.mbnet.fi/cmos/lavanko/finnish_open/M8_fin.jpg

Jaa, mitäköhän Arzin tyttöystävä tykkää tästä kuvasta.
Noihin nosto juttuihin sen verran että kuin on kyse lajista jossa moottorin äänet ovat tuotakin luokkaa niin väkisin tulee missattua monta tilannetta, mutta kuten Hoke jo sanoi niin ennakoiminen ei ole pahitteeksi eli, jos näet että auto tekee kuperikeikan niin eikun lähdöksi vaan jos se sattuu jäämään ylösalas. Jos kuvitellaan tilanne näin että olet vikalla kieroksella ennenkuin tulet tankille niin ei sitä löpöö hirveästi enää ole tankissa ja sitten kuin nostaja on muutaman sekunnin myöhässä niin se melko varmasti sammuu. Huutaminen ajaja korokkeella on kieletty ja sen olemme Hoken kanssa todennut kuin ajoimme hyvinkään sähkökrossi kisoissa ja me juteltiin kesken erän sitä ja tätä niin päällikkö tuli ja sanoi meille että tämä ei ole keskustelupalsta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« Vastaus #29 : 14.07.08 - klo: 22.40 »
just hyvä et on vähän ääntä siellä korokkeella, tulee enemmän kisa meininkiä/fiilistä. 2 viime finnish openissa on ollu nostajat ihan pihalla, kattellaan vaan jonnekkin taivaalle  :grin:

-Truggyssä loppu akku
-oli vähän kiire kokoajan
+sai ajaa paljon
+VOITIN Arin taas! (taitaa olla putki päällä)  :lol:
+järjestelyt
+buffetti
+HN

« Viimeksi muokattu: 14.07.08 - klo: 22.44 kirjoittanut -PM- »
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-